Høyre og FRP har feilet kapitalt innen finans sektoren

Slettet bruker
FRP 24.07.2019 kl 14:12 872

Dette å jage gode bedrifter med massevis av kapital ut av Norge , det er bare så dumt og håpløst at jeg har knapt ord for hvor gale dette er.
Alle gode mennesker tror vel på Norge i dette landet
Høyre og FRP sier jo i utgangspunktet de er jo opptatt av at bedrifter i Norge skal har like gode rammevilkår som bedriftene har i de land vi konkurrerer med.
Men jeg kan dokumentere at dere har feilet til de grader innen finans sektoren
De siste 15 år har vi fått nye banker som går under navnet forbruks banker
Kravet til sikkerhet er nå blitt er nå kommet opp i 19,3%
Det er det dobbelte av hva våre venner i Europa kan skilte med av rammevilkår
Man trenger heller ikke ha en avdeling i Norge for å låne ut penger til norske borgere , det er bare å se på Diners Club, American Express for å nevne 2 aktører som har drevet med kreditt til Norges befolkning i 30 år
I Sverige har forbruks bankene kapital krav på 12,5% til 13%
Altså kun 2/3 av det våre myndigheter forlanger
Dette gir da en meget sterk konkurransevridning
Hva skjer nå med disse bankene ?
Jo de forlater Norge i tur og orden
Bank Norwegian som er den største aktøren med + 1/2 parten av alle disse kundene , de jobber nå på spreng med å flytte til Irland
I Irland er kapitalkravet under halvparten av det dere pålegger disse i Norge
Jeg var i sin tid medlem av fornuft partiet Høyre og satt i formannskap og kommunestyret for disse.
Fornuften har forlatt Høyre og FRP , det har også jeg gjort og mange med meg
Redigert 20.01.2021 kl 18:24 Du må logge inn for å svare
IQ 713
24.07.2019 kl 14:21 858

Kroner er ren søppel, bare andre kroner er værre.
Den som ikke har penger i utlandet har tapt 40% bare i valuta.
Trist for dumme mennesker men en gullgruve for oss som tenker langsiktig.
nordnes
24.07.2019 kl 15:29 811

Jeg har heller ikke særlig sans for hverken Siv eller Erna. Med fire parti i regjering som alle skal ha sine hjertesaker
gjennomført blir det dyrt og regjeringen fører som konsekvens en uansvarlig økonomisk politikk. Dette kan illusterers med følgende eksempel;
Norge og Finland er to sammenlignbare land der Finnland har litt flere innbyggere, men med samme velferd som Norge. Likevel er det norske statsbudsjettet dobbelt så stort som det finske, og Nav sitt budsjett er like stort som statsbudsjettet i Finland. Statistisk Sentralbyrå la frem tall før jul i 2018, som viste at staten utgifter tilsvarer 59% verdiskapningen i fastlands Norge. Når staten bruker en så stor del av verdiskapingen så fører Siv Jensen en sosialistisk politikk, å si hun er tilhenger av privat initiativ blir feil.
Kaisovski
24.07.2019 kl 15:32 808

Vent nå litt, er det Wollebeks, eller FrP sin feil??
Slettet bruker
24.07.2019 kl 15:37 799

Veldig bra oppsummert
Redigert 24.07.2019 kl 19:26 Du må logge inn for å svare