Statsminister Listhaug

NakenTore.
16.03.2018 kl 15:57 12182

Bare vent å se, dette kommer
Hun har folket med seg så om hun tåler trøkket har hun alle muligheter
Redigert 20.01.2021 kl 13:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2018 kl 16:13 10978

Jammen må jeg si det går fort i svingene : Snart 9000 signaturer etter knappe 5 timer.
mr Nelson
16.03.2018 kl 16:21 10956

Flere skal det bli
Slettet bruker
16.03.2018 kl 16:26 11587

I motsetning til sin kollega, Donald Trump, så har Sylvi Listhaug en sympatisk fremtoning. Rolig, velartikulert- og alltid med et tillitsvekkende smil rundt munnen, dessverre. .... Selvfølgelig må Sylvi Listhaug fratre. Vi kan ikke ha en justisminister som opptrer så respektløst for det fagfeltet hun er satt til å administrere. Vi kan ikke ha en justisminister som misbruker statsrådsrollen til å spre usannheter, halvsannheter, samt på en kynisk og utspekulert måte nører opp under hat og fremmedfrykt rettet mot politiske motstandere (særlig Arbeiderpartiet) og særlig sårbare minoritetsgrupper i vårt land. Statsministeren har vært moralsk fraværende både når hun misbrukte rollen som integreringsminister- og nå i forhold til hennes siste stunt i rollen som justisminister. - Dette vitner om en statsminister som er villig til å gå urovekkende langt for å holde på makten. Som høyremann, så mener jeg grensen er nådd for lenge siden. Verken Norge eller resten av verden er tjent med populister som Listhaug&Trump.
Redigert 16.03.2018 kl 16:31 Du må logge inn for å svare
NakenTore.
16.03.2018 kl 16:32 11568

Matusalem
Kanskje statsministeren er enig som størsteparten av det norske folk.
Tviler sterkt på at du er høyremann, høres ut som en venstrevridd student som ikke har forstått hva verden er blitt

Slettet bruker
16.03.2018 kl 16:37 11540

Naken Tore:
Det er selvfølgelig umulig for deg å vite om jeg er høyremann eller en venstrevridd student. I denne pinlige saken så skjemmes jeg over Høyre og statsminister Solberg. I denne saken sympatiserer jeg med Arbeiderpartiet – samt øvrige partier på venstresiden (inkludert Rødt). – Kanskje hadde vi alle mer anstendighet og mer folkeskikk når vi var unge studenter?
… Når det er sagt, så skal ikke påstå at du høres ut som en av disse paranoide og forkvakla folkene som poster en hel masse ræl på Listhaugs Facebook-profil, eller andre tilsvarende nasjonalistiske og fremmedfientlige profiler og nettsted (eksempelvis Resett/Lurås og Document.no), selv om det var det første som falt meg inn. …. For å kunne avkrefte min første antakelse, så lurer jeg på om du kan si litt om hva du mener verden er blitt?
Redigert 16.03.2018 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
BenVaffel
16.03.2018 kl 19:01 11426

matusalem,
Hva slags verden vi har fått kan jeg fortelle deg. Det er en verden der:
-Vår justisminister har like høy grad av seriøsitet som VG og Dagbladet i deres verste stunder.
-75 mennesker ble drept av en tidligere FPU`er, og Sylvi Listhaug ser ut til å mene at det er et hendelig lite uhell.
-På den mest blasfemiske måten bruker hun bruker korset som et billig salgstricks overfor konservative kristne, samtidig som hun snakker om å bevare de kristne verdiene i samfunnet vårt. Dette er en person som er for fri abort, fri bioteknologi, aktiv dødshjelp og en mengde andre holdninger som er uforenlige med kristen tro.
Og så sitter hylekoret her på Hegnar og forsvarer henne.

Det er den verdenen vi har fått - lykke til.
Slettet bruker
16.03.2018 kl 23:40 11289

Matusalem
Så mye uskalighet og forvrengninger fortjener ikke svar. Det er for dårlig!
nerden
16.03.2018 kl 23:48 11270


Endelig en som våger å si sannheten om dere venstrevridde her og andre steder, stå på Listhaug!
BenVaffel
17.03.2018 kl 07:35 11139

Slutt å kalle oss venstrevridde - verken matusalem eller jeg stemmer sosialistisk.

Og at Frp er et høyreparti er en myte. De har flere fellesstrekk med AP enn med Høyre og Sentrumspartiene. Forbruket av offentlige midler ligner ikke borgelige partier på noen måte. De var i utgangspunktet liberalister, men nå for tiden det gjelder dette bare skjenkebevilgninger og åpningstider for alkoholsalg, og ikke næringspolitikken.

Og dette med "folket med seg" viser jo nivået på FrP `erne: Hvis 20% støtter Listhaug så har hun folket med seg. de andre 80% skal ikke ha noe å si, virker det som.
Slettet bruker
17.03.2018 kl 11:18 11008

Ofre etter Utøya-terroren gråter og er fortvilet over hvordan Sylvi Listhaug skryter av blomstene hun får fra Facebook-grupper som sprer hat.

https://www.dagsavisen.no/innenriks/utoya-overlevende-grater-over-blomsterstotten-1.1116495
Slettet bruker
17.03.2018 kl 14:21 10915

Vi hører ofte fra dem som støtter Listhaug at hun vil sikre Norge mot fremmedkrigere og terror. Til dette er det å si: .
.. Det er mange politiske- og religiøse grupperinger som kan utgjøre en potensiell trussel mot vårt land - i betydningen vår rettsstat og vårt demokrati.
… Akkurat nå så synes den største trusselen å komme fra de mest nasjonalistiske, rasistiske og svært fremmedfiendtlige kreftene i vårt eget land. På en kynisk og gjennomtenkt måte så ser vi at disse bidrar til å legitimere det oppkonstruerte og ondskapsfulle rælet som resulterte i at regjeringskvartalet ble sprengt, mange drept – og at svært mange med tilknytning til Arbeiderpartiet og AUF ble massakrert på Utøya den 22. Juli 2011.
… Justisministerens motvilje mot å slette og unnskylde – kombinert med hennes uforbeholdne begeistring for blomsterhavet fra grupper som representerer disse kreftene, understreker alvoret i denne saken.
xolarsen
17.03.2018 kl 14:29 10943

Godt skrevet av Roar Velva.

Holder vi på å gå helt av skaftet her på berget?

Det må være lov å spørre, etter siste dagers mediehysteri. Og før noen sporer fulltstendig av debatten - nei, jeg stemmer ikke Frp og kommer neppe til å gjøre det heller.
Jeg skal innrømme at jeg hadde ikke fulgt så nøye med på hva Listhaug sa og ikke sa, men tenkte ut fra diverse reaksjoner, at hun hadde sikkert hadde trampet skikkelig i salaten. Nysgjerrigheten pirret meg imidlertid nok til å sette meg inn i hva som hadde fremprovosert slike krigstyper i alle media. For hva sa hun egentlig?
Jo, hun ønsket altså et lovforslag som åpnet for å frata IS-krigere det norske statsborgerskapet, dersom de har dobbelt. Og dette stemte AP nei til. Med begrunnelse i menneskerettigheter (?). Da har altså Listhaug postet her på Facebook at AP setter terroristers rettigheter foran nasjonens sikkerhet. Er ikke det en logisk konklusjon?
Men hvor kommer Utøya inn i diskusjonen? Hvem brakte det inn, og hvor er den relevansen? Jo, det kom Støre med. Men relevansen sliter jeg alvorlig med å få øye på. Det var jo ikke noe som helst i Listhaugs utspill som hadde relevans til Utøya. Om du leter med lys og lykter, finnes heller ingen indirekte kobling til Utøya.
Vel, la meg korrigere meg bittelitt. Det finnes ETT ord som kan la seg assosiere med Utøya - nemlig ordet Terrorist. Unnskyld meg, men har AP tatt noen slags patent eller hevd på dette ordet? Er det slik at dersom en politisk motstander nevner ordet terrorist, så kommer AP med sympatikortet og forlanger unnskyldninger?
Noen hevder at det er koblingen mellom terrorisme og politiske vedtak som har skapt reaksjonene i AP, og derved linken til Utøya. La meg da minne om at det er knappe to år siden Martin Kolberg uttalte at dersom det kommer et terroranslag på norsk jord, er det Solberg-regjeringens skyld. Han sa videre at det er Høyrepolitikken som skaper terrorisme. Hvor var Støre og irettesatte han med Utøya-kortet da?
Tragedien på Utøya fortjener ikke å bli politisk misbrukt i det spillet Støre her har satt i gang. Det er rett og slett tarvelig og en hån mot alle de som ble rammet av en gal manns handlinger.
Tilbake til det saken startet med - IS-krigere og deres rettigheter. I dag kommer IS-krigere hjem (iallefall noen) til Norge og har fremdeles sine rettigheter fra NAV mens de fritt kan henge gatelangs og radikalisere ungdommer i rekrutteringen av nye krigere. Her må jeg bare krype til korset og si at jeg er helt enig med Listhaug. Dette må kunne unngås med lovforlag som endrer dagens lover. Dessverre ville heller ikke Listhaugs forslag eliminere problemet, siden det ikke er tillatt å gjøre mennesker statsløse. Så det ville kun vært mulig overfor de som har dobbelt statsborgerskap. Men enhver reduksjon dette, må da vel være et gode? Jeg vil mye heller at mine skattepenger skal brukes på å få disse menneskene ut av Norge, enn at Staten skal fortsette de sosiale ytelsene til denne gruppen. Det er vel ikke engang satt på spissen å si at Staten, gjennom NAV, er med på å finansiere krig slik dagens lover er.
Det Listhaug bør be om unnskyldning for, er bruken av et bilde på Facebook. Et bilde hun ikke hadde rettigheter til å bruke. Men hvorfor hun skal be om unnskyldning for å påpeke konsekvensene av AP sin stemmegivning, er for meg fullstandig ubegripelig. Og selv etter at Listhaug likevel har bedt om unnskyldning i aviser, på radio, på TV og fra Stortingets talerstol, er det altså ikke godt nok for Støre.
Det er helt legitimt å ønske regjeringsskifte. Men vær nå i det minste voksen nok til å kaste regjeringen på sak og politikk. Ikke på et konstruert spill som lukter verre enn fraukjelleren.
Støre bør snarest be offentlig om unnskyldning overfor alle berørte etter Utøya-tragedien. Han bør be om unnskyldning for å trekke saken inn i et politisk spill for å fremprovosere regjeringsskifte. Og media bør virkelig gå i seg selv og vurdere om de skal fortsette å la seg bruke i det samme spillet. Men lukter de blod, så skyr de ingen midler. Da skal det korsfestes. Og når jeg hører hvordan opposisjonens politikere omtaler Listhaug i dag, er det èn tanke som slår meg: De samme menneskene må ikke bli forundret over at mobbing fremdeles er et stort samfunnsproblem!
Redigert 17.03.2018 kl 14:30 Du må logge inn for å svare
OZZY
17.03.2018 kl 15:16 10860

Med henvisning til siste dagers hatpropaganga mot Sylvi Listhaug regner det blomster over henne nå. ikke rå rart egentlig når venstresiden bevisst har brukt 22 juli saken for å åppnå svært billig propaganda. dette er svært skremmende og tyder dårlig for fremtiden til AP og Støre
Redigert 17.03.2018 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
harryDee
17.03.2018 kl 15:45 10821

Helt klart! Erna har ikke en tjangs i forhold til statsminister Listhaug!
Erna er en tulle-statsminister som bare går rundt grøten og preiker tull og vas.
Hvis vi ikke luker ut ugraset, så får vi svenske tilstander med kaht-drøvtyggere, og massevoldtekter av våre kvinneri kongeriket.
Stå på Listhaug!
BenVaffel
17.03.2018 kl 19:18 10721

Voldtekt - den var god. Så lenge man stemmer FrP så kan man begå voldtekt og allikevel havne som minister!
Så det virker ikke som DET er første pri å unngå for FrP, nei.
BenVaffel
17.03.2018 kl 19:21 10711

Og relevansen til Breivik er vel blant annet at han har fortid i FPU. Det er det ingen som tør si høyt.
Nå må man slutte å ta på FrP med silkehansker. Jeg håper så inderlig at KrF tør å ta ansvar sammen med stortingsflertallet og tupper ut en som OVERHODET ikke passer til å være verken justisminister eller noen annen minister.
Og det er ikke bare fordi hun er fra FrP - Solvik Olsen har ihvertfall et snev av IQ og litt folkeskikk. Sett inn han isteden.
Redigert 18.03.2018 kl 13:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2018 kl 22:03 10603

Anders Behring Breivik mente Ap var landssvikere fordi de åpnet for muslimsk innvandring- og derigjennom også islamistisk terror. Motivasjonen for å massakrere unge AUF-ere på Utøya, var å stoppe rekrutteringen av neste generasjons AP-politikere.

At Ap er landssvikere, er en konspirasjonsteori som ofte kommer til uttrykk på nettet, inkludert justisministerens egen Facebookside. .... Når justisministeren ved hjelp av tekst og bilde hevder at Arbeiderpartiet setter terroristenes rettigheter foran nasjonens sikkerhet, så er det dessuten denne konspirasjonsteorien hun bygger opp under. Det er alvorlig – både fordi det er en usannhet som synes å være gjort bevisst – men viktigst, fordi denne typen konspirasjonsteori har vist seg å være livsfarlig. … Når den fremmes av en justisminister, så får den i tillegg legitimitet og stor kraft.
Slettet bruker
18.03.2018 kl 11:25 10428

Regjeringskrise?

Hvis regjeringen Solberg velger å fratre hvis det blir flertall for mistillitsforslaget mot justisministeren som på kynisk vis (også i rollen som integreringsminister) har misbrukt rollen(e) til å konstruere fiendebilder - og nøre opp under hat og utenforskap, basert på usannheter, halvsannheter og unyanserte fremstillinger, så tenker jeg som høyremann at ”nasjonen Norge” er mer tjent med at opposisjon (inntil videre) overtar regjeringsmakten i dette landet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7l42dK/kilde-til-vg-erna-solberg-varsler-regjeringskrise-om-krf-stoetter-mistillit
BenVaffel
18.03.2018 kl 11:30 10414

Helt utrolig av Solberg og Høyre.
Her har de mulighet til å kvitte seg med den mest brysomme statsråden, en som de har blitt pådyttet av FrP, en som i utgangpunktet jobber for helt andre verdier enn hun selv og Høyre står for, og en uten folkeskikk eller IQ over 100.
Og så truer hun med å gå av og setter regjeringens fremtid på spil for å redde Listhaug.

Ja, matusalem - er du høyremann, så må dette være vanskelig for deg å svelge.
Slettet bruker
18.03.2018 kl 18:32 10258

At Erna nå står "last og bram" med sin justisminister i denne saken fortjener alles respekt. Fordi Listhaug kritiserer Støre for å sette terrroristers velferd foran det norske folks sikkerhet, at Støre ikke vil ta pass og evt, statsborgerskap fra terroristene, men la dem reise fritt omkring i EU.
Å bruke rettsvesenet, - når en vet at avgjørelser der, kan ankes i årevis, ( kfr. Mullah Krekar, )
hva tenker folk med?
Slettet bruker
18.03.2018 kl 21:08 9218

Har selg slettet innlegget, pga. at det kom laangt fra det innlegget jeg skulle støtte!
Redigert 18.03.2018 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.03.2018 kl 21:43 10139

Tror du misforstår, hadde det vært opp til Erna så hadde nok Listhaug vært skiftet ut for lengst, men selv om Erna har rollen som statsminister, så er hun ikke sjef.
Met1976
19.03.2018 kl 08:35 9933

Hvis du hadde brukt en brøkdel av tiden du brukte på å skrive innlegget ditt på å lese bakgrunnen for saken så hadde du visst at du kom feil ut allerede fra start:

"Jo, hun ønsket altså et lovforslag som åpnet for å frata IS-krigere det norske statsborgerskapet, dersom de har dobbelt. Og dette stemte AP nei til."

-Det Ap-og alle andre enn H/Frp stemte nei til var at dette skulle gjøres utenom domstolene.
Basse
19.03.2018 kl 09:16 9884

xolarsen

takk for innlegget, godt skrevet av Roar Velva.

AP eier ikke ordet "terrorist" og en uavhengig presse hadde tatt ham for usakelighet umiddelbart. Hvordan media har kjørt denne saken forteller egentlig alt om hvor lite politisk uavhengig pressen opptrer i Norge.
Redigert 19.03.2018 kl 09:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2018 kl 09:19 9877

Met 1976:

For meg synes det ganske åpenbart at du ikke helt forstår hva denne saken handler om.

Det synes her å være minst to ulike forståelser om hva denne saken handler om. Jeg hører til gruppen som mener denne saken først og fremst handler om de overordnede verdiene og prosedyrene som konstituerer vårt liberale demokrati. For meg handler denne saksen først og fremst om en justisminister som på kynisk vis (mis)bruker justisministerrollen som arena til å spre åpenbare usannheter, halvsannheter og utilbørlige generaliseringer rettet mot politiske motstandere og svake grupper med minoritetsbakgrunn. Derigjennom undergraver hun bærebjelken for vårt politiske system – og de verdiene som konstituerer vårt liberale demokrati.

Dernest så handler denne saken om hvordan vi som nasjon skal håndtere personer med dobbelt statsborgerskap som utgjør en potensiell fare for Norge: Her er det viktig å poengtere at regjeringen har fått gjennomslag for så å si alt som omhandler inndragelse av pass og statsborgerskap for personer med dobbelt statsborgerskap som utgjør en potensiell fare for landet. Det eneste som skiller Høyre og Fremskrittspartiet fra øvrige partier på Stortinget er hvordan dette skal gjøres. Høyre og Fremskrittspartiet mener dette skal kunne gjøres administrativt av den som til enhver tid sitter med makten i Justisdepartementet, mens opposisjonen samt Venstre og Kristelig Folkeparti mener vi her må har prosedyrer som sikrer rettssikkerheten. Man mener derfor at dette må domstolsbehandles – men, for å sikre at dette skjer raskt og effektivt, så har man tatt til orde for en hurtigdomstol.

Det er ganske spesielt når justisministeren synes å ha som politisk strategi å ty til det som mange av oss opplever som løgnaktig hatretorikk – enten det handler om innvandrere eller politiske motstandere. Sett i lys av denne sakens realiteter, så er det uansett sterkt urovekkende at vi har en justisminister som nører opp under en konspiratorisk forestilling om at Arbeiderpartiet svikter nasjonen – altså består av landssvikere.

Redigert 19.03.2018 kl 09:23 Du må logge inn for å svare
Tomta
19.03.2018 kl 09:35 9840

Meget godt oppsummert Matusalem.

Så enkelt er det å forstå hva som foregår for de som gidder å sette seg inn i saken.

pezz
19.03.2018 kl 10:22 9777

Matusalem, saklig og fint sagt!
Men man må vel klare å respektere at folket er svært delt i meninger om hvordan vi skal håndtere alle flyktningene.
Jeg synes ikke innlegget til Listhaug var noe verre enn at hun blir stemplet som en moderne nazist.
Ja, det er trist at børsklimaet har blitt sånn, men det handler til syvende og sist om å sanke stemmer.
Slettet bruker
19.03.2018 kl 11:06 9725

Det at mange fordømmer innvandring og den politikken ap står bak siste 40 år med rasistutalelser og avretting av frp politikk er opp til hver enkelt og mene hva de vil om aldri så mange ikke liker det.
Når det gjelder utøya har ikke ap tatt et oppgjør annet enn en knusende rapport om rikets tilstand der terrorberedskapen slaktes,Nå stemmer de ap mot et vedtak pst mente ville gi norske borgere større sikkerhet noe utøya ofrene burde vite alt om men likevel vil kaste budbringeren og denne regjeringen,hvorfor er de så ap politisk korekt etter at så mange mistet livet etter den grusingen de fikk i gjørv rapporten,dette forstår ikke jeg.Jeg tror alle i norge har alle fra utøya i sin dypeste sympatifor ofrene med etterlatte i all fremtid og de som nå står igjen må vi beskytte og ta vare på noe jeg håper er tilfellet.
AP har aldri innrømmet at innvandrings politikken de har ført har blant ytterst høyrekstrem 1 inndevid som førte til grusomheten som skjedde på utøya og regjeringskvartalet noe av norges mest grusomme handling etter krigen.
Ap må tåle og diskutere de aller verste og uhyggelige spørsmålene for og ikke nettopp som de nå gjør bruker utøya mot Listhaug.
Når denne innvandringsplitikken først er vedtatt med og mot manges vilje er det ytterst viktig at ap og Listhaug toner ned ordlyden selv om jeg mener Listhaug har rett burde hun ikke brukt den form for bilde i sitt utrykk mot ap.Men det og dra inn utøya blir en forferdelig og grusomhet av pressen og ap toppleder.
Hadde ap hatt 35%-40% stemmer hadde ikke media eller ap brydd seg og bare fortsatt sin avretting mot rasistpartiet og deres rasist tilhengere noe søsterpartiet Thorkelsen uttalelse kastet enda mere bensin på bålet da hun kalte aksjonister for blomster til lishaug dette,klokt hode får en si .
Det at skoler g kan bli påvirket i en sånn skitten strid gjør ikke dette til bare et maktspill men en splittelse av grupper i forskjellig lag og kan stenge elever ute om de ikke har den rette meningen i saken,og det er bare og se til usa hvor påvirkelige elever kan være.Det som skjer i norge nå er ikke bra.
Krf skal ta stilling til mistillit spørsmålet i dag og de har nå alle muligheter til og kaste alle på bålet,noe urettferdig da de ikke har noe med dette og gjøre så gud være med de i deres avgjørelse.


Slettet bruker
19.03.2018 kl 20:57 9580

KrF må være klar over at FrP har sagt at de har tillit til, - og stiller seg bak statsråd Listhaug. Da trekker de seg fra støtte til Erna og da har ikke Hareide noe han skulle sagt.
Han kan sprelle så mye han vil, men han vil stå igjen som den som felte en borgerlig regjering. Hva har han da,
jo en desperat Støre. Vil virkelig Hareide slå seg på lag med AP og Rødt? Da bør han ikke kalle seg kristelig.
Slettet bruker
20.03.2018 kl 07:00 9486

stella polaris:
Det du skriver over er selvfølgelig tøv. Den sterke mistilliten mot Listhaug er uttrykk for at nok=nok. Fremskrittspartiet har ansvar for Listhaug, mens statsministeren har ansvaret for regjeringssammensetningen. Det er nå på høy tid at Jensen & Solberg tar ansvar for å rydde oppi i kaoset som Listhaug har skapt. Alternativt så velger de å felle sin egen regjering.
Slettet bruker
20.03.2018 kl 09:00 9397

Listhaug trekker seg, omsider! Men du verden for en uverdig og pinlig avskjed.

Listhaug har akkurat avholdt en oppsiktsvekkende pressekonferanse, hvor hun gjentar det pinlige innholdet i det hun la ut på Facebook. Sirkus Listhaug flytter nå fra justisdepartementet til Stortinget. Fra Stortinget kan hun fortsette kampen mot Arbeiderpartiet og andre vindmøller - ikke minst så får hun nå muligheten til å kalle en spade for en spade fra stortingets talestol. Dette kommer til å bli god underholdning for de av oss med interesse for norsk politikk.
Redigert 20.03.2018 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2018 kl 12:32 9337

Statsministeren manglende selvkritikk:

Det er selvfølgelig lettere å se splinten i den andres øye, enn bjelken i sitt eget, men som høyremann så skulle jeg inderlig ønske min statsminister evnet å ta mer selvkritikk i forhold til egen rolle i forbindelse med justisministerens avgang. Både i media og fra stortingets talestol, så fremstår hun i dag som en irettesettende skolelærer vis-a-vis dem som har kommet med berettiget – og svært alvorlig kritikk. Det er pinlig og flaut med tanke på hva denne saken handler om – og hvordan dette er kommet til uttrykk, både fra Stortingets talestol og i resten av offentligheten.

Det er ingen tvil om at høyrepopulisme- og sterke nasjonalistiske krefter er på fremmarsj i Norge. Skal vi kunne bevare et minimum av gjensidig tillitt i vårt land, så bør statsministeren nå klargjøre egne verdier og holdninger i forhold til denne utviklingen, dernest bør dette reflekteres i forhold til regjeringssammensetning og hvordan dens medlemmer opptrer i det offentlige rom.
Basse
20.03.2018 kl 12:32 9336

Tvert om, en god start på Sylvi som Stortingsrepresentant. Nå kommer hun til å gi Støres resterende politiske skraphaug overhalinger så resten av håret hans faller av.

Støre har ødelagt seg selv på den siste ukes usakelige tøv. At han innbiller seg å kunne legge rammer på ytringsfriheten vil slå kraftig tilbake på ham selv. Snart under 20%, og fallet vil fortsette. AP mangler en leder og de som venter i kulissene er ikke egnet til å ta over.

Hareide og KrF, hahaha de kunne ikke fått et værre utfall. Hvem er KrF nå? Ingen vet og ingen vil vel bry seg.

Listhaug kan faktisk bli Statsminister. Det er ingen tvil om at hun nå står sterkt til å ta over FrP etter Siv Jensen.

Redigert 20.03.2018 kl 12:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2018 kl 12:44 9306

Ettersom dette er Hegnar Media sin side, ser det ut som om at alle disse tragiske tilhengerne av Listhaugs sin farlige politiske retning, er folk som på denne måte får ut sin aggresjon fordi de også er tapere når det gjelder aksjer.
Slettet bruker
20.03.2018 kl 21:29 9177

Matusalem; jeg vet ikke hvorfor du går fra emne til person i denne debatten. Det er høyst uprofesjonelt. Men FrP har ikke noe ansvar for Listhaug når hun er en statsråd og medlem av regjeringen. Hvis noen har ansvar for henne er det Erna. Men Erna har sagt at hun stiller seg bak Listhaug. Dette er en nedrig kampanje for å få fjernet en dyktig statsråd, som Støre står bak.
Han har jo gravet opp Utøya-saken for å bruke mot Listhaug, det er avskyelig.
Slettet bruker
20.03.2018 kl 21:46 9142

Dette er en diskusjon som jeg er glad jeg bare deltar i her på HO. Utover dette måtte jeg ha tatt betalt. Betalt slik Listhaug mens hun viser et personlig engasjement som bare er imponerende. Vi menn er undertallige i vanskelige spørsmål rundt innvandring. Innvandring og hva alt handler om.

Det enkleste slik jeg ser det, er å forby sharia. Forby det først som sist og mye vil bli løst. Hvis ikke vil vi oppleve en polarisering på lik linje som resten av Europa. Dette kommer til å tilspisse seg kraftig.

Dette fordi Islam er selve problemet og ingenting annet. Man må være komplett idiot om man ikke allerede har sett og forstått dette.
Redigert 20.03.2018 kl 21:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2018 kl 22:54 9051

Nå vil jeg si at det meste er sagt, Stella Polaris, men at Støre har gravd frem 22.juli, er vel rein løgn. Det som er fakta er at Sanner roste AP for ikke å ha trukket ABB kortet. På den annen side var Sanner oppriktig lei seg for at ofre fra 22 juli opplevde som følge av Listhaugs Facebook innlegg at Listhaug tilhengere truet dem på livet.
Jeg så på pressekonferansen Listhaug hadde i dag. En ting slo meg, mens hun langet ut mot Hareide og Støre med sitt ufølsomme strikksmil om munnen og kristenkors hengende rundt halsen; Beviselig har dama har null evne til å ta selvkritikk, og hun har mangler fullstendig alt som har med empati og medfølelse overfor andre mennesker.
Det fikk meg til å tenke at det finnes en rekke med politikere, som har vært i stand til å forføre folkemasser, - som f. eks. Trump, Mussolini, Hitler, Napoleon, Mao og Stalin. Fellesnevner for alle disse politikere er at de manglet evnen til selvkritikk og viste aldri tegn til å vise empati overfor andre mennesker.
Jeg mener at Listhaug er en av de mest fremtredende antikristelige mennesker i vårt land. Hun bærer korset som alibi for hennes manglende evne til å ha omtanke for andre enn seg og sine .
Når det er sagt, Symph, du har flere ganger i fylla erklært krig mot meg, jeg akter ikke å falle så dypt å diskutere noe annet enn WRL med deg.
Ovner og ut.