Opsjonsmegler på nett

Slettet bruker
27.07.2019 kl 20:23 1180

Etter Netfonds avvikling finner jeg ingen gode løsninger for opsjonshandel på nett.
Jeg bruker nå DnB, men må da ringe inn ordren til en megler. Dette gjør handelen treg og man treffer kanske ikke den kursen man håpet. Gammeldags!
Pareto har samme løsning.
Nordnet formidler bare de dyre Nasdaq opsjonene, ikke Oslo Børs sine som alltid er billigere. Ellers er Nordnet også en særdeles svak plattform for aksjehandel.
Jeg har registrert meg hos Saxo og Degiro, men ikke funnet at de tilbyr vanlige norske (eller utenlandske opsjoner)
Har også prøvd testversjonen til IG uten å finne det der.
Det jeg er interessert i, er å kjøpe put opsjoner som f.eks. OBX, men utenlandske index opsjoner er også interessante. Skal brukes til å beskytte investeringer hvor det ikke tilbys opsjoner direkte mot aksje.

Takknemlig for forslag.
Redigert 27.07.2019 kl 22:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.09.2019 kl 20:08 895

Takk for tips.
Jeg har ikke registrert meg der enda for jeg fant ingen priser på opsjoner, så jeg begynte å lure på om de virkelig meglet opsjoner.
Spurte kundeservice, en robot som ikke skjønner hva jeg spør om... Fortalte meg hva en opsjon var, hehe. Hakket bedre enn Nordnet sin kundeservice som ikke svarer.
Noen andre som bruker Nordea til opsjonshandel?
miseryindex
09.09.2019 kl 20:27 830

Jeg fikk beskjed av Nordea om at de kun tilbyr forex-opsjoner. Altså ingen opsjoner fra Oslo Børs. Iallfall ikke på nett.