IMO2020 - Hvilken selskap har dere mest tro på

Frodon
IMO20 26.07.2019 kl 10:19 32197

og hvorfor? Hvem av selskapene tror dere vil få mye høyere rater i sitt segment først? LPG ratene er mye opp, tørrbulk ratene har steget bra. Hvem av ratene vil stige mye utover og hvorfor?
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
Frodon
29.07.2019 kl 09:58 10515

Ja, Vistin har jeg også aksjer i. Kjøpte inn der når selskapet ble priset lavere enn cash beholdningen (utrolig nok).

https://forum.hegnar.no/thread/18880/view

Har du funnet noen asfalt lagringsselskap som er verdt å ta en titt på? Er Veidekket det eneste alternativet på Oslo børs, som Grillkrydder også nevner?

Det jeg prøver å finne ut av, er hvilken rekkefølge IMO2020 vil slå inn og da hvilken rekkefølge det vil bli priset inn i selskapene.

Pr dags dato ser det ut som LPG og tørrbulk er de segmentene som fikk bra løft i ratene først. Når slår ratene inn på LNG, VLCC, spreaden til Vistin osv? Er det noen som har noen meninger om dette og hvorfor du har tro på den rekkefølgen?
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
Frodon
29.07.2019 kl 09:48 10538

Har du lagt opp en mening for deg selv hvordan du vil investere rundt IMO2020? Du kjører kun gogl/fro? God sommer ja 😇🍺
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.07.2019 kl 15:57 10711

Blir vel å ta en post i Veidekke da.
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
d12m
28.07.2019 kl 13:48 10803

HSFO Coming to Play in the Asphalt Market in 2020

IMO 2020 will have a major impact on the global bunker and fuel oil markets, and is also expected to be one of the most influential events in the asphalt market. The IMO regulation adjusts the sulfur limit in marine bunker fuel from 3.5 percent to 0.5 percent starting in January, but provides little guidance or detail about where the excess high sulfur fuel oil (HSFO) will go after it is pushed out of the bunker market. Allen Smith, the co-founder of Pennsylvania-based Asphalt & Sourcing Alliance (ASA), stated that among many potential pathways to deal with this excess, the global asphalt market may absorb up to 25 million tons of HSFO, thereby increasing global asphalt supply by nearly 20 percent and causing asphalt prices to drop after January 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
d12m
28.07.2019 kl 13:46 10809

Ja, kan fint lite om det. Har også hørt at noen mener å kjøpe selskap som driver med asfaltlagring (altså ikke produksjon, men lagring) er tingen for de ser for seg sterk økning i produksjonen og dermed økt lagringsbehov.
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
Empire
28.07.2019 kl 12:45 10873

Det der med asfalt har jeg hørt om, men jeg kan overhode ingenting om asfalt markedet og hvordan dette ville påvirket. Generelt så er det vel to ytterkanter, med den gyldne middelvei? Hvis det er et marked med sterk konkurranse så er det vel kundene som bør nyte best av billig Hsfo, men hvis det er mer en monopol/oligopol situasjon, så vil vel produsentene sitte igjen med overskuddet?

Morsom tanke uansett

Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
ruda
28.07.2019 kl 10:00 10997

HUNT
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
d12m
27.07.2019 kl 23:01 11155

En potensiell luring er å kjøpe asfaltprodusent for hsfo brukes i asfalt og da kan det bli god gang for asfaltprodusentene om de får mengder hsfo "dumpet" over seg
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
d12m
27.07.2019 kl 22:59 11148

Jeg har ikke noe i raffineri, men jeg har aksjer i Vistin. Nevnte den ikke for jeg vil ikke pushe/hadde eget. Men det kan fint vise seg verdt å følge med på Vistin sine bets
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
Empire
27.07.2019 kl 14:17 11307

Nevnte også raffinerier (i noen geografiske områder) for en stund tilbake i en av disse imo 2020 trådene og det er vel ikke mindre aktuelt etter at det største raffineriet på kysten av Us nå skal stenges helt ned over en periode etter denne fatale brannen. Både fraktselskaper og andre raffinerier bør nyte godt av det.

Ser også ut som om caset med amerikanske lagertrekk pga høyere throughput i Us nå er i gang. Amerikansk shale flater som forventet ut og throughput bør være merkbart høyere H2 2019 enn H1 2019. Dette bør bety større volumer for input og output for amerikanske raffinerier, med de følger det vil ha for amerikanske lagertall, oljepris, fraktrater og selskaper i de tilhørende segmenter.

Jeg tror høsten kan bli hyggelig, men det er som alltid noen skyer som kan spolere morroa

En riktig god sommer til dere alle :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
Ole86
27.07.2019 kl 12:46 11354

Vistin har satt opp en trade for å tjene direkte på økende prisdifferanse på MGO og HFO.

Hunter Group bygger en flåte topp moderne VLCCer og er satt opp perfekt for å tjene på IMO2020.
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
d12m
27.07.2019 kl 12:06 11401

Har du kikket noe på raffineri? Marathon eller Valero, gjerne..?

https://seekingalpha.com/article/4272745-valero-energy-positioned-profit-imo-2020
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.07.2019 kl 11:29 11527

Kjøp Diesel
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare