Till
26.07.2019 kl 10:41 2194

Likevel dundrer den ned dag etter dag, valgte derfor å selge hele driten nå når jeg var på +1% gevinst - orker ikke bli med heisen videre nedover. Men nå når jeg solgte så snur den sikkert rett opp som ei rakett - pussig fenomen det :-)
Sann
26.07.2019 kl 11:00 2144

Som jeg har nevnt tidligere er dette en av de få grønne aksjer som ikke har rukket å bli en folkeaksje enda. Når denne oppdages av folket og meglerhus setter fokus på denne igjen vil ting skje fort. Mange av de øvrige grønne aksjer har allerede priset inn store forventninger til videre vekst. Det er ikke tilfelle med HEX. Analytikere har tidligere satt kursmål på 100 og ser du på utviklingen som også belyst i linken over så er potensialet enormt for selskapet. I tillegg posisjonerer HEX seg kontinuerlig for å møte denne veksten og i tillegg en bra økonomi, noe som ikke er tilfelle i mange tilsvarende vekstselskaper.
Det er i slike tider som dette man nettopp bør sitte rolig i båten og jevnlig laste opp på lave nivåer. For min del håper jeg det fortsatt drøyer noe før aksjen tar av da jeg jevnlig frigjør nye midler til å øke beholdningen. Fin handel idag ved åpning, HEX blir en vinner fremover.
Sann
26.07.2019 kl 11:37 2097

De vanlige taperne på børs er de som alltid følger saueflokken og løper etter aksjen når kursutviklingen har vørt stor på kort tid. Se eksempel på Scanship nå. Fin inngang når fokus var lite på selskapet og kurs rundt 10-12 kroner. Nå hopper mange på til 26 kroner i stedet for å finne selskaper som videre har stort kurs potensial og hvor saueflokken ikke har skjønt det enda. Hex er der nå og kanskje svenske Cell impact om teknologien deres ikke forsvinner til Kina. Nel på sin side er nede i en dal og med fin kjøpsmulighet nå. Saueflokken som kjøpte på over 9 og hvor mange solgte seg ut med solid tap har ikke forstått at aksjen er gunstig nå.
Ingen forutsetninger for Hex og Nel er endret siden siste tidens hendelser og kursfall, oppsiden er enorm med de triggere som ligger i luften og vekst utsikter fremover.
Sann
26.07.2019 kl 12:40 2024

Og da var aksjen tilbake til en kurs over sluttkurs i går. Det sier noe om det fundamentale vekstpotensiale i selskapet fremover, de profesjonelle handlet i dag og de uvitende solgte med tap.
royroy
26.07.2019 kl 17:01 1870

Hvilke tanker og forventninger har du/folk til Q2 på mandag?
Slettet bruker
26.07.2019 kl 17:11 1852

Tror det blir ok. Core businessen genererer greit med cash.
tommbakk
27.07.2019 kl 18:19 1508

Tror du har helt rett. Jeg solgte meg ut av NEL før det store insider nedsalget i slutten av mai. Syntes ting hadde gått for høyt, for fort. Men langsiktig er det nok en vinner, og samme med Hexagon.

Er mer skeptisk til børsmarkedet generelt nå. Virker som en resesjonsfrykt kommer stadig mer krypende. Og med alle de psykologiske mekanismene i aksjemarkedet, så er det ikke artig å tenke på hvis NOE plutselig smeller og store aktører selger...og andre frykter å bli sistemann ut døra... (ikke bare i Hex, men generelt)
royroy
27.07.2019 kl 18:28 1497

Hvis resesjon kommer, håper jeg at HEX er er av de bedre ristede selskapene til å stå igjennom.
Ved sist omgang forsvant alle penger ut fra det hypede grønne markedet (selvfølgelig, da det jo skal ta over på et eller annet tidspunkt) og man holdt pengene der et ble laget mer penger.
Ved en runde til, håper jeg at vi er nærmere dette skiftet, som blant annet kan ses k restriksjoner og reguleringer ift. miljøvern, som ikke vil gjøre det like lett å tjene penger der man alltid ellers har tjent penger.
På den måten vil de bedre ristede grønne kanskje klare å ‘bridge the gap’...