FUNCOM vekstplanene iverksettes!

Slettet bruker
FUNCOM 21.03.2018 kl 01:25 2508

De som lurer på hva GDC-konferansen er, og hvorfor man deltar på den, sjekk ut denne artikkelen: https://www.wired.com/story/gdc-at-a-crossroads/

For de slappe, oppsummert: Rekruttering av nye ansatte, og flashe med spill.

Hva er det Funcom søker?

22 stillinger!! Ufatterlig mye. Trekk ut adminstillinger etc på dagens totale 120 ansatte, så er 22 stillinger meget, meget mye.

https://jobs.funcom.com/jobs

Ta en titt selv. Vekstplanene iverksettes
Redigert 20.01.2021 kl 10:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2018 kl 02:16 2403

Joel omtalte på konferansen i fjor at de slet med å få tak i dyktige medarbeidere. Får håpe det løser seg og de får det de trenger.

Synes også det er morsomt at det i de norske stillingene lokkes med "share incentives". Bare ja, fuck it, hvorfor ikke. Men for at dette ikke skal misforstås så kan share incentives være kjøp av selskapseide aksjer f.eks. Nå har ikke Funcom noen aksjer i Funcom men om de hadde hatt det så hadde det ikke nødvendigvis betydd videre utprinting av nye andeler.

Red: Dette er forresten ikke unormalt, så dont worry. Som regel innebærer det kjøp av selskapseide aksjer til rabatt for en del av lønnen men her dreier det seg om opsjoner. Altså å fyre opp printeren. Igjen, helt normalt.
Redigert 21.03.2018 kl 02:19 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
21.03.2018 kl 08:44 2253


Dette er et godt tegn på at Funcom gjør det bra, vil utvide og utvikle seg enda mer (!)
Krafer
21.03.2018 kl 09:32 2181

Re Hektar
Dette vil jeg tro er samme type opsjonsopplegg som dagens ansatte har. Ikke alle stillingene som har det ser jeg.

Er ikke noe unormalt med det men synes ikke det er helt optimalt da det fort blir litt negative vibber i markedet når ansatte velger å bare videreselge aksjene i det de utløses. Har jo sett det et par ganger. Men noen big deal er det selvsagt ikke.
AksjeRik
21.03.2018 kl 10:02 2147


Men ingen vil selge aksjene sine i et selskap de har begynt å jobber for, før man har fortjent det (!).
Derfor er denne gulroten til det gode.
Krafer
21.03.2018 kl 11:32 2071

re AksjeRik
Hva mener du egentlig med den første setningen?
Til nå har de fleste ansatte solgt aksjene når opsjonene har forfalt.

Aksjer og opsjoner er en liten gullerot for de ansatte og er en liten binding til selskapet men effekten har vel vist seg å være liten. Andre ting som er langt viktigere. Men jobber i selskap som har aksjeprogram for ansatte og de fleste selskapene jeg har jobbet i har hatt dette, så det er rimelig vanlig ja.
Krafer
21.03.2018 kl 11:37 2064

Litt off topic kanskje men tok en liten sjekk på hvilken andre spill som er shcedulert utgitt i uken før og etter CE. Såvidt jeg kan se er det ingen store utgivelser som skal kunne stjele all oppmerksomhet i uken før og etter i hvertfall.
Pillars of Eternity II: Deadfire utgis samme dag, og ser Pillars of Eternity I fra 2015 har solgt drøye 1,3 mill kopier. Men det er jo et helt annen type spill så ser ikke at det skal være et problem.
Glick's Cat Simulator utgis også samme dag men navnet tilsier i hvertfall at det burde være helt uproblematisk :D