Hvorfor jeg tror JIN kan minst doble seg i månedene fremover

Thegoldenone
JIN 24.07.2019 kl 13:57 21185

Ratene er på vei oppover og kursen er fortsatt lav i forhold til hva ratene gir i inntjening fremover. JIN har vært prissatt høyere når ratene har vært lavere enn dette tidligere. JIN selges til en lav P/B. Skips Verdiene er skrevet mye ned for lenge siden og får vi en oppjustering så bør kursen også naturlig gjøre et hopp oppover.
Jin er en familiebedrift som er konservativt ledet. Selskapet har minimalt med gjeld og de har ikke vannet ut aksjonærene slik andre shipping selskaper har gjort. I de siste årene har det også blitt gjort store innsidekjøp av ledelsen i selskapet. Dette tolker jeg som om ledelsen mener selskapet er billig og de ønsker å eie mer av selskapet når kursen går oppover. JIN har også betalt utbytte det siste året, noe som jeg tolker som meget positivt. Hadde ledelsen ikke brydd seg om aksjonærene ville de ikke betalt utbytte, men overskuddet som bonus til seg selv. Fremover er det spådd lite nybygg i bransjen og med IMO2020 så vil det skje en skraping av eldre og mer ineffektive skip. Stigende renter og hardere betingelser for å få finansiering har også gjort at nye bestillinger av skip ser ut til å gå ned. Med lave breakevenrater på rundt 6000usd? så vil inntjeningen bli massiv hvis ratene nå øker fra rundt 10000usd og videre opp. Optimalt hvis ratene fortsetter opp i løpet av høsten og gjør et videre byks opp når IMO2020 trer i kraft på nyåret. Hvis selskapet betaler ut den eventuelt økte inntjeningen i form av et mega utbytte så blir jeg fornøyd. I forbindelse med IMO2020 så er det mye bestillinger av scrubbere på verftene så det er lite kapasitet for flere nybygg nå som de er travle med scrubber bestillingene. I tillegg er mange av shippingselskapene så og si på kanten av bankrott og har ikke mer cash til å kjøpe flere nybygg i den nærmeste tiden.

Så for å konkludere så mener jeg makrovinden er i favør shipping selskapene og med den lave prisen JIN har samt at de har vist seg å være aksjonærvennlige gjør at jeg tror at inntjeningen og kursen kan gå kraftig opp de neste månedene og spesielt etter nyttår.

Synspunkter?
Redigert 21.01.2021 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
tankardjr
24.07.2019 kl 14:41 10883

Jepp og de har supramaxer og da er scrubere helt uaktuelt. Fordi disse skipene må gå til små sårbare havner som ikke tillater scrubere med utslipp til hav. Dessuten så er det capere som får mest kostnadsreduksjon vedrørende scrubere da disse bruker mye mer drivstoff. I tillegg er det vanlig at kunden dekker drivstofforbruk så dette er ikke så mye å mase om.

Når det gjelder prisingen av Jinhui så er den helt vanvittig lavt priset. Jinhui har stått i 80 kr med 20 skip det er noe å tenke over. Selvfølgelig var det høye rater. Men Jinhui har bygd bok i flere år etter denne kursen. Har kontorbygninger i Hong Kong og 20 prosent av et parkeringshus. Ikke noe blir gjenspeilet i kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2019 kl 16:10 10828

Enig med de to siste skribenter. Det må være ferien ,eller kanskje noen er mistenksomme på grunn av navnet. Hadde rederiet hett Wilhelmsen eller Høegh ville kursen trolig vært en annen
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
IQ 713
24.07.2019 kl 16:16 10813

m7337.
Volvo heter Volvo og det er ikke uten grunn.
Jungping er ikke lite lett å selge og dette er noe alle forstår.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
ruda
24.07.2019 kl 16:19 10923

Denne kommer som en kule, når den først er i bevegelse. Nå er den på billigsalg
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2019 kl 16:31 10909

Vel, Volvo var en bra bil en gang i tiden. Noen har ikke fått med seg at det er kineserne som vil styre det meste i verden om ikke så lenge
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
IQ 713
24.07.2019 kl 16:38 10913

m
Solpaneler og regulatorer fra Kina er topp kvalitet og utrolig billige.
Jeg kan ikke se hvordan vi kan slå dem på pris eller kvalitet, jeg snakker i fra egen erfaring.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2019 kl 16:44 10895

Nei, det er helt umulig å konkurrere med kineserne. Jeg seilte mye på Japan i dere storhetstid, og det var som et eventyr å komme dit med billige og gode stereoanlegg, kikkerter, radioer , TV-er osv
Nå er Japan blitt som Norge ;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
tankardjr
24.07.2019 kl 20:31 10767

Ja kinesere er lure. De er nok lurere i Jinhui enn det folk her på forumet er klar over. De får cash ut av alt. Tipper både kontor kjøpet og parkeringshuset blir gode penger i kassa. Eneste Jinhui har bæsja på leggen på er disse aksje investeringer på Asia børsene som jeg ikke skjønner noe av. Dette kunne de forklart bedre for oss på berget. Det er dog gamle investeringer men de skal bokføres til aktuelle kurs siste dag i kvartalet ergo det blir litt svingninger på bokført
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
IQ 713
24.07.2019 kl 20:41 10751

Vel mister M
Kjøper fortsatt produkter i fra Sveits, Østerrike og Japan.
Kina er fortsatt nummer to-men mange ganger nummer en på grunn av pris.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2019 kl 21:26 10701

Etter hva jeg ser klarte JIN overskudd i 2018. Det var det ikke mange som klarte
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2019 kl 21:41 10688

Denne kommer, tolmodighet :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
ruda
25.07.2019 kl 08:28 10544

For dem som har
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
ruda
25.07.2019 kl 08:30 10539

Slettet bruker skrev Denne kommer, tolmodighet :)
For dem som er tolmodig, vil JIN gi god avkastning
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
coccoman
25.07.2019 kl 09:02 10513

Jepp, jepp. Supramax steg i går til ny high 11665 dollar.

Men!!!! Jeg lurer på om vi fort får en ny kjøpsanledning. Negativ Capsize og Baltic Dry skremmer deler av saueflokken og
Norske bull gikk i SELL etter litt reprising med "Bearish tre gap ups". Kortsiktig trading kan lokke noen til å overse det fundamentale og selge.
Har derfor lagt ut en liten kjøpsordre på 8,40.
Hau, hau
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.07.2019 kl 09:44 10460

Problemet med JIN som aksje er at du får et dårlig bulk-rederi som også driver med parkering xD
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.07.2019 kl 10:03 10441

Ja, Wilhelmsen er sikkert bedre med et tap på 350 mill siste kvartal ;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.07.2019 kl 10:38 10404

Så lenge mange nok tror på dette tekniske tøvet så vil det ha en selvoppfyllende tendens. De fleste som har holdt på noen år vil vel utvikle en magefølelse som er mye bedre
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
26.07.2019 kl 08:04 10238

Vil ikke si at Jin er et dårlig drevet bulkselskap. De har unngått å vanne ut aksjonærene i svært harde tider og de har betalt ned mye gjeld slik at det per i dag er etter min mening liten nedside og høy oppside i selskapet. Selskapet er vel praktisk talt gjeldsfritt og tjener penger med dagens rater. Spørsmålet er hva ledelsen vil gjøre med inntjeningen fremover. Hvis de betaler ut store bonuser til seg selv eller på andre måter ødelegger verdiene til aksjonærene så er det selvsagt ikke bra. Det er derfor JIN er så lavt prissatt. Stor misstro til ledelsen og at det er et hong kong selskap + at det er underanalysert og generelt oversett. Uansett så tenker jeg at det kan bli stor sprett i kursen hvis ledelsen viser seg aksjonærvennlige og at selskapet etterhvert får mer oppmerksomhet og blir mer dekket i media. Da kan nok dette selskapet få størst % hopp opp, (hvis ratene fortsetter oppover)
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
coccoman
26.07.2019 kl 08:25 10208

Godt oppsummert. Tror at de store bonusene irriterer oss små aksjeeiere, og at det holder kjøpere unna og resulterer i dagens lave kurs. Hadde jo vært fint for oss om kursen kunne gjenspeile verdiene bedre. Flere utbytter vil jo gjøre aksjen mer attraktiv. Salg av selskapet er vel ikke aktuelt?
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
26.07.2019 kl 09:08 10153

Er ikke dette èn av børsens oppgaver?
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
coccoman
26.07.2019 kl 10:25 10092

Luring du! ;O) Tenkte litt større oppkjøp enn omsetting av småposter, et bud som får fram bokførte verdier, som:
https://e24.no/boers-og-finans/rec-solar/elkem-vil-kjoepe-rec-solar/23342068
Vi som var med i emsjonen i Rec group betalte 20 kr per Rec Sol - aksje. Aksjen gikk tre ganger dette første dag på børsen.

Hvor lenge gidder gammegutta i JIN eie superbilligaksjer, kanskje de vil realisere verdiene en dag, og ikke til skarve 8,60 per aksje? Hau, hau
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
26.07.2019 kl 12:05 10037

Ja enig. Hvis selskapet betaler ut mye av den økte inntjeningen så tror jeg kursen vil gå mye opp. Jeg håper også at det er den strategien de vil følge i fremtiden. De mange innsidekjøpene og den delvise diversifiseringen fra bulk til eidendom gir mwg følelsen at selskapet kanskje blir kjøpt opp i fremtiden. Jeg håper egentlig ikke dette da jeg ønsker å være med på en eventuell ratefest i Jin. Selskapet bør vel være verdt minst NAV som ligger rundt 20 kr per aksje nå. Med tanke på at inntjeningen er positiv og gjelden er minimal. Jeg kan ikke se noen stor nedside akkurat nå i tiden fremover, med mindre ledelsen gjør noe sprell. Jeg tror IMO 2020 blir katalysatoren for en rateoppgang
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
coccoman
26.07.2019 kl 13:39 9974

Interesant tanke at store investeringer i renseutstyr, renere drivstoff og mindre svovelutslipp vil pushe ratene og gi økte marginer for noen ....
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
noprofit
26.07.2019 kl 13:42 9969

Har ikke noe med d å gjøre. D r jo at skipene må inn idol i ukesvis og vi snakker mange skip som vil redusere kapasiteten.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
noprofit
26.07.2019 kl 13:42 9968

Mente inn i dokk
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
26.07.2019 kl 13:48 9961

Ja de nye reglene vil vel føre til økt skraping av eldre skip. Færre skip på sjøen blir høyere rater Fint at JIN slipper capex til scrubbere.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
tankardjr
26.07.2019 kl 14:55 9920

Ja alle skip skal inn til dokk for å montere rensesystem for ballastvann og for å bytte drivstoff fra tungolje til dieselolje. Disse skipene blir ikke tatt ut før i siste liten da ingen vil gå glipp av å kjøre på billigere tungolje så lenge det er lov. Og kunden velger da selvfølgelig tungolje siden de betaler ofte for drivstofforbruk. Ergo ratene vil ta seg voldsomt opp i november og desember...
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
26.07.2019 kl 23:16 9806

Interresant. Virker logisk. Det vil være vesentlig færre skip i drift i desember pga dette. Men burde ikke markedet ha priset dette inn allerede eller er det fortsatt stor usikkerhet omkring IMO2020? JIN operer nesten utelukkende i asiatisk farvann. Hvilke konkurrenter har egentlig JIN der? Mange mindre bulkselskaper som ikke er børsnotert regner jeg med. Og disse selskapene vil vel heller ikke installere scrubbere?
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
tankardjr
27.07.2019 kl 16:07 9667

Nå tenker jeg på baltic dry indeks. Jeg mener den må gjøre store byks oppover i rater inovember og desember. Nei dette er overhodet ikke priset inn i kursene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
28.07.2019 kl 10:21 9542

Ja enig.

Dette kan videre være verdt å merke seg om JIN:

JIN har økt sine bokførte verdier hvert kvartal siste 7 kvartaler.
Bokførte verdier ligger på ca 20 kr per aksje. (Jeg tipper bokførte verdier er undervurdert i forhold til økningen i pris på skip de siste månedene)
P/B på 0.42
For 3 år siden var langsiktig gjeld 220 mill USD. Nå er den redusert til 64 mill USD.
Cash-beholding utgjør 65% av langsiktig gjeld
Debt/Equity på 0.25

Breakeven rates siste kvartal: 6153 USD.
Dagens rater på ca 11500 USD betyr i at det er en profit på 5350 USD per skip per dag. Med 19 skip i flåten blir dette ca 101600 USD for hele flåten per dag. Fortsetter det slik til neste kvartal bør det bli en solid økning i EPS ved neste resultat-fremleggelse.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.07.2019 kl 10:46 9517

Fantastisk reduksjon av gjeld. Og dette betyr at de tjener bortimot en mill NOK pr dag? Gullkantet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.07.2019 kl 11:22 9487

De har 2 Panamax og 17 Supramax, så med Panamaxrater iflg indeksen på over 17000 $ blir inntjening pr dag - om de klarer rater tilsvarende indeks - enda noe høyere. Nå pleier Jins inntjening â være noe lavere enn indeks, men konklusjonen blir likevel den samme: De tjener godt med penger. Kursen reflekterer ikke dette.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
28.07.2019 kl 13:31 9413

Ja stemmer. Ofte har JIN ikke klart å få like rater som indeksen, men alikevel bør det bety et bra overskudd om ratene fortsetter slik. Nå får vi bare håpe ledelsen ikke sløser vekk overskuddet på seg selv eller andre krumspring
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
28.07.2019 kl 15:41 9401

Burde ikke OSE passe på slikt? Reglene for å bli , og være, notert skulle vel i første omgang hatt noe om egeneierandeler i selskap. Styrene skulle nok hatt makt og innsigelsesrettigheter mot å "ta sjæl" og å gjøre "krumspring"?
Men børsene er jo de største legale spillebulene, styrt av "de penga!"
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
28.07.2019 kl 18:15 9331

Ja hvis mine utregninger stemmer så er det nok rundt millionen per dag med dagens rater. Så får vi håpe at inntjeningen blir betalt som utbytte til oss
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
ruda
28.07.2019 kl 19:49 9280

Tror det kommer et skikkelig hopp ved neste kvarttalsrapport
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
mithra
28.07.2019 kl 20:34 9245

Q2 blir ikke et godt kvartal.
Q3 derimot kan bli bra og Q4 kan bli enda bedre.
Kan nok bli utbytte etter Q3 men regner med at de fortsetter å være ganske tilbakeholdne. Hvor mye de utbetaler vil avhenge av deres investeringsstrategi. Jo flere skip de velger å kjøpe ,jo mindre i utbytte.
Vi får nok vite mer innen 30.8
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
28.07.2019 kl 21:55 9198

Fordi det var lave rater i begynnelsen av kvartalet?

Fordelen ved å kjøpe flere skip nå er vel at inntjeningen kan bli enorm hvis ratene går kraftig opp? (hvis de kan kjøpe skip til en bra pris i forhold til kvalitet da)
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.07.2019 kl 22:09 9190

Det man må forstå er at alle roboter handler utifra tekniske indikatorer. Så kan man mene og føle hva man vil. Blir litt som de gamle spille automatene som nå er forbudt.. umulige og slå i lengden men du kunne ha flaks og hanke ut noen tusen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
mithra
28.07.2019 kl 22:33 9161

Ja og dårlig utvikling på børsene i Hong kong.
Redigert 21.01.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
28.07.2019 kl 23:47 5823

Altså de har brukt mye av inntjeningen til aksjeinvesteringer på Hong kong børsen og det kan gi en dårlig effekt på bunnlinja? Jeg ser egentlig ikke noe stort problem med at de investerer noe av pengene på børsen så lenge de klarer å få en avkastning tilsvarende hong kong indeksen. Men egentlig ville det vel verdt bedre å gi pengene tilbake som utbytte, tilbakekjøp av aksjer eller kjøp av nye skip. Tror det er mer penger i tørrbulk i året fremover enn i hong kong børsen eller i eiendomsprosjekter. Tenker at det er litt rart de ønsker å diversifisere seg vekk fra bulk i noe som kan se ut som et stort oppsving i bulk. Slik diversifisering burde vel gjøres når bulkratene er på rekordnivåer og nedsiden er stor etter min mening
Redigert 21.01.2021 kl 01:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2019 kl 09:11 5767

Selvsagt handler roboter ut i fra det tekniske bildet. Hva vil du frem til egentlig?
Redigert 21.01.2021 kl 01:46 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
29.07.2019 kl 11:13 5712

Jeg liker å se på lange charts for å vurdere inngang i aksjer. 10 år +. Se man på det lange chartet til JIN så har kursen til JIN vært nokså flat de siste årene. Det er slikt jeg liker å se fordi det tyder på at aksjen er glemt av markedet. Store svingninger tyder på stor interesse og dekning i markedet og det er mindre sannsynlig for en billig inngang. Det beste er å kjøpe aksjen når den er "glemt". Jeg tror vi har vært og er i en akkumumuleringsperiode der de "smarte" investorene sakte men sikkert loader opp med aksjer sammen med innsiderne. Se for eksempel kursen fra 1 august til 1 november 2016. Da var det minimale kurssvingninger og lavt volum (ideelt) dette ble fulgt av et kraftig byks i prisen på få dager fra ca 4.70 til 8.15 i løpet av 2 uker.
Redigert 21.01.2021 kl 01:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2019 kl 15:28 5763

Ja, jeg liker ordrebildet nå. Har ikke hatt aksjer i JIN på flere år. Ble overrasket over hvor mange norske investorer som er på topp 20
Redigert 21.01.2021 kl 01:46 Du må logge inn for å svare
tuja
29.07.2019 kl 18:46 5716

Automatisk teknisk analyse. Kort sikt, 29. jul 2019
Jinhui Shipping and Transporta ligger i en stigende trendkanal på kort sikt. Det viser at investorer over tid har kjøpt til stadig høyere kurser for å komme seg inn i aksjen og indikerer en god utvikling for bedriften. Aksjen tester støtten ved cirka 8.38 kroner. Dette kan gi en reaksjon opp, mens et brudd ned gjennom 8.38 kroner vil utløse et salgssignal. Positiv volumbalanse indikerer at kjøperne er aggressive mens selgerne er passive, og styrker aksjen. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 29. jul 2019
Jinhui Shipping and Transporta har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledningen av en mer horisontal utvikling. Aksjen ga kjøpssignal fra en dobbel-bunn-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 8.38 kroner. Videre oppgang til 9.43 kroner eller mer er signalisert. Aksjen tester støtten ved cirka 8.40 kroner. Dette kan gi en reaksjon opp, mens et brudd ned gjennom 8.40 kroner vil utløse et salgssignal. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker aksjen. RSI-kurven viser en stigende trend, noe som kan være et tidlig signal om innledning av en stigende trend også for kursen. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp

Automatisk teknisk analyse. Lang sikt, 29. jul 2019
Jinhui Shipping and Transporta ligger i en tilnærmet horisontal trendkanal på lang sikt. Dette indikerer at investorene er usikre og venter på signaler om videre retning. Et brudd opp vil være et kjøpssignal, mens et brudd ned vil være et salgssignal. Aksjen ga kjøpssignal fra en dobbel-bunn-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 8.38 kroner. Videre oppgang til 9.43 kroner eller mer er signalisert. Aksjen har støtte ved cirka 7.30 kroner og motstand ved cirka 10.00 kroner. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker aksjen og indikerer økt mulighet for et brudd opp. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på lang sikt.
Anbefaling en til seks kvartalers sikt: Kjøp


Sterkt positiv volumbalanse
VolBal66: 43

Nøytralt momentum
RSI90: 53

Dobbel-bunn-formasjon
Kjøpssignal utløst 19. jul 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 01:46 Du må logge inn for å svare
Gremlins
02.08.2019 kl 10:45 5547

Hei. Er det noen Jin kjennere som har noen formening om hva som dagens nedgang kan skyldes? Dårlig nytt på vei?
Redigert 21.01.2021 kl 01:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2019 kl 11:15 5534

Jeg vil ikke utgi meg som kjenner av JIN, men kan tenke meg Handelskrigen og manglende tiltro til ledelsen. Samt at ratene er fallende
Redigert 21.01.2021 kl 01:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2019 kl 11:22 5546

Tror ikke tiltroen til ledelsen har endret seg den siste tiden.

Fraktratene har gått noe ned de siste dagene samt børsnedgang pga Trumps trusel om ny toll på kinesiske varer, noe bulk er spesielt sensitivt for. Se til sammenligning GOGL, som også har kursnedgang på noen prosent.
Redigert 21.01.2021 kl 01:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2019 kl 11:40 5534

Ser at vi er stort sett enige
Men angående ledelsen så er de sikkert flinke på drift. Jeg tenkte noe mer på eierskapet i JIN. Det kan jo være at de har skumle planer selv om de stort sett har full kontroll nå også
Redigert 21.01.2021 kl 01:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2019 kl 11:45 5528

Eierskapet er nok en grunn til at kursen er så langt under bokførte verdier selv om selskapet tjener penger. Andre forhold konstant burde imidlertid kursen vært høyere nå etter at selskapet ifjor viste vilje til å betale utbytte enn før.

Tror ikke dette er dagen for å selge JIN-aksjene, og noen stor omsetning er det heller ikke. Men hvor kursen går i det korte bildet er anybody's guess.
Redigert 21.01.2021 kl 01:46 Du må logge inn for å svare