Togskinner og solslyng
Her til lands er et nøytralt spor og et stabilt og justert underlag det viktigste.
Lokførerne varsler
For å sikre mot solslyng kjører Bane Nor gjennom utsatte strekninger med arbeidstog og kontrollerer banen. Er det fare på ferde, reduseres hastigheten eller strekninger stenges helt.
– Lokomotivførerne er de viktigste varslerne her. Når de hører en ny lyd eller merker seg et punkt i skinnegangen som er endret, melder de fra.
Dette understreker behovet for rake spor på et stabilt og justert underlag.
Lokførerne varsler
For å sikre mot solslyng kjører Bane Nor gjennom utsatte strekninger med arbeidstog og kontrollerer banen. Er det fare på ferde, reduseres hastigheten eller strekninger stenges helt.
– Lokomotivførerne er de viktigste varslerne her. Når de hører en ny lyd eller merker seg et punkt i skinnegangen som er endret, melder de fra.
Dette understreker behovet for rake spor på et stabilt og justert underlag.
Redigert 19.01.2021 kl 02:03
Du må logge inn for å svare
I Intercity-triangelet er det ganske flatt, så det går. Også i Østfold er det ganske flatt (retn. Sthlm og Gtbrg).