Archer - Burde være høyaktuell for oppkjøp

Slettet bruker
ARCHER 24.07.2019 kl 23:51 20669

Archer håndterer dagens gjeld med dagens inntjening helt greit ift. kontantstrøm, i tillegg til å kunne nedbetale med ca. 500 mill. hvert år. Hele selskapet verdsettes til ca. 660 mill. pr. i dag. Hvert år vil teoretisk egenkapitalen være 500 mill. høyere tilsvarende gjeldsnedbetalingen. Det vil tilsvare nesten en dobling av dagens aksjekurs det neste året, og nye 500 mill. med tilsvarende kursendring hvert år deretter.

Har jeg forstått det riktig er dagens fremførbare underskudd alene verdt mer enn hele markedsverdien pr. i dag, som burde gjøre det meget interessant for andre tilsvarende selskap for oppkjøp. I tillegg er de bokførte verdiene overstigende med ca. 4 mrd. ift. samlet verdi av gjeld og børsverdi, som også kan representere skjulte skattemessige verdier ved nedskrivning av disse i verste tilfelle.

Imidlertid tror jeg aldri Fredriksen og Seadrill er villig til å selge selskapet til dagen prising. Selv med en 200 % oppkjøpspremie ved kurs ca. Nok 15 vil det kun øke kjøpesummen med ca. 1,5 mrd. opp fra dagens nivå, for å overta bokførte verdier på ca. 10 mrd. for ca. 7 mrd. (Inkl. gjeld), samt inntjeningen nevnt ovenfor.

Dersom inflasjonen er på 2,5 %, reduserer det alene gjelden med 125 mill. i verdi pr. år.

Archer vurderer jeg til å være over den tøffe kneika, og til å være et kjempekjøp. Dersom de skulle selge Dls Argentina eller modulriggene, eller varsle refinansiering vil aksjekursen kunne fly. Dls Argentina ble i 2010 kjøpt for ca. 8 mrd. med gjeld, dersom dette selges nå for f.eks. 3 mrd. ville det vært meget attraktivt for Archer som da kan kvitte seg med tilsvarende i gjeld. Resterende gjeld vil være svært håndterlig og aksjekursen ville gått kraftig. Synd markedet ikke ser og verdsetter dette allerede.

81 landrigger er ikke gratis, 3 mrd. tilsvarer 37 mill. pr. rigg, da følger kontrakter for milliarder med på kjøpet.

Seadrill har signalisert at de vil vurdere å selge, og jeg tror selskapet er for lite og tingene tar for lang tid til at Fredriksen skulle gidde å holde på det stort lenger. Tipper Archer ville blitt solgt ved bud på 15,-.


Mon tro, hva yachten på Akershuskaia og sheiken gjør i Norge om dagen :-)

Redigert 21.01.2021 kl 08:53 Du må logge inn for å svare
Rakettrally
26.07.2019 kl 13:33 4204

Archer var vel ned 0,07 med en omsetning på 81.000. Nå er den vel på stedet hvil med en omsetning på 123.000. Er verken interesse for kjøp eller salg.

Men når det er sagt, så har vi knapt sett en oppgang etter kontrakten 8.juli. Jeg føler meg trygg på at det ikke blir en emisjon, men virker at frykten er der.
Slettet bruker
26.07.2019 kl 13:35 4201

Det er helt klart en frykt, stikk i strid med det de indoktrinerte har proklamert som rosenrødt i månedsvis.
Slettet bruker
26.07.2019 kl 15:47 4157

Ta plass..
Til mandag stikker denne, om ikke i dag?
Redigert 26.07.2019 kl 15:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.07.2019 kl 16:00 4151

De indoktrinerte må erkjenne at nok en uke er over og det er en ny uke der ledelsen har pisset på dem. Det er de samme som man forguder, så greit å vite at noen liker å bli pisset på. Ledelsen koser seg og er glad for at en ny uke er gått, de kan feire og luftslottet er forsatt svevende
Jono
26.07.2019 kl 16:00 4153

forstår ikke hvorfor "noen" gidder å svare Salah, og som er og må være en mann som bare ønsker å plage oss med stress, kanskje det er SS i en ny drakt?
Redigert 26.07.2019 kl 16:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.07.2019 kl 16:30 4136

Her prøver de indoktrinerte febrilsk å oppmuntre hverandre med eventyr, håp, unnskyldninger og løgn. Akkurat slik det har vært det siste året, samtidig med at kursen er rasert og ledelsen ikke selv har handlet en aksje i 2019. Veldig merkelig, hvis alt var slik de indoktrinerte lyver om. Her er det bare å komme seg ut. Jeg solgte for en stund siden og har tjent grovt, samtidig har de indoktrinerte blitt pisset på av ledelsen hver eneste dag. Kameraten min er sjelglad for at jeg fikk han til å selge og har allerede tjent pent i Sship. At dere ikke innser at dere er i et luftslott er bare trist, mens noen faktisk fortjener det som kommer.
Slettet bruker
26.07.2019 kl 16:53 4126

Ned i dag også, men alt skal bli bra på mandag, hvis ikke i løpet av neste uke, hvis ikke det heller, da blir det engang senere. Slik går dagene/ukene/månedene/årene blandt de indoktrinerte, mens ledelsen hever høye lønninger og de indoktrinerte sitter og ser pengene forvitre. Hva med å være voksen nok til å innse at dere er lurt og kom dere videre. Det vil kun bli verre, slik det har vært hvert eneste år i dette luftslottet.
Slettet bruker
26.07.2019 kl 18:55 4092

Hadde hen vært smart hatt jobb, man blir ikke særlig lur av å jobbe på nav
Slettet bruker
26.07.2019 kl 19:23 4091

Den største løgneren av dem alle som blandt annet kom med denne klassikeren "Archer stiger ALLTID mest på dag 2 og 3 etter melding. Alle har fasit og allikevel så fortsetter den patetiske figuren ufortrødent videre, nå med personangrep. Blir slik da man blir tatt i løgn etter løgn og ledelsen han forguder pisser på han hver dag/uke/måned. Han fortjener å tape alt og jeg skal godte meg storveis den dagen hans illusjon brister og ledelsen bestemmer seg for å la luftslottet kollapse.
Anywhere
26.07.2019 kl 19:27 4090

Salah, forstår ikke hva du i din villeste fantasi tenkte på da du investerte i Archer for et år siden og solgte med stort tap i vår, når du kan prestere å mene at «det kun vil bli verre, slik det har vært hvert eneste år i dette luftslottet»

Snakk om å spotte seg selv. Måtte du tape halvpart av din investering for å se at det hadde bare blitt verre i alle år? Du må være ekstrem tunglært.
Redigert 26.07.2019 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.07.2019 kl 00:33 4018

Snart skal QES delen selges, som et led i refinansieringen.
Og da vil Salah kunne komme til å angre, bittert..
Redigert 27.07.2019 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.07.2019 kl 11:26 3914

Tok meg bryet for å sjekke kaliberet på det nyeste utskuddet til de indoktrinerte. Dere var det haussing på samme måte i flere andre aksjer, alltid med samme utfall, det var løgn. Det er en og annen indoktrinert som jeg har respekt for og håper de faktisk er voksne nok til å si ifra til dette utskuddet. Er vel det siste dere trenger, en ny løgnhals, dere har jo bl.a. mini3 som gjør den jobben allerede.
Slettet bruker
27.07.2019 kl 15:35 3854

Hvor lenge klare ledelsen å holde de indoktrinerte for narr? Hvor lenge er det mulig å lulle seg inn i håp, unnskyldninger og løgn, før man faktisk innser at man er lurt og at pengene vil forsvinne?
Anywhere
27.07.2019 kl 20:51 3792

Hva tenker du ledelsen gjør for tiden som holder folk for narr, Salah?
Tuller de bare med MDR kontrakt? Tuller de med tools suksess? Tuller de med lange vedlikeholdskontrakter? Tuller de med økende EBIT? 4-6% opp år/år.
Hva er de de narrer oss med?
Slettet bruker
28.07.2019 kl 13:55 3689

De holder salah for narr..
Derfor sitter han fremdeles på gjerdet, og tørr ikke å hoppe ned etter å ha blitt brent.
Blir vel sittende der når archer er på 7-8kr også?
Slettet bruker
28.07.2019 kl 14:05 3677

Som skrevet i går, vennligst sjekk hva det nyeste utskuddet har skrevet om andre aksjer. Det er bare å komme seg, den skal til himmels etc. ALT har vært løgn, så jeg håper nå at noen faktisk tar affære og gir beskjed om at slike utskudd trengs ikke på toppen av alle de andre løgnerne som har prøvd seg det siste året. De har forsvunnet etter en stund, ikke så rart, da de blir innhentet av sine egne løgner veldig snart. Kjedelig for utskuddet at løgnene hans om andre aksjer er å finne med et tastetrykk.
Slettet bruker
28.07.2019 kl 17:00 3628

Lurer på om det nyeste utskuddet til de indoktrinerte kan være lillebroren til mini3? Han har hittil gjenskapt løgnene til mini3, så da vet vi jo hva som kommer fremover og vi får bekreftet om det er en lillebror eller bare en wingman.
Slettet bruker
29.07.2019 kl 04:07 3497

Archer har de senere kvartaler generert ca. 850 mill. på årsbasis og det er økende, denne inntjeningen kan benyttes til å betale renter, avdrag, skatt og investeringer/re-investeringer.

Skatt utgjør ikke noe på lenge pga. store fremførbare underskudd. Rentene blir lavere og lavere da gjelden blir lavere om det betales avdrag. Avdrag trengs ikke egentlig betales, da det ikke er et mål i seg selv å bli gjeldsfri. Nye investeringer er pt. lave.

Rentene utgjør ca. 350 mill. I året.

Dvs. resterende 500 mill. som løpende er økende, tilfaller aksjonærene pr. år.

Forventer du 10 % avkastning, er verdien 5 milliarder, tilsvarende aksjekurs på ca. 34,-.

Da er heller ikke alle eiendelene i sving enda heller, så disse verdiene kommer i tillegg, 30 landrigger og begge MDR riggene, samt utstyr herifra til månen...

Grovt sett er dette caset i dag, og gir langt bedre avkastning en bankrente selv på kurs 34,-.

Dersom gjelden skal håndteres likt med avkastningskravet med 10 % i rentekost, er riktig kurs 24,-.

Uansett er dette verdier som er milevis over dagens aksjekurs, men relativt likt som Pareto sine kursmål på 26,- fra 2017. De var også opp mot 46,-, og dit kommer du med et avkastningskrav på ca. 7 %.

Ytterligere merverdier som nevnt ovenfor og skatt er ikke tatt høyde for men oppveier hverandre til dels.

Mon tro, om sheiken med yachten er i Norge for at bankene skal kunne gjøre en KYC for et eierskifte :-)



Redigert 29.07.2019 kl 04:33 Du må logge inn for å svare
Andersen123
29.07.2019 kl 06:55 3463

Archer ligger godt i skuffen. 2020 blir året vi ser 8-10kr igjen. Inntjeningen bare øker og det er mange triggere videre. Aksjen er død om sommeren, men det er generelt di fleste oljeservice aksjer. Patience is your best friend. Salah har alle mot seg og er bare en spammer uten viten om noe som helst. Alle archer tråder bør bestå uten tilgang til denne personen.
Slettet bruker
29.07.2019 kl 08:38 3422

Da kan vi konkludere med at ledelsen faktisk opprettholder sin vendetta mot sine aksjonærer. Luftslottet vakler mer enn noen gang tidligere og man begynner nå å blande inn sjeiker med yacht. Desperasjonen når nye lavmål og blir spennende å se hva som blir dagens unnskyldning og løgn.
Redigert 29.07.2019 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
helbru
29.07.2019 kl 08:53 3402

Salah
Antall innlegg: 1357
Siste innlogging: 26.07.2019 kl 19:19

Nyt heller solen og ta en is. Dette er jo sykt!
Slettet bruker
29.07.2019 kl 09:05 3378

Det eneste syke her er ledelsen evne til å rasere kursen og ødelegge for sine aksjonærer, dernest de indoktrinertes daglige unnskyldninger og løgner. At du ikke forstår bedre forteller alle at du er en av disse indoktrinerte, da er man uten evne til å ta sannheten innover seg.
helbru
29.07.2019 kl 09:12 3369

1358....and Counting!
Slettet bruker
29.07.2019 kl 09:20 3358

Anbefaler å starte egen tråd og stenge ut salah palmer frå denne tråden. salah er den feigeste person i hele forumet og tørr ikke forklare hvorfor ledelsen er svak, hvorfor kursen skal ned, er andre konkrete ting. At mediumet får holde på med sin spamming dag ut og dag inn er uforståelig for meg.

Start ny tråd uten salah og ikke svar en eneste gang til utskuddet fra nå, er min anbefaling.
Slettet bruker
29.07.2019 kl 09:20 3362

Da har vi fått bekreftet at den patetiske indoktrinerte nissen faktisk kan telle. Imponerende
Slettet bruker
29.07.2019 kl 09:22 3354

Klart man ikke vil høre virkelighetem de indoktrinerte nyter at ledelsen pisser på dem. Viktig at man åpner tråder der man sammen kan lyve om alt, uten at noen fornuft skal være tilstede.
Slettet bruker
29.07.2019 kl 09:40 3335

Alle skal bli hørt. Både de som er positive og negative til selskapet. Men! Å komme med påstander uten begrunnelser og uten argumenter virker mot sin hensikt. skjønner at Salah er bitter på Archer. Men innlegg uten noe form for argumenter eller begrunnelse forblir kun spamming.

Ps. Jeg har kjøpt meg opp i Archer de siste ukene.
Slettet bruker
29.07.2019 kl 09:43 3335

Er ikke uenig med deg, men se da på alt som er kommet av unnskyldninger og løgn fra de indoktrinerte, Det overgår alt jeg har skrevet x 10 og jeg vet fortsatt det jeg vet, som gjør at jeg har det nødvendige grunnlaget for å skrive det jeg gjør. Beklagelig for deg, som nå har kjøpt dette lufstlottet.
Slettet bruker
29.07.2019 kl 09:50 3333

Jeg har ikke funnet et innlegg fra deg med en eneste begrunnelse for hvorfor Archer ikke skal kunne reise seg igjen framover? Det er ikke nok å si at du vet noe som andre ikke vet.
Slettet bruker
29.07.2019 kl 09:56 3326

Jeg kan ikke selvsagt ikke skrive det jeg vet, men du kan jo selv se på hva ledelsen har skapt av aksjonærverdier, samtidig se hvor mange aksjer de har kjøpt av egen lomme i 2019? Det bør skremme fanden på flatmark og har du muligheten, selg.
Slettet bruker
29.07.2019 kl 10:13 3301

Ja ikke sant!

Archer har de siste månedene fått tildelt kontrakter av OMV og oljeselskapet Chevron. De fikk også i 2018 tildelt 12 av 18 kontrakter for boretjenester fra Statoil på norsk sokkel på en verdi av 6 milliarder. Altså kontrakter bare her på mer en hva de har i gjeld! Da tar jeg ikke med de andre landene de opererer i. Selskapet har en markedsverdi på 667 mil på dagens kurs.

Say no more!



Slettet bruker
29.07.2019 kl 10:20 3291


Salah, du trenger ikke si din mening lenger, alle har fått det med seg. Som kursmålene nevnt under så klarer du ikke rokke stort på en kjempe oppside uansett.

Ser du ikke humoren i det med sheiken i Oslo.




Archer har de senere kvartaler generert ca. 850 mill. på årsbasis og det er økende, denne inntjeningen kan benyttes til å betale renter, avdrag, skatt og investeringer/re-investeringer.

Skatt utgjør ikke noe på lenge pga. store fremførbare underskudd. Rentene blir lavere og lavere da gjelden blir lavere om det betales avdrag. Avdrag trengs ikke egentlig betales, da det ikke er et mål i seg selv å bli gjeldsfri. Nye investeringer er pt. lave.

Rentene utgjør ca. 350 mill. I året.

Dvs. resterende 500 mill. som løpende er økende, tilfaller aksjonærene pr. år.

Forventer du 10 % avkastning, er verdien 5 milliarder, tilsvarende aksjekurs på ca. 34,-.

Da er heller ikke alle eiendelene i sving enda heller, så disse verdiene kommer i tillegg, 30 landrigger og begge MDR riggene, samt utstyr herifra til månen...

Grovt sett er dette caset i dag, og gir langt bedre avkastning en bankrente selv på kurs 34,-.

Dersom gjelden skal håndteres likt med avkastningskravet med 10 % i rentekost, er riktig kurs 24,-.

Uansett er dette verdier som er milevis over dagens aksjekurs, men relativt likt som Pareto sine kursmål på 26,- fra 2017. De var også opp mot 46,-, og dit kommer du med et avkastningskrav på ca. 7 %.

Ytterligere merverdier som nevnt ovenfor og skatt er ikke tatt høyde for men oppveier hverandre til dels.

Mon tro, om sheiken med yachten er i Norge for at bankene skal kunne gjøre en KYC for et eierskifte :-)
KongKull
29.07.2019 kl 10:41 3263

Er overbevist om at Archer ligger like i starten på en kraftig korreks opp, og dermed økende interesse blant investorer. Få selskap på børsen pr nå med samme potensiale. Har lastet i hele sommer så jeg er ihvertfall klar.
Slettet bruker
29.07.2019 kl 10:43 3261

Er det salah som har lagt ut shortblokken på 4,6 nå i de siste ukene for å blokkere for oppgangen?
Anywhere
29.07.2019 kl 10:55 3247

Salah, dersom du med "Jeg kan ikke selvsagt ikke skrive det jeg vet" mener "Jeg kan selvsagt ikke skrive det jeg vet" så har både du og denne påståtte kameraten som du påstår solgte umiddelbart da du fortalte det du vet et stort problem. Du fremstår som du vet innsidesaker, og det er altså komplett ulovlig å agere på.
Men vi vet at du ikke har innsideinfo, det er derfor løgnaktivitet og forledningsaktivitet du bedriver når du påstår å vite ting som få andre vet om Archer og hendelser i kjømda. Det er også i beste fall svært tvilsomt..
Dette tenker og håper jeg er rent oppmerksomhetsbehov hos deg og ikke virkelighetsbasert. Er det virkelighetsbasert så vil du slite.

Forøvrig er det ikke så rare volumer igjen på salg oppover, og posten som har sperret litt på 4,60 er kraftig minsket et at den er kjøpt fra. Ca 40K igjen der nå...
Så langt er da omsetningen i dag noe økende på stigende kurs. Foreløpig viser kjøp/salg at man må oppover for å hente aksjer. Tradere kan komme på banen og kjøre aksjen den veien anytime vil jeg tro.
Redigert 29.07.2019 kl 11:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2019 kl 11:11 3224

Hvorfor shorter ikke denne salah figuren, når han tror på nedgang?
Redigert 21.01.2021 kl 02:05 Du må logge inn for å svare
KongKull
29.07.2019 kl 12:36 3156

Tipper det kommer et bud rundt 12 kr før jul, men kursen burde være 20 minst dersom en regner med ca 5% margin på omsetningen. Helt tullete pris pr i dag, kan ikke fatte og begripe at ikke flere har innsett dette enda.
Redigert 21.01.2021 kl 02:05 Du må logge inn for å svare
Anywhere
29.07.2019 kl 13:20 3109

Salah shorter ikke fordi hun mener hun ikke vet hvordan det kan gjøres.
Jeg siterte 3 linjer om hvordan det gjøres fra f.eks Nordnet, men hun mener det var vanskelig å forstå.
SÅ man kan spørre seg som Salah spør om ledelsens manglende kjøp av aksjer i 2019:

Dersom Salah vet det hun mener er egnet til å sende aksjen til 0,5-1 kroner, hvorfor i granskauen har hun ikke shortet aksjen på 4,60 for lenge siden? Hun har ment dette i mange måneder nå: Stoler hun ikke på egen kunnskap?? Det må vel være toppen av dumskap å ikke takke ja takk til 75% avkastning innen kort tid??
Det er jo bare å pumpe ut shortposisjoner, eller altså Salah; selge aksjer du ikke eier fordi du mener kursen skal ned. Hadde fått ut mye til snitt 4,60 i dag. Omsetningen øker i aksjen og kursen stiger, det er i Salahs øyne pump and dump, men kan i andres øyne være starten på en ny oppgangsperiode. Dersom Salah er ekstremt overbevist om nedgang, så er tiden moden for short i dette øyeblikk.
Og Salah, det er ikke noe suspekt eller usportslig med shorting. Det er det samme du har bedt kameraten din om: Selg Archer på 4,45 og kjøp tilbake når den kommer til 0,5-1. Jeg selger også Archer om ikke lenge, og legger da altså salgspress i aksjen, men det er aksjer kjøpt på lavt 4-tall som delvis er planlagt på swingtrade med utgang snitt 4,85, dernest 5,25 og så 5,85 i tre salgsfaser. Er jeg suspekt siden jeg da selger aksjen og håper den faller igjen for ny trade?
(PS: Det er bare 1/3 av volumet jeg har i Archer som går til trade, resten er long)
Redigert 21.01.2021 kl 02:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2019 kl 13:32 3106

Nei anywhere
Toppen av dumskap er å diskutere med et troll og bidra til mere støy og fjortiskommentarer på trådene
Redigert 21.01.2021 kl 02:05 Du må logge inn for å svare
Anywhere
29.07.2019 kl 13:59 3078

I see Your point, Bonzo:)
Redigert 21.01.2021 kl 02:05 Du må logge inn for å svare