Nordeas analyse av Scanship Holding er mangelfull

bålfreak
SSHIP 31.07.2019 kl 17:09 2316

Anbefaler alle å lese analysen nøye. Det står i klartekst at Nordea ikke har hensyntatt fremtidige ordre på landbaserte gjenvinningsanlegg. Mapteknologien vil genere massevis av ordre og det er nettopp her det største potensialet ligger. Dagens kursfall er et resultat av panikksalg og tvangssalg på gamle nyheter. Kursen vil stabilisere seg oghenteseg inn igjen. Ledelsen og de største aksjonærene selger ikke. Badin bekrefter dette i sin uttalelse .
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Sann
31.07.2019 kl 17:16 2287

Ikke lest alt?

Analysen er fra april, men Myrholt sier til E24 at kursmålet er det samme i dag.

«Vi mener det nylige aksjerallyet er en god salgsmulighet, ettersom kombinasjonen av begrenset likviditet og at antallet aksjonærer går fra 650 til 1500 bidrar til å overprise aksjen», heter det fra analysen.

Myrholt skriver at han mener det er «umulig» for Scanship å leve opp til forventningene.
skyfritt
31.07.2019 kl 17:20 2257

Tror det er en del gamle rec aksjonærer ombord, bare å rømme skuta.
bålfreak
31.07.2019 kl 17:36 2185

Du er tydeligvis ikke våken.Jeg anbefaler at man tenker igjennom caset og tar inn over seg mulighetene dette selskapet har. Analysen tar ikke hensyn til fremtidige ordre på landbaserte anlegg. De har derimot gjort en beregning på fremtidige cruiseordre. Scanship vil få ordre også på rensing av spillvann på andre deler av verdens skipsflåte.
Redigert 31.07.2019 kl 17:39 Du må logge inn for å svare
Fuhrmeister
31.07.2019 kl 18:03 2059

Bare begynnelsen iflg styreleder. Flyplasser blir
det neste satsningsområde:
«Scanship has in the past delivered two larger waste management systems on the Jamaican airports Norman Manley in Kingston and Sangster in Montego Bay. These waste management systems include garbage recycling equipment and waste incinerators, processing all waste form arriving airplanes and terminals.»
Sakset fra hjemmesiden.
Sann
31.07.2019 kl 22:29 1742

Herre min hatt, hvor naiv går det an å bli? Styreleder har sikkert rett i at selskapet har gode forretningsmuligheter fremover men det betyr ikke at han mener at aksjekursen bare er i begynnelsen på disse høye nivåer. Det er markedet som har skapt denne boblen, ikke styreleder eller det fundamentale i selskapet. Om inntjeningen i selskapet ikke gjenspeiler aksjekursen fremover vil markedet straffe kursen hardt og det var nettopp det scenarioet markedet ble konfrontert med i dag.
Hammers
31.07.2019 kl 22:48 1652

Du kan se på inntjeningen til SSHIP - og du kan se på inntjeningen til "ditt eget kjære NEL"!
Det første går "så det griner" (uavhengig av dagens gamle rapport), mens det andre går slik at man "kan GRINE av det"!

Tenk når Kjørbo slår inn i regnskapet - på toppen av det notoriske underskuddet man finner fra Q til Q.
Kan NEL bli straffet?

Personlig tror jeg at hovedårsaken til "dagens SSHIP" var drevet av dødsangst over å se at 27 kr bare skulle være verdt 10 kr.
De fleste overså trolig (akkurat som meg) hvor gammel denne rapporten var.

En PLANTET nyhet - etter mine øyne.
Jeg solgte likevel rundt 23 (snitt), og jeg kjøpte tilbake noen på 18,40.

Hilsen Hammers
Fuhrmeister
31.07.2019 kl 22:56 1609

Jeg nevnte ikke kursen med ett ord.
Når mange vil eie altfor få tilgjengelige aksjer,
drives kursen. Tydeligvis mange her nå som
er bitre over at de ikke lastet tungt i januar til
under femmeren.