21 AUGUST KOMMER HALVÅRSRAPPORT

Sukiyaki
NATTO 31.07.2019 kl 12:27 5093


Hva kan vi forvente?
Noen aksjonærer som har noen formeninger?

Når skal selskapet løfte kursen, og reprisingen starte?
Ferien har vel vart litt for lenge, eller fortsetter ferien?


Redigert 20.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
oxion
31.07.2019 kl 13:57 4330

Tror det blir et veldig bra kvartal, fin. Økning i USA, og offensiven i England går vist over All forventning...
Sukiyaki
31.07.2019 kl 17:21 4308


Synligheten som selskapet visstnok jobber med, må være på plass til halvårsrapporten. Men jeg har mine tvil på at det er blitt jobbet med med bedre synlighet.

Svensson1
31.07.2019 kl 19:32 4621

I'm expecting the revenue and earnings to continue the nice trend of strong growth, updated guidance for 2019 and more information about the new ingredient launch.
To me, it's only a matter of time until the market will start to realize and value the impressive growth and numbers. I was lucky to be able to buy a few more shares at 9,70 today.
Herman*
31.07.2019 kl 20:06 4601

Forventer en topplinje på 35-38 mill. Ebidta bør vel bli på 4-5 mill. Mye fokus bør også være på den nye ingrediensen. Et kosttilskudd som beviselig bidrar til merkbart økt energi vil ha et betydelig globalt potensial. Vi venter jo fortsatt på dokumentasjonen/test resultatene for bedre å kunne vurdere potensialet. Natto handles med en enorm mistillitsrabatt, burde ha bikket 20 kroner for lenge siden.
fabian2
03.08.2019 kl 00:58 4468

Det reklameres for trippel K2 på sidene hos Hegnar , selvsagt med bilde av en mann i hvit frakk ( ikke lege )...men man får ikke vite HVEM som selger i annonsen. Er dette Montgomery ?
oxion
03.08.2019 kl 14:52 4390

Setter stor pris på at ledelsen prioriterer salg og studier, fremfor synlighet.
Det er jo for F ikke deres skyld at investorene er blinde 🤘
Herman*
03.08.2019 kl 15:58 4375

Oxion: Der er vi uenige. Det er ledelsen og styrets ansvar å skape aksjonærverdier. Dette betyr i praksis at det ikke er tilstrekkelig å levere gode operasjonelle resultater, men at de også må sikre synlighet, skape tillit, sikre likviditet i aksjen osv. De sier at de jobber for en høyere kurs, men det er ganske halvhjertet. Styreformannen kunne handlet aksjer i markedet i stedet for bare å kjøpe direkte fra frustrerte og slitne aksjonærer. Selskapet kunne ha begynt et tilbakekjøpsprogram for å bidra til økt likviditet og kurs. På det operasjonelle plan så ser vi at de har ekstremt høye lønnskostnader per ansatt, samt at de sliter med å holde igjen på pengebruken. Her er det forbedringspotensial. P.t leverer selskapet 30-40% årlig vekst, positivt driftsresultat, samt har en ny spennende ingrediens på trappene. Markedet priser selskapet med en ev/sales på under 2. Det er rett og slett en skandale, og viser hvor liten tillit selskapet har. Kursen burde ha vært over 20, på full fart i retning 30.
oxion
04.08.2019 kl 10:19 4291

Skjønner hva du mener, men de har nå avtale med meglerhus, som har kommet med en analyse.
De har kvartalsvise presentasjoner.
Der det fremkommer mye om veien videre...
Det kommer stadig nye studier som viser til Menaq7
Det må jo være en grunn for at du og jeg har aksjer i Nattopharma..
Men selvfølgelig kunne de rocka opp kursen litt, ser den.
Redigert 04.08.2019 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
fabian2
04.08.2019 kl 10:57 4270

Hva skal man si til så kloke refleksjoner ? Dream on......
Herman*
04.08.2019 kl 15:11 4231

Problemet med Nordeas analyser er at analytikeren ikke har tro på at Natto klarer å opprettholde en pen vekst over en lengre periode. Med høyere estimert vekst over tid ville kursmålet lett ha blitt 30-40. Kanskje salget av den nye ingrediensen kombinert med et sterkt k2 marked, vil overbevise Nordea etterhvert.
Sukiyaki
04.08.2019 kl 16:34 4213


Det er for dårlig av selskapet når de ikke gjør noe med mer synlighet og at de ikke får kursen opp.De har sovet i timen og sover fremdeles, rett og slett dårlig.
Jeg regner med at dere aksjonærer er på børs for å tjene penger. Kursen og omsetningen er omtrent død. Jeg har vært med i mange år, men angrer bittert på at jeg ikke solgte sistgang kursen var i 20 kroner.

surplus
05.08.2019 kl 21:30 4125

Er problemet at enkelte har et for optimistisk syn og skaper forventninger som ikke innfris. Nattopharma har levert pen vekst i mange år, og fortsetter dette må jo kursen få en stigning etterhvert. Aksjen har gått over 25% i år og sånn sett er jeg tilfreds med det. Tror på K2 vitaminets betydning og mulig virkning dette vitaminet kan ha for bein-, og hjertehelse. Følger derfor gjerne dette vitaminets "reise" både som investor og bruker. Har tro på en pen stigning i omsetning og kurs, men i motsetning til andre har jeg ingen kursmål som innebære 100% eller mer stigning innen kort tid. Ser også at nattopharmas største kunde? og en betydelig aksjonær leverer skuffende tall.
https://www.proff.no/selskap/tg-montgomery-as/oslo/n%C3%A6rings-og-nytelsesmidler-agentur-og-engros/IGCI6N410JV/
Er dette en indikasjon på at veksten ikke vil være like høy som enkelte hevder? Har tro på at Nattopharma den 21 vil fortsatt levere en pen omsetningsvekst som ligger innenfor intervallet som de har predikert. Er riktignok litt bekymret for den kraftig nedgangen i usa om dagen og oppfordrer alle til å legge inn kjøpsordre og ta i mot eventuelt aksjer som blir dumpet. Det hadde vært trist å se 8 tallet igjen.
Herman*
05.08.2019 kl 22:28 4102

Når det snakkes om kurser på 20 kroner+, så handler det mer om at selskapet er helt feilpriset og ikke at så mange tror at vi ser triggere som dobler kursen over natten. Tidligere i sommer fant jeg et selskap på OSE som også var priset helt hinsides all fornuft. Jeg kjøpte en del aksjer med et snitt på 4,80. I dag kom budet på 16 kroner. Ikke dårlig avkastning på vel en måned. Det samme hadde jeg faktisk forventet at hadde skjedd i Natto for lengst, og det kan fortsatt skje så lenge kursen ikke reflekterer de underliggende verdiene. Har selv økt min beholdning i Natto ganske betydelig i sommer. Når det gjelder TGM, fikk de et driftsresultat på 25 mill, det nest beste i historien. Da de har en del churn i kundemassen, er det en meget sterk korrelasjon mellom antall millioner de bruker på markedsføring og omsetning. De kunne ha presset opp omsetningen, men har vel funnet det mest lønnsomme nivået. Så er disse gutta også engasjert i salg av k2 gjennom andre kanaler, så jeg vil tro at vi vil se en litt fallende omsetning i TGM i 2019.
Redigert 05.08.2019 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
fabian2
06.08.2019 kl 07:13 4034

Det fantastiske Trippel K2 Vitamin , som Gordeladze anbefaler , har det noe med Natto å gjøre ? Eller er det en mye billigere konkurrent ? ABC-Nyheter: Eksperter strides om det er noen effekt av "supervitaminet" K2. Betenkelig er det også at dette supervitaminet forsøkes solgt ved hjelp av postordreannonser., og ivrige telefonselgere.
Redigert 06.08.2019 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
fabian2
23.08.2019 kl 10:18 3879

..............21.august er over........... Bare "feilprising"
fabian2
23.08.2019 kl 20:26 3834

Flue på veggen hos styremøte i Natto : Overvåker samtalen. Hele gjengen ler seg skakk. " Bare 24% ned siste måned , ha,ha dette går helt fint. Vi fortsetter slik , gutter."....."Visst går det fint. Vi tar bare et lite støttekjøp mandag , kjører kursen til bake til 10 kr... så er alt glemt inntil neste kvartalsrapport"......."Glimrende ide"......"En nyttig idiot er alt vi trenger"...."He-he, to nyttige idioter en enda bedre"...."Ok gutter , da er opplegget spikret"....."Og så tar vi en liten fisjon , splitter opp Natto i to deler igjen, Kaydence var ikke nok"......."Enig , men da må vi finne på et forlokkende navn på vår nye baby ".....noe som virkelig fenger.....det blir stille på møterommet. Alle tenker......Da roper en sjef ut de forløsende ord..."jeg har det , jeg har det".......Vi kaller det nye utfisjonerte firma for " LDLBiotec".....det høres flott ut , og bare vi på styrerommet skjønner hva det betyr....----------------------------------------------ingen vil skjønne at det betyr "Lurium De Luxe"...."ja , ja , for en glimrende ide!!!!"...og det nye navnet LDLBiotec blir vedtatt med akklamasjon...."flott gutter, da kan vi sende ut en børsmelding"........................" Ja , og så etter vi ut rykter om at vi skal ha samtaler med FDA , det gjør susen , gutter" ......"Ypperlig , og så tildeler vi oss en flott pris som imponerer"
Redigert 23.08.2019 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
fabian2
27.08.2019 kl 06:34 3715

Funcom betaler for å spre analyser fra bløffeselskap , les om saken på E 24. Samme bløffeselskap har også laget analyser for Natto , ifølge E 24 Børs.
Sukiyaki
29.08.2019 kl 16:24 3617


Møkkaledelse. Det er et hån mot oss aksjonærer. Ramsøy, det jobbes med bedre synlighet. Tull alt sammen.
Slettet bruker
29.08.2019 kl 16:29 3612

Ett under at det ikke blir aksjonæropprør.
Jono
29.08.2019 kl 17:11 3590

Ja, men hvem skal vi lage "opprør" mot, ledelsen eller styret?

Når det er sagt, eneste positive med Natto nå, må være at jeg ikke er alene om å føle meg lurt!

Nei, hverken styre eller ledelse har min respekt eller tillit, for snakk om inkompetanse skal man lete lenge etter, eller?
Slettet bruker
29.08.2019 kl 17:18 3585

Hvor er Oxion blitt av. Har han solgt resten?
Herman*
29.08.2019 kl 18:18 3566

Anbefaler alle å sende mail til adm.dir og/eller styreformann med konstruktiv kritikk av de forhold som dere ikke finner tilfredstillende.
Jono
29.08.2019 kl 18:25 3555

håper/kanskje -- du "roper i skogen"?, selv har jeg vært med fra dag 1-en i "godt natt eventyret Natto", som håper at jeg tar feil! :-)

beklager om du ikke har forstått meg før korrekt, om du har lest mine gamle meldinger om Natto.

nei, NATTO er ikke en aksje jeg følger mye med på lengre, men ble som deg og alle andre veldig skuffet!

JA, vi begge/alle burde være glade for at jeg ikke valgte å selge meg ut i dag!, kanskje vi hadde sett kroner 2 på mandag? :-)
PS: måtte "moderere" meg selv, og bare ment som en dårlig spøk, men tro meg -- kanskje vi alle sammen skal være glade for at det kan virke som motstand ved 8 kroner, ikke har fulgt med på hva forrige inside gikk for, men som styre og ledelse har vært fraværende fra, ikke minst som ville vært veldig positivt om noen hadde lastet opp, men at det er lite salg og kjøp, får meg til å føle at noen vil "kaste kortene", les aksjer -- noe dere ikke bør gjøre, ikke hør på meg!

Nei, har ikke peiling, som jeg også har beskrevet om over, sluttet å følge med på, men er veldig lite imponert over hverken ledelse og styre! :-(

Vi er i samme båt! -- bør derfor også forsøke å samle oss, selv har jeg ikke noen peiling, og må innrømme at jeg ikke kan eller vil følge med hver dag, selv har jeg det bra med mine NEL aksjer, som ikke minst reddet dagen min i dag! :-)
Redigert 29.08.2019 kl 18:42 Du må logge inn for å svare
Jono
29.08.2019 kl 18:26 3556

stå på Herman, jeg er med -- bare kom med din plan, om du har noen, jeg kan være med om du har noen gode argumenter .... ?
Sukiyaki
02.09.2019 kl 22:06 3408


Da er vi godt plantet på 8 tallet igjen. Ledelse og styret er nok helt sikkert fornøyde. Kan ikke skjønne noe annet.
Løs ut aksjonærene for den kursen de har gitt for sine aksjer og ta av selskapet av OSE. Tror ikke ledelsen og styret skjønner hvilken forpliktelser de har overfor sine aksjonærer når et selskap er børsnotert.

olsen
02.09.2019 kl 22:40 3387

Herremin. Selg, og putt pengene i noe annet.
Herman*
03.09.2019 kl 01:01 3333

Hadde jeg ment at selskapet prises korrekt i markedet, hadde jeg solgt for lenge siden. Det er en psykisk belastning å være Natto aksjonær. Det byr meg dog imot å selge en krone for 40 øre, så det er bare å bite tennene sammen. Jeg har stor sans for forretningsmodellen. Klarer de å legge siste rest av kapasitetsproblemer bak seg, samtidig som de nå endelig lanserer den første nye ingrediensen, kan dette være begynnelsen på noe stort. Ramsøy virker som en ærlig, nøktern og hardt arbeidende sjel. Bortsett fra at webcastene har et litt depressivt preg blottet for halleluja stemning, så er det ikke her problemet ligger. Problemet ligger hos de største aksjonærene, styret og ikke minst styreformannen som ikke ser ut til å forstå/ville forstå hvordan psykologi og tillit spiller inn i handelen av small caps.De forstår ikke at dårlig likviditet i en aksje medfører at nesten ingen nye og større aktører våger å røre aksjen, noe som gjør at aksjen i perioder er død og begravet. Det er styret og de største aksjonærene som må sørge for å bryte denne onde sirkelen. Større innsidekjøp, tilbakekjøpsprogram, kapitalmarkedsdager, road shows, børsmelding av kontrakter (!!) kan starte en positiv spiral. Skjer det ikke noe snart, tror jeg det beste vi kan håpe på er et fiendtlig bud fra f eks Kistefos eller Hbc. Det er ikke alle som krever 90% i første omgang, en kan begynne med 34 eller 51%. Slik kan det gå hvis en neglisjerer aksjonærene i årevis. Kan ta et eksempel fra børsen i dag. Polight steg med 130% uten at det kom noen nyheter fra selskapet. Det eneste som skjedde var at noen større aktører fikk opp øynene for hvor underpriset aksjen var. Det samme kan skje i Natto hvis styret/ledelsen spiller kortene sine riktig.
fabian2
03.09.2019 kl 04:10 3323

Polight kostet 60 kr for et år siden , nå koster aksjen 24 kr. Det har å gjøre med en linse til både kameraer og mobiler.--- Å sammenligne kursstigning og kursfall der .....med helsekost ..........er ....kanskje fullstendig meningsløst. ...Det er ikke hyggelig å bite tennene sammen og fantasere.......... Du er så positiv til Natto at du vil nok være like fastlåst i dine meninger selv om kursen er både 6 kr eller 4 kr...dette er ikke lett-------- Når det gjelder Natto så var kursen for 5 år siden en stund helt oppe i 15 kr...nå skal den kanskje vandre mellom 8 og 9....før den synker videre......... det er en tragedie med en aksje som ikke omsettes......Man kan alltid både håpe og fantasere. Noen vinner i lotto hver uke
Redigert 03.09.2019 kl 04:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.09.2019 kl 16:23 3269

Hva er siste status angående børsnoteringen av Kaydence? Noen som vil kjøpe aksjene mine?
Redigert 03.09.2019 kl 16:23 Du må logge inn for å svare
Herman*
03.09.2019 kl 16:45 3261

Jeg sammenligner på ingen måte selskapene, men viser bare hva som skjer når større investorer oppdager underprisede selskaper på OSE. Historien viser at det alltid er selskaper som er feilpriset, spesielt selskaper som er underanalysert og oversett. Hvis Natto fortsetter sin vekst og begynner å levere gradvis bedre bunnlinje, er det bare et tidsspørsmål før feilprisingen blir så stor at den blir oppdaget. Når det er sagt, så ønsker vi selvsagt ikke å gro fast på 8-10 kroner bare fordi kursen kan gå 100% på et eller annet tidspunkt i fremtiden. Du har rett i en ting: Det er tragisk.
Redigert 03.09.2019 kl 17:33 Du må logge inn for å svare
Herman*
03.09.2019 kl 16:50 3259

NattoPharma og Kaydence har sålangt ikke levert i det hele tatt når det gjelder Pharma. De trenger nå å finansiere selskapet frem til FDA godkjenning, deretter vil de angivelig vurdere børsnotering. Når de eventuelt vil lykkes med kapitalinnhenting vet jeg ikke, men de har antydet en oppdatering/newsletter i september. Det har blitt antydet på forumet at finansiering kan knyttes opp mot studie som nå er i sluttfasen, men dette har jeg ikke konfrontert selskapet med. (Venter på oppdatering). Ville ha ventet med å selge aksjene til de har finansiering i boks, antar at du ikke vil gi dem bort...:-)
fabian2
03.09.2019 kl 18:11 3233

FDA godkjenner ikke noen type vitaminer , det er bare en urealistisk fantasi/drøm for naive.....Hvis Natto har antydet noe sånt , er det jo hinsides
Redigert 03.09.2019 kl 18:13 Du må logge inn for å svare
Herman*
03.09.2019 kl 20:15 3213

Fabian2: Det er flott at du er kritisk til Natto, kritiske skribenter er veldig bra. Desverre har du absolutt ingenting å bidra med, dvs at ingen blir noe klokere eller mer opplyst av å lese trådene dine. Så i den forbindelse, på vegne av nesten samtlige andre skribenter på Natto trådene: Kan du være så snill å finne noe annet å gjøre?
fabian2
03.09.2019 kl 21:33 3193

Jeg gjør noe hver dag. Vitaminforskning. På høyeste plan. Hva gjør du ?
Slettet bruker
04.09.2019 kl 22:00 3126

Børsnotering etter en finansiering er på plass tar for lang tid til å vente på for meg. Jeg har tro på Nattopharma og Kaydence, men ikke tro på markedet nå, så dersom noen vil kjøpe aksjene mine akkurat nå er det bare å si ifra.
Ved en notering kan vel disse fort bli gå 5-gangeren.
Svensson1
05.09.2019 kl 10:23 3062

For what price are you willing to sell your Kaydence shares ?
Slettet bruker
05.09.2019 kl 20:12 3015

7 kr
Herman*
05.09.2019 kl 21:22 2999

Det kan hende det er for billig. Det skal komme en oppdatering i nærmeste fremtid, du kan jo vente for å se om det skjer noe. Kanskje du kan få 17.5....:-)

Herman
Svensson1
05.09.2019 kl 21:28 2995

If it wasn't a lot of paper work (to get the shares to a Swedish account) I would definitively be interested in buying Kaydence shares for 7 kr.
Svensson1
05.09.2019 kl 21:30 2992

By the way, my guess is that Q3 will show a positive surprise in revenue. Delays in Q2 will become revenue in Q3 instead.
The large inventory at the end of Q2 also suggest this.
Redigert 05.09.2019 kl 21:31 Du må logge inn for å svare