Det må opp lang trailer forbudt skilt i Trollstigen.

Slettet bruker
01.08.2019 kl 19:47 900

https://www.vgtv.no/video/181967/kjoerer-seg-fast-paa-trollstigen

Hvis ikke slikt forbudsskilt allerede fins da ?

Og få opp noen toaletter ved Ørnesvingen og andre steder.
Ikke ta mye penger for bruk, og hold de rene og pene.

Redigert 19.01.2021 kl 15:55 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
01.08.2019 kl 22:49 858

Det er mange veier som trenger slike skilt.
I sommer kjørte jeg ved Rjukan opp og ned mot Gaustatoppen. I bånn der sto det hvertfall at veien ikke var egnet for vogntog.
Det var i den bakken hvor noen i en gammel amcar kjørte i fjellveggen i fjor.
Jeg må si at når jeg var der kunne jeg skjønne at det kunne skje. Vår bil har manuelt gir, og den klarte ikke å holde jevn fart nedover i 2. Gir engang, altså selv i 2. Gir gikk det bare fortere og fortere nedover der. Lang var bakken også. Nesten rart det ikke er flere ulykker der.
Slettet bruker
01.08.2019 kl 23:08 842

PSI,
Jeg hadde tilfeldigvis møtt denne mannen med amcar'n tidligere.
Han må ha hatt uflaks i flaksen. Det var vel aller siste sving før han var nede han kræsjet i.
Hadde klart alle bakkene ovenfor. Rart han ikke prøvde en brå høyresving inn i fjellveggen
han kjørte langs. Det må ha vært helt marginalt på alle måter. Kanskje det var få meter
igjen rett frem, før han virkelig skjønte at dette ville gå galt ? At det ikke var noen distanse
å gjøre unnamanøver på.

Ja, slike ekstremveier i Norge, er ikke noe for uegnede kjøretøy. Stalheimskleivene
i gamledager var vel 1 : 5.
PSI- Investor
02.08.2019 kl 00:28 816

Det var ikke helt nederst.
Og jeg tenkte på at i ettertid, når man vet at bremsene vil svikte, så er det lett å tenke at man burde ha prøvd på noe. Men det spørs jo når han skjønte at det ikke fantes bremser, og hvor klart man klarer å tenke på kort tid