DOF, noen må begynne å plukke på 3,80!!!!

davan
DOF 29.07.2019 kl 10:19 41747

Noen som vil selge en del på 3,80, men lite kjøpere nå om dagene.
Imidlertid vil dette være billig om 3 uker når q2 legges frem, sitter selv fullastet og har tro på at denne er billig.
Det er vel så å si ingen båter ledig nå om dagen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2019 kl 12:11 4655

Average spot rates ligger i snitt så langt iår på mellom 110 000 og 120 000 for dagsratene !
De tre siste årene ligger ratene i snitt ca mellom 60 000 og 70 000 i dagsrater , altså en matkant økning av ratene iår !!!!!!!!!!!
Inntjeningen er markant høyere iår og vi må forvente sterk forbedring i regnskapet til Dof slik utviklingen har vært !
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
hstray
05.08.2019 kl 13:52 4590

Rigg selskapene leverer katastrofale tall,sist Diamond Offshore Drilling.
Jeg etterlyser mer aktivitet fra DOF inn mot fornybar satsninger som Vind /havkraft.
Noen som vet om DOF satser noe på dette segmentet?

https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/39506
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2019 kl 14:06 4571

hstray
Kan du holde deg til Dof som har nesten hele flåten i jobb , beiserinlegg er lett avslørende.
Så kan du svare siste innlegg om at snittratene nesten har doblet seg iår i forhold til gjennomsnittet av de tre fåregående år?
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
05.08.2019 kl 14:14 4555

Ratene har økt ja, men er det tilstrekkelig til å betjene de forpliktelsene dof har? Jeg bare spør. BEven er ikke tilstrekkelig, det må betydelig bedre rater til.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2019 kl 14:28 4543

Hva i all verden er grunnen til at du drar riggselskap inn i diskusjon rundt Dof?
Det blir like idiotisk som å sammenligne Telenor og Hydro.
Selvfølgelig kan vind og havkraft selskaper leie båtene til Dof om de betaler på lik linje med offshoreselskaper for dof sine tjenester.
Heldigvis satser ikke dof selv innen fornybar havkraft. Da hadde de vært ille ute.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2019 kl 14:31 4535

Dof har ingen problem med å betale renter og avdrag med de rater som er og de lange kontrakter som de har.
Problemet er mer teknisk med tanke på skipsverdier i forhold til egenkapital og betingelser for å fornye ballonglån.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
JALLA
05.08.2019 kl 14:44 4513

Der tror jeg du er inne på noe vesentlig! Skipsverdiene kan vanskelig skrives så mye mere ned. For å bygge båter i dag vil det bli betydelige dyrere og flåten til dof er av en kvalitet som gjør at det vil være interessant for mange å leie båter etter hvert som markedet er stabilt. Skandi Olinda kostet vel tilnærmet dobbelt opp av børsverdien i DOF pr. i dag. Ved finanser på plass og arbeid til båtene tenker jeg at det er mere verdi en skrap verdi på selskapet. DOF har vell en book value på
11 kroner pr aksje på dagens situasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2019 kl 14:47 4506

mini3
Du burde kanskje slutte med aksjer når du ikke ser korrelasjonen mellom Riggselskapen og DOF, går det dårlig for rigg strammer de inn og investerer mindre noe som gir DOF midre arbeid.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
kvirrevi
05.08.2019 kl 14:48 4504

Det har vært en periode med noe lavere rater i Nordsjøen, men det er vel å håpe at disse tar seg en god del opp i dagene/ukene fremover.

At en del gjeld har blitt konvertert til aksjer er bare bra for DOF. Høyere egenkapital med ca. 150 mill. NOK, og lavere gjeld med ca. tilsvarende.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2019 kl 14:50 4505

Det var vel Skandi Olinda som fikk 10 års kontrakt i Canada ifjor sommer , det sier det meste om kvaliteten på båt og mannskap.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
JALLA
05.08.2019 kl 14:52 4496

Tror du roter litt der, var 8 års kontrakt i Brazil med rate på $390.000 dag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2019 kl 14:56 4492

Dekagutt
Du burde holde deg for god til å kritisere Dof som kanskje det mest respekterte firmaet i bransjen på feil grundlag.
Hakkehøneteknikken fungerer dårlig for deg som er selverklært expert.



Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2019 kl 14:58 4480

Man kan ikke sammenligne inntjenings resultater i ett riggselskap med ett supplyselskap som har store deler av flåten sin på 8-10 års avtaler som går ut i 2021-2025 inngått i 2011-2015.
Dof vil betale ca 1,6-2 mrd i renter og avdrag i år, slik som i fjor og året før det og året før det.
Det gikk da veldig fint med lavere spot rater enn nå.
Om du var redd for rigg burde du som meg gått ut av offshore markedet i 2014 og inn igjen i fjor høst.

Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2019 kl 15:03 4471

Skandi Olinda er nybygg som ble levert i februar, på bestilling mot en 8-10 års avtale, som vil dekke 70-80% av total byggekost, det er slik Dof opererer og det er årsaken til at de lett kan betjene gjeld, som sagt. Hovedutfordringen til dof er/var egenkapital krav når verdi på båter har sunket godt under nedturen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2019 kl 15:26 4459

Hvem båt fikk tiårskontrakt på ny miljøbåt fra dof som kunne jobbe elektrisk noe som var et krav fra et Canadisk selskap ifjor sommer. .
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Dofulf
05.08.2019 kl 15:32 4452

Skandi Vinland
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2019 kl 16:03 4421

Takk
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
hstray
05.08.2019 kl 16:33 4372

Visst du ikke ser at riggselskapers rater og aktivitetsnivå har noe å si for inntjening og aktivitetsnivå i offshore skip bransjen så bør du investere i noe annet. En stor del av Ahts/Ankerhåntersskip er å slepe rundt på rigger. Jeg er Dof aksjonær
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
addi
05.08.2019 kl 16:55 4332

Geosea er i aktivitet på US østkysten, kan ikke se det er meldt kontrakt på denne. Noen som vet?
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2019 kl 17:21 4298

Selvfølgelig har aktivitetsnivå noe å si, det var ikke poenget, poenget var at man trakk inn regnskapet til Diamond offshore inn i DOF og ropte selg,
Vel, Diamond slo forventingene.
Uansett så er 90% av DOF sin flåte på lange kontrakter og spot ratene har lite å si, det viktigste for DOF er at markedet har bedret seg innen 2020/2021.
I segmentet DOF opererer i har Supply og Ahts minimalt å si, det er Dof sine serviceskip som drar inn cash.
Dof kan like gjerne samenlignes med Sub7 som med Soff.
Uansett så har Diamond sitt regnskap mye mer å si for SDRL enn DOF.
Sub7 sitt regnskap og guiding har mye mer å si for DOF enn SDRL og Diamond sine.

Det er som regel oljeselskap som leier inn både drilling og supply/service fartøy, det er deres guiding om aktivitetsnivå som er viktig, man drar ikke inn Equinor sitt regnskap inn i Dof diskusjonen fordi om det er de som leier inn.
Men man drar eventuelt inn guidingen.
Men som sagt ikke Diamond som har sin hovedbeskeftelse i områder Dof nesten ikke opererer i en gang, og har de fartøy i deres områder så er det på long therm gode kontrakter,
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
hstray
05.08.2019 kl 17:32 4103

Trakk inn synkende aktivitetsnivå, og riggutnyttelse fra ett stort riggselskap. Selvsagt er redusert med riggaktivitet negativt for offshore skip bransjen iht til spot markedet og nye tendere som kommer i markedet og priser man kan oppnå . Håper at Dof kan se litt mer mot fornybar og vindkraft prosjekter så man ikke er så sårbar på oljeprisen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2019 kl 17:57 4080

Beklager, men vet du hvorfor riggutnyttelsen er lav og det er lavt aktivitetsnivå i Diamond?
Er det viktigere med aktivitetsnivået til Diamond i Australia og USA der DOF nesten ikke opererer enn aktivitetsnivået i Nordsjøen og i Brasil, der Dof nesten har monopol i ett eventuelt nedgangsmarket.
Hvordan er aktivitetsnivået i Brasil forresten og hvor mye er det besluttet utbygginger som øker nivået der fra dagens nivå?
Har du kontroll på disse spørsmålene? Siden du er DOF aksjonær som bryr deg om irrelevante opplysninger så regner jeg med du har kontroll på relevante opplysninger eller må du opplyses?

Dof opererer kun i nordsjøen på spot markedet, resten er lange gode kontrakter som dekker avdrag/lån.
Hva vil du Dof skal gjøre mot fornybar energi mener du, kan du utdype?
Ønsker du at Dof skal skape ett marked med å bygge vindmøller selv?
Jeg er relativt sikker på en ting og det er at om fornybar ønsker å leie en båt av dof så har de full mulighet til å gjøre det om de betaler det markedet forlanger, hvis ikke går fartøyet til offshore oljerelatert, eller mener du at Dof skal tilby fartøyene til lavere rater for å komme inn som foretrukken leverandør innen fornybar energi?
Er du klar over at fornybar vindkraft er like sårbar for oljepris som all annen næring innen energi.
Fornybar må ha høy energi pris for å kunne være lønnsom som alternativ.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
ØrsteinStraitB
05.08.2019 kl 18:14 4055

Du må ikke trekke inn fakta og logisk tenkning på Dof-trådene... Her er det kun følgende som gjelder; «dette er et megaselskap. Jeg selger ikke en aksje før på 50.» «Khøp DOF og bli rik!»
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
hstray
05.08.2019 kl 19:13 4003

Mini3. Jeg følger Offshoreskip markedet tett, og har hatt en long posisjon i Dof over en tid.Jeg kjenner Dof ASA, Dof subsea og konsentrukturen godt . Har siste år hatt dialog med flere i toppledelsen til Dof ASA.
Vil påstå at jeg har enormt mye mer kunnskap om dette markedet, og Dof enn deg. Du trenger ikke være belærende. Jeg kjenner alle argumentene med lange kontrakter i bunn, 20 milliarder Nok i ordrereserver, 2/3 av alle inntekter kommer fra Dof subsea, seiler under Brasiliansk flagg i Brasil og kan skyve ut konkurrenter,markedets nyeste og mest komplette flåte. EBITDEA som resten av bransjen kun kan drømme om. Men det er også en realitet at man er fordømt avhengi av oljeprisen. Det er bare å se på Dofs kurs som er ned 97-98 prosent etter det store oljepris fallet i 2014. Flere av Dof sine konkurrenter bla Åge Remøy har begynt denne difrensieringen mot vindkraft fra kun olje og gass. Og det handler ikke om å gi bort skip gratis. Stig Remøy tjener nå mer penger på grønn energi enn olje og gass.


https://www.dn.no/oljeservice/stig-remoy/offshore/vindkraft/stig-remoy-om-snuoperasjonen-det-var-som-a-ga-i-et-helt-ukjent-landskap/2-1-632484
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
JALLA
06.08.2019 kl 08:38 3792

Og ny kontrakt i dag for Feistin

DOF: LONG TERM CONTRACT FOR PSV SKANDI FEISTEIN WITH ESSO AUSTRALIA

08:30
DOF Rederi AS, a wholly owned subsidiary of DOF ASA, has signed a 5-year
contract for the PSV Skandi Feistein with Esso Australia Pty Ltd.

The contract will commence in second half 2019. Skandi Feistein is a large PSV
built in Norway in 2011.

Mons S. Aase, CEO DOF ASA comments: This is a very important win for us. It is
our first long term contract with Esso in Australia and an important step in our
strategy of growing our fleet in the APAC region. I think this award is further
proof of our ability to deliver world class services on a global basis.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.08.2019 kl 08:48 3761

Da vil Feistein være med på å gi en solid inntjening.
Fortsetter markedet som i år vil Dof være tilnærmet uten gjeld i 2024
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
06.08.2019 kl 09:06 3727

Kjempebra, men da er det ikke igjen noen PSVer i spotten for DOF. Nå kommer jo høsten, så da kan det være bra å ha alle på fast kontrakt. Det er nå en del PSVer som har fått vesentlig økt rate i forhold til i fjor men jeg er spent på hvordan det går med IMR flåten. Ikke så lenge til vi får svar på det nå heldigvis.

Synd DOF ikke har flere PSVer faktisk, nå begynner de å seile bort fra Nordsjøen og det er jo bare et tidsspørsmål før også AHTSene begynner å forsvinne til Brasil igjen også.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.08.2019 kl 09:10 3718

Dof er i prosisjon til å hente hvor mange PSV de vil og administrere disse etter farstad konkurs
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
hifidude
06.08.2019 kl 09:23 3686

Saigon ligger fortsatt i bøya, Uaktuell i Nordsjøen? Aktuell i Brasil?
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
davan
06.08.2019 kl 09:25 3681

Kursen går vanligvis ned når dof melder om gode nyheter! Dette var bra, men en enslig svale gjør ingen sommer. Dof må bevise ved q2, det er det alle venter på, jeg tror det blir bra og vil løfte kursen over kr 4, mange har ventet lenge på et kursløft i dof., den falt ufortjent mye etter emi på kr 0,60
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
06.08.2019 kl 09:58 3633

Saigon er anchor-handler, men i minste laget for Nordsjøen
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
hifidude
06.08.2019 kl 10:09 3615

Skandi Admiral har en mengde sertifikater som utløp 31/7-19 , men den står som In Service fortsatt. Ligger til kai på Storebø, ikke tegn til at den går i dokk for 20 års klassing. Det påløper sikkert 7-10 mill på en slik klassing vil jeg tro.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
ØrsteinStraitB
06.08.2019 kl 10:33 3570

Gjeldfritt på fem år? Det regnestykket skulle jeg likt å se. I løpet av dette året så har cashbeholdningen blitt redusert UTEN nedbetaling av gjeld. Nå får vi såklart se i løpet av måneden hva fasit for Q2 er, men jeg tror det er urealistiske forventninger her.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
06.08.2019 kl 10:34 3581

Admiral er det vel på tide å ta farvel med. Ingen poeng å bruke mer penger på den. Det er vel heller ikke noe lån igjen på den vil jeg tro. en 20 år gammel AHTS har vel ingen stor fremtid, selvom det var en stor og fin AHTS en gang i tiden. Hjelper markedet på sikt også hvis de kvitter seg med det som er såpass gammelt. Det er vel en av de eldste båtene DOF har.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Kontur
06.08.2019 kl 10:46 3547

Uten nedbetaling av gjeld, stemmer det?
DOF betaler sine avdrag som tidligere, men ba om fritak på lik linje med endel andre rederier. Og hvorfor gjorde de det tror dere?
Jo på grunn av konkurransevrindningen slike tiltak gir og det vil egentlig ikke DOF ha noe av. Men de satte det på spissen for at bankene, de samme bankene som finansierer SOFF, skulle se at om ett rederi skulle få slike fordeler så måtte andre få det og.

DOF betjener sin gjeld og har ikke store problemer i dagens marked. Men de vil ikke være med på store ulikheter på Terms.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.08.2019 kl 10:57 3530

Er DOF en oppkjøpskandidat?
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
06.08.2019 kl 11:18 3499

De hadde da problem med ett lån som de ikke fikk rullert. Såvidt meg bekjent er det kun det som er utsatt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.08.2019 kl 11:22 3541

Ikke gjeldfri, men tilnærmet gjeldfri.
For ett selskap av dof sin størrelse er det5-8 mrd.
De har gjennom 16-17-18 betalt ca 3 mrd i avdrag.
Med forbedringer i markedet spesielt i Brasil og fortsettelse av lange avtaler på like og bedre vilkår samt økning av avdrag og reduksjon av renter vil man raskt kunne komme til å nærme seg 1,5-2mrd i årlig avdrag.
En må jo selvfølgelig være obs på risikoen. Men tallene ligger der og nå er også dof ferdig med sitt byggeprogram.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.08.2019 kl 11:23 3541

Nei. De har betalt ned 3,8 mrd på 3 år.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.08.2019 kl 11:34 3521

Hvor kommer du til uten nedbetaling av gjeld?
Det er tatt levering av nytt skip, da er finansieringen lagt inn i 1Q.
Det er nye regnskapsregler som plikter alle selskaper å legge leasingkost som gjeld, alt dette øker gjeld i 1Q så om du bare leser regnskap uten å vite det bakenforliggende kan det jo virke nedslående, men det er det på ingen måte.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare