Flere som har tro på HEX og hydrogen

Sann
HEX 01.08.2019 kl 13:42 3221

Tom Hauglund, som var investeringsøkonom hos Nordnet fra 2016 til 2018, er i dag fulltidstrader med base i Oslo og i Marbella i de mørkeste vintermånedene.

45-åringen er mest kjent for sin ekspertise innenfor olje og oljeservice, men nå har hydrokarbonfantasten konvertert til en av de største megatrendene i markedet, nemlig ESG og grønne aksjer.

Om Hexagon sier han bl.a. følgende til Hegnar.no i dag:

Selskapet handler på p/e i overkant av 20, noe som ikke er avskrekkende. Price/Sales på litt over to er heller ikke dyrt. Tror man at hydrogen vil materialisere seg som en energiform i fremtiden ser jeg Hexagon som et selskap som vil ta del i denne veksten. Jeg syntes Hexagon er et av de mer spennende selskapene på Oslo børs. Både grunnet fremtidsutsiktene men også grunnet en prising som ikke er for høy, gitt at dette er begynnelsen på en megatrend, avslutter "ESG-Tom" overfor Hegnar.no.
Redigert 20.01.2021 kl 13:27 Du må logge inn for å svare
HP17
01.08.2019 kl 15:10 3119

Glem Hex, det er i SSHIP muligheten til en god avkastning på kort sikt ligger. Er kjørt ned ca 55% fra intrade topp i går på en flere måneder gammel artikkel på hegnar. Nå er sship på vei opp ser det ut som og da går det raskt mot kr 25-30 igjen?

19 nå,
Slutt rundt 20 og videre mot 22-24 i mg i sship?
Redigert 01.08.2019 kl 15:11 Du må logge inn for å svare
Jemo
01.08.2019 kl 16:58 3019

Så feil kan man ta😁 HEX er en vinner📈
Strole
01.08.2019 kl 20:10 2881

Har trua på HEX og hydrogen 🙂
Volatil
01.08.2019 kl 20:23 2851

ventet faktisk på at den skulle falle mer mot børsslutt, men den klarte seg greit. vi får se hvordan det går i morgen. tar nok noen dager før vi ser den gå videre nå som det fortsatt ikke er kommet noe nytt fra selskapet. stillheten forblir og kursen synker til noe nytt dukker opp. sånn er det bare. og kanskje ekstra nå som "alle" mener den ikke er så mye verdt. og skal man være helt opriktig ærlig med seg selv så har den jo gått sky high på kort tid etter notering. men jeg håper den kommer tilbake. kjøpte en del på bunn i dag og solgte på 18,5 ville egentlig ikke ut, men som sagt var egentlig sikker på at den skulle falle mer mot slutten.
Liffe1952
01.08.2019 kl 20:36 2828

Har hatt Hex aksjer lenge og det er hyggelig at personer som har jobbet mye med oljerelaterte aksjer nå ser på nye muligheter. Fokuset på olje vil snu og det kan skje fortere enn hva man tror, så ja Hex tar snart av i likhet med Nel som nå er i gang igjen. Det er 2 sikre vinnere i fremtiden. Har sittet med begge aksjer i lang tid med over 100% uttelling i Nel. Tror på det samme med Hex.
Strole
01.08.2019 kl 21:10 2784

Satt selv med NEL, solgte meg ut for 1 mnd siden med god fortjeneste. Nå er det HEX som gjelder for meg. Forbruket av olje skal ned, det vet alle og det er ikke så mange andre enn Hydrogen som kan være alternativet.
kelle
01.08.2019 kl 22:37 2682

Skal nissen Donald atter en gang forhindre den gryende oppgangen som var i emning. Håper HEX ikke er av de aksjer som stuper mest i morgen.
Så sant det ser litt lysere ut, dukker det alltid opp noe fan-skap som stopper oppgangen. Her gjelder det å være tålmodig.
Slettet bruker
01.08.2019 kl 23:41 2588

HEX er ikke så følsom. Når det smalt i oktober i fjor reagerte den moderat. Ca to-tre kroner ned. HEX er kraftig "straffet" allerede. Heller andre ESG-raketter som får merke det mer tenker jeg. Til uka roer det seg igjen.
Corelli
02.08.2019 kl 09:48 2408

DNB Markets oppgraderer Hexagon-aksjen til kjøp fra hold og beholder sitt kursmål på 41 kroner
Sann
02.08.2019 kl 10:05 2347

Hadde håpet at aksjen ikke hadde blitt folkekjær riktig enda. Har lastet opp på lave nivåer jevnlig og hadde planer om å forsette med det utover ettersommeren. Kan se ut som mediene og investorene nå tar for seg Hexagon. Denne aksjen vil komme som en ny børsrakett og da med et realistisk fundament til grunn. Selskapet tjener penger og har flere ben å stå på i et marked som utvikler et enormt potensial fremover. Dette blir nok den neste børsvinneren da det ikke er mange grønne selskaper å velge mellom for investorene som nå "tvinges" inn i grønne investeringer. Nel og Hexagon får en lys fremtid nå og de tolmodige vil belønnes for dette.
Enorm styrke allerede idag for Hexagon med en kursstigning fra i går til tross for blodrøde børser globalt og forteller at noe skjer med momentet i aksjen nå.
Nel holder seg også bra til tross for nedgangen på OB og globalt. Fint at det kommer noen dipper fremover og laste opp på, begge selskapene vil være de mest attraktive investeringene fremover da valgmulighetene i lang tid fremover er begrenset til få grønne selskaper og som ikke står i forhold til den kapitalen som skal inn i det grønne skiftet
Slettet bruker
02.08.2019 kl 10:46 2306

Går bedre med HEX nå. Kunne bare noen fjerne den gale mannen i det hvite hus, så kunne kanskje mye annet og gått bedre.
Sann
02.08.2019 kl 12:08 2211

Det har du rett i men se nå på aksjekursen for Nel og Hex nå som er sterkere enn ved bærs slutt i går. Dette sier noe om momentet i disse aksjene samtidig som OB og verdens børser er blodrøde i dag. Mange skal inn i de få grønne selskap som finnes, samtidig er det nok mange som har tatt gevinst i Scanship i går og idag og flyttet fokus til Hex og Nel. Scanchip vil ligge i dvale nå fremover og mest sannsynlig falle igjen når folk våkner etter sjokket og ser det fundamentale i dagens kurs.
Sann
02.08.2019 kl 14:15 2076

OK, så du tviler på at Hexagon har noen fremtid også? Vi får snakkes om en stund
AksjeRik
02.08.2019 kl 14:23 2061


Klart jeg tviler, jeg er skeptisk til alt som er overdrevent positivt og til analytikere!