Listhaug er beste justisminister på lenge.

Fornunft
17.03.2018 kl 04:12 2617

AP og resten av venstre siden har ingen ordentlig egen politikk å komme med.Avledningsmanøver deres er å prøve å trekke ned de virkelig dyktige politikere,som for eks.Listhaug og Solberg.Jeg har gått ut av AP.Nå er det virkelig nok!!!
Slettet bruker
17.03.2018 kl 18:08 2579

Kult nick.
Sotah
17.03.2018 kl 20:14 2565

Så vil mange mene at det er bedre med en justisminister som klarer å få med seg stortinget på forslagene sine. Men vi er jo ikke der med den dama.
Redigert 17.03.2018 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Sotah
18.03.2018 kl 06:47 2544

https://www.nettavisen.no/nyheter/hrs---listhaug-er-null-verdt-som-statsrad/3423424942.html

Så skulle jeg oppleve å være enig med damene i HRS en gang også. Da snakker vi brobygging.
Slettet bruker
18.03.2018 kl 11:25 2528


Hva har denne Rita Karlsen fått til? Hvorfor dolker hun Listhaug i ryggen , vil hun ha en Sv-minister?
Redigert 18.03.2018 kl 11:31 Du må logge inn for å svare
Sotah
18.03.2018 kl 17:37 2507

Hva rightsjentene egentlig vil veit jeg ikke, jeg leser dem ytterst sjeldent. Jeg tror engasjementet tok utgangspunkt i homofiles mangel på rettigheter i en del muslimske land. Ikke noe gæærn´t i det. Så har det tatt litt av etterhvert og blitt økonomi i det. Og da skjer det jo gjerne en del ting.
SCK
18.03.2018 kl 20:19 2482

Jeg tror neppe så alt for mange mener Listhaug er den beste justisministeren på lenge, å plumpe så til de grader på så kort tid er muligens rekord.
Erna slipper nok å stille kabinettspørsmål, Hareide skjeler til den del av flokken sin som hedrer gullkorset rundt halsen hennes og gir nok en gang støtte til den største politiske retorikktufsen på lenge. Og til trøst for de av oss som erindrer Støres valgkamptrussel mot norske skatteytere - var det ikke 15-20 mrd han skulle fleske til med i skatteskjerpelse umiddelbart?, vi er reddet i denne omgang forhåpentligvis.

Jeg tipper det ikke går så lenge før Solberg finner grunn for omrokering, for justisministerposten er et viktig verv, Norge har utfordringer, muligens også med noen fremmedkrigeres hjemkomst, da bør statsråden (sam)arbeide med opposisjonen for tiltak som sikrer folk - ikke drive og fremheve egne evner som tullballretoriker. Listhaug har forkludret sin samarbeidsmulighet, derfor bør Erna skifte henne ut fortest mulig.



Slettet bruker
19.03.2018 kl 09:17 2450

Listhaug sier det bare som det er. Og det gjelder ikke bare i denne konkrete saken. Men det gjelder å ta vare på kjeltringer og forbrytere mens ofrene er det få eller ingen som tar vare på eller hensyn til ser det ut til. Det burde være en selvfølge at de som kriger for IS mister sine rettigheter i Norge
Redigert 19.03.2018 kl 09:18 Du må logge inn for å svare
SCK
19.03.2018 kl 11:55 2440

" Det burde være en selvfølge at de som kriger for IS mister sine rettigheter i Norge"
-----
AP er ikke uenig i det.

AP og H er ikke uenig i sak, men på hvilken måte disse skal miste sitt statsborgerskap/frihet.
Hadde Listhaug gjort det enhver fornuftig justisminister hadde gjort - å samarbeide med opposisjonen for å få gjennomført egne forslag i hht norsk og internasjonal lov for å hindre slike å gå løs, så hadde hun ivaretatt landets innbyggere.
Hun fremmer i stedet egen tullballretorikk som kun fører til det vi nå ser.
Det er for alt hva jeg vet mulighet innen dagens lovverk å ta disse under forvaring inntil utvisning, evnt. forvaring/sikkerhetssvedtak foreligger.
Er det ikke det skal justisminister fremme forslag til endring av lovverk slik at samfunnets sikkerhet ivaretas.

Hun er ikke helt god.
romm
19.03.2018 kl 15:13 2428

NRK i dag kl.1500. Typen står og messer som en bedehus predikant på 1950 tallet.
Slettet bruker
19.03.2018 kl 15:36 2422

Det burde gå an å ta fra disse IS- krigerne rettigheter uten en kostbar og tidkrevende dom. Så mye bør en stole på PST og politiet
Hvis ikke kan en måtte holde på i årevis før de får en endelig dom.
De som da gnir seg i hendene er advokatene. Listhaug er Sunnmøring , og mener en skal ikke sose bort penger unødig.
Hva dette har med Utøya å gjøre vet nok opposisjonen neppe selv. Men noe må en finne på.
Skinnhellige Hareide er kommet i en uheldig situasjon.
Redigert 19.03.2018 kl 16:07 Du må logge inn for å svare
SCK
19.03.2018 kl 17:28 2413

Hva Listhaugs tåpelige påstand har med Utøya å gjøre vet heller ikke jeg, han var vel inne på noe Jan Tore Sanner der han antydet Støre drar Utøyakortet. Støre har varslet at dette skal AP fortsette med. Jeg begriper ikke hva det skal være godt for. Han tror muligens han kaprer noen ekstra velgere på det. Jeg tviler.

Imidlertid, greia er at skal man frata fremmedkrigere statsborgerskapet, så mener AP & co det må skje innenfor eksisterende norsk lovverk.
Det er jeg enig i, man kan ikke te seg slik bananrepublikker ordner sakene.
Kan man derimot frata folk statsborgerskapet innen eksisterende lovverk så trenger man ikke å spørre opposisjonen om noe som helst.
Utgjør noen en risiko så skal de ikke gå løs, da får de sitte til en slags hurtigdomstol el. liknende avgjør deres videre skjebne.

Slettet bruker
19.03.2018 kl 18:56 2403

Vel, jeg mener det er en fordyrende prosess. En eller flere dommere som sitter med nesa ned i lovbøker er ikke bedre skikket enn politi og PST.
Særlig når det ikke er laget lover som dekker spesifikt slike åpenbare lovbrudd
Men nå roter Staten bort så mye penger likevel at hvis dette betyr så mye for Støre og CO så bør de heller fokusere på å få lage lover som gjelder for disse tilfellene enn å kverulere
Man ser vel i tilfellet med ' han du vet' hvor vanskelig det er å utvise terrorister eller nekte dem opphold i landet. At advokater tapper millioner fra Staten på slike er vel av betydning for skattebetalerne og ellers andre som kunne trenge pengene mer enn disse utskuddene
SCK
19.03.2018 kl 20:20 2398

Politi og PST har ikke hjemmel for å frata noen statsborgerskapet. Det er poenget.
At det er fordyrende med fremmedkrigere og andre elementer av innvandrere er noe mange er enig i.
Men det er jo en annen sak.
Når det gjelder lovbrudd begått i fremmede land av nordmenn/fremmedkrigere så kan godt Norge dømme disse.
Imidlertid, det burde være adskillig mer interessant at disse dømmes av myndigheter i Syria og Irak der lovbruddene ble begått. Trolig vil de få en dom de ikke helt kommer over...
Det ville vel være det beste hva fremmedkrigere/terrorister angår spør du meg..
Slettet bruker
19.03.2018 kl 20:34 2396

Den som erverver et annet statsborgerskap mister sitt norske. Det er politiet og UD som skal krever inn det skjønner du.
Redigert 19.03.2018 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
Eiendomsm 008
11.04.2018 kl 13:01 2182

SCK
På ytre høyre side lever en teori om at Arbeiderparttiet ønsker å slippe flest mulig innvandrere inn i Norge for å gjennomføre et kupp med dem og la muslimene overta. Dette var og en viktig del av Anders B Breivik sitt manifest. Når da Listhaug postet sitt innlegg på Face nøret hun opp om disse teoriene ved å si at Ap heller verner terrorister enn Norge. Det var jo nettopp AP og AUF som var ABB sitt mål på Utøya.

Da hun (lite troverdig) senere ba om unnskyldning i Stortinget trodde man saken var død, men hennes uttalelser i ettertid om at Jonas G S var uegnet til å være statsminister, og at hun i ettertid ikke angret på det hun postet, viser bare at hun vil vise "menigheten" sin på ytre høyre at hun sympatiserer med dem. Og at unnskyldningen i Stortingen var noe hun ikke ønsket, menn måtte gi av politiske årsaker.

Håper Sylvi L aldri kommer i noen viktig posisjon i fremtiden, maken til selvsentrert sytepave som snudde all kritikk til å være personangrep på henne, og all kritikk til å være angrep på hennes ytringsfrihet. Hverken Norge eller norsk politikk trenger slike personer.
melissa
11.04.2018 kl 14:14 2179

I 2016 foreslo AP ved Tajik og Støre at fremmedkrigere skulle fratas passet. De mente rettsikkerheten var ivaretatt da den som mistet passet kunne bringe saken inn for domstolene. I 2018 har de skiftet mening.
Forøvrig var det ikke Listhaug som fremmet lovforslaget, men administrasjons og integreringsminister Jan Tore Sanner.
Listhaug trakk seg for å ikke risikere at regjeringen måtte gå. Man kan gjerne si at hun ble presset ut av KrF.
Men dette hadde ikke noe å gjøre med at hun ikke utførte sine embedsplikter som statsråd.
Det dreide seg om et innlegg på Facebook som traff for godt til at det kunne argumenteres mot på sak.
Resultatet ble en ny form for parlamentarisme.
Redigert 12.04.2018 kl 14:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.04.2018 kl 22:57 2165

Fullstendig enig med Eiendomsmegler 008.

Listhaug var annerledes og langt mer offensiv, men på en slik måte som ikke var forenelig med norsk etikk og opposisjonen reagerte raskt og nådeløst heldigvis. Jeg tror hun er ute av den absolutte toppen i politikken da hun ikke vil komme med i regjering eller ledelse. Hun har avslørt grove huller i kunnskap om hvordan parlamentarismen virker og det var ikke første gang. Må si hun virket noe enkel øverst. Bruker da preteritum siden hun er ferdig i toppsjiktet og aldri skulle vært der. Jeg hatet henne lenge og hatet mitt har nå fått en slags hevn. Det har nådd sitt egentlig mål. Listhaug har driti seg ut og det lukter vondt av henne ennå.
RiskReward
12.04.2018 kl 09:09 2156

Jeg vet ikke om noen teori på ytre høyre om at AP og muslimene skal kuppe landet. Derimot er det en kjensgjerning at 80% av de aktuelle innvandrerne stemmer på AP!
Og for AP, et parti renset for egen politikk, betydning i dagens samfunn, og uten folk til å lede partiet og enda mindre landet, så handler alt fortsatt om en eneste ting!
MAKT!
Makt er viktigere enn hva de faktisk skal og vil med makten. Det er posisjonene, og springbrettene videre som er det viktige.
Landets beste er underordnet, ha makten og egne muligheter til int`l jobber viktigere. Dette er ingen teori, det er bare å se på listen over AP`ere der ute i sine nærmest skattefrie stillinger, kjøpt og betalt med våre skattepenger.

Koblingen Listhaugs FB-innlegg og Utøya var bare en konstruksjon for å lage en sak ut av det. AP hadde heller ALDRI argumenter på sak, men blåste opp en debatt som debatten. Og det viser akkurat hvor lite egen politikk de har. Det er kun polemikk, smågnaging, debatt om debatten, og konstruerte koblinger de har å komme med.
I 8 år så vi hvor elendig AP har blitt til å lede landet. Flertallsregjeringene til Jens klarte nesten ingenting. Listen og valgløfter ble lengre enn listen over innfridde løfter. Ja selv listen over gjennomførte saker ble kortere enn løftebruddene.
8 år med de svakeste flertallsregjeringene landet noen gang har hatt!

Og nå har AP over lang tid også viste seg å være et elendig opposisjonsparti i tillegg. De har selv redusert seg til et totalt uviktig parti, med en svak leder, kaotiske tilstander, uten egen politikk, men med en elendig gjennomført prosess for å lage et nytt partiprogram før valget, som allerede skal snus opp/ned!??
Snakk om å innrømme at man faktisk ikke har noen egen politikk og stå for den!
De leter etter hvor folket går, og forsøker å løpe etter og forbi så de kan lede. Men kommer AP og Støre opp foran for å lede aner de ikke veien videre.

RR