Fra Statoil til Equinor? Bare Høire som vil fjerne ordet "stat"

Slettet bruker
STL 17.03.2018 kl 09:52 3037

Slik at man kan fortsette sine våte drømmer om å privatisere mer og fjerne folkets kontroll med selskapet så mye som mulig.
At media fremdeles ikke har skjønt dette forteller det meste om nivået der i gården.
Men intelligente folk her på HO burde ha skjønt det for lengst :-)
Redigert 17.03.2018 kl 09:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2018 kl 18:52 2967

Navneskiftet er bare høirekreftenes siste forsøk på å fravriste det norske folk våre felles verdier.
Og følger programmatisk i kjølvannet av legging av private (!!) kraftkabler til utlandet; salg av statsallmenning til rikfolk som vil ha dem til private jaktmarker som de kan invitere andre rikinger til å jakte i; osv.
Folks troskyldighet rundt de landssvikerske høirekreftene er grenseløs.
Slettet bruker
17.03.2018 kl 19:37 2942

Høire?

Eller Høyre?

For øvrig enig, dette helvetes borgerlige styret koster oss dyrt. Nå har jeg fått ny strømmåler, og den leses av 4 ganger i timen. Snart blir det rushtidsavgift på strømmen, med feita regninger som resulat. Snart betaler jeg samme pris for strøm som Spanjolene.

På tide å få AP og Jens Stoltenberg ved roret, og overstyrmann Sigbjørn Johnsen på pengesekken!



SS
Redigert 17.03.2018 kl 19:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2018 kl 23:08 2878

Jeg skriver bevisst Høire fordi partiet Høyre lever fremdeles i den tid da man skrev partinavnet slik.
Høires historiske misjon er å loppe enker og faderløse til fordel for en liten gruppe rikinger som flirer seg halvt i hjel over alle oppkomlingene og parvenyene som stemmer på dem.
Og ellers synes det som SS muligens kan ha fått øya opp for hva Høire kommer til å utplyndre det norske folk etter hvert hvis de ikke stoppes?
Det er'ke dårlig!

Slettet bruker
20.03.2018 kl 01:05 2734

Jaja, mens Høire rigger seg for å fjerne "stat" i Statoil, så rigger andre seg for å fjerne dem.
Hvem blir Svarteper til slutt her?
Slettet bruker
20.03.2018 kl 10:22 2636

Da fikk jeg endelig støtte fra en som burde vite hva han snakker om: Statoils første sjef Arve Johnsen.
I et oppslag på e24 sier han at "den eneste hensikten med foreslåtte Equinor er å tilsløre det faktum at selskapet er hovedsakelig statseid og nær utelukkende driver med olje og gass". Arve har ikke mistet gangsynet, han.

Link: https://e24.no/boers-og-finans/statoil/statoils-foerste-sjef-til-kamp-mot-equinor-navnet/24289938
bålfreak
20.03.2018 kl 20:45 2589

Neida, han er en oppegående kar. Forøvrig ganske så enig med Arve. Statoil er et særdeles god merkenavn som også klinger svært godt på"utenlandsk"
Slettet bruker
21.03.2018 kl 11:22 2503

Ellers er kostnaden ved navneskift (oppgitt til 250 MNOK av selskapet selv) en så grov bløff at det bør føre til en stortingshøring og utskifting av styre og ledelse. Det vil minimum koste det tidobbelte. Har man ikke lært noe av hva bare navneskiftet på bensinstasjonene kostet da man fusjonerte inn Hydro?
Hvor tall-dumme kan journalister bli før blindestokk må tilbys? :-)