Trafikktall juli
Blir spennende dette. Lager en tråd vi kan diskutere i.
Selv håper jeg på RASK over 0.48-49 og yield over 0.52-0.53. Alt over er veldig bra, uansett hva DNB har sagt i forkant.
Tviler på at man kommer høyere enn 0.56 yield og 0.52 RASK, dette må være et absolutt fantasiscenario hvor alle våte drømmer blir virkelighet.
Selv håper jeg på RASK over 0.48-49 og yield over 0.52-0.53. Alt over er veldig bra, uansett hva DNB har sagt i forkant.
Tviler på at man kommer høyere enn 0.56 yield og 0.52 RASK, dette må være et absolutt fantasiscenario hvor alle våte drømmer blir virkelighet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
Restplassno
06.08.2019 kl 08:08
6888
Ganske som forventet egentlig.
Går vel nærmere 1.3 mrd i overskudd etter renter bare i juli, forutsatt guidet CASK på 0.43.
Får håpe de leverer godt i august, sept også, så blir dette et meget godt kvartal.
Går vel nærmere 1.3 mrd i overskudd etter renter bare i juli, forutsatt guidet CASK på 0.43.
Får håpe de leverer godt i august, sept også, så blir dette et meget godt kvartal.
Juli skal liksom være den beste måned
løk te nasere :-)
fortsatt ingen nyheter om JV denne uken heller LOL
løk te nasere :-)
fortsatt ingen nyheter om JV denne uken heller LOL
Marianne
06.08.2019 kl 08:11
6848
Yiield 0,51 forventet 0,54 i følge Reuter
Redigert 06.08.2019 kl 08:15
Du må logge inn for å svare
Norwegian Air Shuttle anslår en gevinst på 60 millioner kroner knyttet til kontrakter og opsjoner pr juli hittil i kvartalet, inkludert en gevinst på 90 millioner kroner knyttet til urealiserte sikringsposisjoner.
Det opplyses i selskapets trafikktall tirsdag.
Det opplyses i selskapets trafikktall tirsdag.
Bearwizard
06.08.2019 kl 08:11
6812
Frykter at vi skal ned i dag etter disse tallene, DnB estimatene lå jo langt høyere og markedet reagerer deretter (tror jeg, men håper å ta feil)
UngSpiler
06.08.2019 kl 08:15
6685
Strategien funker åpenbart. Det er ingen hemmelighet at NAS mangler flere fly i flåten.
Kabinen øker og lønnsomheten blir bedre. Er det ikke dette en ønsker til slutt, at selskapet begynner å bli lønnsomt. Kjempe tall!!!
Kabinen øker og lønnsomheten blir bedre. Er det ikke dette en ønsker til slutt, at selskapet begynner å bli lønnsomt. Kjempe tall!!!
De er lønnsomme nå. Selskapet klarer seg alene. . Selskapet er en attraktiv samarbeidspartner eller oppkjøpskandidat.
Redigert 06.08.2019 kl 08:17
Du må logge inn for å svare
UngSpiler
06.08.2019 kl 08:18
6619
ToffeeMan skrev Nedgang i antall passasjerer på 2%. Alle maxene er jo på bakken!
Akkurat, dette er jo kjempe bra!!! Tenk hvor mange prosent alle maxene ville ha utgjort om ikke.
Det må komme guiding utover dagen..
Marianne
06.08.2019 kl 08:19
6592
De er ikke lønnsomme nå selv om de går lønnsomhet i kvartalet noe de alltid gjør
abban
06.08.2019 kl 08:21
6539
Virker som billettinntektene øker med 7.7%.
Det er solid.
Det er et kraftig brudd med trenden ellers i Europa (Lufthansa / Ryanair).
Det er solid.
Det er et kraftig brudd med trenden ellers i Europa (Lufthansa / Ryanair).
Husk også at kjosen fortsatt er med. Nå anvendes han relasjonelt ut før gode dealer mot Boeing.
Dette er bra. Nas kan levere milliard resultater og Karlsen og Kjos bekrefter at tjener mere penger pr billett. DNB Markets har en kjøpsanbefaling på Norwegian med kursmål 60 kroner.
Norwegian sikrer blant annet drivstoff, der det per utgangen av andre kvartal var sikret 120.000 tonn jet-fuel til 679 dollar per tonn i tredje kvartal, og 138.500 tonn til 682 dollar per tonn i fjerde
Norwegian øker inntjeningen og blir sterkt profitabelt.
Norwegian sikrer blant annet drivstoff, der det per utgangen av andre kvartal var sikret 120.000 tonn jet-fuel til 679 dollar per tonn i tredje kvartal, og 138.500 tonn til 682 dollar per tonn i fjerde
Norwegian øker inntjeningen og blir sterkt profitabelt.
Marianne
06.08.2019 kl 08:24
6421
De har hatt en agggredsiv markedsføring men det hjelper lite om de ikke tjener nok penger på det.
Restplassno
06.08.2019 kl 08:27
6640
Verdt å merke seg at Nas har lav hedge og tjener på lav oljepris i motsetning til Ryanair med 90% hedge, 15% over dagens markedspris.
Marianne
06.08.2019 kl 08:29
6610
Det er skuffende tall. Selv om yielden er litt bedre enn i fjor er yielden mye lavere enn forventet og det er det siste norwegian trenger nå.De må levere og de leverer ikke nok.
I lys av at langdistanse økte hele 20 pst. fra juli i fjor, mener jeg økt yield til 0,51 er bra.
Men DnB var åpenbart helt på bærtur.
Silberman
Men DnB var åpenbart helt på bærtur.
Silberman
Redigert 06.08.2019 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
Malony
06.08.2019 kl 08:30
6575
Som jeg har nevnt til dere flere ganger..... Når Juni ble lavere enn forventet.... Hvordan I all verden skulle de klart å levere gode tall i Juli??? Så ja... Disse tallene var som forventet, eller bedre vil jeg si.
Marianne
06.08.2019 kl 08:33
6530
De er ikke bedre enn markedet forventet når de forventet 0,54? Resultatet ble 0,51.At renten på obligasjonslån har steget til 20.75 p bør også være et varsko
Redigert 06.08.2019 kl 08:35
Du må logge inn for å svare
Restplassno
06.08.2019 kl 08:34
6500
Helt fine tall synes jeg. Så må de klare å unngå hedge-smell eller en smell som ligner rolls Royce fra i fjor. Så blir dette profirabelt i 2019 allerede. Se elnæs om junitall.
At renten er så høy på obligasjonslånet er dumt inntil det er betalt. Etter dette vil man se atskillig høyere ebt i kvartalsrapportene.
At renten er så høy på obligasjonslånet er dumt inntil det er betalt. Etter dette vil man se atskillig høyere ebt i kvartalsrapportene.
Redigert 06.08.2019 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
"At renten er så høy på obligasjonslånet er dumt inntil det er betalt. Etter dette vil man se atskillig høyere ebt i kvartalsrapportene."
Redigert i dag kl 08:36
så etter at det er betalt så er det gull og grønne skoger for NAS? LOL
håper ikke du representerer den generelle naser for nivået er lavt!
Redigert i dag kl 08:36
så etter at det er betalt så er det gull og grønne skoger for NAS? LOL
håper ikke du representerer den generelle naser for nivået er lavt!
Restplassno
06.08.2019 kl 08:46
6301
Takk for det, god dag videre :)
Poenget er at 400 mill renteutgifter frafaller, øvrige renter mellom 3-5% på lån og 5-7% på den ubetydelige andelen gjenværende obligasjonslån. hvis ikke du forstod :)
Poenget er at 400 mill renteutgifter frafaller, øvrige renter mellom 3-5% på lån og 5-7% på den ubetydelige andelen gjenværende obligasjonslån. hvis ikke du forstod :)
Redigert 06.08.2019 kl 08:53
Du må logge inn for å svare
Marianne
06.08.2019 kl 08:47
6288
Hvordan skal de gå med overskudd i 2019 som de har lovet.?Q1 minus 2000 millionerQ2 pluss 100 Q3 som i fjor? 1300 milllioner i pluss . Q4 i fjor minus 3000 millioner. Hvordan skal dette gå opp? Det er enkel matematikk .
Redigert 06.08.2019 kl 08:56
Du må logge inn for å svare
Bearwizard
06.08.2019 kl 08:47
6264
Dessverre enig med deg her; som jeg skrev på en annen tråd i går så synes jeg at DnB estimatene var altfor høye. Dessverre vil nok markedet reagere negativt på det. Det positive med tallene er LH som Silberman skriver (og som også "forklarer" lavere yield). På den positive siden også at billettinntektene er opp såpass mye, og ikke minst hedge på drivstoff...
Restplassno
06.08.2019 kl 08:49
6235
Tror du Q4 faller på 3000 mrd minus i år?? He he
3000, 2000, 1300 milliarder. Det blir mange nuller. Det er faktisk ikke enkel matematikk når jeg skal putte tusenvis av mrd inn i et regnskap som har 40+ mrd i inntekter ;)
3000, 2000, 1300 milliarder. Det blir mange nuller. Det er faktisk ikke enkel matematikk når jeg skal putte tusenvis av mrd inn i et regnskap som har 40+ mrd i inntekter ;)
Redigert 06.08.2019 kl 08:50
Du må logge inn for å svare
Bearwizard
06.08.2019 kl 08:50
6215
Restplassno ligger på et langt høyere nivå enn deg, og bidrar med relevante innlegg. Fra deg er det bare gørr og svada/nada
Marianne
06.08.2019 kl 08:51
6205
De var minus i q4 både i 2017 og 2018. Da spør jeg deg om hva du tenker rundt q 4 i 2019 og q3 2029?
Redigert 06.08.2019 kl 08:52
Du må logge inn for å svare
E24
– Trafikktallene viser at veksten flater ut, i tråd med strategien om å gå fra vekst til lønnsomhet, etter en periode med kraftig ekspansjon og betydelige investeringer. Tallene viser også at passasjerene reiser lengre og at flyene er fullere, noe som betyr at stadig flere velger Norwegian når de skal ut og reise, ikke minst interkontinentalt, sier fungerende konsernsjef og finansdirektør i Norwegian, Geir Karlsen
– Trafikktallene viser at veksten flater ut, i tråd med strategien om å gå fra vekst til lønnsomhet, etter en periode med kraftig ekspansjon og betydelige investeringer. Tallene viser også at passasjerene reiser lengre og at flyene er fullere, noe som betyr at stadig flere velger Norwegian når de skal ut og reise, ikke minst interkontinentalt, sier fungerende konsernsjef og finansdirektør i Norwegian, Geir Karlsen
Restplassno
06.08.2019 kl 08:54
6172
Tror ikke det blir 3000 mrd minus i alle fall, uansett hvor galt det går. 2029 er for øvrig langt frem i tid og vanskelig å spå ;)
Flipper
06.08.2019 kl 08:54
6162
Kan du ikke tall rekke ?
2000 Milliard ( Oljefond er på 9.000 Milliarder ) Det skal være 2 Milliarder LOL
2000 Milliard ( Oljefond er på 9.000 Milliarder ) Det skal være 2 Milliarder LOL
Ganger man yield med trafikken får man billettinntektene. Disse kom i juli i år inn på 4,77 milliarder kroner, opp fra 4,43 milliarder i samme periode i fjor. Dermed økte billettinntektene med rundt 7,7 prosent.
Dette tallet inkluderer ikke ombordsalg og andre inntekter fra cargo og lignende.
Dette tallet inkluderer ikke ombordsalg og andre inntekter fra cargo og lignende.
mundus
06.08.2019 kl 08:56
6122
Du Marianne er helt på¨bærtur. Du snakker om minus 2000 mrd, 13000 mrd i pluss og minus 3000 mrd. Vet du hvor stort oljefondet er??
Redigert 06.08.2019 kl 08:56
Du må logge inn for å svare
Restplass tok det godt med humor *tommel opp*
Bearwizard viser at han har nada kompetanse om hvordan obligasjonsmarkedet fungerer!
bare svade prat fra fyren som vanlig og angriper de som kommer med fakta LOL
Bearwizard viser at han har nada kompetanse om hvordan obligasjonsmarkedet fungerer!
bare svade prat fra fyren som vanlig og angriper de som kommer med fakta LOL
Marianne
06.08.2019 kl 08:57
3530
Som jeg skrev over gikk det fort i svingene men jeg har rettet det opp og du skjønte vel hva jeg mente? Bruk tid og heng dere opp i dette og ikke det jeg forsøker å kommunisere.
Redigert 06.08.2019 kl 08:59
Du må logge inn for å svare
Restplassno
06.08.2019 kl 08:58
3515
Du må nok inn og kikke på kvartalsrapportene igjen, Marianne. Når du har riktig sluttsum kan vi snakke. Du kan se om du finner minst ett argument for hvorfor det er vanskelig å sammenligne Q4 18 med Q4 2019
mundus
06.08.2019 kl 08:59
3510
Gjorde det, men les korrektur før du poster. Måtte bare reagere. Ha en fin dag.
Marianne
06.08.2019 kl 09:00
3513
Restplass nå har jeg bedt deg om å komme med tall for q3 og q 4?kan du komme med det og hvorfor. Markedet vil vise om tallene er så gode som dere sier i dag. Jeg tror at markedet vil synes det er dårlige tall
Redigert 06.08.2019 kl 09:04
Du må logge inn for å svare
Det er inntektene man lever av ikke omsetningen (og passasjertallene)
Bearwizard
06.08.2019 kl 09:04
3485
Kan du vise til et eneste innlegg du har kommet med der fakta er en del av innlegget?
Uten å ta for hardt i så tror jeg nok at jeg kan langt mer om obligasjonsmarkedet enn deg....
Uten å ta for hardt i så tror jeg nok at jeg kan langt mer om obligasjonsmarkedet enn deg....
Fritt fall, et virkelig svalestup. En gavepakke full av kjærlighet til sine venner med shortposisjoner, møysommelig dekorert og signert av DNB m.fl. :-)
Men aksjer klarer de ikke å riste ut,
Restplassno
06.08.2019 kl 09:12
3391
Du må på en måte gi meg noe av substans for at jeg skal være med på leken, Marianne. Det holder ikke å bare sitte og stille spørsmål. Det skal være en diskusjon, ikke en monolog ;)
Sitte og rope om 3-4000 mrd det tenner ikke meg!
Sitte og rope om 3-4000 mrd det tenner ikke meg!
Redigert 06.08.2019 kl 09:14
Du må logge inn for å svare