Trafikktall juli


Blir spennende dette. Lager en tråd vi kan diskutere i.

Selv håper jeg på RASK over 0.48-49 og yield over 0.52-0.53. Alt over er veldig bra, uansett hva DNB har sagt i forkant.

Tviler på at man kommer høyere enn 0.56 yield og 0.52 RASK, dette må være et absolutt fantasiscenario hvor alle våte drømmer blir virkelighet.
06.08.2019 kl 08:04 5511

Ikke så bra?

Man kan ærlig talt ikke være skuffet over dette!

Dette var skuffende tall dessverre; yield 0.51 og RASK på 0.47

Ganske som forventet egentlig.

Går vel nærmere 1.3 mrd i overskudd etter renter bare i juli, forutsatt guidet CASK på 0.43.

Får håpe de leverer godt i august, sept også, så blir dette et meget godt kvartal.

Juli skal liksom være den beste måned

løk te nasere :-)

fortsatt ingen nyheter om JV denne uken heller LOL
Marianne
06.08.2019 kl 08:11 5328

Yiield 0,51 forventet 0,54 i følge Reuter
Redigert 06.08.2019 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
wassa
06.08.2019 kl 08:11 5310

Norwegian Air Shuttle anslår en gevinst på 60 millioner kroner knyttet til kontrakter og opsjoner pr juli hittil i kvartalet, inkludert en gevinst på 90 millioner kroner knyttet til urealiserte sikringsposisjoner.

Det opplyses i selskapets trafikktall tirsdag.

Frykter at vi skal ned i dag etter disse tallene, DnB estimatene lå jo langt høyere og markedet reagerer deretter (tror jeg, men håper å ta feil)
lektor79
06.08.2019 kl 08:14 5223

Helt ok dette. Som forventet.

Strategien funker åpenbart. Det er ingen hemmelighet at NAS mangler flere fly i flåten.
Kabinen øker og lønnsomheten blir bedre. Er det ikke dette en ønsker til slutt, at selskapet begynner å bli lønnsomt. Kjempe tall!!!

Nedgang i antall passasjerer på 2%. Alle maxene er jo på bakken!
lektor79
06.08.2019 kl 08:17 5129

De er lønnsomme nå. Selskapet klarer seg alene. . Selskapet er en attraktiv samarbeidspartner eller oppkjøpskandidat.
Redigert 06.08.2019 kl 08:17 Du må logge inn for å svare

Akkurat, dette er jo kjempe bra!!! Tenk hvor mange prosent alle maxene ville ha utgjort om ikke.
lektor79
06.08.2019 kl 08:18 5096

Det må komme guiding utover dagen..
Marianne
06.08.2019 kl 08:19 5074

De er ikke lønnsomme nå selv om de går lønnsomhet i kvartalet noe de alltid gjør
abban
06.08.2019 kl 08:21 5021

Virker som billettinntektene øker med 7.7%.
Det er solid.

Det er et kraftig brudd med trenden ellers i Europa (Lufthansa / Ryanair).
lektor79
06.08.2019 kl 08:23 4967

Husk også at kjosen fortsatt er med. Nå anvendes han relasjonelt ut før gode dealer mot Boeing.
Tigeren
06.08.2019 kl 08:24 4944

Dette er bra. Nas kan levere milliard resultater og Karlsen og Kjos bekrefter at tjener mere penger pr billett. DNB Markets har en kjøpsanbefaling på Norwegian med kursmål 60 kroner.
Norwegian sikrer blant annet drivstoff, der det per utgangen av andre kvartal var sikret 120.000 tonn jet-fuel til 679 dollar per tonn i tredje kvartal, og 138.500 tonn til 682 dollar per tonn i fjerde
Norwegian øker inntjeningen og blir sterkt profitabelt.
Marianne
06.08.2019 kl 08:24 4903

De har hatt en agggredsiv markedsføring men det hjelper lite om de ikke tjener nok penger på det.

Verdt å merke seg at Nas har lav hedge og tjener på lav oljepris i motsetning til Ryanair med 90% hedge, 15% over dagens markedspris.
Marianne
06.08.2019 kl 08:29 4842

Det er skuffende tall. Selv om yielden er litt bedre enn i fjor er yielden mye lavere enn forventet og det er det siste norwegian trenger nå.De må levere og de leverer ikke nok.

I lys av at langdistanse økte hele 20 pst. fra juli i fjor, mener jeg økt yield til 0,51 er bra.

Men DnB var åpenbart helt på bærtur.

Silberman
Redigert 06.08.2019 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Malony
06.08.2019 kl 08:30 4807

Som jeg har nevnt til dere flere ganger..... Når Juni ble lavere enn forventet.... Hvordan I all verden skulle de klart å levere gode tall i Juli??? Så ja... Disse tallene var som forventet, eller bedre vil jeg si.
Marianne
06.08.2019 kl 08:33 4763

De er ikke bedre enn markedet forventet når de forventet 0,54? Resultatet ble 0,51.At renten på obligasjonslån har steget til 20.75 p bør også være et varsko
Redigert 06.08.2019 kl 08:35 Du må logge inn for å svare

Helt fine tall synes jeg. Så må de klare å unngå hedge-smell eller en smell som ligner rolls Royce fra i fjor. Så blir dette profirabelt i 2019 allerede. Se elnæs om junitall.

At renten er så høy på obligasjonslånet er dumt inntil det er betalt. Etter dette vil man se atskillig høyere ebt i kvartalsrapportene.
Redigert 06.08.2019 kl 08:36 Du må logge inn for å svare

"At renten er så høy på obligasjonslånet er dumt inntil det er betalt. Etter dette vil man se atskillig høyere ebt i kvartalsrapportene."
Redigert i dag kl 08:36

så etter at det er betalt så er det gull og grønne skoger for NAS? LOL

håper ikke du representerer den generelle naser for nivået er lavt!

Takk for det, god dag videre :)

Poenget er at 400 mill renteutgifter frafaller, øvrige renter mellom 3-5% på lån og 5-7% på den ubetydelige andelen gjenværende obligasjonslån. hvis ikke du forstod :)
Redigert 06.08.2019 kl 08:53 Du må logge inn for å svare
Marianne
06.08.2019 kl 08:47 4521

Hvordan skal de gå med overskudd i 2019 som de har lovet.?Q1 minus 2000 millionerQ2 pluss 100 Q3 som i fjor? 1300 milllioner i pluss . Q4 i fjor minus 3000 millioner. Hvordan skal dette gå opp? Det er enkel matematikk .
Redigert 06.08.2019 kl 08:56 Du må logge inn for å svare

Dessverre enig med deg her; som jeg skrev på en annen tråd i går så synes jeg at DnB estimatene var altfor høye. Dessverre vil nok markedet reagere negativt på det. Det positive med tallene er LH som Silberman skriver (og som også "forklarer" lavere yield). På den positive siden også at billettinntektene er opp såpass mye, og ikke minst hedge på drivstoff...

Tror du Q4 faller på 3000 mrd minus i år?? He he

3000, 2000, 1300 milliarder. Det blir mange nuller. Det er faktisk ikke enkel matematikk når jeg skal putte tusenvis av mrd inn i et regnskap som har 40+ mrd i inntekter ;)
Redigert 06.08.2019 kl 08:50 Du må logge inn for å svare

Restplassno ligger på et langt høyere nivå enn deg, og bidrar med relevante innlegg. Fra deg er det bare gørr og svada/nada
Marianne
06.08.2019 kl 08:51 4438

De var minus i q4 både i 2017 og 2018. Da spør jeg deg om hva du tenker rundt q 4 i 2019 og q3 2029?
Redigert 06.08.2019 kl 08:52 Du må logge inn for å svare
livecnn
06.08.2019 kl 08:52 4419

E24

– Trafikktallene viser at veksten flater ut, i tråd med strategien om å gå fra vekst til lønnsomhet, etter en periode med kraftig ekspansjon og betydelige investeringer. Tallene viser også at passasjerene reiser lengre og at flyene er fullere, noe som betyr at stadig flere velger Norwegian når de skal ut og reise, ikke minst interkontinentalt, sier fungerende konsernsjef og finansdirektør i Norwegian, Geir Karlsen

Tror ikke det blir 3000 mrd minus i alle fall, uansett hvor galt det går. 2029 er for øvrig langt frem i tid og vanskelig å spå ;)
Flipper
06.08.2019 kl 08:54 4395

Kan du ikke tall rekke ?

2000 Milliard ( Oljefond er på 9.000 Milliarder ) Det skal være 2 Milliarder LOL
livecnn
06.08.2019 kl 08:55 4374

Ganger man yield med trafikken får man billettinntektene. Disse kom i juli i år inn på 4,77 milliarder kroner, opp fra 4,43 milliarder i samme periode i fjor. Dermed økte billettinntektene med rundt 7,7 prosent.

Dette tallet inkluderer ikke ombordsalg og andre inntekter fra cargo og lignende.
mundus
06.08.2019 kl 08:56 4355

Du Marianne er helt på¨bærtur. Du snakker om minus 2000 mrd, 13000 mrd i pluss og minus 3000 mrd. Vet du hvor stort oljefondet er??
Redigert 06.08.2019 kl 08:56 Du må logge inn for å svare

Restplass tok det godt med humor *tommel opp*

Bearwizard viser at han har nada kompetanse om hvordan obligasjonsmarkedet fungerer!

bare svade prat fra fyren som vanlig og angriper de som kommer med fakta LOL