SBX - Husk å stemme på GF

PimJo
SBX 30.07.2019 kl 23:35 1992

Dagens melding er bare nok en påminnelse om at det er aksjonærene som må ta grep for å rydde opp, når selskapet er så fylt med inkompetanse.
Det er også en påminnelse om at eksperimentet "børsens yngste styreleder" har vært en katastrofe. Vedkommende må ut, og inn må kompetente folk som evner å rydde opp i ledelsen.
CEO har mistet all tillit, og evner ikke en gang kommunisere på fornuftig måte mot aksjonærene. Sikkert en dyktig industriell mann, men ikke rett mann til å bygge SBX.
Man har verken råd eller tid, i oppgangstider, å somle bort mulighetene på inkompetent styre & ledere.
Så husk fristen for for å sende over dine voteringer.
Slettet bruker
31.07.2019 kl 08:43 1838

Vet ikke hvem jeg evt skal stemme på. Om denne styrelederen egentlig er så dårlig det vet jeg heller ikke og jeg kjenner ikke de andre alternativene.

Det som har skjedd mht denne kjipe meldingen igår er ikke nødvendigvis bare Sbx sin feil. Hvis jeg forstår dette rett så ble det forsinkelser med leveranse av utstyr. Det var nok ikke slik at skipene ble sendt ut på oppdrag og så plutselig oops, vi har ikke utstyr til dette arbeidet. Men en del av dette skyldes nok dårlig planlegging fra Sbx sin side og det er ikke fair at aksjonærer må svi for det.


PimJo
31.07.2019 kl 10:53 1704

Man trenger ikke lure på hvem som er ansvarlig for utviklingen til selskapet.
Ser du videre på kursen, så taler den for seg. Den er ikke noe annet enn en stor mistillit til ledelsen og styret. De innehar en holdning som er feil, og kjører en strategi som er helt på trynet.
Slettet bruker
01.08.2019 kl 15:04 1535

Noen må gå etter dette kaoset. Det er helt forkastelig med så dårlig flåteutnyttelse. Voyager kommer til å bli liggende hele Q3 også.

Det blir nok en oppvask på møtet neste uke.
Slettet bruker
01.08.2019 kl 15:19 1509

Får håpe det blir tatt grep!:(
PimJo
01.08.2019 kl 15:55 1461

Hvem skal ta grep,, eller fronte "oppvasken"?
Guttungen som har kjørt hele greia i grøfta, eller de aksjonærene de har forsøkte å gjemme seg bort fra, ved å holde GF på et avsidesliggende sted?
Slettet bruker
01.08.2019 kl 16:01 1454

Guttehvalpen er ung og får sikkert lett jobb på McDonalds.
Det trengs en solid styreleder og det bør også stilles spm ved ledelsen.
PimJo
01.08.2019 kl 16:23 1425

Ja, det er bare å merke seg navnet Heidar Engebret, "Investment Analyst" i Dovre Forvaltning, guttungen som klarte å søle bort over 700 millioner på ett år.
Hvordan vedkommende har fått jobb i Dovre Forvaltning, fremstår som ei gåte.