ASETEK - På full vei opp igjen!

Slettet bruker
ASETEK 01.08.2019 kl 10:11 27743

Asetek har snudd og er på full fart opp igjen. Det er bare 14 dager igjen til Q2-rapporten, som altså vil levere resultater som tidligere guidet av Styret. Noen flere ordre nå eller at Q3 og Q4 viser seg i realiteten å bli bedre enn forventet, vil aksjen være MYE høyere priset ved nyttår enn hva den er nå. Den har fått gjennomgå skikkelig over lang tid nå, fått jævlig med mørbank de siste 20 dagene for inntil et par dager siden, Jeg tror vi er oppe i over 30-35 kr om en måned igjen, om ikke før! Jeg må innrømme at snuoperasjonen kom mye raskere enn jeg hadde trodd. At aksjen løftes slik vi er vitne til nå skyldes enten rykter om nye ordrer eller tydelig underprising. God støtte er etablert høyere opp de siste par-tre dagene, og noe gevinstsikring må vi regne med på veien oppover videre.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
fransjeger
01.08.2019 kl 14:20 10056

Ja, som jeg startet innlednigsvis med i forrige tråd så er det overreaksjoner på profit-warningen som har gruset kursen de siste ukene. Noe som ikke er ukjent for lav-likvide aksjer på Oslo Børs, spesielt i selskaper hvor det er vanskelig å forstå hvilke drivere som skal hjelpe den opp igjen, men hyggelig nok har de det med å dra seg noe jævelig opp igjen ved den minste positive melding/tall, noe vi også har sett flere ganger i Asetek tidligere.

I den forrige tråden pekte vi på økt salg i CPU-markedet i 2H, noe som også ble godt underbygget av AMDs Q2-tallslipp nå på tirsdag og deres prognoser for 2H. Det er verdt å merke seg i artiklene lenket under at det er semi-customs (Play Station 4 og xBox) som skuffer, også i prognoser for 2H. Dette er helt ventet, fordi markedet for disse blir langsomt mettet i sykluser, før neste generasjons konsoller kommer (2021-22ish). For Aseteks investorer gjør dette ingenting, tvert i mot, spillkonsoller bruker luftkjølig foreløpig (dog ikke helt utenkelig at Asetek eller andre kunne fått en kontrakt på kjøling av disse me dårene heller), - leser man mellom linjene i denne rapporten, og artiklene nedenfor ser man at det blir ett helvettes bra 2H for CPU og GPU, hvorav CPU som sagt er det viktige for oss, det være seg Workstations/Proffbruker (AMD: Threadripper- & delvis Epyc-serien, Intel: Xeon-serien)) eller Gamer/Enthusiast (AMD: Ryzen & Radeon, Intel: i7/i9-seriene) , og igjen er det dette 95% av revenuen til Asetek kom fra i '18.
------
https://www.thestreet.com/investing/stocks/amd-ceo-lisa-su-upbeat-on-second-half-15039772
https://www.barrons.com/articles/amd-stock-is-falling-analysts-say-its-a-chance-to-buy-51564582379
------

Det er også en ekstem vekst i e-sport, verden henger seg mer og mer på, og gledelig blir væskekjøling mer og mer utbredt også i ferdige PC'er (ikke DIY-segmentet). Dette var heller ikke så vanlige før grunnet tidligere belyste temaer som etterfylling av væske, lekasjer o.l. Noe som ikke skjer i dag.
For meg som kjenner PC-markedet godt, og har vært såkalt entusiast siden 90-tallet er jeg IMPONERT over partner-listen til Asetek både på OEM og på Prebuilt, de har de beste som er å oppdrive i alle kategorier, annet enn at AMD har partnerskap med Cooler Master på LUFTkjøling til sine CPUer. Aseteks kjølere passer alle mainstream/entusiast-CPUer uavhengig av AMD/Intel, videre har de vel som eneste tilbyder også systemer for Intels proffe Xeon-arkitektur (mye større areal på chipsene, og annet feste m.m.).

Apropos imponert over partnere, har dere sett nærmere på hvilke partnere Asetek faktisk har på datasenter siden? Googlet f.eks. CRAY og sett hva de driver med? Ikke det, vel la meg gi deg en liten innføring;
CRAY bygger i disse dager sammen bl.a. AMD verdens kraftigste supercomputer; FRONTIER. De har vært med på å bygge flere av de andre på topp20-listen også. Jeg hørte med IR i Asetek om det var de som skulle levere node-kjøling til FRONTIER, men har ikke fått noe svar, så får man tolke det dithen man vil med alt fra sommeferie-forsinkelser til skuffethet eller disclosure. Er i hvert fall en smal sak å si nei, stillhet åpner for spekulasjoner.
Uavhengig av akkurat FRONTIER, som jeg tror vil trenge noe sånt som i underkant av 50 000 kjøle-enheter for kjernene, i tillegg til annen kjøling (basert på at den forrige superputeren SUMMIT bestod av 9kCPUer og 37k GPUer, og denne også har en CPU:GPU-ratio på 1:4).

https://www.theverge.com/2019/5/7/18535078/worlds-fastest-exascale-supercomputer-frontier-amd-cray-doe-oak-ridge-national-laboratory

Intel som også er Aseteks partner for HPC bygger SAMMEN med CRAY også det som blir verdens nest kraftigste maskin AURORA. Her er det to partnere av Asetek som er aktører, og vi vet jo allerede om Aseteks samarbeide med Intel på kjøling av akkurat denne typen CPUer som disse maskinene består av; Xenon.
Ingenting er nevnt fra Asetek her, men muligheten ligger der..

https://www.hpcwire.com/2019/03/18/its-official-aurora-on-track-to-be-first-u-s-exascale-computer-in-2021/

Dette er kun de to største superputerne som blir bygget per i dag. Det bygges samtidig langt flere mindre. Jeg skriver om dette for å gi dere ett innblikk i først og fremst hvor stort dette markedet er når en kontrakt først landes, og videre for å underbygge min entusiasme over Aseteks partnerliste.

Jeg sitter for ordens skyld som sagt long i Asetek, og skriver dette for å belyse hva de driver med i håp om at flere får øynene opp for selskapet og deres posisjon i ett brennhett globalt marked. At de har en grønn profil på datasenterkjøling gjør neppe noe det heller, både bedrifter og statlige instanser verden over liker som sagt å sole seg i glansen av dette i tillegg til evt. grønne subsidierings-ordninger som følger med grønne valg). Personlig er jeg klima-skeptiker, og driter langt i dette, men ser fordelen det kan være for Asetek.

Som Asetek selv skriver i sine børsmeldinger: "About Asetek Asetek, the creator of the all-in-one liquid cooler, is the global leader for liquid cooling solutions for high performance gaming and enthusiast PCs, and environmentally aware data centers"


Asetek har gjort alt riktig, det er markedet som vokser både i CPUsalg og omfavnelsen av væskekjøling. At det blir flagget større og større kontrakter etterhvert tar jeg som en selvfølge.

-Fræns
fransjeger
01.08.2019 kl 16:03 10036

Fant forresten frem verdioppdateringen fra Carnegie 04.03.13 som ble sluppet ifm. IPO som var @ NOK36,-, m.cap= 536mNOK post money. Det har blitt printet i overkant av 10m nye aksjer siden dette ved rask hoderegning ut i fra dagens børsbilde.

Verdt å merke seg her er '16 estimatene til Asetek. De belaget seg i 2013 på at markedet for væskekjøling av datasentere i 2016 ville ligge på 4-5mrdUSD. Vi vet nå i etterkant at denne lå på kun 0,4mrd$ ved utgangen av 2016. Helbom i prognosene til Asetek fra 2013 der (fristende å dra en paralell til forrige ukes profit warning ;) ).
I rapporter jeg nå har lest, hvor jeg også har tallet 0,4mrdUSD på datasentere fra, er det spådd en eventyrlig vekst i dette markedet fra '16 til '26, med en vekst som tidligere nevnt på 25-30% CAGR, eller 0,4mrd$ til 4,4mrd$. Denne rapporten kom nå nylig i juli, og det er derfor håndfast materiale frem til '18, og prognoser basert på dette.
Asetek var altså 10 år for tidlig ute prognosemessig, og beregnet en langt raskere implementering for å nå >4mrdUSD (3år vs. 10år).

Asetek beregnet inntekter fra datasenter i '16 på 46m$, og 'desktop computing' på 27m$. Moro da å lese dette opp mot tingenes tilstand per i dag hvor 95% av topplinjen fortsatt er 'desktop computing'.

Vi har altså dyttet en potensiell inntjening på 46m$ 10 år frem i tid ('16-'26, 8 år igjen med en CAGR i enden av tunnelen i'26 på 25-30% siden '16) og sitter i dag midt i boomen, samtidig som de har doblet salgstallene for 'desktop computing' mot bullish '16 estimater fra '13...

Asetek kan lite for at datasenter-ingeniørene har brukt lenger tid enn forventet på å omfavne væskekjøling, men det kommer nå, og det kommer fort! Videre er vel en dobling av estimatene for desktop-computing særdeles bra?!
Redigert 01.08.2019 kl 16:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.08.2019 kl 20:45 9971

Takker for gode og informative innlegg. Vet forresten du eller andre her noe om i hvilken grad Asetek er shortet? Jeg har aksjer i andre selskaper også, og i dem er det mye shorting og forsøk på kursmanipulering hele tiden for å tjene penger både på kursoppgang og -nedgang.
fransjeger
01.08.2019 kl 20:50 9971

Ville ikke vært så bekymret for det, er de samme gamle shorterne som traver på Oslo Børs.. Per nå altså 0,66% av selskapet på 1 short-post. Legger for ordens skyld med hele short-historikken. Marshall Wace er f.eks veldig aktive på shorting i NEL.


CONNOR, CLARK & LUNN INVESTMENT MANAGEMENT LTD 172 600 0,66% 25.06.2019
Sum 172 600 0,66%


Historical Positions
Position Holder Short Position Short Percent Position Date (dd.mm.yyyy)
Connor, Clark & Lunn Investment Management Ltd 224 202 0,86% 24.06.2019
Connor, Clark & Lunn Investment Management Ltd 233 360 0,90% 12.11.2018
Connor, Clark & Lunn Investment Management Ltd 208 260 0,80% 25.10.2018
Connor, Clark & Lunn Investment Management Ltd 181 060 0,70% 02.10.2018
Connor, Clark & Lunn Investment Management Ltd 154 860 0,60% 07.09.2018
Connor, Clark & Lunn Investment Management Ltd 133 835 0,51% 13.07.2018
WorldQuant LLC - < 0,5% 05.06.2018
WorldQuant LLC 151 284 0,58% 30.05.2018
WorldQuant LLC 156 283 0,60% 18.05.2018
WorldQuant LLC 130 242 0,50% 11.05.2018
Numeric Investors LLC - < 0,5% 21.02.2018
Numeric Investors LLC 137 259 0,53% 10.01.2018
Numeric Investors LLC - < 0,5% 08.01.2018
Marshall Wace LLP - < 0,5% 22.12.2017
Marshall Wace LLP 153 395 0,59% 19.12.2017
Numeric Investors LLC 128 394 0,50% 18.12.2017
Marshall Wace LLP 174 385 0,68% 11.12.2017
Marshall Wace LLP 178 956 0,70% 29.11.2017
Marshall Wace LLP 159 566 0,62% 17.11.2017
Marshall Wace LLP 140 329 0,54% 15.11.2017
Numeric Investors LLC - < 0,5% 04.08.2017
Numeric Investors LLC 140 075 0,54% 02.08.2017
Numeric Investors LLC 176 585 0,69% 28.07.2017
Numeric Investors LLC 187 920 0,73% 20.07.2017
Numeric Investors LLC 162 770 0,63% 14.07.2017
Numeric Investors LLC 129 010 0,50% 12.07.2017
Slettet bruker
01.08.2019 kl 21:49 9934

Supert! Takk!
riskypick
02.08.2019 kl 05:10 9875

Nye og økte tariffer fra Trump. IT og teknologi aksjer er nok en gang de som må lide pga de nye tariffene.
fransjeger
02.08.2019 kl 10:58 9799

Ja, markedene overreagerer som vanlig. Tviler på at etterspørselen etter datakomponenter går i kjelleren fordi en vare, la oss f.eks. si en væskekjøler til 100$ plutselig blir ilagt. 10% toll på importprisen, altså inn-prisen til importør uten mark-up. Inn-pris er kanskje 50$, en økning på 5$+VAT tviler jeg på at blir utslagsgivende for produsent når forbrukerne ikke har andre valg/alternativer for high-end kjøling. Folk putter ikke dritt inn i maskinen sin for å spare 6 bucks. Både Asetek og Cooling Master produseres i Kina, og det vil jeg tro de fleste andre mindre konkurrentene gjør også.

Markedene har kommet tilbake og satt all-time highs til tross for enda kraftigere (25%) innførte tariffer. Kina devaluerer Yuan'en for å minske konsekvensene. Rapporter som kommer fra analyser av konsekvensene av de allerede innførte tariffene viser at det slettes ikke var så ille likevel..!
Redigert 02.08.2019 kl 11:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.08.2019 kl 18:55 9670

Jeg ser på Shareville og andre steder på webben at det fortsatt er en del forvirring rundt profit warningen. Den var da ikke så vanskelig å forstå? Alt for mange tror det er snakk om reelt tap i Q2.

Jeg tror også at effekten av handelskrigens tollsatser og VAT i kroner og øre / dollars er liten og uten betydning for sluttbrukeren når det settes opp mot ønsket om ervervelse av utstyret han sikler på - det er avansert og kostbart kvalitetsutstyr vi snakker om uansett. Da tror jeg heller at den psykiske effekten er større hos mellomleddet. Det gjenstår jo å se hva som er riktig, men i dette tilfellet tror jeg man har tatt sorgene på forskudd med den profit warningen.

Reviewer og tester på webben skryter av siste utstyr fra Asetek, og det lover godt for Q3 og Q4, så den profit warningen virker noe utidig på flere måter. Mange discussion boards for computer setups og hardware gjør det samme. Jeg tror derfor neste halvår blir bedre enn hva siste melding gir uttrykk for.

I går ble jeg oppmerksom på at noen nye aksjonærer har samlet seg med felles inngang i Asetek, startet et slags community der en som kaller seg A.L.I.C.E. BOT har begynt å skrive noen gode og lett forståelige innlegg om Asetek for medlemmene på forumet på https://www.NoNamed.Network/asetek.htm

Kanskje kan det bidra til mer rift om aksjene dersom flere får opp øynene for Asetek og hva de driver med, så det er jo bra. Når var forresten sist vi så en kjøpsanbefaling for Asetek fra et av meglerhusene?
Redigert 11.10.2019 kl 17:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.08.2019 kl 20:32 9640

Takk for tipset. Har meldt på der og lagt til bruker nå. Virker veldig oppegående det som skrives der om Asetek.
RGTBJØRN
05.08.2019 kl 01:35 9575

Har lest meg opp og har trua
Slettet bruker
05.08.2019 kl 08:02 9513

Fine artikler og innlegg der, ja, som gjør det lett å fatte hva Asetek driver med, hvilke markeder de opererer i og hvordan fremtidsutsiktene er.

Den kinesiske valutaen har over natten falt til sitt laveste siden finanskrisen. Det må da være positivt for prisene på deler derfra? Og dermed også for vårt/Asetek sitt vedkommende?
Slettet bruker
05.08.2019 kl 11:01 9449

God kjøpsanledning i dag - i alle aksjer :-D
Slettet bruker
05.08.2019 kl 13:02 9424

Se der ja, motstrøms
Slettet bruker
06.08.2019 kl 11:24 9335

Tror vi på tydeligere oppgang før Q2-tallene legges frem, eller etter dem?
Redigert 06.08.2019 kl 11:24 Du må logge inn for å svare
fransjeger
07.08.2019 kl 12:11 9293

Svak oppgang, til Asetek å være, fra dagens nivåer, 4-5% mot kvartallstall, fordi flere folk har fått trua. Selvfølgelig større intradagspreads, eller dag til dag variasjoner. Tror Asetek muligens belyser at det slettes ikke ser så ille ut i 2H, og at handelskrigen ikke koster de, eller CPU produsentene så mye som finanstabloidene vil ha det til. Skikkelig rekyl tror jeg heller vi får i etterkant av nevnte uttalelser, og ut over i Q3/Q4. Sitter med 6-9mnders briller på meg.

Hva gjelder forumet som ble linket til over her leste jeg selve 'anbefalingsbrever' og syntes det var totalt blottlagt for godt begrunnede underbyggende faktorer, det være seg både tekniske og finansielle. Tviler eksempelvis på at fjernvarme blir noe de slår mye skilling på de nærmeste årene, men for trådstarter der var det tydeligvis alfa omega. Der i mot vil det grønne stempelet, og subsidietriggede valg av Aseteks produkter heller slå mer inn etter min mening, men det er i 1. omgang økte salg i CPU/GPU-markedet vi vil se det store forskjellen fra tidligere estimater fra Asetek, og med mulige HPC/Datasenter-kontrakter som potensielle triggere ut over høsten. Vi vet de kommer, spørsmålet er bare hvor store.
Ovennevnte forum slår meg heller som en som har lest seg litt opp på Asetek, forteller en litt for godt timet investeringshistorikk basert på kurshistorikk, og prøver å finne noen egne drivere. Hvis man vet at Gaming/Entusiast står for 95% av topplinjen, så trekker man ikke frem de forholdene han/hun gjør som grunnlag for en plassering.
Når dette er sagt så gadd jeg bare lese 'anbefalingsbrevet' før jeg slettet både konto og e-post-kontoer jeg brukte for å opprette en bruker der. Sånne forum som det skal du ikke stole for mye på, plutselig er passord og e-poster på ville veier, og du blir f.eks. pdaglig plaget av 2-3 indiske "kryptotradere" som tyudeligvis er de beste i verden etter eget sigende. Eller vedkommende som drifter kan sitte å sammenlikne register-e-poster der med brukernavn på Hegnar, Shareville og andre steder, og plutselig var du ikke så anonym lenger. Watch them steps!
fransjeger
07.08.2019 kl 13:00 9280

I følgende artikkel kan de spesielt interesserte lese om CPU-krigen og det forrykende salget som foregår i disse dager, legg spesielt merke til at det er snakk om gaming/entusiast-markedet, ergo Aseteks gullgås revenue-messig p.d.d.:

https://www.techradar.com/news/amd-ryzen-7-3700x-is-such-a-hit-it-almost-outsold-intels-entire-cpu-range

Videre kan vi lese følgende sitat i en artikkel som mer omhandler gode tilbud:
"Intel Core i9-9900KF for $420 ($80 off): Holy smokes! Intel processors don’t go on sale very often, and especially its flagship CPUs."

Intel justerer prisene for å møte AMD, det skjer som artikkelforfatter skriver ikke ofte, så sjelden at han roper på den kjente amerikanske "hellige røyken":
https://www.pcworld.com/article/3409028/neweggs-fantastech-extended-sale-6-incredible-deals-for-pc-enthusiasts.html

Headingen i denne Marketwatch-artikkelen sier også sitt om markedet vi er interessert i, uten at det står særlig mer om det i artikkelen, "PC-sales bump" er ordene vi liker, data-centere bryr vi oss ikke så mye om foreløpig:

"Intel earnings: PC sales bump may not overcome data-center weakness "

https://www.marketwatch.com/story/intel-earnings-what-to-expect-2019-07-16


Minner samtidig om at nedsiden i Asetek er ganske barbert på dagens nivåer, og at mine tidligere spådommer rundt Kinas devaluering og dertil mindre konsekvenser enn ventet, og AMDs Q2-tall har vist seg å inntreffe. Ble plutselig Aseteks kjølesystemer billigere å produsere?

Ut i fra tall jeg har sett fra Gartner så sitter USA på ca. 25% av markedet for PCer (både business og personlig bruk). Dette kun til informasjon for de som vekter handelskrigen tungt. Det er altså snakk om tariffer på 10% i ca. 25% av totalmarkedet, men Yuan-devalueringen har visket bort foreløpig markant endring for sluttbruker.


Redigert 07.08.2019 kl 13:18 Du må logge inn for å svare
fransjeger
07.08.2019 kl 13:36 9269

En annen faktor, som forklarer ett svakt 1H for Asetek er denne artikkelen fra April, som belyser mangelen på CPUer fra Intel grunnet produksjonsbegrensninger. Dette lagget også inn i Q2, og går direkte ut over Aseteks salg av både OEM og DIY. Nå skal dette være ordnet, begge produsenter selger uten produksjonsvansker, og begge produsenter har rampet opp gaming og entusiast-markedet for 2H.
https://www.techradar.com/news/intels-processor-shortage-is-dragging-down-pc-sales

Japanerne ligger som vanlig langt fremme teknisk, og liker i tilelgg ett begrep vi Asetekere er glade i; DIY:
https://www.techpowerup.com/257755/japanese-diy-market-goes-big-on-ryzen-68-6-market-share-for-amd


Samtlige artikler fra de to ovenståend eposter er fra juli/august '19, med unntak av den ølverste i denne bolken som er fra April'19.
Slettet bruker
07.08.2019 kl 19:46 9204

Vi får håpe den begynner å bevege på seg snart. Hittil bom stille, men nå har ikke børsklima vært all verden heller
RGTBJØRN
09.08.2019 kl 12:13 9738

Ser at omsetningen tørker ut, et godt tegn til neste uke .
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.08.2019 kl 00:44 9696

Litt en en reise som har vært i ASETEK (ref 5-års chart).
Fra 10 til 130 - og nå tilbake til 19,30 for et par uker siden.
Kursen ligger nå på 20,15.

For øyeblikket ser jeg ingen positive tekniske drivere.
Brytes sistnevnte 19,30 som sluttkurs gis enda et salgssignal.
Mye som tyder på at akkurat DET kommer til å skje utover høsten - hvis det ikke kommer "breaking news" som forstyrtrer bildet.

Hilsen Hammers......som ber dere selv om å følge med. Jeg gjør det ikke.
PS; Jeg ville forlengst ha kommet meg ut dersom jeg var aksjonær.
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
10.08.2019 kl 02:20 9658

Takk for tipset Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2019 kl 19:00 9549

Hammers, sett på en del av innlegge dine, du spår jo nedtur i nesten alle selskaper. Hydro, Nel, Asetek osv osv.
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2019 kl 19:03 9548

Hvorfor mener du Asetek ikke forsvarer Enterprise value på 370 mill? Hvor stor markedsandel har Asetek i gaming segmentet? Hvordan vurderer du mulighetene inne datasenter delen? Kan du skrive litt om det ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
pengex
12.08.2019 kl 00:59 9494

Er vel bare å vente til onsdag på tallene.
Hvor mye som er priset inn i nedgangen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Hammers
12.08.2019 kl 01:04 9490

For min del er det vanskelig å gå mot den bevegelsen som finnes i disse papirene.
En bevegelse som aksjonærene selv skaper ved å selge til stadig lavere kurser.
Dvs - i NEL bruker jeg ikke TA, men kun sunt bondevett!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
12.08.2019 kl 10:56 9406

Skal aldri si aldri men er en fair sjans at bunnen kan være nådd. Onsdag blir spennede, vil følge med på web cast. Virker litt sterkere idag
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
12.08.2019 kl 13:28 9367

https://www.hegnar.no/Marked/?s=asetek
Les dere opp !

Meget spennede fremtid i dette selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
12.08.2019 kl 13:29 9372

Asetek: Asetek Gen6 Liquid Cooling Technology Powers Republic of Gamers Strix LC RGB Series of CPU Coolers
Asetek
20.5 NOK20,50 NOK+ + 1.74 %1,74%
12.8.2019, 07:00·
Cision
Aalborg, Denmark - August 12, 2019 -- Asetek, the creator of the all-in-one liquid cooler and the global leader in liquid cooling solutions for gaming PCs and DIY enthusiasts, announced that its latest generation of liquid cooling technology powers the new ROG Strix LC RGB series of CPU coolers.
Now featuring ROG designed addressable RGB fans that can be personalized, the ROG Strix LC RGB coolers give casual gamers the thermal performance and acoustic footprint of liquid cooling and are an ideal match for the latest generation of CPUs. Available with 120mm, 240mm or 360mm radiator sizes for outstanding heat dissipation, the ROG Strix LC RGB series fit a range of PC case sizes. The ROG-designed RGB radiator fans optimize both airflow and static pressure, improve acoustics and offer full Aura Sync support, enabling them to integrate seamlessly with existing setups and lightshows.

"Whether you are a professional gamer or play when you can, performance and overclocking potential are key to the gaming experience," said Joe Hsieh, Chief Operating Officer at ASUS. "We've partnered with Asetek, whose latest generation of hardware is trusted, reliable, and very effective at pulling heat away from the CPU. Our strategic partnership allows us to grow our AIO cooler family to include the ROG Strix LC RGB series, providing RGB personalization as well as low acoustics and performance that have become synonymous with the ROG range of CPU coolers."

"We are thrilled to see ROG expand its Asetek-based cooler offering, providing liquid cooling solutions for all levels of play," said John Hamill, Chief Operating Officer at Asetek. "When ASUS approached us to help design an RGB CPU cooler series, we started with Asetek's Gen6 technology - the same technology that powers ROG's Ryujin, Ryuo and Strix LC - to maximize the performance while providing quiet operation. The new ROG Strix LC RGB strikes the perfect balance between formidable performance and value."

To learn more about Asetek liquid cooling, please visit www.asetek.com. You can also visit the ROG AIO Cooler Series Buyers Guide
(https://rog.asus.com/articles/cooling/choosing-the-right-aio-cooler-for-your-build-your-guide-to-rogs-all-in-one-cooler-family/)
webpage to learn more about ROG cooling.

About ASUS ROG

Republic of Gamers (ROG) is an ASUS sub-brand dedicated to creating the world's best gaming hardware and software. Formed in 2006, ROG offers a complete line of innovative products known for performance and quality, including motherboards, graphics cards, laptops, desktops, monitors, audio equipment, routers and peripherals. ROG participates in and sponsors major international gaming events. ROG gear has been used to set hundreds of overclocking records and it continues to be the preferred choice of gamers and enthusiasts around the world. Learn more about the choice of champions at http://rog.asus.com.

About Asetek Asetek, the creator of the all-in-one liquid cooler, is the global leader for liquid cooling solutions for high performance gaming and enthusiast PCs, and environmentally aware data centers. Founded in 2000, Asetek is headquartered in Denmark and has operations in China, Taiwan and the United States. Asetek is listed on the Oslo Stock Exchange (ASETEK.OL).

www.asetek.com

Media contact

Margo Westfall Asetek Sr. Marketing Manager
+1 408 644.5616 mwe@asetek.com

----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/asetek/r/asetek-gen6-liquid-cooling-technology-powers-republic-of-gamers-strix-lc-rgb-series-of-cpu-coolers,c2875446 https://mb.cision.com/Main/6758/2875446/1087434.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
fransjeger
12.08.2019 kl 13:42 9363

Må le litt av de som ser seg blinde på teknisk analyse, spesielt i de norske med lav omsetning. Resten av verden investerer vel mer eller mindre event-drevet i selskapet, samtidig som noen tror de blir kloke av å slenge ut 50/50 bets på om kursen skal opp eller ned. Kvantitativ analyse og events er vel det lureste å se til når det gjelder Asetek, ikke trendkanaler, hode/skulder-formasjoner og harami kryss. Videre gidder de ikke se på markedet og synergieffekter med hovedsaklig CPU-markedet, noe som bare blottlegger alt av seriøsitet rundt TA i dette tilfellet. Skulle gjerne sett svarene til TA-analytikeren på Bingo123 sine spørsmål her?!


Enterprise Value regnes fortsatt til ca. 570mNOK med Q1-tall på dagens m.cap, - ikke 370mNOK. Regnet det kun fort på blokka her, men formelen blir slik: M.Cap (510mNOK) + Gjeld (ca. 250mNOK)= 760mNOK. MINUS cash & cash equivalents (190mNOK)

Grunnen til at man kaller dette Enterprise Value er i midt hode to:
1. Ved oppkjøp påtar kjøperen seg både gjeld og m.cap-kostnader, men gjelden kan betjenes med cash/+equivalents.
2. Det er priset inn i uttrykket at selskapet kommer til å betjene gjelden, og derfor omgjøre den til EK/M.cap med tid og stunder.

Blir bra dette, morsomt år foran oss vi som tror på event-drevet marked for Asetek!
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
12.08.2019 kl 21:26 9293

Asetek: Gen6 CPU Cooler from Asetek Maximizes Overclocking Potential of New Talon Gaming PCs from Falcon Northwest
Asetek
20.5 NOK20,50 NOK+ + 1.74 %1,74%
12.8.2019, 21:15·
Cision
New Asetek 680LS AIO with 280mm Radiator Provides Aggressive Performance, Quiet Operation
San Jose, California - USA - August 12, 2019 -- Asetek, the creator of the all-in-one liquid cooler and the global leader in liquid cooling solutions for gaming PCs and DIY enthusiast, announced the debut of the 680LS AIO CPU cooler with a 280mm radiator, now available in new Talon gaming PCs from renowned gaming hardware provider, Falcon Northwest. Incorporating the latest generation of liquid cooling technology from Asetek, the new 680LS AIO provides phenomenal heat dissipation thereby maximizing overclocking potential, while enabling quiet operation for the most extreme gamers and enthusiasts.

When developing its highest performance gaming case offering to date Falcon Northwest reached out to Asetek. With CPU core heat management central to the new 20th Anniversary Edition Talon series design, the companies worked together to tailor an AIO cooling system to deliver the required performance. Falcon Northwest also sought to introduce subtle and distinguished LED illumination to their new builds that accentuated their own design aesthetic. Based on Asetek's Gen6 technology the AIO - combined with two 140mm cooling fans with variable RPMs - gives gamers greater performance, to enable superior overclocking capability. Moreover, a custom designed RGB-enabled pump cap addresses the company's need for radiant but subdued flare to illuminate the Talon system like never before.

"At Falcon, we're focused on the performance and reliability of our cooling solutions. So, we decided to design our new Talon PC case around the highest performing All-In-One radiator and pump combination we could find," said Kelt Reeves, President of Falcon Northwest. "We partnered again with Asetek based on their proven track record of reliability, and the stunning thermal performance of the 680LS Gen6 CPU cooler. With its huge 280mm radiator combined with Asetek's Gen6 pump technology, it was just what we were looking for to give the Talon the capability to tame the heat of rapidly advancing CPU technology."

"Falcon's premium brand is industry recognized and what gamers and enthusiasts who seek performance strive to attain," said John Hamill, Chief Operating Officer at Asetek. "We're thrilled to have again worked with Falcon. The new Talon case series from Falcon will be the envy of gamers and enthusiast alike with its stellar thermal performance powered by our latest generation of liquid cooling technology."

Falcon Northwest is the original boutique PC provider with a premium brand that embodies prestige and high performance. Its customers range from a wide variety of gamers to professional content creation to film editing and movie production, where deep cooling and lasting reliability are crucial to maintain high-volume production.

To learn more about Asetek liquid cooling, please visit www.asetek.com.

[image]

The oldest of the boutique PC manufacturers, Falcon Northwest
(http://www.falcon-nw.com/) has been custom designing high-end PCs since 1992. Credited with the creation of the Gaming PC, Falcon also serves military, business, digital content creation, and virtual reality markets.

About Asetek Asetek, the creator of the all-in-one liquid cooler, is the global leader for liquid cooling solutions for high performance gaming and enthusiast PCs, and environmentally aware data centers. Founded in 2000, Asetek is headquartered in Denmark and has operations in China, Taiwan and the United States. Asetek is listed on the Oslo Stock Exchange (ASETEK.OL).

www.asetek.com

Media contact

Margo Westfall Asetek Sr. Marketing Manager
+1 408 644.5616 mwe@asetek.com
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2019 kl 21:32 9281

Bjørn, er dette hentet fra Asetek sin hjemmeside eller er det andre kilder?
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2019 kl 22:53 9259

Her kan det ikke ha vært noe lekkasjer å snakke om:) Innsidekjøp 2 måneder før resultatvarsel.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/05/Innsider-oeker-i-Asetek
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
12.08.2019 kl 23:25 9248

Jeg tror Asetek er i ferd med å snu skuta til noe stort
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
12.08.2019 kl 23:26 9246

Datert 12.8.2019, 21:15·
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
13.08.2019 kl 17:44 9171

Ser at følgende produkter ikke skal ha ytterlige toll :Varer som mobiltelefoner, spillkonsoller, dataskjermer, bærbare datamaskiner samt enkelte sko og klær skal være blant varene som skånes.
Minner om Web cast Asetek i morgen for de som er interisert.
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
pengex
14.08.2019 kl 09:07 9112

Q2 2,1mill USD ,opp fra 1,7 i Q1.
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.08.2019 kl 09:08 9103

Startet opp og så plutselig 8% ned
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.08.2019 kl 09:10 9107

Litt bedre nå. Volatil aksje
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.08.2019 kl 09:11 9101

SL raid!

at denne ikke stiger over 10% på resultatet er en gåte

mange nervøse amatører som blir lurt
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare