Thinfilm - ny strategi som gir mangedobling

rosgun
THIN 28.07.2019 kl 20:47 54834

Jeg har vært inn og ut av Thinfilm tidligere. Når den gikk opp til 0,25 så kjøpte jeg meg inn igjen etter 2 års opphold. Tenkte - denne oppgangen skal jeg endelig få med meg. Etterhvert som den gikk ned kjøpte jeg mer og mer. Regner med at

1) De får en Egenkapital partner
2) De får på plass totalt 6 produsenter på emballasjedesign innen de 3 sektorene som de nevner i sin nye strategi

2 produsenter av emballasje er på plass innen sprit og plast, så det høres svært svært lovende ut.

Det ser derfor ut som de har gått fra å jobbe direkte mot produkteier til å jobbe indirekte mot produkteier via de som lager emballasje. Thins produkter integreres da i alle eller i deler av disses eksiterende portefølje som ligger på svært mange millioner leveranser pr år. Disse leveransene vil for alltid leveres år etter år, noe som vil gi stabile inntekter for Thinflm. Jeg tror derfor på Kevin Barber om at de vil gå BE i 2021 og at de skal skaffe seg flere partnere ila 2020 (totalt 6).

Ny økonomisjef virker som hun har gode referanser, og jeg antar derfor at hun også har gode forbindelser fra tidligere jobber, og hadde helt sikkert ikke sagt ja til den jobben hvis hun ikke visste hvordan før ansettelsen. Hun har altfor kort tid på seg til i det hel tatt ikke å ha svaret på dette før ansettelsen. Det er jobben hennes og det ser ut som hun har lykkes i alle tidligere jobber, samt økt aksjeverdier i andre selskaper. Hvorfor sette karrieren på spill ? Regner med hun kunne få jobber i andre firmaer også med den CV en. Thin har gapet høyt og sett seg som en sukess fra dag 1. Dette må de betale for nå og skalere ned til realistiske forhåpninger og tall/overskudd. har kjempetro på denne nå, og selvom den helt sikkert skal videre ned i morgen og sikkert resten av uka blir det småpenger om vi tenker oss oppsiden om de begynner å melde ordre etterhvert fra de 2 nye partnerne sine. Det står at de allerede er igang med å integrere i plastartikler på Bericap, så da antar jeg at det skal inn i alle dems produkter?

https://www.bericap.com/en/Company/News/Press_releases_2019/Partner_to_Implement_Advanced_Closure_Technology.php



Tenker at Ferd er lei og ser på dette som småpenger og uviktig investering og selger seg ut for å markere at nok er nok( De var jo med høy inngang).Synes faktisk de har vært sinnsykt tålmodige allerede.. Woodward var tvunget pga fond som måtte ut at denne type aksjer;
Tenker også at når noen selger vil andre inn igjen på nye nivåer. De vil da ha "friskt" blod og optimisme ikke minst med ny ledelse og nye relasjoner til disse ( som kan være gamle kjente). Tipper det kommer et nytt fond inn, kanskje mr Buffet. Eller at det blir kjøpt opp av en i samme bransje eller kanskje Spetalen og Co tar over og gjør selskapet om til et firma som er glad i fremførbart underskudd:)

Dette blir knallbra, og jeg er ganske sikker på at når finansiering evt oppkjøp kommer på plass ila året vil aksjen nå nye høyder. Nå forstår alle at det er kun ordre og kostnadskutt i alle ledd for å fremme et overskudd på et tidspunkt det eneste som gjelder. Nok utvikling og forskning-nå er det ny strategi om å implementere i emballasjeproidusenter i 3 hovedområder. Thats it!

Teknisk analyse:
https://investor.dn.no/#!/Aksje/S50/THIN/ThinFilmElectronics

En har jo kjøpt på seg aksjer også:

"Investor Kristian Lundkvist har kjøpt seg opp blant de største aksjonærene i tynnfilmselskapet Thin Film Electronics, ifølge aksjonæroversikter mandag.

Det siste året har aksjen falt 94 prosent, og sluttet tirsdag til kurs 0,1258 kroner aksjen.

Siden Lundkvist kjøpte seg inn forrige uke har aksjen falt noe. Investoren er 19. største aksjonær og sitter med aksjer verdt 850.000 kroner onsdag.

I 2017 tjente Lundkvist 332 millioner kroner før skatt gjennom sitt heleide investeringsselskap Middelborg Invest."


Hvorfor har han kjøpt aksjer i Thin ?? Ser da ut som "sjappa" gikk bra i 2017.. Våkn opp godfolk !!!!! Skal du inn i THIN du også før finansiering er på plass. Den dagen det kommer om at de har funnet partner er det litt for seint...... Da vil den gå i kvantesprang oppover. Når THin går så går det fort (både opp og ned)......

Les hvorfor her:

https://www.dn.no/marked/kristian-lundkvist/middelborg-invest/lundkvist/tjente-over-330-mill-i-fjor/2-1-377270


"Redder selskaper
Lundkvist er kjent for å skyte inn penger i konkurstruede selskaper for å blåse nytt liv i dem med frisk kapital. Han har tidligere fått med seg investorer som Jan Haudemann-Andersen, Arne Blystad, Øystein Stray Spetalen, Arne Fredly med flere på investeringsprosjekter"

https://forum.hegnar.no/thread/38825/view

Redigert 21.01.2021 kl 09:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2019 kl 07:38 5472

Du skriver bare piss og meningsløse spekulasjoner om motiver andre måtte ha. Jeg har ikke tapt en eneste krone på THIN, så slutt med dette dritpreiket.

Kanskje du heller bør ta innover deg og forholde deg til de argumentene som folk kommer med og slutte og oppføre deg som en unge.

Det er fortsatt slik at denne trådstarten fra rosgun er det reneste søppel. Fri fantasi fra en som trodde han var kjempesmart.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2019 kl 09:53 5403

Men er du aksjonær, Gepactor, eller ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2019 kl 12:21 5339

Det finns faktisk en svært god trigger som viser at minst en av de større aksjonærene er veldig sikker på at Thin er i ferd med å få en ny start etter "omlegging" av kursen. Og de se må veldig lyst på fremtiden ! Kanskje fordi ny leder er kommet i tillegg !
Det er en som har nevnt et adskillig høyere kursmål for Thin, enn det jeg har, og jaggu tror jeg han får rett etter hvert.
Jeg vil holde meg til 40 øre, om ikke lenge, men deretter vil det nok komme intensiver om videre løft, og da vil nok kursen stikke fort.
Så får nå hver enkelt finne sin plass, enten som aksjonærer eller ikke.
Og, jeg vurderer kun ut fra det jeg tror er framtiden for selskapet, og ikke alt det som serveres om det som har vært. Etter hvert vil nok styret enten utskiftes, eller i hvertfall endres, med de utsikter som nå finns. : ) (min tro).
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2019 kl 12:35 5337

Må nesten tilføye : Siden ingen av de store aksjonærene kan ha solgt særlig (ikke med 4-5oo tusen aksjer omsatt pr. dag etter varslet om ny struktur i selskapet), er det også noe som sier meg at jeg er ikke den eneste som har tro på fremtiden for Thin.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2019 kl 13:00 5370

 
Adamek:
"Siden ingen av de store aksjonærene kan ha solgt særlig (ikke med 4-5oo tusen aksjer omsatt pr. dag etter varslet om ny struktur i selskapet), er det også noe som sier meg at jeg er ikke den eneste som har tro på fremtiden for Thin."

Adamek, du juger så du trur det sjøl.

Etter varslet 19.07.2019 om ny struktur i selskapet:
https://newsweb.oslobors.no/message/481699
varslet største aksjonær Woodford 24.07.2019 at de hadde solgt 50 millioner THIN aksjer:
https://newsweb.oslobors.no/message/481826

Videre er omsetning i THIN noen (titalls) millioner aksjer hver dag:
https://www.marketscreener.com/THIN-FILM-ELECTRONICS-ASA-1413302/charts/

Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2019 kl 13:03 5396

 
Adamek, hvor blir det av dokumentasjonen din på at bare ett FMCG firma årlig setter NFC-etiketter på minst 100 millioner eksemplarer av varene sine?
For å gå break even må Thinfilm selge milliarder NFC-etiketter.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2019 kl 14:14 5987

Det sier mye om hvor lite kunnskap og forståelse Adamek har for aksjemarkedet når han omtaler en eksisterende tilstand som en trigger. En trigger er en fremtidig hendelse som kan gi positivt eller negativt utslag på kursen (kontrakt, innsidekjøp, tap av kontrakt, innsidesalg osv.). Videre at det "nok vil komme intensiver om videre løft". Intensiver er belønning som motivasjon for å utføre en handling eller nå et mål. Feil bruk av begrep nok en gang.

Det blir ikke noe bedre av at det som Reserven påpeker at det han har fantasert seg frem til er direkte feil (Woodford og FERD har begge solgt i bøtter og spann, sistnevnte både før og etter gladnyheten om at de må kutte alt mulig på grunn av total mangel på interesse for å spytte inn penger i tapssluket).

rosgun tok kvelden etter å ha holdt det gående i snaue to dager og Adamek pludrer i vei om ting han ikke har peiling på. På en annen tråd dukker det opp et dagsferskt nick som varsler bud på selskapet. Og kursen på THIN faller. Hva skal man med baissere med slike talentløse haussere?

Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
07.08.2019 kl 14:50 5967

Detr er svært kritikkverdig av rosgun å starte denne tråden og "feige" helt ut.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
07.08.2019 kl 14:52 5967

Mulig jeg tenker feil, men er det ikke merkverdig at aksjen faller hvis den med stor sannsynlighet skal opp til 40 øre ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2019 kl 16:24 5937

Nå må vel Gepactor, Reserven og tynnidioten snart hjelpes til dånerommet. De visser og vasser de så mye tøv i sin opprømthet, at det halve kunne vært nok. Dere er vel ikke sånne Grumpis (sure gamle gubber) ?

I og for seg bryr jeg meg ikke så veldig mye om hvem som selger hva. Men når man er inne på "super-argumentet " dere kjører med, må jeg si det er forunderlig at dere ikke nevner med et ord hvem som har kjøpt det andre solgte i bøtter og spann, som dere sier. Vet dere det ene, så vet dere kanskje det andre.

Og Gepactor, du svarte ikke på om du er aksjonær. Er tynnidioten og Reserven aksjonærer ? Eller er det kun den overveldende "hjelpetrangen" som holder på å sette seg fast i halsen deres?. Som dere ikke får skikkelig ut?

Dere legger jo til grunn at aksjonærene i Thin ikke er helt klare i toppen fordi de har kjøpt aksjer ?
Ut fra den oppførsel dere viser her, kan det vel være grunn til at det er aksjonærene i Thin som bør stille spørsmål (om visse). Det hele begynner jo å virke hysterisk ! Hvorfor?

Og argumentasjonen : Hvor forferdelig har ikke thin har vært de siste 10-20 årene, hvor nær de er konkurs, sågar erklært dem konkurs i nær framtid osv., og nå er det jaggu begrepsforvirring, hvor dere skal overbevise om hva noe betyr(et begrep som er brukt, og hver eneste en her inne forstår meningen med)? Ja-ja, noen er sånn og noen er slik, og noen - -- ! Hvor tåpelig kan ting bli ??

Men faktum består nå enda (om ikke Oslo børs viser feile omsetningstall) : Omsetningen i Thin har de siste uker vært under 1 mill.
Og kursmålet i første omgang, mener jeg er min 40 øre.
Og tynnidioten: Du tar feil ! : )
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2019 kl 22:02 5842

 
Adamek:
"Siden ingen av de store aksjonærene kan ha solgt særlig (ikke med 4-5oo tusen aksjer omsatt pr. dag etter varslet om ny struktur i selskapet), er det også noe som sier meg at jeg er ikke den eneste som har tro på fremtiden for Thin."

"Men faktum består nå enda (om ikke Oslo børs viser feile omsetningstall) : Omsetningen i Thin har de siste uker vært under 1 mill."

Omsetning i THIN er noen (titalls) millioner aksjer hver dag:
https://www.marketscreener.com/THIN-FILM-ELECTRONICS-ASA-1413302/charts/

Men pga den lave kursen, er pt dagsomsetningen under 1 million kroner, som er det OSE viser:
https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/THIN.OSE/overview


Og til Adameks STORE overraskelse, så er jeg faktisk Thinfilm aksjonær  :)

Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 12:43 5711

Bra, Reserven, at du er aksjonær. Da har du en sjanse til å ta inn noe av det tapte. Men jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor du bruker så mye tid på å være hatsk. Du er jo flink til å finne fram negative poenger. Hvorfor ikke motsatt?
Det skulle jo og ha vært moro å få vite hvem som kjøper alle de titalls millioner aksjer som påstås selges. Antar det må være større aktører (selv om kursen er lav). Det kan vel ikke være bare småaksjonærer ?
Uansett, så må det da være noen som har ståltro på selskapet, dersom så mange aksjer kjøpes pr. dag. Eller er det urimelig å tro det ?
Jeg holder nå på mitt "korte" estimat på vel 40 øre. Da kommer de som går inn nå ihvertfall godt ut av det. Mer enn godt. Og jeg håper virkelig det er til hjelp for deg og. : )
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 15:13 5654

Dersom du hadde frigjort deg litt fra dagdrømmingen og lest hva vi faktisk skriver så ville du fått med deg at Reserven eier 1 -en- aksje i THIN.
Jeg eier 0 -null- aksjer i THIN.

Du har sauset deg godt inn i det reneste sprøyt med alle disse tullete og substansløse innleggene dine.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 15:39 5637

 
Det er MYE du IKKE skjønner, og det beviser du i hvert eneste innlegg du skriver.

Er det noen som er hatsk her, så er det deg, jeg er ihvertfall ikke hatsk, men realist - i alle ordets betydninger.

Som forklart i innlegget
https://forum.hegnar.no/thread/38906/view/709070
har jeg ikke noe tap å ta inn.

Hvis det er noe håndfast og bevisbart positivt å skrive om Thinfilm, hvorfor gjør ikke du det da?
For 3. gang, kan du dokumentere bare ett FMCG firma som årlig setter NFC-etiketter på minst 100 millioner eksemplarer av varene sine?

Årelang erfaring fra lesing av de ukentlige topp-500 aksjonærlistene, er at STORE og en gang langsiktige aksjonærer selger til MANGE små kortsiktige spekulanter og tradere. Bortsett ifra i emisjoner er det nærmere 10 år siden noen har kjøpt så mange Thinfilm aksjer at de har måttet flagge OPP.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 17:05 5625

Hvem er det da som kjøper disse aksjene som du i ene innlegget skravler om blir solgt, for i neste å påstå at det er ingen som kjøper titusenvis av aksjer daglig ?
Jeg blir helt forvirra jeg.
Noen må det da være som har stor tru på Thin, samme hva som har skjedd i de siste 10 åra, som du stadig peker på. Jeg er blant de heldige som trur på de neste åra. Og tydeligvis er jeg ikke alene om det.
Opp skal den !! Omsetningen i dag? Gjett. Ingen som vil selge billig lengre. Og godt er det. Jeg tror det vil gi uttelling. : )
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 17:20 5616

https://forum.hegnar.no/thread/38117/view/699527
https://forum.hegnar.no/thread/38117/view/699560


Ingen som siste 5 år, utenom emier, har kjøpt så mange Thinfilm aksjer (58 593 581 ≈ NOK 8 mill ) at de måtte flagge OPP:
https://newsweb.oslobors.no/search?fromDate=2014-07-31&issuer=THIN&toDate=2019-08-31

Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
08.08.2019 kl 21:40 5533

Aksjeanyser.com har igjen tatt helt feil.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 22:19 5498

Hvis Aksjeanalyser.com = Bjørn Inge Pettersen, kan leve av VIP-medlemmer som betaler 6000 kroner i året for VIP-medlemskap, er det det endelige beviset på at det bor molboer i Norge. Han trenger bare de 100 dummeste for å tjene 600 000 per år.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 23:29 5457

Alt klappet og klart for en kraftig rekyl.
Neste bølge vil bringe THIN opp i over .40

https://www.marketscreener.com/THIN-FILM-ELECTRONICS-ASA-1413302/charts/#
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 23:38 5454

Helt enig. Han har forøvrig ikke laget så mange mangedoblingsanalyser i de siste. Han slet litt med flyttingen fra leid leilighet på Frogner til leid leilighet i Bergen. Skrev om det i bloggen. Lurer på om han er uføretrygdet og bare skriver visvas om potente aksjer som selvsagt skal mangedobles selv om han kom litt sent på banen. Han traff toppen på BITCOIN og varslet mangedobling, men BITCOIN falt umiddelbart 50%. Skivebom på skivebom. Tviler på at han har særlig inntekter på dette tøvet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 23:40 5501

Absolutt ingenting i din link taler for oppgang i aksjekursen. Aksjen er fundamentalt og teknisk et vrak. Det er mer sannsynlig at de de bare stenger ned og sier at nok er nok.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2019 kl 00:32 5479

Det ENESTE produktet Thinfilm har å selge, er NFC-etiketter til å sette på forbruksvarer = Fast Moving Consumer Goods = FMCG. Så skal Thinfilm tjene penger, må det eksistere et STORT marked for NFC-etiketter på FMCG.

Skal en seriøst hausse Thinfilm, må en bevise at det faktisk eksisterer et STORT marked for NFC-etiketter på FMCG. Så langt har ingen av hausserne gjort det.

Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2019 kl 04:50 5443

Jeg tipper at disse hausserne har satt seg godt inn i hva thin driver med. Og de ser frem til den dagen de kan sitte ved frokostbordet og bare tappe juice-kartongen, syltetøy-glasset osv for å finne ut at det er ekte produkter fra Tine eller Orkla, samtidig som de får de noen lamme "infomercials" på telefonen hvor de kan lese om produktenes fortreffelighet. Hver eneste dag. De gleder seg sikkert til at utsalgsprisen på nevnte produkter stiger med 5 kroner for at de skal få denne funksjonen hver dag. De har jo råd til å betale for det når thin står i 1000.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2019 kl 10:15 5481

Nå tar det fyr i skjørtene til Gepactor, reserven, og deres "lag". Skal vel til å ramse opp selskapets track for de siste 20 åra igjen.
Nå skal dere få lære et nytt ord i det norske vokabularet : FRAMTIDEN Har dere hørt om den ?
Et forunderlig ord for de som skal handle aksjer. Lær nå det, utenat ! Hjelp på veien : Si det sakte minst tre-fire ganger om dagen en ukes tid. Kanskje det sitter.
Ellers, vi andre, vi kan holde oss til 40-øres-oppgangen jeg mener vil komme utover høsten. (Det gjelder fremtiden det). : )
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2019 kl 10:31 5464

THIN har ingen fremtid. Dersom du rosemaler en hestelort er det fortsatt en hestelort.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
don…..,
09.08.2019 kl 11:06 5437

Er det Adamek/rosgun (+rischioso og DavidM?) som har dratt enda et nick opp av skuffen (Baligasag)? Et gammelt nick brukt en gang før og nå et par ganger til så langt.

Stakkaren har et veldig enkelt og primitivt budskap: «Ikke se på historien fordi vi skal se framover!» (en gedigen idiotpåstand). Problemet er selvsagt at vi ikke kan vite hvordan framtiden blir. Derfor gjøres analyse av selskaper på historiske data. Faktisk foregår all analyse på kjente fakta. Deretter foretas gjerne en fortløpende sammenligning mellom det som faktisk skjer og det analysen antyder.

Hvis det skjer en fundamental endring i markedet som berører selskapet må en selvsagt se nøyere på det. Men i tilfellet tynn har det ikke skjedd noe annet enn at det har gått dårlig for et par større aksjonærer. I tillegg har noen store investorer til åpenbart skjønt at det ikke er håp for tynn, slik at de har solgt seg ned.

Han «tror på 40 øre» og at ny strategi gir mangedobling (satser på gjentakelse av idiotønsket 40 øre). Det er nærliggende å tenke at stakkaren forsøker å få noen naive til å kjøpe sine søppelaksjer som han nå sitter med tap i.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2019 kl 11:27 5415

RobRoy, hvor mange korker og forseglinger med Thinfilm-NFC har Bericap solgt?

Fra:  https://www.bericap.com/en/Company/News/Press_releases_2019/Partner_to_Implement_Advanced_Closure_Technology.php
"Budenheim, Germany, and San Jose, Calif., April 24, 2019 – BERICAP and Thin Film Electronics ASA have signed a Letter of Intent for an exclusive joint partnership to develop fully integrated digital authentication solutions for closures in over-the-counter pharmaceuticals and industrial applications."

1:  Vet du hva et Letter of Intent er?
2:  Vet du hva to develop betyr?
3:  Hva tror du Bericap gjør FØR de evt starter å utvikle salgbare korker og forseglinger med Thinfilm-NFC?
4:  Hvor lang tid tror du den mulige utviklingen tar, såfremt den noensinne begynner?
5:  Når tror du Bericap har ferdige salgbare korker og forseglinger med Thinfilm-NFC?
6:  Hvis Bericap noensinne ferdigutvikler salgbare korker og forseglinger med Thinfilm-NFC, hvor lang tid tror du det deretter tar før de får kunde(r) som kjøper volum av produktet/produktene?
7:  Hvor mange av de utallige tilsvarende avtalene som Thinfilm har inngått de siste 13 årne, har resultert i betydelige og vedvarende inntekter for Thinfilm?

Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2019 kl 12:10 5377

Nå har Gepactor, don og reserven mistet fotfeste ! Det der med fremtiden, er ikke noe for slike.
Aksjemarkedet lever kun på fremtidsutsikter, og så vidt jeg vet, så har de fleste som investerer (ser bort fra de som det nevnte "lag" tilhører) i aksjer, ganske lange fremtidsutsikter. Det er det vanlige. Men selv om jeg syns de tuller fælt, så er det nå deres tull. Jeg er nå så frekk at jeg også leser ut fra dagsomsetningen på OB i Thin, leser at jeg ikke er alene om å tolke selskapet Positivt.
Men, siden de herrer ikke har fått med seg at det er skjedd endringer i selskapet i det siste, men gnåler om "føritia", så , tja, hava så ?
Nå kommer 40-øringen i løpet av høsten !! : )
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
RobRoy
09.08.2019 kl 12:30 5365

Hei Reserven

Fra ditt tidligere innlegg: "Skal en seriøst hausse Thinfilm, må en bevise at det faktisk eksisterer et STORT marked for NFC-etiketter på FMCG. Så langt har ingen av hausserne gjort det."

Fra Bericap's "press release:
"The two companies have begun to integrate NFC into injection-molded plastic closures, enabling consumers to easily interact with products and ensure authenticity, while providing brands with unique insights. The solution provides BERICAP’s customers with an easy-to-implement, integrated closure that supports brand protection, supply chain visibility, and direct consumer engagement. BERICAP and Thinfilm will work with brands to integrate and scale NFC-integrated closures onto high-value products in an efficient and economical manner."

Slik jeg leser det har de begynt og teste ut dette. Bericap produserer 84 milliarder "closures" i året. Om de bruker nfc i 10-20% av produktene sine er det jo slik jeg ser det et "betydelig fremtidig marked" da dette bare er en av aktørene i denne industrien.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2019 kl 13:10 5342

Snittprisen på de 84 milliarder closures fra Bericap er godt under 1 cent. De sier/vet ingen ting om om hvor stor andel som kan tåle 25 cent ekstra....
Selvfølgelig håper Bericap at det er mange, men jeg tror de fleste som lager FMCG vil ha problemer med at noe som koster mindre enn en cent plutselig blir 25 ganger dyrere. Selvfølgelig er det en oppside at det blir litt vanskeligere å forfalske produktet og de kan kanskje nå noen kunder mer direkte med markedsføringen sin. Men jeg tror oppsiden er lav for de produktene som har høye volum (næringsmidler, vaskemidler, osv) fordi kundene neppe vil fortsette å tappe og tappe for hverken det ene eller det andre på produkter de kjøper regelmessig og da blir det plutselig 25 cent uten noen oppside for de fleste av produktene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2019 kl 16:06 5274

Gi_F : Har du tenkt på markedet for dette produktet? For en tid tilbake, leste jeg ført, for så etterpå se et tv-innslag om juksing med Brands. Det ble det påstått at bare når det omhandlet klær, acessories, parfymer, og mer som ble ramset opp, var det svindel på minst 7-8 milliarder kr. i året. Nå er jeg klar over at mengden artikler er ikke på det nivået.
Men om man så går ut fra at det er ikke bare de artikler som svindles som skal merkes (men også resten), så kan man begynne å tenke seg hvilke mengder det er snakk om. De nevnte mengder, var kun de som var svindlet. Legger man til verdien av det som selges legalt, og går ut fra at størstedelen av det som før ble "svindelsolgt" skal dekkes av ordinære varer, er det formidable antall varer som skal Brands-sikres. Selv med 1 cent, vil det bli enorme summer.
Når dette markedet løsner, og det jo tydelig at noe er i ferd med å skje, da snakker man ikke om småpenger. Og hvem er først ute?
Det skal ikke annonseres store kunden til, før noen forstår at dette er et marked med fart i ! Og jeg tror det er mange på vei inn.
Noen er nok enig med meg, ut fra dags- omsetningen å dømme. Verken små eller store aksjonærer står i kø for å selge. Fremtiden ser lys ut for Thin ! : )
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2019 kl 17:16 5234

 
Så lett er det å forfalske varer "beskyttet" med NFC

NFC-etikettene til THIN er ikke noe annet enn en annen måte å lagre en URL/Internett-link på. Andre alternativer er f.eks. å bruke en QR-kode eller trykke linken i klartekst på pakken som f.eks.:
https://www.tine.no/merkevarer/tinemelk/artikler/finn-korken

Anta, helt hypotetisk, at Adidas utstyrte sine ZX 750 sko med NFC-etiketter for beskyttelse mot forfalskninger. Når du tapper NFC-etiketten med smarttelefonen, kommer du til en Adidas Internett side som forteller at skoene er et par ekte ZX 750 Adidas sko.

En falskner lager bare en 100% kopi av Internett siden til Adidas som sier at ZX 750 skoene er ekte (gjør en kompetent informatiker på under 2 timer), og utstyrer sine falske ZX 750 sko med NFC-etiketter som når en tapper dem, tar deg til falsknerens Internett kopi av Adidas som forteller at de falske skoene du holder i hånden er et par ekte ZX 750 Adidas sko.

Siden det er så enkelt for falsknere å omgå NFC-beskyttelse, er det INGEN merkevareprodusenter som i volum bruker NFC til beskyttelse mot forfalskninger. Hadde en NFC-etikett til 1-2 kroner virkelig forhindret forfalskninger, hadde alle litt dyre produkter (> 300 kroner) for MANGE år siden blitt utstyrt med NFC-etiketter.

Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2019 kl 17:35 5225

Det Bericap gjør, er at de håndlager noen prototyper av sine korker og forseglinger med en Thinfilm NFC-etikett. For noen typer lager de nok bare en virtuell Powerpoint tegning. Hver Bericap kunde har sin Bericap selger som har ansvaret for kunden, så når prototypene er ferdige, reiser alle Bericap selgerne rundt til sine kunder og presenterer de fysiske/virtuelle prototype korkene og forseglingene med Thinfilm NFC-etikett.

Først når en eller flere kunder til sammen forpliktende har forhåndsbestilt et så stort volum at omtrent
utviklingskostnadene - inkludert (endringer av) produksjonsanlegg - for å lage produserbare versjoner er dekket, starter Bericap med selve utviklingen av produserbare versjoner, produserer dem og lever dem til kundene som har bestilt.

Hvis Bericap i løpet av 6-12 måneder ikke får tilstrekkelige forhåndsbestillinger til å forsvare kostnadene for å lage produserbare versjoner, skrinlegges hele prosjektet, slik som de nærmere 100 andre tilsvarende utviklingsavtalene Thinfilm har inngått de siste 13 årene.

Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
RobRoy
09.08.2019 kl 20:48 5159

Hvis kundene er interesserte i å kjøpe "ekte vare" så skal dette ikke være noe problem. I reklamen til feks Addidas kan de på slutten av reklamen legge til: "For å være sikker på å kjøpe ekte Adddidass varer, venligst last ned app fra vår offisielle hjemmeside xxxxxx"

Når alle Addidas produktene er merket med NFC registrerer Addidass til hvilken butikk det enkelte produktet sendes. Så når du står i butikken til Reserven i Wolfsburg og skal kjøpe et addidas produkt som reserven har kopiert både produktet og nfc chipen på, sier "autentiserings appen til Abbidass" at denne skoen selges i Abbasdass Superstore, Regentstreet, London. Du ringer da der politzei og får Reserven arrestert. Etterpå reier du til London for og kjøpe sko, ekte sko !!

Når du kjøper skoen får du tilbud om og registrere de på samme app, skulle du ikke være fornøyd med skoene kan du selge de videre. Personen som kjøper skoene av deg kan da bruke appen for å forsikre seg om at disse er ervervet på lovlig vis.

Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2019 kl 21:32 5132

RobRoy:
"Når alle Addidas produktene er merket med NFC registrerer Addidass til hvilken butikk det enkelte produktet sendes."

En ting som gjør det "lett" å selge forfalskede produkter, er at nesten ingen merkevareprodusenter har kontroll på distribusjonskjeden fra fabrikk til butikk. Det settes bort til logistikk- og transport-firmaer. Noe annet, og det som RobRoy skriver, vil føre til betydelige merkostnader og dyrere produkter.

Butikker som selger Adidas sko, kjøper sjelden direkte i fra Adidas, men i fra en importør/grossist.

Skal du laste ned en app fra hver merkevareprodusent, blir det fort "fullt" på telefonen.


For å gjenta meg selv:
"Hadde en NFC-etikett til 1-2 kroner virkelig forhindret forfalskninger, hadde alle dyrere produkter (> 300 kroner) for MANGE år siden blitt utstyrt med NFC-etiketter."
NFC-etiketter har eksistert i over 20 år.

----- ----- ----- ----- ----- -----

Det heter Die Polizei   https://dict.leo.org/german-english/Polizei
Der Polizei er dativ eller genitiv.
politzei finnes ikke:  https://dict.leo.org/german-english/politzei

Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2019 kl 21:37 5078

 
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2019 kl 21:52 5070

Det vil bli ganske elleville tilstander når neste bølge løfter THIN over .30, for så å fortsette oppgangen mot .40 +

Bølgen er på vei og det er stille før stormen. Men vi nærmer oss - akkurat på samme måte som forrige bølge fra .10 og over .25.
Også dengang var baisserne ivrige, men så kom oppgangsbølgen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
RobRoy
09.08.2019 kl 22:00 5054

Hehe, nei politzei finnes vel ikke, og heller ikke Abbidass (tror jeg).

God Helg :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Atomvinter
09.08.2019 kl 22:18 5040

Ikke glem å laste ned apper fra Reebok, Nike, Polo Lotusse, Ralph lauren, Birkenstock, Fila, Salomon, Puma, Converse, Hummel, Reef, Lacoste, Converse, Timberland, Duffy, Geox, Skechers, Rieker, Kavat, Dr. Martens, Sebago, Bjørn Borg, Kawasaki, Tretorn, UGG, Bally, Baghera, CAT, Calvin Klein, CAT, Tommy Hilfiger, Diesel, Ellesse, Gant, Merrel, Vagabond; Magnanni, Van Lier, Boss, Kurt Geiger, Paul Smith, Franceschetti, Melvin &Hamilton, Cordwainer, Cheaney, Floris Van Bommel osv.

For å nevne noen sko som selges mye av i Norge, og som man gjerne kjøper i løpet av livet.

I tillegg kommer 100-vis av apper for husholdningsvarer, klær, hvitevarer, brunevarer og alt mulig annet.

Som skal holdes styr på, oppdateres jevnlig, overføres til nye telefoner osv.

Blir mange apper på telefonen dette, dyrt for kundene blir det også, men pytt pytt, dette er vel noe folk flest ser frem og synes er helt ok i en travel og hektisk hverdag RobRoy?

Fullstendig realistisk, ikke sant RobRoy?
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare