Er dette mest B I L for pengene akkurat nå?

Basse
30.07.2019 kl 00:13 1519

47000km aldri vinterkjørt

tidløs elegant design

solid som en panservogn

en drøm av en motor...som kan levere betydelig fler hester og moment etter et besøk hos en proff tuner

Eine wunderschöne maschine!!!

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=152490649
Redigert 30.07.2019 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
30.07.2019 kl 00:41 1499

Sikkert smart å blokkere for registreringsnummeret slik at man ikke får sjekket historikken. Vurderer sterkt å vedde min høyre arm på at denne er bruktimportert og at selger ikke har et navn som slutter på -sen.
Brande_n
30.07.2019 kl 00:45 1495

Disse bilene ble jo ikke storselger. Designet er sært så det holder
mishka
30.07.2019 kl 08:33 1416

Hehe, her i Berlin var det bare libanesiske dopselgere fra Neukøln som kjørte slike. I dag kjører de nyere lignende benzer. Lukta av vannpipe-tobakk sitter sikkert i interiøret fortsatt. 47k.km på 13 år...jaaaaada. Jeg minnes også bildene av de blokkeringsfrie sbc bremsene, drive by wire, som de sluttet med i 2007. Sikkert flott 12 år senere.....
30.07.2019 kl 09:20 1380

Det er vel noen i Concent i Sandefjord som skal selge
Basse
30.07.2019 kl 09:49 1355

neppe designet som begrenser salget av CLS ;)

salget har tilfredsstilt målsetning for Mercedes

bygd på E-klasse, påkostet og "sær" 4 dørs coupè, CLS er et nisjeprodukt Mercedes kan koste på seg for kundene som er villige til å betale ekstra for å stå seg ut av "mengden" uten å strekke seg til S-klasse

personlig foretrekker jeg biler som liker å svinge fremfor å flyte sømløst over Hitlers betongskjøter
ergo er CLS et godt kompromiss, den er mer "leken" enn S-klasse

Redigert 30.07.2019 kl 09:51 Du må logge inn for å svare
Basse
30.07.2019 kl 10:02 1339

Hvor langt kjører du sommerbilene/mc dine?

Min forrige sommecab hadde gått 60000 km på 11 år da jeg solgte den. Dvs jeg hadde kjørt 40 000 km på de 8 årene jeg eide den. Ikke unormalt at fete biler står mye stille, tas frem for glede ikke pendling. Hvis de skal selges kan det ta lang tid å finne rette kjøper, da kan en slik bil lett "stå" mange måneder.

Mulig den annonserte CLSen er et produkt av selgers "juks og fanteri", det får man ta høyde for når man sjekker den. Grundig.

Men er den som den fremstår så er det MYE bil å hente der. Bremser og dekk på en 13 år gammel bil må ofte gås over/ oppgraderes, iallefall om man vil ta denne grombilen på en tur til østre deler av tyskland og slippe den løs..
Redigert 30.07.2019 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
Basse
30.07.2019 kl 10:11 1324

Bruktimportert bil av dette kaliber er ofte en fordel. Her finner man ofte svaret på hvorfor lakken er så fin, interiøret er så rent og det verken er rust eller steinsprutskader.
Seriøse butikker i tyskland er MYE bedre å handle slik bil med en norsk importørkjede, rett og slett bedre kundebehandling og billigere service. Bilene fra seriøse forretninger i "tyskland" er som oftest bedre ivaretatt enn "norske".
mishka
30.07.2019 kl 10:52 1298

Jada, fra spøk til alvor..Jeg ser at på Mobile.de koster disse omtrent halvparten og gudene vet hva tollvesenet skulle hatt ved import av en slik selv med heftig bruksfradrag. Det ligger ute 10 stk. 2006 modeller på Mobile nå og mange av dem med lav km. De fleste er nok for lengst eksportert til Serbia og Ukraina. Hvis denne bilen i Tønsberg hadde hatt 1 eier og vært bil nr. 4 til en lokal riking så da så. Men slik er det nok ikke og det er nok derfor han ikke vil vise reg.nummeret. La meg tippe: Bruktimportert for et par år siden og nå er fyren som eier den lei av bilen og skal ha noe annet. I Tyskland hadde den 4 eiere og de 3 siste av dem hadde jallanavn.

Jeg har en nabo her i Berlin som driver bruktbilsjappe fra en tomt med "moelvenbrakke i hjørnet" nedi Steglitz. Stadig har han med strøkne biler hjem hvor han har vist meg bilder av skinnseter før og etter. Fy flate. Proffene har kjemikalier i dag som får nedslitte skinnseter til å se ut som nye. Selv nedsitti sidevanger fikser de hos lokal salmaker for null og niks. De bruker en slags lakk for å få vekk slitespor og rynker. Jeg er selv medlem av detailers club og har sett mye rart, men tyske bilfiksere er noe for seg selv. Man skal være jævlig forsiktig med å tro på julenissen og kilometer her i Tyskland.

Helt sikkert en morsom bil og det er en slik bil man kjøper om man kjenner eieren godt, som har hatt den siden den var ny.
mishka
30.07.2019 kl 11:02 1280

Ja, helt enig med deg i det. På mine vandringer her i Friedenau ser jeg hele tiden gamle biler helt uten steinsprutskader. Massevis med 15 år gamle 211 e-klasser som ser ut som de kom ut av butikken i går. Vi merker det selv på priusen til kona at til å nå være 10 år så er den utrolig strøken. Og det skyldes lange perioder om vinteren de siste 7 årene uten salt, grus, slaps og gjørme. Bare tørr ren asfalt. Det å handle importbil hos en av de norske bruktsjappene er for meg en gåte hvorfor folk gjør. Det må jo være veldig motstridene interesser mellom den norske bilsjappa og kjøperen. Importøren må prøve å få den billigst mulig i Tyskland og driter vel tynt i historikk og tidligere eier. Ingen kunde i Norge har mulighet til å sjekke opp dette i ettertid. Mange ganger skjønner jeg ikke hvordan de tjener penger. Biler som ser strøkne ut må være innkjøpt for en pris så lav at noe ikke stemmer. Man klarer rett og slett ikke å regne det hjem. I dag er dette med import selv så enkelt at de fleste som ikke er helt idioter kan fikse det selv. Da har man kontroll på det meste.
mishka
30.07.2019 kl 11:11 1273

Massevis med butikker som har spesialisert seg på det som kalles youngtimere. Her er en av dem med nettopp en slik CLS. Mye av dette er reimport fra USA. Jeg ser at på en av de andre annonsene så står det at bilen er tilgjengelig 2 måneder etter bestilling. Hjelp.. kjøpe CLS usett og uprøvd?

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=280587223
Redigert 30.07.2019 kl 11:14 Du må logge inn for å svare
mishka
30.07.2019 kl 11:41 1251

Dro for morro skyld en slik bil gjennom importkalkulatoren til tollvesenet. Og da vil en slik bil komme på 455 lapper gitt at den koster 25K euro i Tyskland. Hehe, det var etter 84% bruksfradrag. Leser man de opprinnelige avgiften på hhv. 155K for vekt og 755K !! for co2 så kan må hjerteinfarkt av mindre. Nei, Norge er ikke landet for bilfrelste. Basse burde helt klart komme hit til Tyskland.
30.07.2019 kl 12:24 1226

日本からのビレンコマー

Håper jeg ikke helt har glemt språket ;) Transporterte biler fra dette landet i min ungdom i rederiet L. Høegh
Redigert 30.07.2019 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
Noni
30.07.2019 kl 12:27 1223

Har ikke kjennskap til biler.
30.07.2019 kl 12:29 1215

Er det mulig å spore bilen via Chassis nr. (VIN) WDD2193761A076811 ?
30.07.2019 kl 12:36 1208

Se innlegg over ;)
mishka
30.07.2019 kl 12:49 1190

Jada, og det har jeg allerede gjort, men hjemmesiden til veidirektoratet sier at chassisnummeret er ukjent.

"Vi finner ingen kjøretøy med dette nummeret. Vennligst sjekk at nummeret er riktig skrevet og prøv igjen."
Redigert 30.07.2019 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
mishka
30.07.2019 kl 12:52 1187

Jada, du skriver at bilen kommer fra Japan, men hvorfor har den da venstreratt?
30.07.2019 kl 13:39 1149

Kanskje japaneren som hadde den var blind på et øye, eller det var fordi den var venstreroret han ville kvitte seg med bilen
Redigert 30.07.2019 kl 14:15 Du må logge inn for å svare
30.07.2019 kl 15:19 1105

Da er det bare å slå til på drømmebilen din Basse. Neppe noen fra forumet som vil by over deg på denne jallatralla.
yuppie
30.07.2019 kl 21:51 1033

Det er (var?) status med LHD i Japan på europeiske luksusbiler.
Vet ikke om denne er fra Japan, men jeg vet at det er importert vanvittig med biler fra Japan til Norge i perioden 2015-2018, og da i hovedsak biler som er 10 år +
Dette er velkjent for de som følger bruktbilbransjen tett i Norge :)

Ofte fine biler, men jeg har sett begge deler for å si det sånn. Uansett var det langt billigere enn Tyskland på gamle AMG / M biler / Porsche osv.
Noen cowboyer pushet til og med biler gjennom merkeforhandlere, men det ble det brått slutt på :) Har sett haugevis av annonser på finn.no både hos merkefohandlere og andre frittstående forhandlere der det påstås at dette er biler "hentet fra samling" osv.

Stort sett er dette sprøyt da så og si alle biler fra Japan kjøpes usett på auksjon.

Når det er sagt kunne man gjøre gode kjøp, men Norge flommer av biler for øyeblikket så det er vel ikke akkurat selgers marked.
Bare å dra til Holmestrand og ta en titt på det som nå ser mest ut som et G-wagen museum - der flommer det over av "samlerbiler" som har stått der siden 2016/2017.

Kjenner ikke selger av denne bare så det er sagt. Tips for interesserte dersom dette er Japan-bil : Spør om antall eiere, og dokumentasjon på dette :)

mishka
30.07.2019 kl 22:51 999

Jeg vet det eksporteres veldig mye fra Japan til de østlige delene av Russland. Da er det vanlige bruktbiler med høyreratt. Derfor kan man se riskokere med høyreratt så langt vest som Moskva. Var ikke klar over at det var noen mengder med europeisk premium som kom derfra. Da er jo historikken i så fall enda mer i tåka.
03.08.2019 kl 12:46 816

Ja, det stemmer at japanere så på venstre-ratt som en slags status. Hørte det da jeg var der. Tror neppe de er så jålete nå lenger
Japser er ganske renslige og pertentlige også, så det skulle ikke være noe i veien slik sett.
Km -standen er lav, så det er vel trolig bare en japansk eier. Og bilen er tatt direkte fra Tyskland som ny.
På den annen side syns jeg ikke noe om kompressor
Det går vel an å legge inn bud på 325K? ;)
mishka
03.08.2019 kl 15:10 781

Ikke noe er verre enn å få de forbaskede sms,ene fra folk som skal ha alt ting for ingenting. Har vært på den siden av bordet selv, med mercedes med masse utstyr og designo ditt og datt. Så kommer sms,en fra han utlenlandske bruktbilsjappa med moelvenbrakke i hjørnet som fisker hele tiden etter folk som er desperate. "Det gjelde den Mercedes som do ha til salgs for 435 tosen.....Jaj kan by deg 350. I gamle dager pleide ekle tyskere som solgte S-klasse mercer å skrive i annonsene: "Selges ikke til omreisende teppeselgere". Dette var "koden" for at sigøynere skulle holde seg unna.Han fyren er er høflig og skriver at han bare vil ha seriøse henvendelser.
OM bilen er det han gir den ut for og km.standen stemmer og alt er dokumentert så er dette bilen for en entusiast. Men det er nok ikke den mest populære modellen.
2HB
03.08.2019 kl 16:46 749

Glad jeg ikke er entusiast. Redd det kan bli dyrt å eie en slik bil. Da kjøper jeg heller en ett år gammel KIA til halve prisen. At absolutt ingen heller ikke snur seg etter KIA'en passer meg utmerket.
mishka
03.08.2019 kl 18:01 724

Det behøver ikke å bli dyrt. Problemet i Norge er at de fleste mannfolk av begge kjønn under 50 er det min kone kaller "halvmenn". Det er det verste en dame som er oppvokst i Østeuropa kan si om norske menn. De kan knapt skifte dekkk på den "tapetserte mopeden" som de har på leasing der de bor sentralt i ny leilighet, for å male eller tapetsere kan de heller ikke. Denne bilen er av en type man ikke kjører til BOS for å ta service. Hadde man bodd i Berlin kjører man til sjapper som Sternwarte

https://www.sternwarte-kfz.de

eller gjør det aller helst selv.

Nå er vi en tur hjemme i Norge og gutta på lageret kunne fortelle på telefonen at varebilen har rustne bremseskiver bak og skal ha EU-kontroll til høsten. Jeg kjøpte med et sett skiver og klosser fra Berlin som koster det halve av i Norge (Betalte totalt 200 euro for Brembo skiver og klosser og bildeler.no skal ha det dobbelte). Dyrt fordi det er inkludert hjullager og abs sensor. Men hold dere fast. BOS skal ha litt over 8 lapper for denne jobben. Det gikk en fa... i meg da jeg hørte prisen og gjorde det selv i dag på en drøy time. Hadde jeg hatt løftebukk hadde det gått unna på langt under 1 time! Det er serviceprisen som skremmer vannet av norske kunder. Så med en slik bil bare MÅ man kunne fikse de enkleste ting selv. Og ikke for å spore av tråden, men ang.priser så gjelder det ikke bare biler. Noe av det mest skremmende ved å ankomme Norge, spesielt i August, er matvareprisene. Hehe, Meny skal ha 37 spenn for en 1,5 liter med Fanta! Euro 3,90 får man svært OK vin for i Berlin og jeg har aldri sett 1,5 liter brus til over 1 euro. Det vanligst er Eur. 0,89. Til daglig pleier jeg å holde meg til vin som ligger på rundt Eur. 3. For Eur. 3,90 kan begynne å velge i tysk weissburgunder og en del god fransk fra fra Costieres de Nimes.
Redigert 03.08.2019 kl 18:18 Du må logge inn for å svare
Hektar
03.08.2019 kl 20:20 666

Om alt er på stell er det mye bil for pengene men å kjøpe noe 13 år gammelt og faktisk bruke det er ikke noe jeg ville anbefalt.