SVENSKE TILSTANDER - SEILBÅT TIL USA

aklm
31.07.2019 kl 06:59 392

Man slipper å le av gamle svenskevitser. Nye produseres daglig av regjeringen og aktivisten Greta. Nå bør Løfven bytte ut motordrevne NGO båter i middelhavet med seilbåter. Slik kan asylturistene møte et miljøvennlig inkluderende ferieparadis. Hva skjer når disse velferdsturistene forlanger biler og motorsykler? De vil jo utvilsomt forurense mer i sitt nye paradis. Blir det en ny skolestreik for " seilbåter til alle"
Slettet bruker
31.07.2019 kl 13:27 314

Like før regjeringsskiftet i 2013, da den Rødgrønne regjeringen måtte tre av, deltok en rekke SV-folk, og byråkrater fra Miljø- og Klimadepartementet, på en miljøkonferanse i Brasil. Konferansen gikk vel over 1-2 uker, med noen dagers pause innimellom. Delegatene kunne i den korte pausen ha oppholdt seg i Brasil, men den norske delegasjonen valgte å ta en tur hjemom i den korte pausen, altså 2 ekstra lange flyreiser, sikkert for å spe på med mer CO2 i atmosfæren, og det hele på businessclas, må forstå, på skattebetalernes regning.

SV sank hundre meter i miljøperspektiv ved det dumme valget. Bossmannen fra Bergen, Eidsvoll Holmås, var én deltakerne på konferansen.
Redigert 31.07.2019 kl 13:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.07.2019 kl 12:13 328

Alle konferanser om klima bør jo selvfølgelig holdes over internett, om de vil bli tatt seriøst i stedet for totalt latterliggjort slik som i dag. "Ja men hva med det sosiale aspektet rundt det å møtes fysisk? Toppledere møtes ved buffeten og treffer viktige beslutninger?" spør de dumme. Hold kjeft, svarer jeg. Hvis klimafolkene ikke klarer å strømme konferanser over nettet og så lage mindre "chat med video"-grupper for de som vil det etter talene, så er de enormt åndssvake og kan ikke få lov til å være ansvarlige for multilaterale klimaavtaler.
Slettet bruker
31.07.2019 kl 10:46 340

Denne gjengen kan fort bli vurdert som klimaflyktninger hvis de kommer seg over blåmyra.
Vil de dermed sette inn militæret mot dem når de ankommer skræling*-kysten?

*skræling: Skræling er den betegnelse som norrøne oppdagere kalte urbefolkningen i Nord-Amerika på begynnelsen av 1000-tallet som de møtte på Grønland og Vinland (Newfoundland). De skilte ikke mellom inuitter og indianere.
Redigert 31.07.2019 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.07.2019 kl 10:23 348

Godt spørsmål, HP17. Hadde vært dustete om hun fløy tilbake med tanke på saken hennes. Men jeg bryr meg ikke, en person sine flyvaner endrer ingenting uansett. 100.000.000 personer sine flyvaner endrer heller ingenting.
Klem
31.07.2019 kl 10:20 351

Jeg har hørt en sang med teksten;
‘Bli med meg Stina i en seilbåt til Kina....’

Sangen er vel ironisk og det burde Greata være også.

Hvorfor kan ikke denne smartingen holde sin tale over internett
og så holde seg hjemme og spare miljøet?
Er det ikke hennes ideer,inspirasjon og politisk korrekte
retorikk hun vil dele?
Slettet bruker
31.07.2019 kl 10:13 359

Blir du veldig sint om hun flyr?
HP17
31.07.2019 kl 09:20 370

Hvordan kommer hun seg hjem til Sverige igjen?
Slettet bruker
31.07.2019 kl 08:35 380

Tipper hun blir så sjøsyk at de må snu.