Sylvi Listhaug Beste Statsråd Ever,

Slettet bruker
FINANS 16.03.2018 kl 08:35 41517

Er ikke unnskyldningen til det politiske miljøet godt nok ? Ja da er det fan meg mange politikere som skulle vært sparket fra før om dette får kosekvens
Og nå skal man altså ha mistillit til en statsråd som tør å ta opp ukulturen systemet har.
Listhaug har min fulle tillitt . beste statsråd Norge har hatt Ever
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Tool
18.03.2018 kl 17:27 11154

Styringsdyktig med SV og RØDT på laget?
Ja det høres veldig lurt ut. Et fallende parti uten hverken en leder eller egen politikk som støttes av ekstremistpartier. Høres virkelig ut som en vinneroppskrift.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.03.2018 kl 17:28 11156

Ingen vet hvordan det blir om 3,5 år.
Men håper Joans byttes ut med noe brukendes, for han har jeg null tro på, men alt er bedre enn Jern Erna og Listhaug med korset.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.03.2018 kl 17:38 11145

Dere som sympatiserer med AP og ikke skjønner hvilken skade de har gjort oppigjennom historien må lese dere opp litt.
Det er faktisk en grunn til hatet som det snakkes mye om.
Ta bare det at de oppigjennom tiden har hatt all kontroll med NRK hvor de har de har kontrollert hva seerne skulle se.
Det er også slik at de har kontrollert hvem av musikerne som skulle få spille på tv. Hadde du ikke partiboka i orden eller i det miste riktig politisk innstilling så fikk du ikke engang spille på tv.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.03.2018 kl 18:07 11113

La Erna styre så blir det luksusfellen for landet, pensjonsrang for generasjonene som skal pensjonere seg om 20-30 år.
Nei det der borgelige har jeg null tro på. De klarer ikke engang holde på norske sjøfolk, nå skal også Color Line hive ut 700 sjøfolk.

På disse årene med Erna må jeg betale mer og mer i skatt på utbytter og gevinst aksjer. Dette hadde jeg ikke trodd med borgelig styre.
Norge er i dag der vi er pga AP sitt styre etter krigen. Borgelige står for iskaldt arbeidsliv og velferd.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.03.2018 kl 18:24 11090

Men eg gidder ikke bruke mer tid på Listhaug og Jern Erna. Blir bare kvalm av det, og det gidder jeg ikke.
Klientellet her inne minner meg om det man sikkert fant i gamle dager på røykerommet til Bergen Taxi. Meget enkle, hjerner, som lar seg blende av all mulig billig retorikk.

Det er vel ikke tvil om at grasrota til Listhaug er folk uten vitnemål, og som stort sett går på gulvet, taxisjåfører, og navere som ser at innvandrere får mer enn dem. Nei jenter, dere må komme med mer konkret enn typisk røykerom retorikk!

Over og ut!

SS
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.03.2018 kl 18:35 11069

Samtidig skal det heller ikke være slik at folk som stemmer AP blir utsatt for hat eller denslags. Dette bør det bli slutt på. Man bør i stedet begynne å stille krav til AP-velgere og AP-politikere.

For eksempel ved at de lærer seg å benytte ørene også, ikke bare munnen.

Og lærer seg å bruke argumenter, i stedet for å klassifisere folk som ditt eller datt. Man ser jo også at de reagerer selv, når andre begynner å stemple dem, slik de selv, uten å ense det, stempler andre. Kanskje de kan lære noe av det?

AP har jo også lenge mumlet om at hvis man bare ikke motsier muslimer, hvilket jo kan krenke følelsene deres, så vil det verste islam-surret sikkert "gå over" (slik at det blir folk av dem?) om 3-4 generasjoner. Med en verdensøkonomi skjør som et ospeløv, med klimaendringer som kan gi fire graders temperaturøkning og gjøre store deler av jorden ubeboelig, skjønner jeg ikke riktig hvorfor AP tror vi har 3-4 generasjoner på oss til å finne ut av det med hverandre. Men virkeligheten har vel de siste tiårene ikke riktig vært deres greie. Og i mellomtiden blir muslimer isolert, merkelig nok. Veldig overraskende, må jeg si. Mens bl.a. Lysbakken prater med seg selv om integrering. Det viktigste er jo integrering, dvs. at Lysbakken (etter å ha dolket Erik Solheim i ryggen for å overta en attraktiv posisjon i SV), sitter og prater med seg selv om integrering. Spørsmålet er om ikke disse holdningene gir bedre mening overfor AP-folk enn muslimer. Hvis man bare ikke motsier dem, slik at de tipper over i måke-modus, blir det sikkert folk av dem. Etterhvert. Om 3-4 generasjoner, kanskje.

For hundre år siden eller så skulle helst alle være enige om at Jesus gikk på vannet og at gud skapte verden på syv dager. Ellers var man fritenker, hedning, fordømt til helvete, osv. Arnulf Øverland kalte kristendom den 10. landeplage.

De siste tiår har man måttet jatte med på frasene til "venstresiden". Ellers var man igjen vantro. AP ble den 11. landeplagen. Slikt må man regne med i et provinsielt land. Man tok et oppgjør med kristendommen, men de gamle strukturene henger igjen, AP vitner om det.

Lenge het det seg at innvandring er så lønnsomt. Og det måtte man være enig i, ellers var man fremmedfiendtlig, høyreekstremistisk kloakk, osv. Må ha vært en påkjenning for de få som orket å tale litt imot. Så viser det seg etterhvert at innvandring (fra visse aktuelle områder) slett ikke er lønnsomt, men innebærer en kolossal langsiktig kostnadsbyrde for staten. Det bør ikke overraske noen om dette kommer til å knekke hele velferdsstaten. Normalt, om det viser seg at en / flere politikere har tatt grundig feil, forventer man endring og beklagelse. Ikke minst når man har brukt diverse merkelapper på folk som prøvde å diskutere dette. Men nei, selvsagt ikke når det gjelder AP. De vanlige spillereglene, og vanlig høflighet, gjelder ikke for dem. Det er fortsatt andre som helst bør beklage at de sa noe som stemte - all korrekt common sense fremstår lett som "populisme" for AP.

Så het det seg at folk som bodde i områder med flere innvandrere var mer positiv til innvandring enn folk i områder med færre innvandrere. Dette var "forskning" og "fakta". Pussig nok, endel år etterpå, er det så å si ingen hvite igjen i innvandrertette bydeler i hovedstaden. Hvorfor ikke, når de var så positive til innvandrere? Hvorfor flyktet alle sammen? Mange AP-folk har selv flyttet ut av Groruddalen, til områder lenger vekk med nesten bare hvite, der de fortrenger årsaken til at de flyttet, og fortsetter å stemme AP.

Og slik kan man holde på. Det var mye moralistisk mas om at jammen det er flest innvandrere fra Sverige liksom. Hvilket kan være riktig innenfor en viss definisjon, men malplassert i forhold til vanlige folks bekymringer, og man kan spørre seg, hvor er de enorme gettoene med alle disse svenskene idag. Hvorfor er det ikke de som har fylt opp Groruddalen? Man var selvsagt ikke innstilt på i diskutere etter velvillighetsprinsippet, men heller overtale folk som ikke visste sitt eget beste, og hadde behov for sådant formynderi.

AP-folk mener ikke noe vondt med det. De er bare så opptatt av å være sympatiske. Det er den gamle bedehus-gjengen. De kan være veldig lojale og ha mye å bidra med når samfunnet er i en stabil fase der det fungere bra å gjenta - gjenta - gjenta - det bestående. Alt kan repeteres. Problemet oppstår når det inntreffer større endringer, og man må tenke gjennom dogmenes grunnlag, ikke bare gjenta dem og skrike som en måke over alle som søker å gripe det eksistensielle.

AP-folk har mange ressurser. Bare man igjen får et stabilt samfunn uten for store endringer, uten utfordringer som krever særlig selvstendig tankevirksomhet og tvil, der man har en felles plattform og så å si alle er enige om det meste, så vil de igjen komme til sin rett og vise seg fra sin beste side.

De har mye godhet i seg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
omans
18.03.2018 kl 19:21 11024

politikere er noen sutrehoder

voksne bør alltid prøve å se den beste mening med ting, ikke prøve dreie det til verste mening

dette er politikk, ikke sunn fornuft
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Olympus
18.03.2018 kl 19:48 10994

Velger politikerne å kaste Norge ut i en regjeringskrise pga en Facebook post så har våre folkevalgte ingenting på stortinget å gjøre. Dette minner mer og mer om en barnehage.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Cash Pink
18.03.2018 kl 20:19 10961

Vel talt!
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
dreamliner
18.03.2018 kl 22:17 10900

Det er helt klart en barnehage vi er vitne til. Dersom Hardeide feller regjeringen på denne tullesaken, så sluttfører han ødeleggelsen av KRF som politisk parti som ble påbegynt av Bondevik og videreført av Svarstad Haugland. Da kan Hardeide når han er ferdig med sin periode på Stortinget, søke seg jobb som barnehageonkel i en hvilken som helst barnehage og den jobben vil han passe perfekt til.
Han vil uansett være taperen i dette spillet. Det han skulle gjort var at han med en gang han hadde fått den unnskyldningen han ba om, så skulle han gjort det klart at KRF ikke ville støtte mistillit forslaget. I stedet legger han et voldsomt press på seg selv i et spill han vil tape uansett utfall. Han har spilt sine kort utrolig dårlig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.03.2018 kl 22:32 10886

Cash Pink skrev Vel talt!
Storm i et vannglass.

Og under det hele: Den stadig mer trivelige virkeligheten. Gjenger fra Sverige som har etablert seg, kanskje? Virker som etablert utpressingsmodell og Big Business. Vi får bare håpe at ingen lager et uheldig Facobook-innlegg om det hele. For da har samfunnet virkelig et problem. I motsetning til hvis ungdom (og andre) bare bankes sønder og sammen eller stikkes ned med kniv i stor skala de nærmeste (ti)årene. Det er jo helt underordnet.

https://www.nrk.no/norge/_-min-tenaringssonn-ble-presset-for-over-500.000-kroner-av-en-kriminell-gjeng-1.13963628
https://www.nrk.no/norge/mor-fant-hasj-pa-gutterommet-og-ringte-politiet-1.13957862

Rettssikkerhet holdes høyt i hevd. Problemet er at dette er tilpasset en tid med relativt lite kriminalitet. I møte med dagens situasjon, og ultra-brutale gjenger, vel også ved lekkasje fra Söta Bror, har man ingenting å stille opp med. Systemet blir håpløst ineffektivt. Det er prisen man betaler for et utopisk nivå av rettssikkerhet. Rettssikkerhet i et gitt samfunn er et gradsspørsmål, ikke et binært spørsmål. Rettssikkerheten blir f.eks. aldri 100 % (0% justismord). Til grunn for frasen om at "Jammen vi må jo ha rettssikkerhet!" ligger det reelt sett naturligvis en avveining mellom rettssikkerhet og behovet for å beskytte samfunnet mot kriminalitet i lys av de faktiske omstendigheter, som kan endre seg. Når det er sagt, har vi meget dyktige og fine politifolk. Men de jobber jo innenfor et rammeverk.

Vanlige borgere og ungdom blir utsatt for svært grov vold uten at man får stanset det, og må således betale prisen for at man beholder gamle silkehansker for enhver pris, slik at enkelte kan føle seg så sympatiske. Det blir bare verre. "Venstresiden" vil vel også i opposisjon greie å blokkere enhver reelle bekjempelse av dette uvesenet i mange år, med sine flotte idealer (som feilaktig så å si forutsetter at rettssikkerhet er enten-eller, ikke en avveining, der også lovlydige borgeres liv tillegges vekt, ikke bare de kriminelles liv). Trist å tenke på all den ungdom som vil gå med i dragsuget. Det er naturligvis godt ment fra et visst politisk hold, men resultatet blir brutalt, rått og forferdelig på gata, ikke hjertevarmt og mykt som man hadde håpet - utifra alle myke idealer.

Blir nok mye å gjøre på Sunnaas de nærmeste tiårene.

Listhaug er vel så grusom at hun kunne være troendes til å ta tak i problemene. Men da vil hun få SV, AP, Dagbladet, VG, NRK og hele sulamitten på nakken - vi kan jo ikke kan gå på tvers av våre egne idealer, osv.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
oppturen
18.03.2018 kl 22:46 10868

Ytterst betenkelig folk vegrer seg for å offentlig støtte opp om Den norske justisministeren. Flere av de intervjuede vil ikke stå frem med fullt navn!! Er de redde for represalier eller stigmatisering som rassister eller nasister ??
Ser ikke media og venstresiden at de har gått for langt, alt for langt!
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.03.2018 kl 23:01 10858

olympus
det handler ikke om en hvilken som helst fb side, det handler om gjentagne trakkasering og fremmedfryktagitasjon fra Listhaug, og denne FB siden hennes var en grov og ondsinnet løgn, og en blåkopi av de mest horrible konspirasjonsteoriene som fremsettes av de mest ytterliggående nynazistene og rasistene i Norge på diverse nettsteder og hadde til hensikt å generere samme type hat som ABB hadde overfor AP. Spørsmålet er bare når vi får en ny Behring Breivik. Jeg er redd selv om jeg ikke har noe politisk havn.
Jeg stemmer ikke ap eller noe annet parti, men at det går an å være så blind og ikke skjønne en enkel tekst med et ekstremt provoserende bilde, skulle være uskyldig, går langt ut over min fatteevne
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
oppturen
18.03.2018 kl 23:16 10841

Var det løgn ??
Forslaget som ble nedstemt , var et innspill ifra PST om et nytt «verktøy» for å stoppe potensielle terorister.
AP valgte å gå imot fordi de mente det gjekk ut over person vernet( til de potensielle terroristene)
Innlegget til Listhaug var spissformulert , men at det var løgn, det er å strekke det langt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
EnAksjeTil
19.03.2018 kl 16:06 10665

Synd å se at mannen vi alle skulle "glemme" i 2011 fortsatt har så stor innvirkning på samfunnet og brukes/misbrukes for alt det er verdt. På tide å komme seg videre?
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Nornodemocracy
19.03.2018 kl 18:57 10617

https://www.rights.no/2017/09/den-siste-stygge-uken-alt-kan-sies-om-listhaug-og-frp/
Den siste stygge uken: Alt kan sies om Listhaug og FrP

Og som Skagen påpeker: De moralske gode hadde nå skapt et monster som var i stand til alt vondt. Nå kunne en si hva som helst om henne og komme unna med heder.
-------------
Hun har gjort til fritt vilt av Ap, og deres våpendragere i media bl.a, og ble stadig tillagt motiv som var helt fordreid, og har blitt hetset over lenger tid, og så kommer Ap på banen og er hårsåre.....................media og Ap og mediaburde skamme seg slik de har holdt på. uansett hva hun gjorde, kunne hun aldri gjøre noe rett i deres øyne, er ikke det hat, så vet ikke jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2018 kl 20:38 10576

oppturen
hvis du mener Listhaugs melding er sannferdig, kan du kanskje dokumentere hvor AP sier eller skriver at Arbeiderpartiet setter terroristenes rettigheter foran nasjonens sikkerhet.
Eller er du i likhet med Listhaug en ussel løgner?
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Olympus
19.03.2018 kl 21:02 10561

Listhaug har nok kanskje dratt strikken litt for langt til tider men ingenting som tilsier at eit slikt innlegg skal føre til at en regjering må gå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
oppturen
19.03.2018 kl 21:46 10545

Brumlemann
Kan du overhode ikke lese ?

Det norske rettssystemet er tuftet på at det er bedre at 10 skyldige går fri enn at 1 uskyldig blir dømt.

En praksis som man kan være enig i eller uenig i men det kreves sterke bevis for å bli straffe dømt i Norge.

Denne saken dreier seg om at PST ønsker at det skal bli enklere å frata noen få statsborgerskapet i de tilfellene hvor de har sterk mistanke om terrorvirksomhet eller fare for sådan.

De ber om at isteden for at 10 skyldige går fri fremfor å dømme 1 uskyldig, så vil de administrativt kunne frata « alle 11» (muligens også 1 uskyldig) statsborgerskapet. Grunnen er rikets sikkerhet og konsekvensen av at de 10 kan gå fritt rundt ( trolig blir de også finansiert av nav).

AP med flere vil ikke fravike prinsippet om at det må føres sterke fellende bevis for en domstol.

Da kan man spissformulere slik Listhaug har gjort. Man kan selvsagt motargumentene med at rettsprinsipper er viktigere, det hadde vært ryddig.

Så kan man spørre seg etter fjor årets valgkamp : er det noen som har fått endret tillit til Listhaug ?
Jeg har inntrykket av at den tilliten aldri har vært der.

22.Juli har forøvrig ingen verdens relevans i denne saken. Det er bare et rent sympati trekk.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
oto1
19.03.2018 kl 21:51 10542

brumlemann

Har du noe belegg for å si at Listhaug er Norges minst likte politiker?

Grunnen til at Listhaug er populær hos rasister og nynazister er jo nettopp den grunn at hun er den eneste som faktisk tør å si det mange mener.

Altså har man ikke noe alternativ, og bare det i seg selv er ganske skremmende.

Min påstand er at minst 50% av Norges befolkning er skeptisk til den innvandrings og integreringspolitikk som har blitt ført i 20-30 år.

Av de som styrer landet er det slett ikke 50% som kaller en spade for en spade, og i media er det akkurat det samme.

Det er jo enkelte som begynner å få tall på bordet på hva dette egentlig koster, men også det måtte det jo lages en stor sak av da SSB sjefen som skulle trenere dette til slutt ble kastet på dør.

Hvis du tror at problemet med innvandring er over nå, så har du jaggu mye å glede deg til.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2018 kl 21:54 10538

olympus
det handler ikke om en enkelt hendelse, hvor hun åpenbart lyver om faktiske forhold- Hun er pr definisjon en skaprasist, som gjentagne ganger kommer med sleivspark mot det ene og det andre - f. ek.s ofte mot nestekjærlighet - og hun viser gang på gang at hun egentlig har antikristne holdninger samtidig som hun med største falskhet går og bærer på et kors, som egentlig bare viser hvor skinnhellig hun er. Det verste med henne er at hun splitter Norge, og bevisst med korset rundt halsen innynder seg populistisk for å tekkes rasister, nynazister og fundamentalistiske kristne og fyrer oppunder et hat mot ett parti, mye mer effektivt enn Fjordman og Hege Storhaug gjorde, når de inspirerte ABB til massedrap.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
oppturen
19.03.2018 kl 22:03 10531

Brumlemann
Ser du ikke dobbelt moralen ?
Du dømmer Listhaug for hennes skjulte budskap «slik du leser det, og du tar ingen forbehold om at du kan feiltolke»
Videre er du ekstremt hatefull over hennes fremtoning, utseende, dialekt , talemåte og retorikk. ??

Men rasist, stigmatiserende og forhånds dømmende det er det dine meningsmotstandere som er ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2018 kl 22:23 10513

Oppturen- jeg ser du er like ussel løgner som Listhaug, - du kunne ikke dokumentere noe sted Listhaugs påstander-. Selv om jeg ikke er tilhenger av AP, har jeg aldri noe sted sett det kommer frem muntlig, skiftlig eller intensjon at AP mener terroristers rettigheter er viktigere enn Norges sikkerhet. Ap og de andre partiene- med utgangspunkt i Norges sikkerhet, ønsker at domstolene skal kunne hastebehandle slike saker fremfor tap av rettigheter ved mistanke. . Ser du ikke faren ved at det kan eskalere hat og terrorisme dersom Norges lover settes til side? Listhaug mener åpenbart at synsing uten bevis skal kunne ta rettigheter fra mistenkte.
Jeg dømmer Listhaug ut fra hennes holdninger og hennes utspill som splitter Norge og treffer rett i hjertet hos potensielle Behring Breiviker. Ja jeg dømmer henne også for hennes falskhet som innebærer at hun med regelrett antikristne holdninger, viser seg alltid frem med et kors rundt halsen. Har aldri uttalt meg om hennes utseende, dialekt eller fremtoning, men til og med forskere ved holocaust senteret, hevder at hennes retorikk er blåkopi av de verste innleggene gjort av ekstreme rasister og nynazister.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2018 kl 23:02 10490

her er forresten 13 gode grunner til at Lishaug fikk sparken som byråd i Oslo Kommune
13 grunner for mistillit:

1. FrPs eldrebyråd bygde hele saken på muntlige avtaler med et nettverk av spanske høyre-politikere. Byråd Eckbo bekrefta i høringa 17. mars at hun bygde tomtekjøpet på et muntlig løfte fra varaordfører Jacinto Mulet, den antatte hovedmannen i nettverket.
2. På oppdrag fra byrådet engasjerte Omsorgsbygg en spansk advokat – som hittil har kosta 3 millioner – i strid med kommunens rettsinstruks. Byrådet holdt dette skjult for bystyret da de la fram saken i august 2006.
3. For å gjennomføre en intensjonsavtale med eldrebyråden, inngikk Omsorgsbygg 2. november 2005 en ulovlig avtale med Magnus Dahlberg, en av de sentrale aktørene i det spanske nettverket. Byråd Listhaug hjalp i 2006 til å holde lovbruddet skjult for bystyret.
4. I desember 2005 ga byrådet et skriftlig tilbud til Alteas lokalpolitikere om at Oslo om noen år skal overta deler av den Alteas eldreomsorgsutgifter. Byråd Listhaug holdt tilbudet skjult da hun la fram Altea-saken for bystyret.
5. På fullmakt fra byrådet kjøpte Omsorgsbygg i desember 2005 ei ubebyggelig landbrukstomt utafor Altea uten å innhente takst. Dette var brudd på Oslos innkjøpsregler. Listhaug ble byråd 18. januar 2006. Da var bare halvparten av kjøpesummen for den ubrukbare tomta betalt, og Oslo hadde avtalefesta rett til å få pengene tilbake helt fram til oktober 2006. Byrådet unnlot å orientere bystyret om denne retrettmuligheten. Listhaug bagatelliserte sitt eget ansvar da hun 29. september sa til NTB at «da jeg kom inn i 2006, var allerede tomten bestemt og prosjektet i gang».
6. Byrådet godtok ei irregulær betaling av et momsfritt «honorar» på over 1,1 millioner kroner til to Madrid-advokater som hjalp nettverket med å ordne tomtesalget. Dette kan ha vært såkalt «svart» betaling og var i alle fall medvirkning til brudd på spansk momslovgiving.
7. En fingert anbudskonkurranse i mars 2006 førte til at Magnus Dahlberg fra Altea-nettverket fikk utbetalt til sammen 5,6 millioner for prosjekt- og byggeledelse på den ubebyggelige tomta.
8. Verken Listhaug eller andre i byrådet varsla politiet om lovbruddene da de i april 2007 fikk vite at Oslos prosjektleder endelig hadde fått stansa pengestrømmen fra bykassa til Magnus Dahlberg. Dette bidrar til at lovbrytere unngår straffereaksjon.
9. Byråd Listhaug unnlot å varsle bystyret da det var klart at det ble umulig å bygge sykehjem i Altea innafor den fristen som gjaldt for tilskuddet fra Husbanken.
10. Byrådet serverte 15. mai 2008 rein løgn for bystyret og opplyste at «bygging av rehabiliteringssenter i Spania er igangsatt». Eldrebyråd Listhaugs kontor fikk kort tid før dette møte skriftlig beskjed fra prosjektleder om at Oslo fortsatt ikke en gang hadde fått byggetillatelse. Både Sylvi Listhaug og tre andre av dagens byråder deltok i byrådsmøtet som vedtok å gi bystyret usann informasjon.
11. En av Sylvi Listhaugs første embetsgjerninger som eldrebyråd var å invitere spanske høyrepolitikere med ektefeller på studietur til Oslo til Holmenkollhelga i mars 2006. Målet var å påvirke dem til å gi byggetillatelse på den nyinnkjøpte tomta. Da Rødt sørga for at dette ble kjent i august 2009, sendte byrådet ut ei usann pressemelding om at tidligere ordfører Per Ditlev-Simonsen – og ikke byråd Listhaug – hadde invitert de spanske politikerne. Det er lite tillitvekkende at byrådet også på dette punktet skylder på andre for å frita Listhaug fra ansvaret for brev hun selv har signert.
12. 17. juni i fjor fikk byrådet et pålegg fra bystyret om å gi en grundig orientering til bystyret om Altea-saken senest i september 2009. Den nye direktøren i Omsorgsbygg laga raskt en slik redegjørelse, men byrådet unnlot å legge den fram for bystyret. Kanskje fordi den var for åpenhjertig og tydelig om feil som var gjort?
13. Byråd Listhaug har brutt arkivloven og unnlatt å journalføre mer enn 150 av dokumentene i Altea-saken. Hun prøvde i det lengste å hindre at bystyret fikk innsyn i det som bare kan betegnes som byråd Listhaugs hemmelige Altea-arkiv.
Lista over byråd Sylvi Listhaugs og andre byråders brudd på lov og god forvaltningsskikk er lenger enn dette. En skal ha stor FrP-toleranse for å mene at en slik eldrebyråd fortjener fortsatt tillit.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Salmon salar
19.03.2018 kl 23:25 10481

Og hva i h har dette med finans å gjøre, statsråder og regjeringer kommer og går uten at det får nevneverdig innvirkning på overskuddene i finansbransjen og det er det vi skal diskutere i dette forumet og ikke et j kvinnfolks kukstykker på facebook.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Framtia
19.03.2018 kl 23:58 10459

Er vel prinsipielt ikke værre med en statsråd som åpent legger ut sitt syn, en politikere som lyger på direkten til det norske folk...Da tenker jeg spesielt på Støre...og noen av hans partifeller! Nå har de i alle fall noe å diskutere på høyt nivå i mangel av politiske målsetninger...Sier ikke at Listhaugs uttalelse var nøye gjennomtenkt, spesielt med tanke på et hårsårt mottaksapparat! Kanskje på tide at det ble diskutert politikk, fremfor personangrep...At hennes FB innlegg overhodet ble koblet til 22.juli er vel mildt sagt utrolig!
Støtter forøvrig ikke språkbruken til SS, mf....Blir vel lavmål etter min mening!
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
mercedesglk
20.03.2018 kl 00:17 10448

Sylvia skal bli vår neste statsminister
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
mercedesglk
20.03.2018 kl 00:18 10447

Brumle. Få deg et par briller uten, skyggelapper på!
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Nornodemocracy
20.03.2018 kl 08:14 10363

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/sylvi-listhaug-%28frp%29-gar-av-som-justisminister/3423427200.html
Sylvi Listhaug går av som justisminister
– Surrealistisk
Den kontroversielle Frp-politikeren beskriver den siste uken som «helt surrealistisk» og en «heksejakt».

– Et facebookinnlegg, som overhodet ikke hadde noe med 22. juli å gjøre, og som jeg har beklaget at ble lagt ut, har omgjort norsk politikk til en barnehage. Da mener jeg det er mitt ansvar å opptre voksent, framholder hun.

– Jeg har opplevd dette som en ren heksejakt, hvor hensikten til Jonas Gahr Støre tydeligvis har vært å kneble ytringsfriheten på et tema som er noe av det viktigste vi må diskutere for Norges framtid, fortsetter hun.
-------------------------------------------
Heksejakten til Ap har vært uverdig og enda et bevis på at ytringsfriheten ikke gjelder for andre enn AP-er, som kan si hva dem vil. Skam på Ap som har drevet en uverdig heksejakt med uredelig spill, hvem er neste i regjeringen som blir jaktet på? for Ap har jo drevet dette spillet i årevis, flere Frp-ere og også Erna har vært utsatt for hets fra Ap, Ap burde nulles ut................ikke mye ære for det som har skjedd! Dette er langt verre enn det som skjer i barnehagen, selv barn der vet at man ikke skal drive mobbing, ikke noe godt forbilde for fremtidige politikere og folket i Norge, det AP og andre politikere har gjort, det har jo vært ren lynsjestemning omtrent.....................
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2018 kl 08:49 7942

en gledens dag. Ondskapens fyrtårn i Norge er gått av!
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
mikkybkk
20.03.2018 kl 09:02 7922

For en huskestue dette har hvert. Tror ikke dette vil gi noen positiv effekt for Jonas, Hareide & co, snarere tvert i mot. Vi får se hva som skjer nå etter at Sylvia har gått av.

Må si jeg egentlig er lei av hele denne fillesaken og hvilken hausing det hvert i norske aviser. Her er det noen som burde skamme seg. Sier tvert opp mitt medlem for VG og Dagbladet. Har vi noen generelt nøytrale aviser i Norge som klarer å se på saker fra en mer korrekt journalistisk side? Noen som ikke er politiske motivert? Hvilken avis i Norge er egentlig den beste? Hva med nettavisen eller er det noen andre her folket liker? Tenker da på en norsk avis man kan sjekke på morgenen for generelle norske nyheter? Ikke e24, dn, hegnar eller finansnyheter... Noen med tips?
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Nornodemocracy
20.03.2018 kl 09:23 7904

Frp: Støre knytter motstandere til ABB
Publisert: for 19 minutter siden
Sist oppdatert: for 17 minutter siden

NTB

https://www.nettavisen.no/nyheter/frp-stre-knytter-motstandere-til-abb/3423427238.html
– Støre har forsøkt å kneble sine meningsmotstandere ved å knytte dem til ABB, slikt gjør bare en liten mann, sier Frps Jon Engen-Helgheim

– Der Jens Stoltenberg fremsto som en stor leder og klarte å samle nasjonen mot ytterliggående krefter i en svært krevende situasjon, har Støres oppgjør med 22. juli ført til enorm splittelse. Helt vanlige kvinner og menn er blitt stemplet som ytterliggående rasister og tillagt uhyrlige holdninger de ikke har, skriver Frps innvandringspolitiske talsmann Jon Engen-Helgheim i et Facebook-innlegg etter justisminister Sylvi Listhaugs avgang tirsdag morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
BenVaffel
20.03.2018 kl 14:02 7836

Punkt 1) er at jeg ikke har hørt Støre nevne noe i nærheten av dette, og punkt 2) Hvorfor kan ikke Listhaug & Co innrømme at de er enige med ABB? Det er jo et faktum, selv om de foreløpig ikke har villet bruke samme midler som ham.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2018 kl 23:48 7779

Slutt i ilegg Listhaug og Co som du skriver, - meninger de ikke har. Du må dokumentere slike påstander, ikke bare skrive i "hytt og pine". Dine påstander beviser at du ikke har fulgt med og er
bare babler som en viss mann her skrev om meg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
BenVaffel
21.03.2018 kl 08:55 7711

Jeg tror du skal begynne å følge med:
Listhaugs opptreden har ført til massive hat-kampanjer mot Utøya-ofre! Smak på det! Det er selvsagt ikke et bevis på det jeg sier ovenfor, men det er en god indikasjon. Et annet moment er denne kombinasjonen av innvandringsfrykt og AP-hat. Der var jo Breivik først ute, egentlig, og det er derfor han ikke er noen tradisjonell nynazist. Han er også Israelvennlig - igjen, han er altså ikke nynazist, men dette er tråd med ideologien som han lærte i FPU.
Og mer generelt: Dette er så sykt samfunnet vårt har blitt: FrP skal slenge dritt om alt og alle, de stygge tingene som er sagt om KrF savner sidestykke i noen debatt vi har hatt noengang. Og så fort noen tråkker dem på tærne så er det "stakkars meg, dette er en hekseprosess, dette er usakligheter om oss snille FrP`ere."
Det er SYKT!
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2018 kl 15:42 7671

https://www.nettavisen.no/meninger/friskemeninger/fullstendig-undvendig-av-stre-a-blande-inn-22-juli/3423427866.html

Håvard Melsnes:
Fullstendig unødvendig av Støre å blande inn 22. juli
Sylvi Listhaug var ikke den som blandet 22 juli 2011 inn i saken. Det var det Støre som gjorde.

AP tråkker på lik for å fremme seg selv?Ser slik ut.

Viktig å ikke glemme dette:
AP sa nei til at i samråd med pst kunne pass til potensielt farlige selvmorderiske terrorister inndras og deretter domstol vedtak.
DETTE provoserte Listhaug og H/Frp.
Det var kun dette denne facebook innlegget var myntet på.

Redigert: Ref :brumlemann I dag kl 15:59

Ok,ser den,men likevel helt feil å slå politisk mynt ved å dra utøya tragedien frem, slik AP mfl. har gjort.
Vi burde anerkjenne at dette landet er i stort behov av nye restriktive løsninger ang. innvandring og økonomisk belastning dette har for denne nasjonen.
Uten at dette nå blir forsøkt kneblet og dratt frem som et skremsel at alle er syke personer på linje med breivik,fordi man ønsker en annen retning enn de siste 30 årene der AP i hovedsak har stått ansvarlig for løsninger man ser ikke er heldige.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2018 kl 15:59 7663

flåtesjefen
Når utgangspunktet er som galest, blir resultatet som originalest.......
Nå er saken den at denne stefaren hadde misforstått fullstendig og han har beklaget seg på egen facebookside. Han visste ikke at alle partiene hadde vedtatt at "potensielt farlige selvmorderiske terrorister" ville bli fratatt sine pass, men flertallet bestemte at en hurtigdomstol skulle opprettes for å sikre en viss form for rettssikkerhet. Listhaugs provoserende innlegg kom på grunn av hennes hat og hun sutret over sitt nederlag - mot et flertall i stortinget - ved å sende denne konfronterende FB meldingen akkurat på den dagen Utøya filmen hadde premiere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2018 kl 20:24 7350

.
Redigert 21.01.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare