Noe som ikke stemmer med børsene om dagen

Slettet bruker
BøRS 02.08.2019 kl 09:51 2367

Dow Jones er i all time high og dollaren er ekstremt sterk. Dette skjer midt oppi en handelskrig som bare blir større og større. Det må start gå utover arbeidsplasser og vekst. Jeg spår børskollaps til høsten.
Redigert 19.01.2021 kl 17:44 Du må logge inn for å svare
Tm3P
02.08.2019 kl 10:00 2328

Holder meg hvertfall langt unna amerikanske aksjer.
AksjeRik
02.08.2019 kl 15:47 2226


Ja helt klart noe som ikke stemmer, dette sammen med rekordlang periode uten resesjon i amerikansk økonomi..
Noni
03.08.2019 kl 00:02 2125

Hvem vet hvilken vei det vil gå.
lynx
03.08.2019 kl 10:35 1906

Mange har spådd nedturer de siste årene uten at det har slått til. Men denne gangen er jeg enig med trådstarter! Tror det vil lønne seg å holde kruttet tørt de neste 6-12 mnd og benytte seg av sjansene som vil vil oppstå. Alt i alt vil neppe handelskrig og Brexit i seg selv få så voldsomt stor betydning for økonomien. Men når børsene har gått så høyt som de har gjort nå vil investorene begynne "å lete etter årsaker" til sell-off, og da vil disse faktorene kunne få veldig stor betydning. Skal vi våge å tippe 15% ned fra dagens nivåer?
fattigstakkar
03.08.2019 kl 11:04 1880

Jeg synes også de amerikanske børsene er overmodne for en korreksjon. Oppgangsperioden vi har hatt nå er uten sidestykke i historien, og sammenlignet med andre børser har det steget vanvittig. Tyske DAX er nå lavere enn den var i april 2015, mens SP500 har steget 40% i samme periode. Europeisk økonomi er smittet av den japanske syken med "evige" nullrenter, uten at det bidrar til vekst i økonomien. Hvor lenge klarer USA å unngå dette?
Slettet bruker
03.08.2019 kl 18:57 1731

Har vært dommedagsprofetier ikke bare på dette forumet, men i media og gudene vet hvor de siste årene, om hvor grusomt, forferdelig og hinsides langt ned børsene skal.
Har ikke vært litt bekymret engang 😅
Men at det er noe i horisonten nå, brutalt eller ei, det har jeg litt på følelsen selv. Kjenner det på gikta fåråsiresånn.
Men noe særlig bekymret er jeg ikke. 😊
Jeg sitter superlong i aksjene jeg er i, fler av dem vil jeg sitte i 20-30 år til. Høre dommedagsprofetier og merke korreksjoner og muligens en finanskrise eller to er jeg mer en forberedt på.
Det som bekymrer meg mest fremover er at jeg nå nærmer meg alderen da jeg må til legen å få finger i rumpa. 😣 👉🍑
AksjeRik
04.08.2019 kl 06:36 1596


Ja tilbakemeldingene etter en finger i 2ern kan fort vise seg mer alvorlig enn bekymring for penger. Ingen kan betale seg ut av alvorlig sykdom, men med rett fokus og gode vaner kan man slippe mye vondt.


Kanskje det som har skjedd til nå bare er endel av "riene" som må skje før det store skjelvet..???


Slettet bruker
04.08.2019 kl 11:08 1449

Om en tillater seg å zoome enda et hakk ut fra makro, la oss kalle det space, så virker det som tptb bruker denne softe krigføringen som en distraksjon til å få et forsprang med den private etableringen av space økonomien.