Båthendelsen i Namsos - stor forskjell på flo og fjære.
https://www.dn.no/politikk/ingrid-aune/eivind-olav-kjellbotn-evensen/arbeiderpartiet/malvik-ordforer-ingrid-aune-omkom-i-batulykke-i-namsos/2-1-647651
https://www.namdalsavisa.no/artikkel/2019/08/01/Ulykkesb%C3%A5ten-har-en-maksfart-p%C3%A5-45-knop-19608283.ece
https://www.namdalsavisa.no/
Det er veldig stor forskjell på flo og fjære i området. 2 og bortimot 3 meter i døgnet.
Dette forklarer bildene som umiddelbart var vanskelige å forstå. Stedet heter muligens Kvitingen.
Det er stake der.
https://www.namdalsavisa.no/artikkel/2019/08/01/Ulykkesb%C3%A5ten-har-en-maksfart-p%C3%A5-45-knop-19608283.ece
https://www.namdalsavisa.no/
Det er veldig stor forskjell på flo og fjære i området. 2 og bortimot 3 meter i døgnet.
Dette forklarer bildene som umiddelbart var vanskelige å forstå. Stedet heter muligens Kvitingen.
Det er stake der.
Redigert 01.08.2019 kl 22:14
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Skam steigan jxx kommunist x96 nikk du rører
#sos parodi juxx96 skambodchia jugemaskin
#sos parodi juxx96 skambodchia jugemaskin
Det er ikke rør at det ser ut til å dreie seg om to vidt forskjellige ulykkessted.
Redigert 01.08.2019 kl 22:15
Du må logge inn for å svare
Redigert 01.08.2019 kl 22:16
Du må logge inn for å svare
Redigert 01.08.2019 kl 22:16
Du må logge inn for å svare
kokkohill
01.08.2019 kl 21:25
1969
Tja de er da vandret ,antar jeg. Og hvorfor spre unyanserte historier om dette ?
Våre medier er blitt så vridd i sin dekning av verden så kanskje de har mistet evne til korrekthet ?
Våre medier er blitt så vridd i sin dekning av verden så kanskje de har mistet evne til korrekthet ?
Ja her er jeg enig i at her er det no’ gæli som ikke er rekti’
Ikke slipp saken.
Juge Blitz kommunist parodi 96 nikk juxemaskinen. Spar oss
-Herregud
I dag kl 17:59 52
Har man rett og slett plassert båten oppe på skjæret og tatt bilder ?
Og mannen er en firebarnsfar.
Jeg har reagert på dette her tidlig.
-Herregud
I dag kl 17:59 52
Har man rett og slett plassert båten oppe på skjæret og tatt bilder ?
Og mannen er en firebarnsfar.
Jeg har reagert på dette her tidlig.
Da sier vi takkja til kommunist Blitz skambodshia link x96 juxenikk analysen
#nok skam
#i bod->shia
#taqja x96jugemaskinen
#nok skam
#i bod->shia
#taqja x96jugemaskinen
Er du firebarnsfar så kjører du forsiktig med en hurtiggående båt om natten. Var det regnvær innvolvert her ?
Redigert 01.08.2019 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
Jeg overlater til deg å komme til bunns i saken.
HP17
01.08.2019 kl 21:36
1960
Noe virker merkelig. Men hva?
Redigert 01.08.2019 kl 21:44
Du må logge inn for å svare
Blitz + SoS= parodi (steigan b-link)
1 elv x96 nikk juzz fake jug
2 forskjellige broer
#Guleleven
1 elv x96 nikk juzz fake jug
2 forskjellige broer
#Guleleven
Redigert 01.08.2019 kl 21:39
Du må logge inn for å svare
[̲̅$̲̅(̲̅ ͡° ͜ʖ ͡°̲̅)̲̅$̲̅]
-Herregud
I dag kl 17:59 85
..stake der.
Redigert i dag kl 22:14
-Herregud
I dag kl 17:59 85
..stake der.
Redigert i dag kl 22:14
Det er noe rart likevel. Sjekk skadene på båten fra begge sider i front.
Redigert 01.08.2019 kl 23:11
Du må logge inn for å svare
Neppe noe alkolås på båten
Man treng ikke være rakett forsker for å skjønne det
Veldig trist uansett
Spesielt trist er det fordi denne dama hadde helt nye tanker i AP sammenheng slik jeg har sett noe av det hun jobbet for og med
Ei svært redelig dame rett og slett
Man treng ikke være rakett forsker for å skjønne det
Veldig trist uansett
Spesielt trist er det fordi denne dama hadde helt nye tanker i AP sammenheng slik jeg har sett noe av det hun jobbet for og med
Ei svært redelig dame rett og slett
Kunsten å være båtfører er å unngå å treffe land i stor fart.
Hr.Suhr
02.08.2019 kl 12:35
1913
Sjekket nettopp om sjømerking.
Varianten som Adressa-foto viser står ikke nevnt noen steder og kan misforståes
med at skjæret kan passeres på begge sider av merket.
Selv med lys burde merkingen også vært angitt med vinkel som peker mot trygg side.
På flo kunne hvem som helst som ikke er kjent med skjærene misforstått denne merkingen.
(tror jeg kunne gjort det samme selv jeg om jeg var amatør, og ute for tøffe meg)
Varianten som Adressa-foto viser står ikke nevnt noen steder og kan misforståes
med at skjæret kan passeres på begge sider av merket.
Selv med lys burde merkingen også vært angitt med vinkel som peker mot trygg side.
På flo kunne hvem som helst som ikke er kjent med skjærene misforstått denne merkingen.
(tror jeg kunne gjort det samme selv jeg om jeg var amatør, og ute for tøffe meg)
Det var da solcelle på staken og denne hadde dermed lys. Han må da vist hvor han skulle kjøre?
Om han ikke er eller var selv fra stedet, jobbet han som psykolog i kommunen, og hadde anskaffet seg en hurtiggående båt.
Et en skute at føre, et annet et kart at lese, sa Ludvik Holberg
Båten hadde kart-plotter også. Denne karen har ikke sertifikat engang.
Om han ikke er eller var selv fra stedet, jobbet han som psykolog i kommunen, og hadde anskaffet seg en hurtiggående båt.
Et en skute at føre, et annet et kart at lese, sa Ludvik Holberg
Båten hadde kart-plotter også. Denne karen har ikke sertifikat engang.
Som regel ligger undervannsskjærene i det området hvor det er kortest til land.
Sånne staker bør peke tydelig mot trygt ferdselsområde.
Det er ikke sikkert han hadde særlig fart. Motoren vippet tydeligvis ikke opp. (Da hadde nok båten havnet på den andre siden av grunnen).
Det var nok veldig mørkt uten måneskinn. Da må man kjøre forsiktig.
Ordet TRYGT burde kanskje stå på sånne staker og peke tydelig ?
Sånne staker bør peke tydelig mot trygt ferdselsområde.
Det er ikke sikkert han hadde særlig fart. Motoren vippet tydeligvis ikke opp. (Da hadde nok båten havnet på den andre siden av grunnen).
Det var nok veldig mørkt uten måneskinn. Da må man kjøre forsiktig.
Ordet TRYGT burde kanskje stå på sånne staker og peke tydelig ?
Lokkarskjær.
Ved Varpneset.
Her sjøkart :
https://kart.gulesider.no/?c=64.493366,11.433839&z=14&l=nautical&q=%22lokkarskj%C3%A6r%22;214834488;geo
Ved Varpneset.
Her sjøkart :
https://kart.gulesider.no/?c=64.493366,11.433839&z=14&l=nautical&q=%22lokkarskj%C3%A6r%22;214834488;geo
Redigert 02.08.2019 kl 13:52
Du må logge inn for å svare
Hr.Suhr
02.08.2019 kl 13:36
1884
Skjæret ligger midt i leia og er merket med rundt-blinkende grønt lys.
Iallfall rom for misforståelser.
https://norgeskart.no/#!?project=seeiendom&layers=1002,1015&zoom=13&lat=7156629.82&lon=329069.60&sok=
lokkarskj%C3%A6ret&markerLat=7156806.107313103&markerLon=328723.14006859006&panel=searchOptionsPanel
Iallfall rom for misforståelser.
https://norgeskart.no/#!?project=seeiendom&layers=1002,1015&zoom=13&lat=7156629.82&lon=329069.60&sok=
lokkarskj%C3%A6ret&markerLat=7156806.107313103&markerLon=328723.14006859006&panel=searchOptionsPanel
"Iallfall rom for misforståelser."
Mulig, om man ikke leser kart, men hovedregelen er grønt til styrbord og rødt til babord i hovedretningen til leia.
Man kan rett og slett ikke merke hele norskekysten for "idioter". Da er det bedre å være strenger til krav for båtfører prøve.
Nå skal jeg være litt forsiktig med å kalle de idioter for vi har også hatt ulykker med hurtiggående expressbåter i Norge (sea cat) hvor en av årsakene man fant var mangelfull merking, noe som førte til voldsom oppgradering av merkingen, blant annet nord for Bergen.
Mulig, om man ikke leser kart, men hovedregelen er grønt til styrbord og rødt til babord i hovedretningen til leia.
Man kan rett og slett ikke merke hele norskekysten for "idioter". Da er det bedre å være strenger til krav for båtfører prøve.
Nå skal jeg være litt forsiktig med å kalle de idioter for vi har også hatt ulykker med hurtiggående expressbåter i Norge (sea cat) hvor en av årsakene man fant var mangelfull merking, noe som førte til voldsom oppgradering av merkingen, blant annet nord for Bergen.
En god vane er å titte på sjøkartet før man skal ut i båt i et område. Og lære seg stedene
hvor det fins uventede farer. Og lytte til kjentfolk.
Sjekke ruten man har tenkt til å føre båten.
Særlig bør dette være tilfelle, om man har tenkt å kjøre når det er mørkt. Da må man være
nøye med å ha sikker rute klart for seg.
Går man inn for det, så lærer man seg ganske fort hvor det er særlige farer man må være særlig oppmerksom på.
hvor det fins uventede farer. Og lytte til kjentfolk.
Sjekke ruten man har tenkt til å føre båten.
Særlig bør dette være tilfelle, om man har tenkt å kjøre når det er mørkt. Da må man være
nøye med å ha sikker rute klart for seg.
Går man inn for det, så lærer man seg ganske fort hvor det er særlige farer man må være særlig oppmerksom på.
I dette farvannet er det mye dyp fjord. Få overraskende grunner.
Det var høyvann, og båten stakk ikke dypt. Det synes å være særlig den nedstikkende påhengsmotoren som bråstoppet båten.
De skulle ikke kjørt der de gjorde. Men de har kanskje hatt uflaks også ?
Det var høyvann, og båten stakk ikke dypt. Det synes å være særlig den nedstikkende påhengsmotoren som bråstoppet båten.
De skulle ikke kjørt der de gjorde. Men de har kanskje hatt uflaks også ?
Jeg begriper ikke hvorfor noen skal legge ut på sjøen i mørke. Vi har hatt så mange mørke-ulykker de siste årene at folk burde ha lært, men den gang ei. Har de ikke kommet seg hjem før mørket kommer, burde de vente til det lysner, og på denne tiden trenger man ikke vente mange timene på sollyset.
Slike ulykker er forferdelig triste, men burde kunne vært unngått, det er russisk rullet å kjøre speedbåt i mørke.
Slike ulykker er forferdelig triste, men burde kunne vært unngått, det er russisk rullet å kjøre speedbåt i mørke.
Vel, er det noen som fikk rede på Skofteruds promille? Hvis det er snakk om AP-folk så blir den vel hemmeligholdt i 100 år.
atnorhe
03.08.2019 kl 00:19
1764
Rakettforsker, ikke rakett forsker. Raketter forsker ikke,de blir forsket på.
atnorhe
03.08.2019 kl 00:28
1762
Sommer og båtliv. Vennebesøk med båt. Festligheter, og så drar vi avgårde i mørket og vil komme oss hurtig hjem. Å lese kart midt på natten i mørket betyr at de må kjøre langsomt, og det frister ikke. Alle lykter fungerte,så dette var enda en trist historie. Båtliv er morsomt, men det kan være krevende i mørket hvis du ikke er lokalkjent.
-sannheten-
03.08.2019 kl 01:54
1749
https://www.namdalsavisa.no/artikkel/2019/08/02/Fra-meldinga-om-kraftige-smell-p%C3%A5-skj%C3%A6ret-ble-meldt-inn-tok-det-32-minutter-f%C3%B8r-de-forulykkede-var-funnet-19614249.ece#cxrecs_s
Ser ut som de har kjørt på noe før skjæret. Det er en stor bulk i baugen. Hvor i båten ble de ulike personer funnet ?
En av de kan kanskje ha blitt skadet ved en forutgående kræsj ?
Ser ut som de har kjørt på noe før skjæret. Det er en stor bulk i baugen. Hvor i båten ble de ulike personer funnet ?
En av de kan kanskje ha blitt skadet ved en forutgående kræsj ?
atnorhe
03.08.2019 kl 10:42
1716
Nei. Det finnes ikke "uflaks" på sjøen, det vet alle som har vært i båt. De har kjørt i full fart i mørket uten å kjenne grunnforholdene, og gått på et skjær. Det er ikke "uflaks"...
-
«
- 1
- 2 »