HEX:FORSINKELSE RELATERT TIL FUEL CELL-KJØRETØYSPROGRAM

Slettet bruker
HEX 26.07.2019 kl 12:22 1375

Er dette noe som kommer som følge av "smellen" i Sandvika? Diverse produsenter innen FC tar tenkepause.
For NEL sin del er nok en uke uten nye kontrakter i ferd med å ebbe ut. Når kan vi si at det begynner å bli alvorlig krise.

HEX:FORSINKELSE RELATERT TIL FUEL CELL-KJØRETØYSPROGRAM
Oslo (TDN Direkt): Hexagon har blitt informert av selskapet det ble referert til i en børsmelding 10. oktober 2018, som har bestilt hydrogentanker, at selskapet har utsatt programmet sitt av årsaker ikke relatert til Hexagon.
Det fremgår av en melding torsdag.
Ingen ny tidslinje har blitt fastsatt og pågående utviklingsarbeid har blitt gjennomført.
Ordren har en estimert verdi på 400-600 millioner kroner.
HH, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Sann
26.07.2019 kl 12:36 1339

De som kjenner årsaksforhold i Sandvike vet veldig godt at dette er uten sammenheng med de løsninger Hexagon har levert og utviklet i årevis. Noen har nok tatt en hvilepause fra aksjen da selskapet er i en fase med kapasitets oppbygging for å møte et enormt vekstpotensial i markedet. Derfor er dette en virkelig god kjøpskandidat og før den oppdages av saueflokken i markedet.
Forsinkelsen i ordren du sikter til har helt andre årsaker og bunner i endringer i tidsplan for produksjonsstart. Som du så idag tidlig falt aksjen brått da truseskvetterne som vanlig solgte. Dette var en fantastisk kjøpsmulighet for meg og de profesjonelle som handler Hex. Kursen er tilbake til over kurs i går bare etter noen timer. Hvem var taperne her, de profesjonelle som kjenner det fundamentale i selskapet eller alle de andre som bare kan lese overskrifter i media?
tommbakk
27.07.2019 kl 18:10 1086

Bilprodusentene har egne utfordringer for tiden, ikke minst europeiske da Trump plutselig kan finne på å øke straffetoll og liknende tiltak.

Nå vet ikke jeg om det er VAG-konsernet som har valgt å utsette leveringsstart, men vil anta det som sannsynlig.

Uansett, jeg tror Nels Kjørbo-incident er en bagatell for hydrogen. Tenker man 10-20 år frem i tid, så betyr det INGENTING.

Jeg tror også det betyr null for Hexagon, selv på veldig kortsiktig perspektiv. I tillegg har de flere solide ben å stå på enn det som er rettet mot hydrogen.

Jeg tror HEX er veldig billig nå. Men det er markedet generelt som gjør at jeg ikke tør å sitte langsiktig i aksjer. Makrotallene begynner å bli små-creepy, etter 11 år med omtrent non-stop oppgang...og i tillegg har man den oransje, uberegnelige klovnen i Det ovale kontor som kan finne på hva som helst...

Hvis det ikke kommer en seriøs korreksjon i løpet av 2020, kanskje til og med regelrett krakk, blir jeg overrasket.

Og så er spørsmålet hva et slikt scenario vil gjøre med grønne vekstaksjer.

Jeg tror Hexagon kan være et av de grønne casene som klarer seg best gjennom en resesjon. Men likevel.

Lykke til de som sitter lenge i Hexagon (og Nel også) Sitter man med skikkelig langsiktighet, tror jeg begge vil slå til.
Slettet bruker
27.07.2019 kl 19:00 1046

Enig i mye av dette. Kommer det et krakk nå etter hvert, vil jeg tro slik verden har utviklet seg, at mange da, vil se mot fremtidige løsninger. Ikke minst mot nye energiløsninger. Aksjer som da kanskje rir av stormen bedre, kan være HEX og NEL og vel solcelleselskaper. SSHIP er jeg mer skeptisk til på sikt.