NEL - Yara kontrakt denne uken?

fastinvest
NEL 29.07.2019 kl 11:19 4232

Som vi vat skal Yara satse på enda ett hydrogen prosjekt og de har tatt 1 milliard i lån for å gjøre nettopp dette.
Vi vet at NEL og Yara samarbeider med Pilot-E prosjektet og ny informasjon skulle komme tidlig 2020, vi er derfor på overtid.
Sier seg selv at det finnes en god sjanse for at det er dette prosjektet Yara nå skal bruke rundt 1 milliarder på.

Personlig håper jeg og tror vi kan få melding denne uken og da er jeg rimelig sikker NEL smeller opp over 8kr
Redigert 19.01.2021 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.07.2019 kl 09:16 1761

Merk dere dette tallet ca kr 3.5 milliarder for et anlegg. ... "Får man kostnadene ned til rundt 350 millioner euro for et elektrolyseanlegg i gigawatt-størrelse ville det etablere et konkurransedyktig alternativ til konvensjonell «fossil» hydrogenteknologi», skriver Institutt for bærekraftig prosessteknologi i en melding."
MrPutter
30.07.2019 kl 00:34 2117

@fastinvest

Ære være deg som forsøker å lage en seriøs tråd her....... Men jeg skjønner ikke hvorfor du gidder. Jeg orker ikke disse brønnpisserne lengre. Men takk for at du fortsatt gjør det. Det verdsettes!

MrPutter
Redigert 30.07.2019 kl 00:35 Du må logge inn for å svare
pheks
29.07.2019 kl 17:03 2829

Hadde troen på NEL i markedet vært lav holdt sammen med massive underskudd hadde partnere hatt insentiv til å la det dryppe på NEL. Nå trenger ingen å redde NEL, de kan jo bare hente penger.
Slettet bruker
29.07.2019 kl 16:53 2878

Prøver å forstå hva du mener. Du er jo så aktiv at noe fornuftig burde det være. Du skriver """ Så lenge aksjekursen til NEL er så høy får de ingenting gratis av partnere. #Business "" Hva betyr dette ?. Mener du at dersom kursen hadde vært lavere, ville de få et bedre samarbeid/pris og lignende ?. Er det Business ?.

Nå har jo Nel og Yara fått prosjektmidler for å utvikle et hydrogen samarbeid. Burde jo da sannsynligvis dryppe noe både på presten og klokkeren.
Redigert 29.07.2019 kl 16:56 Du må logge inn for å svare
Framtia
29.07.2019 kl 16:50 2898

Muligens mer for deg! Det er ingenting angående Nel og Yara som er opplest og vedtatt, men "sorry Sam"- det du skriver er dessverre bare antagelser! Yara har samarbeidet med Nel lenge og det vil overraske meg om det ikke daler noen 100 mill i Nel's favør...Men igjen så er ikke dette noe jeg vet, bare antagelser...basert på få noen få vage "tegn"!
Framtia
29.07.2019 kl 16:14 3122

...nok ett høyintellektuelt innlegg! Hvem trenger hvem var det du sa!? Nel er en teknologileverandør og Yara er såvidt meg bekjent avhengig av nettopp teknologi for å nå sine forpliktelser! De er muligens ikke avhengig av Nel's teknologi spesifikt, men det er en kjennsgjerning at disse to partene har inngått et samarbeid for å utvikle utstyr optimalt for formålet! Du får tolke dette dit du måtte finne det for godt, uten at det bekymrer meg nevneverdig...
Wanker
29.07.2019 kl 14:03 3567

- Ja, det kommer nok en kontrakt med Yara etterhvert.
- Nei, den kommer neppe denne uka.
- Oppgis det et nøyaktig kontraktbeløp? Neppe - jeg ville offentliggjort et så unøyaktig kontraktsbeløp som jeg kunne slippe unna med. Man gir vel ikke konkurrentene fasiten helt uoppfordret?

Kan vi ikke bare vente til den kommer, alle trådene om "YARA-kontrakt denne uka" er sløsing med elektroner og folks tid!
pheks
29.07.2019 kl 12:52 3803

Tjokkabolla skrev Nisse
Unnskyld Tjokkebolle, så deg ikke.
pheks
29.07.2019 kl 12:43 3868

NEL trenger Yara mer enn Yara trenger NEL, så mest sannsynlig ikke. Ingen grunn for Yara å forplikte seg til noe som helst når det ikke er nødvendig. Så lenge aksjekursen til NEL er så høy får de ingenting gratis av partnere. #Business