Tysk miljøparti vil forby innenlandsflyging fra 2035.

Slettet bruker
25.07.2019 kl 20:26 1438

https://www.aftenposten.no/verden/i/EWmKR5/Tysklands-miljoparti-vil-gjore-innenlandsflyvninger-avleggs-innen-2035

Nå har Tyskland et godt nett med raske tog, og innenlandsavstandene er ikke så store. Dette kan bli mulig.
Hamburg - München er ikke så fryktelug langt med 300 km/t tog.

I Norge er nok konvertering av innlandsfly til tog i Sør-Norge langt frem. M e n på strekningene Oslo - Stockholm,
Oslo - Gøteborg kan hurtigtog komme inn istedenfor fly.
Redigert 20.01.2021 kl 16:34 Du må logge inn for å svare
vestlandsfugl
26.07.2019 kl 11:05 1332

Hamburg - Munchen tirsdag 30.7 - 6 timer og 15 min, 2. klasse billett : 80 - 140 €, så det er ikke så billig heller.
Flyet tar 1 time og 15 min, noe mer plunder og heft med fly men likevel...
Det skal ikke så mye utbedring til for å få ned Oslo - Bergen/Stavanger/Trondheim til 6- 7 timer heller, men tror ikke det er konkurransedyktig med fly
Zorin
26.07.2019 kl 11:07 1328

Vi kan egentlig få lyntog over hele landet. Hvis vi velger å skrote veiforbindelser som for eks. Fergefri E39! Et veiprosjekt priset til 500 milliarder? Det før overskridelser! Du får mye lyntog for den prisen!
Flipper
26.07.2019 kl 13:50 1278

Snakk om politisk tulleball.

For 30 år siden samarbeidet jeg med Tyske shipping firmaer om å bestille Rail Ferries.

Dette fordi de hadde en avtale med Regjeringen i Tyskland, for å få ( som Sveits har hatt i mange år ),
alt av tungtransport over på Rails.

Det er det somer fremtiden, ikke å stoppe flygninger som er ensielt for både biz og ferie. UTOPI

Men, polikere har INGEN GRENSER for hva de Står frem og LOVER....

FrP må etter min mening gå ut av regjeringen, Siv, du kan ikke være så KÅT ??????? på
dine egne vegne, få ut fingeren og gjør ALL GJELD i Norske veier, gjeld slettet. Det er
også hva, pragmatikeske Sveits har gjordt. De fineste veiene i Europe og slår Tyskland
så det synger.

Vi HAR UTKANTSSTRØK, hvor bla. oppdrett fisk er av stor betytning og blir ALDRI nok,
Verden må fores. Da kan vi ikke ha veier hvor sjafører kjører trailers, natt og dag på, ikke
FARLIGE VEIER, og endog tåpelige veistrekninger, hvor en kommune har fin vei, og så
korker det seg i neste kommune.

Hallo, i år var det overskudd på det '' såkalte '' Pensjonsfondet, Oljefondet. TENK, $ 10 CENT
bedre, oljepris, så er 10 Cent ingen ting. Ei heller bidrar det til økt inflasjon, som forsåvidt Norges
Bank ønsker, så de kan sette opp renten .... Det i seg, er helle ikke bra, om Norge har høyere renter
enn både EU og USA.

Summa summarum + en ting til. Det er så mye nå om utkantsstrøk som MISTER lokale sykehus, og
en tilbringer tjeneseste som er helt utdadert, og heller tror nå jeg, pga. politiske besluttninger, ikke lar
private gjøre jobben med Taxi, Sykebiler, Transporttjenester, ikke minst, Helikoper Service, som dere
Yngre bør legge dere på sinnet.

Det var en lege ( dessverre døde han kun 62 år ); Dr. Moe mener jeg å huske han het ). Det var ham
som klarte å slå DEMAGOGENE i Sosialdeparmentet og AP, spesielt.

Uten ham, ville vi ikke hatt Helikoper Beredskap i det hele tatt. ( kan jo også nevne, noe som er særs
TRIST ). Politiet i Norge hadde ikke helikoptere som IKKE hadde våpen, og tanken går til den ulyksalige
Breivik saken.

Håper Norge aldri opplever noe sånt igjen, men, politikerne må gi Politi ( endog bruke Militært MATRIELL
og resurser ), samt sette politiet i stand til å gjøre sine oppgaver....

Min '' rant '' før w/end
Slettet bruker
26.07.2019 kl 18:22 1209

Nei, det er de 6 - 7 timene dine i Norge, er null konkurransedyktig med fly.
Men lyntog til Stockholm og Gøteborg vil overta for flyet på disse strekninger.

Forslaget var fra 2035. Innen den tid blir vel togreisetiden kortere Hamburg - München.
Det er mye 270 og 300 km/t tog i Tyskland allerede.
Slettet bruker
26.07.2019 kl 18:25 1208

Du får E 39 Kristiansand - Bergen med noen få ferger. Og Ålesund - Trondheim.
Dette til mye mindre enn 400 mrd. kr.
Slettet bruker
26.07.2019 kl 18:30 1198

Ikke bland et overbefolket og feilarbeidende politi inn i dette er du snill.
Odi.1
27.07.2019 kl 10:58 1113

hva er det de vil "lyne" med disse ubrukelige jernhestene , flytte trygdede og narkomane virrende rundt om ?

Når det kommer til Gods er dette helt absurd dobbel kostnad for den Norske befolkningen, sågar en trippel kostnader for samfunnet å bruke jernbane.

Det store problemet for Norge er at Hovedflyplassen ligger helt feil plassert , dem har plassert dette ved en sti med Stabbur fra 17-1800 tallet, lengst borte fra alt av verdiskapning.
Slettet bruker
27.07.2019 kl 11:42 1084

Herregud, hvilken idiot du er agent Odi.
"Halvparten" av Intercity er allerede bygget og betalt.
Helt overkommelige "korte" strekninger dette, å gjøre
fremtidsrettet med 250 km/t. Vil bedre effektiviteten,
produktiviteten, og konkurransekraften vis a vis utlandet,
på Østlandet.