Kan Air France KLM by på Nas?

zuba
NAS 27.07.2019 kl 11:02 3119

https://www.newtelegraphng.com/2019/07/ben-smith-air-france-klm-will-consider-buying-a-competitor/

«BEN SMITH: Air France-KLM will consider buying a competitor»

«Smith did not say which airlines he might target. But many of Europe’s independent carriers might be for sale for the right price. It’s a group that includes Norwegian Air, LOT Polish Airlines and Scandinavian Airlines.»
Redigert 27.07.2019 kl 11:06 Du må logge inn for å svare

Hvorfor kommer der ingen meddelse på JV?

NAS er ikke for salg.
Vi skal videreutvikle og holde det selv.

Mvh.
Det norske folk.

IAG taper så mye på konkurransen fra Norwegian sin Gatwick operasjon at de sikkert er livredd for at en annen stor aktør skal snappe Norwegian foran nesen på dem. Jeg tror IAG vil komme på banen med et bud ganske snart. Jeg vil kanskje gå så langt som å si at dette er en no brainer.

Air France og KLM kan vi vel si har et kvalitetsstempel. Air France vil kanskje ha et lavkostmerke med godt ry og fine slots?
hstray
27.07.2019 kl 14:54 2712

Tviler på AIR France - KLM som potensiell kjøper av Norwegian. De må punkt 1 rydde i eget hus som det fremgår av artikkel. Punkt 2. Norwegian har ikke så stor aktivitet fra Air France - hei KLM sine kjerneområder, men Amsterdam og Paris. De har ikke merket norwegian enda på kroppen slik IAG har gjort fra London

De har vel ryddet siden 2016 da de fikk ny CEO i Janaillac. Kan faktisk være at KLM-Air France slår tilbake og viser muskler gjennom kjøp av Norwegian.

Norwegian passer overhodet ikke inn i Air France - KLM konstellasjonen, et allerede mislykket ekteskap. En dårlig match fra begynnelsen, som ble designet av politikerne, 2 toppsjefer som hadde god kjemi og noen storaksjonærer som misledet markedet i sin tid. Nederlandsk og fransk forretningskultur har vært på kollisjonskurs lenge. KLM tjener penger og ineffektive Air France bruker de opp. Faktisk finnes de nesten ingen gode eksempler i historien på at fransk-nederlandske selskaper lykkes i noen særlig grad. KLM burde ha beholdt sin selvstendige status. KLM og Norwegian muligens hadde fungert bedre.
Redigert 27.07.2019 kl 16:35 Du må logge inn for å svare

Du kan ha rett der, Grantchester.

-Last year, CEO Willie Walsh said the company was interested in acquiring Norwegian Air, though the deal never happened.
Børskursen er vel nå bare 20% av hva den var da...

Nærmere 50% vel. Emisjonen.

Jeg har stor tro på JV med asiatisk partner. Likevel, her kan mange prøve seg både på kjøp og samarbeid!!