2 Aug. PHLY Begins Work on Dry Docking Contract for MARAD Ship


Philly Shipyard Begins Work on Dry Docking Contract for MARAD Ship
August 2, 2019
Philly Shipyard, Inc., the sole operating subsidiary of Philly Shipyard ASA (Oslo: PHLY), has commenced work on its first contract to perform modernization, repair and maintenance work on a government ship, the SS Antares.

The SS Antares is an Algol class vehicle cargo ship, owned by the U.S. Department of Transportation’s Maritime Administration (MARAD) and managed by TOTE Services, and undergoes routine repair and maintenance during its scheduled dry docking every five years.

“I am thrilled and honored that Philly Shipyard has been selected for the Antares repair,” said Philly Shipyard President and CEO Steinar Nerbovik. “It is an important milestone for the yard as we transition into a mix of commercial and government work, and it has been exciting to recall some of our skilled men and women for this opportunity. We are confident that we will be able to deliver on our commitments to MARAD and TOTE and are thankful for this opportunity to serve.”

Work on the SS Antares is expected to last approximately two months. Philly Shipyard’s objective is to win similar repair and maintenance contracts going forward in order to continuously utilize its drydocks as part of its plan to reconstitute its workforce.

About Philly Shipyard:

Philly Shipyard, Inc. (PSI) is a leading U.S. commercial shipyard constructing vessels for operation in the Jones Act market. It possesses a state-of-the-art shipbuilding facility and has earned a reputation as the preferred provider of oceangoing merchant vessels with a track record of delivering quality ships. PSI is the sole operating subsidiary of Philly Shipyard ASA. Philly Shipyard ASA is listed on the Oslo Stock Exchange (Oslo: PHLY) and is majority-owned by Aker Capital AS, which in turn is wholly-owned by Aker ASA. Aker is a Norwegian industrial investment company that creates value through active ownership. Aker's investment portfolio is concentrated on key Norwegian industries that are international in scope: oil and gas, fisheries and biotechnology, and marine assets. Aker's industrial holdings comprise ownership interests in Aker Solutions, Kvaerner, Aker BP, Aker BioMarine, Ocean Yield and Akastor. For more information about Philly Shipyard, please visit www.phillyshipyard.com.
Redigert 04.08.2019 kl 21:02 Du må logge inn for å svare
LarsBrnd
31.10.2019 kl 11:12 1281

Vi har en lengre diskusjon om PHLY i episode III av podcasten AksjeSladder som vi la ut i dag under tema one to watch. Vi prøver å være balansert som team og håper vi klarte det. PHLY-innslaget er fra ca 37:40, men hør gjerne alt.
iTunes: https://podcasts.apple.com/no/podcast/aksjesladder-3/id1483894849
Du finner også AksjeSladder på Spotify, Soundcloud og Google Podcast.
merida1
02.11.2019 kl 16:01 1123

Hvordan går det her da? Ravnungar ropar .......forgjeves?
d12m
03.11.2019 kl 23:11 996

Den kontrakten skal (sannsynligvis) tildeles før jul, og meg bekjent så har det ikke vært jul ennå i år. Stikket ditt har dårlig timing, merida..
Redigert 03.11.2019 kl 23:11 Du må logge inn for å svare
Alekxxx
04.11.2019 kl 20:03 902

Topp 20 øker fra 93.45 til 94.10
Winter
04.11.2019 kl 20:58 874

Det er vel heller en nedgang fra 94.27% til 94.10 % det er snakk om.
raven12
04.11.2019 kl 21:52 851

At folk tørr stå utenfor nå fatter jeg ikke. Når kontrakt kommer så dobles denne på dagen. MYE tyder på at dette skjer innen kort tid.
raven12
13.11.2019 kl 21:27 609

Ufattelig at ingen kjøper nå som kontrakt kan komme innen kort tid.
kentove
13.11.2019 kl 22:22 587

lite pr, og lite som skjer... og mesteparten er "faste eiere", men hvis det kommer kontrakt er det såpass få aksjer ledig at kursen stiger betraktelig mer enn hvis f.eks 50% av aksjene hadde vært hos småtradere.. men mtp uttalelsene fra offisielle folk så virker det som politikerne vil pushe på for å få betraktelig mer arbeid der, mangedoblet om 5 år tipper jeg, nekter å tro politikere lar denne gå konk
Winter
14.11.2019 kl 00:13 544

Kanskje du har rett, men er det ikke slik at dersom Philly ikke har de estimerte antall arbeidere i aktivitet på verftet så utløper fristen som de fikk forlenget før sommeren nå i slutten av året?

De kan jo ikke leve av vedlikeholdskontrakter, så jeg håper det kommer noe. Det har vel vært litt snakk om at de vil ha store vansker å fortsette driften dersom de ikke får en større kontrakt snart. Dersom de ikke får skoleskipene, er det noen som tror de finnes noen mulighet for at verftet kan "tvinges" ut av Røkkes hender og over til kjøpere som plukker opp skallet, da verftet er "idle".

Jeg håper de får enten skoleskipene eller at det kommer noe mer anngående artikkelen som kom for en liten stund siden mht marinen.
Redigert 14.11.2019 kl 00:13 Du må logge inn for å svare
kentove
14.11.2019 kl 00:21 539

mener de fikk løsnet på den regelen? skal ikke si det sikkert, men var iallefall en politiker som uttalte seg positivt, skal se om jeg finner artikkelen
kentove
14.11.2019 kl 00:25 536

3 greie linker, sjekk datoene på de forskjellige :)
https://pennbizreport.com/news/12276-senators-ask-dot-secretary-to-consider-philly-shipyard-for-marad-shipbuilding-project/
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/10/11/7460549/gladmelding-for-rokkes-philly-shipyard
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2019/10/30/7467895/philly-shipyard-er-med-og-kjemper-om-storjobb

marinen skal altså pusse opp, sitter godt i mine aksjer i mange år, selv om jeg solgte ut endel da jeg gikk litt i pluss, får se om jeg går inn med mer når de mer sykliske aksjene topper litt mer, men da er det vel for seint :)
Winter
14.11.2019 kl 00:55 528

Takker for linkene, jeg har fått med meg det meste tidligere bare ikke fra de samme artiklene. Nå er det uansett ikke lenge til skoleskipene skal tildeles, så snart vet vi noe mer om ikke annet, så får vi håpe på det beste.
kentove
14.11.2019 kl 01:55 516

er mye som skal ordnes fremover, mange skip skal også overhales, så når en politiker går ut og sier de skal pusse opp så skal det vel mye til for at de går konk ja, så har parkert mine aksjer iallefall
raven12
14.11.2019 kl 08:05 461

Tydelig at folk ikke vil ha aksjer med enorm oppside. Null interesse. Klarere doblings kandidat finner du ikke på ose nå
kentove
14.11.2019 kl 11:29 402

manglende pr, ingen analytikere som har den med, husker når myrseth tok den inn i ukesporteføljen,smalt opp som en kule(solgte ut halvparten med litt profitt da, men sitter igjen med halvparten.. blir trangt i døren ved kontrakt mtp det er få aksjer som ikke er eid av de største
raven12
14.11.2019 kl 20:57 336

At ingen analytikere følget den sier jo bare at de faen ikke ett snev av peiling. Null interesse, det er ganske sykt når det er ekstremt sannsynlig med store skipskontrakter innen dager uker nå. For sent å angre når den åpner på 100 spenn.
Men aksjemarkedet er merkelig, men vil ikke kjøpe før andre kjøper og man ser den stiger. Nå får man den grisebillig, men men
Winter
15.11.2019 kl 00:24 281

Endel har vel også i rettferdighetens navn kanskje blitt skremt av at selskapet taper penger hvert kvartal i det siste og at Philly ikke har fått noen store byggekontrakter på endel år.
raven12
15.11.2019 kl 13:28 193

De får det nå innen kort tid tror jeg. Ikke kom i ettertid å si dere ikke er advart. Ligger 30 til 50 kr oppside i aksjen.
Go helg
kentove
15.11.2019 kl 13:39 184

joda, men til dagens kurs er nedsiden minimal, og hvis man ser de tre linkene jeg la ut så regner jeg med det skjer noe fremover, ganske store program som skal bygges f.eks innen marinen...