Otello lever på lånt tid

Slettet bruker
OTELLO 27.07.2019 kl 09:45 6855

Revenue was down by 28 percent to USD 51.5 million (USD 71.4 million), due to decline in revenue from AdColony.

Net income was USD (9.8) million in 1Q19 versus USD 3.8 million in 1Q18

Inntektene stuper og tapene øker. Q2 blir enda verre.

https://venturebeat.com/2019/05/02/adcolony-launches-5-million-fund-for-publisher-in-app-monetization/

«To qualify, publishers must comply with rules and fill out a form by June 30, 2019, and they must place an app live on the AdColony marketplace by June 30, 2019.«

I mai lanserte adcolony i desperasjon, en kampanje hvor adcolony betaler utviklere for å bruke deres SDK. Det ligner på opplegget hvor Microsoft begynte å betale utviklere for å skrive apper til windows phone, fordi app-butikken var tom og ubrukelig. Kort tid etter ble windows phone erklært død. Når ad-selskaper begynner med å betale utviklere for å bruke deres produkter og tjenester, bør man holde seg langt unna. Det er et sikkert tegn på at nedleggelse ikke er langt unna.

Otello er et selskap som hovedsakelig driver med produkter og tjenester som konkurrerer mot google og apple. Det er en kamp de er dømt til å tape.



Redigert 21.01.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2019 kl 12:53 1675

Selger litt på 16,28 :D
Redigert 20.01.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2019 kl 13:56 1613

Følg våre 750 ordrer. Det er er fag arbeid mine venner. Dere kan lære veldig mye.
Redigert 20.01.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2020 kl 00:20 1412

På tross av utallige hausseartikler om hvor bra dette otello selskapet er, så tjener de ikke penger.
Redigert 20.01.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2020 kl 00:22 1407

https://www.nettavisen.no/okonomi/forbrukerradet-om-grindr--uten-kontroll/3423909472.html

Forbrukerrådets funn får konsekvenser også utenfor Norge: 20 forbrukergrupper verden over følger nå opp klagene, og varsler sine myndigheter om funnene med krav om at praksisen må opphøre, ifølge pressemeldingen til Forbrukerrådet.

Selskapene MoPub, som er eid av Twitter, samt AppNexus, OpenX, AdColony og Smaato blir også klaget inn til Datatilsynet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2020 kl 00:33 1392

Dette her får store konsekvenser for AdColony og lignende tjenester når iOS 14 blir mulig å laste ned høsten 2020. Det er antakelig derfor vi ser en del haussing fra større aksjonærer og meglere, noen store planlegger en exit og vil ha opp kursen. Med iOS 14, blir det vanskeligere for AdColony på iOS.

https://www.forbes.com/sites/johnkoetsier/2020/08/07/apple-ad-network-gets-special-privileges-that-facebook-google-wont-on-ios14/#72ce7d0d7515

Apple looks to be giving its own ad network a leg up on competitors with customer data that other ad networks can’t access. In iOS 14, Apple Advertising appears to have a separate settings panel with a default-on setting. Other advertisers and ad networks on iOS, however, need to ask permission every single time.

In the first scenario for Apple Advertising attribution (attribution is tracking to determine the results of a user viewing an ad) the user has allowed the use of her IDFA, and attribution happens, a mobile expert told me. In the second scenario, a user clicks “no, don’t track me,” and no attribution happens.

In the third scenario, the user was never asked, but Apple Advertising can still run targeting and attribution.

That’s a capability no other ad network can possess, because essentially it’s the iOS 13 means of advertising attribution where assent is assumed unless explicitly revoked. Other ad networks cannot assume assent and do not get the IDFA without explicitly requesting it and a user granting it. That means Google, Facebook, AdColony, Vungle, IronSource, or any other ad network now has less data for ad targeting and ad delivery optimization than Apple.
Redigert 20.01.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2020 kl 07:25 1305

Matsern, har du lest analysene til DNB. De er råbulle. Er dette samme Matsern som har vært bull på OCY siden kr 60?
Redigert 20.01.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2020 kl 12:00 1187

Igjen jeg er bull på OCY, men kjøpte meg først inn etter at den halverte seg i pris etter corona.

Du kan komme med så mange analyser du vil, men ingen vet nøyaktig hvor stort negativ impact apple sine endringer vil medføre. Komme med kursmål før vi vet det, blir bare useriøst. At endringene får en negativ effekt på AdColony og lignende løsninger er hevet over en hver tvil, spørsmålet er hvor stor den blir.
Redigert 20.01.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.09.2020 kl 08:47 969

Ledelsen har vært flinke til å dysse ned den brutale oppdateringen av iOS som kommer ila høsten. Oppdateringen er en av årsakene til at storaksjonær plutselig er blitt så stresset. Haussingen fra sand grove i forkant av iOS oppdateringen, kan være for å kjøre opp kursen før en fullstendig exit
Redigert 20.01.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare