2 Aug. PHLY Begins Work on Dry Docking Contract for MARAD Ship

Zalto
PHLY 04.08.2019 kl 20:50 12166

Philly Shipyard Begins Work on Dry Docking Contract for MARAD Ship
August 2, 2019
Philly Shipyard, Inc., the sole operating subsidiary of Philly Shipyard ASA (Oslo: PHLY), has commenced work on its first contract to perform modernization, repair and maintenance work on a government ship, the SS Antares.

The SS Antares is an Algol class vehicle cargo ship, owned by the U.S. Department of Transportation’s Maritime Administration (MARAD) and managed by TOTE Services, and undergoes routine repair and maintenance during its scheduled dry docking every five years.

“I am thrilled and honored that Philly Shipyard has been selected for the Antares repair,” said Philly Shipyard President and CEO Steinar Nerbovik. “It is an important milestone for the yard as we transition into a mix of commercial and government work, and it has been exciting to recall some of our skilled men and women for this opportunity. We are confident that we will be able to deliver on our commitments to MARAD and TOTE and are thankful for this opportunity to serve.”

Work on the SS Antares is expected to last approximately two months. Philly Shipyard’s objective is to win similar repair and maintenance contracts going forward in order to continuously utilize its drydocks as part of its plan to reconstitute its workforce.

About Philly Shipyard:

Philly Shipyard, Inc. (PSI) is a leading U.S. commercial shipyard constructing vessels for operation in the Jones Act market. It possesses a state-of-the-art shipbuilding facility and has earned a reputation as the preferred provider of oceangoing merchant vessels with a track record of delivering quality ships. PSI is the sole operating subsidiary of Philly Shipyard ASA. Philly Shipyard ASA is listed on the Oslo Stock Exchange (Oslo: PHLY) and is majority-owned by Aker Capital AS, which in turn is wholly-owned by Aker ASA. Aker is a Norwegian industrial investment company that creates value through active ownership. Aker's investment portfolio is concentrated on key Norwegian industries that are international in scope: oil and gas, fisheries and biotechnology, and marine assets. Aker's industrial holdings comprise ownership interests in Aker Solutions, Kvaerner, Aker BP, Aker BioMarine, Ocean Yield and Akastor. For more information about Philly Shipyard, please visit www.phillyshipyard.com.
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
kentove
15.11.2019 kl 13:39 2888

joda, men til dagens kurs er nedsiden minimal, og hvis man ser de tre linkene jeg la ut så regner jeg med det skjer noe fremover, ganske store program som skal bygges f.eks innen marinen...
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.11.2019 kl 13:28 2897

De får det nå innen kort tid tror jeg. Ikke kom i ettertid å si dere ikke er advart. Ligger 30 til 50 kr oppside i aksjen.
Go helg
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Winter
15.11.2019 kl 00:24 2985

Endel har vel også i rettferdighetens navn kanskje blitt skremt av at selskapet taper penger hvert kvartal i det siste og at Philly ikke har fått noen store byggekontrakter på endel år.
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.11.2019 kl 20:57 3040

At ingen analytikere følget den sier jo bare at de faen ikke ett snev av peiling. Null interesse, det er ganske sykt når det er ekstremt sannsynlig med store skipskontrakter innen dager uker nå. For sent å angre når den åpner på 100 spenn.
Men aksjemarkedet er merkelig, men vil ikke kjøpe før andre kjøper og man ser den stiger. Nå får man den grisebillig, men men
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
kentove
14.11.2019 kl 11:29 3106

manglende pr, ingen analytikere som har den med, husker når myrseth tok den inn i ukesporteføljen,smalt opp som en kule(solgte ut halvparten med litt profitt da, men sitter igjen med halvparten.. blir trangt i døren ved kontrakt mtp det er få aksjer som ikke er eid av de største
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.11.2019 kl 08:05 3165

Tydelig at folk ikke vil ha aksjer med enorm oppside. Null interesse. Klarere doblings kandidat finner du ikke på ose nå
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
kentove
14.11.2019 kl 01:55 3221

er mye som skal ordnes fremover, mange skip skal også overhales, så når en politiker går ut og sier de skal pusse opp så skal det vel mye til for at de går konk ja, så har parkert mine aksjer iallefall
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Winter
14.11.2019 kl 00:55 3233

Takker for linkene, jeg har fått med meg det meste tidligere bare ikke fra de samme artiklene. Nå er det uansett ikke lenge til skoleskipene skal tildeles, så snart vet vi noe mer om ikke annet, så får vi håpe på det beste.
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
kentove
14.11.2019 kl 00:25 3241

3 greie linker, sjekk datoene på de forskjellige :)
https://pennbizreport.com/news/12276-senators-ask-dot-secretary-to-consider-philly-shipyard-for-marad-shipbuilding-project/
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/10/11/7460549/gladmelding-for-rokkes-philly-shipyard
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2019/10/30/7467895/philly-shipyard-er-med-og-kjemper-om-storjobb

marinen skal altså pusse opp, sitter godt i mine aksjer i mange år, selv om jeg solgte ut endel da jeg gikk litt i pluss, får se om jeg går inn med mer når de mer sykliske aksjene topper litt mer, men da er det vel for seint :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
kentove
14.11.2019 kl 00:21 3244

mener de fikk løsnet på den regelen? skal ikke si det sikkert, men var iallefall en politiker som uttalte seg positivt, skal se om jeg finner artikkelen
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Winter
14.11.2019 kl 00:13 3249

Kanskje du har rett, men er det ikke slik at dersom Philly ikke har de estimerte antall arbeidere i aktivitet på verftet så utløper fristen som de fikk forlenget før sommeren nå i slutten av året?

De kan jo ikke leve av vedlikeholdskontrakter, så jeg håper det kommer noe. Det har vel vært litt snakk om at de vil ha store vansker å fortsette driften dersom de ikke får en større kontrakt snart. Dersom de ikke får skoleskipene, er det noen som tror de finnes noen mulighet for at verftet kan "tvinges" ut av Røkkes hender og over til kjøpere som plukker opp skallet, da verftet er "idle".

Jeg håper de får enten skoleskipene eller at det kommer noe mer anngående artikkelen som kom for en liten stund siden mht marinen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
kentove
13.11.2019 kl 22:22 3294

lite pr, og lite som skjer... og mesteparten er "faste eiere", men hvis det kommer kontrakt er det såpass få aksjer ledig at kursen stiger betraktelig mer enn hvis f.eks 50% av aksjene hadde vært hos småtradere.. men mtp uttalelsene fra offisielle folk så virker det som politikerne vil pushe på for å få betraktelig mer arbeid der, mangedoblet om 5 år tipper jeg, nekter å tro politikere lar denne gå konk
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.11.2019 kl 21:27 3316

Ufattelig at ingen kjøper nå som kontrakt kan komme innen kort tid.
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Alekxxx
04.11.2019 kl 23:28 3514

Jepp der såg eg feil gitt 😂
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2019 kl 21:52 3558

At folk tørr stå utenfor nå fatter jeg ikke. Når kontrakt kommer så dobles denne på dagen. MYE tyder på at dette skjer innen kort tid.
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Winter
04.11.2019 kl 20:58 3581

Det er vel heller en nedgang fra 94.27% til 94.10 % det er snakk om.
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Alekxxx
04.11.2019 kl 20:03 3610

Topp 20 øker fra 93.45 til 94.10
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
d12m
03.11.2019 kl 23:11 3705

Den kontrakten skal (sannsynligvis) tildeles før jul, og meg bekjent så har det ikke vært jul ennå i år. Stikket ditt har dårlig timing, merida..
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 16:01 3834

Hvordan går det her da? Ravnungar ropar .......forgjeves?
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2019 kl 11:12 3992

Vi har en lengre diskusjon om PHLY i episode III av podcasten AksjeSladder som vi la ut i dag under tema one to watch. Vi prøver å være balansert som team og håper vi klarte det. PHLY-innslaget er fra ca 37:40, men hør gjerne alt.
iTunes: https://podcasts.apple.com/no/podcast/aksjesladder-3/id1483894849
Du finner også AksjeSladder på Spotify, Soundcloud og Google Podcast.
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2019 kl 15:56 4162

Håper og tror de kan få en slik kontrakt
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2019 kl 15:55 5511

Tikk takk tikk takk 300musd contact sitter jeg og venter på :-) pang 100 kr
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2019 kl 15:09 5717

Tipper kurs 80 100 kr i nov
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2019 kl 07:33 5822

Ting tyder på at nov blir en veldig hyggelig mnd for phly :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2019 kl 19:21 6024

Hvilke kontrakter kan vi forvente og når?
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
d12m
22.10.2019 kl 18:06 6062

Innen 6 mnd etter at avtalen med TOTE ble formelt signert. Hvilken dato skjedde det? 22. mai?

-edit-
21. mai gjerne?
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Winter
22.10.2019 kl 17:45 6079

Skal det være helt "on track" så er det vel ca akkurat en måned, i mitt hodet dersom det ikke blir noen lengre utsettelse så tenker jeg uansett innen jul/nyttår.
Uansett det nærmer seg, så blir det jo spennende å se hvilke alternative planer de har dersom kontrakten går til noen andre.
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Alekxxx
22.10.2019 kl 13:22 6151

1 mnd igjen til skoleskipene skal tildeles, 😀
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Winter
13.10.2019 kl 01:10 6496

Fra artikkelen står det:

"Dr. Navarro, along with the Spencer, toured the facility today to see the two ship, $20 million contract in action."

Dette henviser vel til verdien på de to vedlikeholds-kontraktene som de har? Det høres jo ikke gale ut.

Artikkelen sier jo også:

"“The vision is to take what might take 10 or 15 years and compress it down into half that or less,” said Dr. Peter Navarro, White House Assistant to the President."

Så resultatene av det som kanskje skal gjøres kommer jo ikke over natten, men prising på forventninger av selskapet er jo en annen ting. I tillegg til dette er det jo slik at det ville være litt rart i mitt hodet om philly ikke får noe mer arbeid snart all den tid de har uttrykt bekymring omkring verftets fremtid, om det blir skoleskipene eller noe annet blir spennende å se. Positive nyheter er dette utvilsomt uansett.

Har det kommet noen uttalelse eller er det uttalelsen som står i artikkelen, jeg ble litt forvirret :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Garcia
12.10.2019 kl 18:47 6606

Jupp det må de, samtidig som JA flåten er på vei til å bli gammel...
En ny president som krever miljøkrav så er det nesten over og ut med hele dritten...
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Joystick
12.10.2019 kl 15:23 6670

Mye penger som skal brukes i US Navy i årene fremover:
https://www.marinelog.com/news/cbo-navy-shipbuilding-plan-would-average-31-billion-a-year/
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Garcia
12.10.2019 kl 06:17 6798

Stemmer det Peter Navarro sier at philly skal opp til 1000 ansatte igjen de neste årene så blir dette en rakett på børsen.
Utbytter i usd så dette kan bli riktig gøy fremover...
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
AlanS
11.10.2019 kl 19:08 6969

Spennende! Bare lure på når dette blir offentligjort. Regner med at det kommer utbytte rett etter annonsering.
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2019 kl 12:31 7107

Ja hvis phly greier å reise seg igjen og bryte inn i "grey-ship" markedet så snakker vi helt andre kontraktstørrelser enn hva vi tidligere har sett. Prislappen på nevnte USS Harrisburg feks er 800 mill usd, tilsvarende 3-4 tankskip av den størrelsen phly tidligere har bygget. I fremtiden hvis alt går bra så er det ikke utenkelig at General dynamics eller Huntington Ingalls ser sitt snitt og kjøper ut aker, som for lenge siden har uttalt at de vil selge. Da går ikke aksjene for under hundrelappen ihvertfall. Lykke til.
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Garcia
11.10.2019 kl 12:03 7151

Dette her kan jo bli riktig bra, på tide synes jeg..
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
d12m
11.10.2019 kl 11:01 7199

As for the story behind the recent awarding of repair contracts to the Philly Shipyard – one for the SS Antares, a second for the SS Pollux – this is a story about how the White House, Defense Department, and Maritime Administration are working hand in glove with labor and management.

The vision is to transform the Philly yard from not just a new-build facility for commercial ships but also a dual-use build and repair depot for government work. Through such diversification – and through greater emphasis on worker cross-training – the Philly yard will be far better able to manage the ups and downs of the procurement and business cycles.
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Anders9ls1
11.10.2019 kl 09:48 7268

Preparing for a large announcement from the @USNavy about the future of the #Philadelphia Shipyard. Secretary of the Navy and @WhiteHouse assistant to @realDonaldTrump Dr Peter Navarro expected to attend. @CBS21NEWS
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2019 kl 09:27 7315

https://local21news.com/news/local/big-boost-for-philadelphia-shipyard
Redigert 21.01.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare