2 Aug. PHLY Begins Work on Dry Docking Contract for MARAD Ship


Philly Shipyard Begins Work on Dry Docking Contract for MARAD Ship
August 2, 2019
Philly Shipyard, Inc., the sole operating subsidiary of Philly Shipyard ASA (Oslo: PHLY), has commenced work on its first contract to perform modernization, repair and maintenance work on a government ship, the SS Antares.

The SS Antares is an Algol class vehicle cargo ship, owned by the U.S. Department of Transportation’s Maritime Administration (MARAD) and managed by TOTE Services, and undergoes routine repair and maintenance during its scheduled dry docking every five years.

“I am thrilled and honored that Philly Shipyard has been selected for the Antares repair,” said Philly Shipyard President and CEO Steinar Nerbovik. “It is an important milestone for the yard as we transition into a mix of commercial and government work, and it has been exciting to recall some of our skilled men and women for this opportunity. We are confident that we will be able to deliver on our commitments to MARAD and TOTE and are thankful for this opportunity to serve.”

Work on the SS Antares is expected to last approximately two months. Philly Shipyard’s objective is to win similar repair and maintenance contracts going forward in order to continuously utilize its drydocks as part of its plan to reconstitute its workforce.

About Philly Shipyard:

Philly Shipyard, Inc. (PSI) is a leading U.S. commercial shipyard constructing vessels for operation in the Jones Act market. It possesses a state-of-the-art shipbuilding facility and has earned a reputation as the preferred provider of oceangoing merchant vessels with a track record of delivering quality ships. PSI is the sole operating subsidiary of Philly Shipyard ASA. Philly Shipyard ASA is listed on the Oslo Stock Exchange (Oslo: PHLY) and is majority-owned by Aker Capital AS, which in turn is wholly-owned by Aker ASA. Aker is a Norwegian industrial investment company that creates value through active ownership. Aker's investment portfolio is concentrated on key Norwegian industries that are international in scope: oil and gas, fisheries and biotechnology, and marine assets. Aker's industrial holdings comprise ownership interests in Aker Solutions, Kvaerner, Aker BP, Aker BioMarine, Ocean Yield and Akastor. For more information about Philly Shipyard, please visit www.phillyshipyard.com.
Redigert 04.08.2019 kl 21:02 Du må logge inn for å svare
Alekxxx
05.08.2019 kl 12:35 2766

Blir nok en rekyl opp her snart, kort tid til kontrakt.
ArneO1
05.08.2019 kl 13:11 2735

Hvilken kontrakt?
Alekxxx
05.08.2019 kl 13:14 2732

Kontrakt ned Brynild, 6 stk lakrisbåter
Garcia
05.08.2019 kl 13:29 2720

Bra de kommer igang med aktivitet igjen.
Nerbøvik virker jo optimistisk selv om det akkurat er noen bombe...
Har vi litt flaks nå så ser vi starten på en ny æra i philly...
05.08.2019 kl 16:25 2665

Er ikke dette bare sysselsetting? De vil sikkert tape penger på driften. Opp mot NOk 25 mill/ kv
Alekxxx
06.08.2019 kl 12:05 2575

Viktig kontrakt med tanke på at dei holder flere ansatte i arbeid til ny kontrakt kommer.
Når Røkke tok over sendte han over norske sveiser, rørleggere platearnbeidere osv for og lære opp folket der.
Snart ikkje mulig og komme seg inn under 40 kr.
Joystick
07.08.2019 kl 08:57 2478

Da er de begynt arbeidet som vi vet, men hva er kontraktsummen. kjekt å se at det er aktivitet i dockene.
https://www.marinelog.com/news/philly-shipyard-starts-work-on-marad-ship/
Alekxxx
07.08.2019 kl 09:06 2465

Kommer nok flere slike kontrakter før skoleskipene:)
Blir spennende og se hva amsc gjør mtp dei 2 nye skipene som skal bygges.? Blir det phly?
ArneO1
07.08.2019 kl 15:59 2398

Hvor har du det fra at AMSC skal ha 2 nybygg? Hvilke type skip skal de ha?
ArneO1
08.08.2019 kl 02:14 2279

Hvor leser du spesifikt 2 nye skip da? Har aldri lest det noen plass.
De sier at de gjør dette for å kunne forfølge nye investeringsmuligheter.
Har du en annen link eller er dette kun dine egne ønsker og fantasier?
raven12
08.08.2019 kl 10:59 2197

Tror man skal kjenne sin besøkelsestid nå. Kort tid til rally mot 60 , 80 kr
Alekxxx
08.08.2019 kl 11:20 2179

Finner ikkje linken, men leste tidligere iår at amsc ønsket nye skip, men trudde det kunne bli vanskelig pga manglende verf kapasitet.
ArneO1
08.08.2019 kl 12:07 2155

Hvordan begrunner du det? Hadde vært fint med litt mer spesifikt enn bare håp og ønsker.
Redigert 08.08.2019 kl 12:07 Du må logge inn for å svare
Alekxxx
08.08.2019 kl 12:37 2134

Nå er det tomt under 40 kr så den som vil inn burde våkne.
Topp 20 aksjonærer øker for hver mnd så noe må være på gang.
raven12
13.08.2019 kl 08:49 1841

Når kan vi vente kontrakt her? Fy faen dette tar tid
Alekxxx
13.08.2019 kl 09:07 1823

3 mnd igjen til skoleskipene skal tildeles.
d12m
03.10.2019 kl 23:36 1444

Nytt skip sikret fra Marad og TOTE

"Philly Shipyard, Inc., the sole operating subsidiary of Philly Shipyard ASA (Oslo: PHLY), has been awarded a dry docking contract for the Ready Reserve Force vessel, FSS Pollux. The vessel is owned by the U.S. Department of Transportation’s Maritime Administration (MARAD) and managed by TOTE Services"
https://www.businesswire.com/news/home/20191003005835/en/Philly-Shipyard-Awarded-Pollux-Dry-Docking-Contract
Joystick
04.10.2019 kl 09:08 1326

Noen som vet størrelsen i kr på disse kontraktene?

Hva skjer? Ingen news eller no
Redigert 11.10.2019 kl 09:25 Du må logge inn for å svare

Preparing for a large announcement from the @USNavy about the future of the #Philadelphia Shipyard. Secretary of the Navy and @WhiteHouse assistant to @realDonaldTrump Dr Peter Navarro expected to attend. @CBS21NEWS
d12m
11.10.2019 kl 11:01 986

As for the story behind the recent awarding of repair contracts to the Philly Shipyard – one for the SS Antares, a second for the SS Pollux – this is a story about how the White House, Defense Department, and Maritime Administration are working hand in glove with labor and management.

The vision is to transform the Philly yard from not just a new-build facility for commercial ships but also a dual-use build and repair depot for government work. Through such diversification – and through greater emphasis on worker cross-training – the Philly yard will be far better able to manage the ups and downs of the procurement and business cycles.
Garcia
11.10.2019 kl 12:03 940

Dette her kan jo bli riktig bra, på tide synes jeg..

Ja hvis phly greier å reise seg igjen og bryte inn i "grey-ship" markedet så snakker vi helt andre kontraktstørrelser enn hva vi tidligere har sett. Prislappen på nevnte USS Harrisburg feks er 800 mill usd, tilsvarende 3-4 tankskip av den størrelsen phly tidligere har bygget. I fremtiden hvis alt går bra så er det ikke utenkelig at General dynamics eller Huntington Ingalls ser sitt snitt og kjøper ut aker, som for lenge siden har uttalt at de vil selge. Da går ikke aksjene for under hundrelappen ihvertfall. Lykke til.
AlanS
11.10.2019 kl 19:08 759

Spennende! Bare lure på når dette blir offentligjort. Regner med at det kommer utbytte rett etter annonsering.
Garcia
12.10.2019 kl 06:17 590

Stemmer det Peter Navarro sier at philly skal opp til 1000 ansatte igjen de neste årene så blir dette en rakett på børsen.
Utbytter i usd så dette kan bli riktig gøy fremover...
Garcia
12.10.2019 kl 18:47 398

Jupp det må de, samtidig som JA flåten er på vei til å bli gammel...
En ny president som krever miljøkrav så er det nesten over og ut med hele dritten...
Winter
13.10.2019 kl 01:10 289

Fra artikkelen står det:

"Dr. Navarro, along with the Spencer, toured the facility today to see the two ship, $20 million contract in action."

Dette henviser vel til verdien på de to vedlikeholds-kontraktene som de har? Det høres jo ikke gale ut.

Artikkelen sier jo også:

"“The vision is to take what might take 10 or 15 years and compress it down into half that or less,” said Dr. Peter Navarro, White House Assistant to the President."

Så resultatene av det som kanskje skal gjøres kommer jo ikke over natten, men prising på forventninger av selskapet er jo en annen ting. I tillegg til dette er det jo slik at det ville være litt rart i mitt hodet om philly ikke får noe mer arbeid snart all den tid de har uttrykt bekymring omkring verftets fremtid, om det blir skoleskipene eller noe annet blir spennende å se. Positive nyheter er dette utvilsomt uansett.

Har det kommet noen uttalelse eller er det uttalelsen som står i artikkelen, jeg ble litt forvirret :-)
Redigert 13.10.2019 kl 01:11 Du må logge inn for å svare