Tirsdag 14.11

umoe
QEC 14.11.2017 kl 08:36 4771

Hva kan vi forvente i dag kursmessig?
Advarsler om kortsiktig nedrykk kursmessig var i flertall, gikk de siste pessimister ut i går?

4,60
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Viti
14.11.2017 kl 08:43 4716

Liten salgsvilje akkurat no, tipper lavt volum i dag og så vidt i +
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Rolig50
14.11.2017 kl 09:02 4680

Normalt sett er det 2 - 3 dager nedgang etter ett minus resultat. Dvs når markedet først reagerer negativt. Med markedet her menes selvsagt shortere og de som spekulerer i å kjøre kurs ned. Spennende tider for Qec. Litt bekymret for tidsaspektet, men er veldig sikker på at QEC vil komme tilbake til gamle høyder. Her står valget - 1. forsøke å snitte ned, 2. sitte i ro, 3. eller kaste kortene helt. Valg nr. 3 ser jeg på som rent tåpelig. De andre 2 valgene vil alltid være litt vanskelig å ta fordi valg nr. 1. krever mye jobb og oppfølging. Nr. 2 er letteste vei. Gleder meg til vi får nyheter som gir trygghet og grunnlag for kr. 12. -. De nyhetene vil - med sterk overvekt av sannsynlig, komme.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Karl Ewa
14.11.2017 kl 09:40 4584

Jeg har holdt meg til No 2 i syv år nå. Jeg tar syv til hvis det er det som må til.
Det er QEC`s potensiale som trigger meg til det. Eneste negative er disse stadige emisjonene vi har fått på veien til der vi er nå.
Men vi vet jo at penger må til for å lage nye.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Rolig50
14.11.2017 kl 11:18 4471


Synes QEC holder seg bra og det kan se ut til at det bygger seg opp for en mulig rekyl.. Det er mange som forsøker å snitte ned og få ønsker å sitte utenfor denne på oppturene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Sitting_Bull
14.11.2017 kl 11:29 4441

Et selskap i vekst må skaffe kapital, enten ved å låne penger eller ved innskudd fra eierne. Jeg synes det er positivt at selskapet har eiere som vurderer emisjonene som lønnsomme investeringer, og dermed aktivt forhindrer at selskapet kommer i klørne på obligasjonseiere og andre lånegivere som ikke nødvendigvis har selskapets beste som sitt mål.
Så vidt jeg vet har emisjonspengene i hovedsak gått til investeringer i Montney og Red Leaf. Jeg har tiltro til at selskapet har investert fornuftig og fremtidsrettet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
livsal
14.11.2017 kl 19:10 4191

Det var jo en beskjeden nedgang idag. Ser imidlertid ikke bort fra at den kan sige ned på kr. 4,- for det er langt mellom triggerne her.
Ferdige reguleringer i slutten av januar. Forventet oppstart i Utica til ultimo 2018 og ferdig uttesting av det nye capsulsystemet i 2019.

Det vil sannsynligvis komme en del oppløftende rapporter om hvor bra det skal bli en gang i fremtiden. Eller redigere som tidligere

Endelig får jo Montney litt oppmerksomhet og jeg forventer 2100 boed i Q4 og det skal normalt gi overskudd, dersom ikke arealer blir nedskrevet eller oppskrevet. Men det tar nok ikke igjen det tapte for året, dersom ikke der skjer salg av arealer.

Forøvrig synes jeg dette forumet er bedre enn det gamle. Ved feilskriving kan en legge tillegg til opprinnelig innlegg, slik at en ser hva som er kommet feil. Eller en kan redigere det som nå.

Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
TommyLee
14.11.2017 kl 20:51 4125

Jeg tror vi har sett bunnen nå før reguleringene er i boks.
De som sitter og venter på stasjon 4 og nedover tror jeg må håpe på et børskrakk eller en grei korreksjon for at QEC-toget skal dukke opp der.
Jeg er ikke enig i at det er langt mellom triggerne.
Det er 18 børsdager igjen til høringsfristen går ut. Hvis mønsteret utvikler seg i som sommer før utkastet, så kan det fort begynne å gå oppover. Det kan sikkert drøye til slutten av januar før reguleringene er i boks, men dette er vel bare antagelser?
Tror ikke du finner så mange selskaper på børsen som har de samme triggerne som QEC de neste månedene.
Index-fondene begynner vel å også å laste opp fra 1. desember. Så volatil som denne aksjen er så tror jeg vi får en positiv effekt.
I forhold til tidslinjen til QEC så står vi foran noen veldig interessante måneder.
Lykke til!
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Yzf R1
14.11.2017 kl 22:22 4020

Vil bare minne om denne.
12 million cubic ft pr dag for en brønn
Blir d oppstart snakker vi store summer.


ENERGY AND RESOURCES

Quebec shale gas find could redraw Canada's energy map

Seventy-five kilometres southwest of Quebec City, in the farm country that lines the St. Lawrence River, natural gas is surging from the ground.

In a province so distant from the petroleum industry that it does not yet have its own system for distributing oil and gas leases, the sight of a producing natural gas well is as unusual as it is important. Thousands of kilometres from the traditional heart of Canada's energy industry, this well could represent a significant redrawing of Canada's energy map.

When it was first brought on stream in late January, it produced 12 million cubic feet of gas a day, a gusher by gas well standards, and a huge boost to Calgary-based Questerre Energy Corp., which has partnered in Quebec with the much bigger Talisman Energy Inc.


After Questerre released news of the well on Tuesday, its shares climbed 36 per cent, and a series of other companies with stakes in a new play known as the Utica shale followed its rise.

Investor excitement erupted for a simple reason: If the Utica can match some of its early promise, Quebec could begin to seize some of the West's importance as Canada's energy piggy bank.

The oil patch has come to New Brunswick, too, to probe rocks that may parallel some of North America's biggest natural gas plays. The most daring companies have even begun to look at Nova Scotia and Newfoundland as new energy sources.

Fifty kilometres south of Montreal, a drilling rig is burrowing deep beneath the pastoral farm country that lines the St. Lawrence River.

The promise of big eastern finds is particularly compelling since they are so close to the U.S. Atlantic seaboard, where gas sells at a premium.

"It's kind of like real estate: location, location, location. The best place to have these assets is closest to the market," said Jim Fraser, senior vice-president of shale operations at Talisman, which has a 75-per-cent interest in 400,000 hectares of Questerre's land.

Though the output at Talisman's first Quebec well has fallen to less than half its original strength in the three weeks it has flowed, a rapid decline is typical in shale gas production, and Talisman is moving ahead with three more wells like it this year.


The play is incredibly young, and is seductive in part because so little is known about it - a fact that has even its backers preaching caution.

"You always like best what you know least about. And we don't know a lot about Quebec yet because we're still in the early phases," said Talisman chief financial officer Scott Thomson.

Industry generally measures shale gas wells by the average of their first 30 days of production. The first major shale play in North America, the Barnett, produces 1.5 to three million cubic feet a day. British Columbia's Horn River averages 15 million, while the Marcellus, which is geographically near the Utica, averages about five million.

How the Utica will ultimately stack up against those plays remains very much an open question, since the well has not flowed long enough to prove how much gas will actually come to the surface.

But Questerre believes Quebec's Utica shale could contain more than 20 trillion cubic feet of recoverable natural gas - far higher than gas estimates in Canada's Mackenzie Delta. "We think it's a top 10 shale deposit in North America. The only issue has been to prove that it's commercial," said Questerre chief executive officer Michael Binnion.

It will take many years, and many more wells to see whether those estimates are correct, Mr. Binnion admits. The Talisman well is "only one well and it's certainly not proof that you can take down to the bank and get a loan with," he said. "But it's a very positive indicator."

STORY CONTINUES BELOW ADVERTISEMENT


And what's clear is that the shale gas revolution, which has already shredded beliefs that North America is running short of natural gas, is now set to transform the way Canada thinks about energy.

"I've never seen anything like it in terms of what it could mean for gas flows," said Stephen Paget, an analyst with FirstEnergy Capital. "The idea that Quebec could be a gas-producing region is quite something."

For Quebec, the possibility of a large natural gas deposits inside its borders is pushing the government to look at creating an infrastructure for the industry. All the province has to offer are mining licences.

It is a similar situation in New Brunswick, where natural gas has been largely overlooked since the early 1900s, when a small discovery spurred the construction of a pipeline that fed Moncton for 80 years.

But the province was never considered especially prospective, in part because earlier exploration attempts did not take into account shale rocks, which hold onto gas molecules so tightly that they barely flow to the surface when tapped by a well.

Now, new rock-fracturing technology has allowed companies to free enough gas that Calgary-based Apache Canada Ltd. plans to drill two horizontal wells, each with multiple underground fractures, this year in New Brunswick, to test its potential. Apache came in to the Frederick Brooke through an agreement with junior company Corridor Resources Inc.

It is early days, and the companies know they're not plumbing traditional territory. But for a company such as Apache, an early move into a relatively unknown area is a risk worth taking. The first one in can pick up more land at a cheaper price.

"The winners in this game will be the ones that identify and actually control the best fields," said Robert Spitzer, Apache Canada's vice-president of exploration. "And that's what we're doing."
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
livsal
14.11.2017 kl 22:46 3981

Synes i grunnen mange er alt for optimistisk i forhold til tidsplaner. Det snakkes nå om gjennomgang av innspillene i forbindelse med høringene på 45 dager og da er vi snart i slutten av januar.
Qec skriver jo selv at de vil være tilbake i Utica i slutten av 2018. TTT

Er enig i at Utica med multipad vil gi formidabel produksjon i forhold til det vi er vant til i Qec.

Den raskeste prisstigningen på Qec aksjen kan komme dersom de selger deler av selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
norman
15.11.2017 kl 00:07 3892

Jeg synes rapporten fra Red Leaf er veldig positiv for QEC. Potensialet både i Jordan og i de 30% de eier i Red Leaf, gjør at dette kan bli en fantastisk investering.

http://redleafinc.com/wp-content/uploads/2017/09/2017-RL-Annual-Report_11-07.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare