KATASTROFALE MENGDER !!!

AksjeRik
06.08.2019 kl 08:41 1367


PERMAFROSTEN SMELTER HYPER RASKT !!!


https://twitter.com/Laurie_Garrett/status/1157015875276464129?s=09


GRØNLANDSISEN skulle ikke smelte slik før 2070 !!!

https://thehill.com/opinion/energy-environment/456112-greenlands-ice-sheet-wasnt-expected-to-melt-like-this-until-2070?amp#click=https://t.co/TCIrjQ8YR1


OVER HELE JORDEN smelter permafrosten 50 - 70 ÅR FOR TIDLIG !!!

https://www.livescience.com/65709-arctic-permafrost-melts-decades-early.html


Dette vil forårsake MYE hurtigere økte havnivåer enn tidligere anntatt ! men også MER FANGET VARME i noen regioner og kaldere temperaturer i andre !!!

P.g.a det ATLANTISKE TRANSPORTBÅNDET !!!



OG dette ER beviselig MENNESKENES FEIL når en SER hva som SKJER I NATUREN som HELHET !!!



MENNESKER har IKKE nok RESPEKT og FORKJÆRLIGHET til naturen og LIVET men altfor stor KJÆRLIGHET TIL PENGER OG TING !!!



Ta andre valg !!!




VÅKN OPP !!!!!!
Redigert 20.01.2021 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
Jakal
06.08.2019 kl 08:58 1303

Men AksjeRik, kanskje tickernavnet ditt er moden for en revisjon?
De fleste oppegående mennesker er enig i din bekymring, men jeg er redd du skriker ut i tåkehavet.
Utfordringen er ikke kunnskap men virkemidler. Du skriver at vi skal ta andre valg - Hvem og hva tenker du på: Innbyggere i den fattige del av verden (tredje verden) som ønsker å få en liten del av vår enorme velstandsutvikling. Eller tror du nordmenn er villige til å redusere velstandsnivået med 10-20 % for å sikre en levedyktig verden for nye generasjoner?
Jeg har ikke så stor tro på enkeltindividitets vilje før krisen virkelig føles på kroppen. Derfor støtter jeg overnasjonale organer som EU, som har kraft til å tilsidesette demokratiske virkemidler for å gjennomføre de nødvendige tiltak.
Redigert 20.01.2021 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
Odi.1
06.08.2019 kl 09:47 1241

Pussig dette..

Økningen med Fly reiser i det Offentlige Norge økte jo kun med 17 % i fjor.
17 % OPP på 580 000 000 KM pr år er jo ikke så mye det...
Redigert 20.01.2021 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
Jakal
06.08.2019 kl 09:59 1215

Virkelig? Ja, det kan være langt mellom liv og lære. Det blir interessant å se hvor stort gjennomslag de grønne får i høstens valg, det blir en lakmus-test på hvor bevisste vi er på miljøkrisen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.08.2019 kl 10:02 1204

Du må fikse CapsLock-knappen din. Den slår seg tydeligvis på i tid og utide.
Redigert 20.01.2021 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
06.08.2019 kl 10:34 1170

Jeg tror at det slett ikke bare er jeg som er lei av ensidig mas om at man ikke må kjøre dieselbil eller fly.
Debatten burde omfattet mye mer. F eks kunne noen med god kunnskap satt opp en liste over ting det er dumt å gjøre og hva alternativene faktisk gir av reduksjon.
Da kunne man kanskje få være miljøbevisst på de områdene det er enklere å gjennomføre enn bare å kutte ut bilen, og kanskje kan det til og med bidra mer?
Jeg kjører bil, og guttungen regnet ut at ca 36 trær tar opp den co2'en som den slipper ut gjennom året. Nå er vi oppe i ca 40 samt nesten like mange meter hekk.
Da synes jeg at jeg har gjort noe, men det gir pr i dag ingen anerkjennelse.
Han regnet også ut at man når man går slipper ut ca 37 gram co2 pr km. Altså kan en ny bil med 3 personer i godt konkurrere med det å gå!

Folk skryter av at de er så miljøvennlige at de kjører elbilen til hytta annenhver helg, det går så fint osv.
Men utslippsfritt er det jo ikke, og dessuten da har man to 'boliger' som krever sitt til oppvarming osv.
Jeg har ikke hytte og kjører følgelig ikke til den, men det teller ikke for jeg har jo dieselbil.

Poenget mitt er at dersom man i stedet for å bare kjefte på hverandre faktisk har reelle tall for ulike tiltak så kan helt sikkert alle bidra. Da kan det kanskje til og med bli morsomt, i stedet for at man bare skal skamme seg uansett hva man gjør.

For det er noe feil med nesten alt føles det som. F eks om man tar tog til jobben så holder ikke det, neida, man skal GÅ til toget også. Når det er sånn så blir de fleste bare oppgitt og lei. Gjør det morsomt så vil alle bidra!
Redigert 20.01.2021 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
06.08.2019 kl 10:44 1149


Demokratiet er en VITS ! Kapitalismen er en vits ! Politikere er en vits ! Menneskene er en vits !


Menneskene velger så klart BARE de politikerne som vil gjøre det de ønsker, de tenker og velger slik de er opplært til og alt de ønsker er å forbruke og ødelegge uten tanke for konsekvensene !!! Bekvemmeligheter, de vil bare kose seg til døde, og lommeboka står øverts på prioriterings-listen, IKKE klima !

Når så menneskene har forstått alvoret, da er det FOR SENT !!!!

Alle disse jæ... menneskene !, grådige hensynsløse termitter som igjen og igjen bare føder flere termitter som bare er opplært til selvisk tankegang og bedrive ødeleggende utspekulert tankegang og virksomhet !!!

I det store og hele er verdslige mennesker NOE STORT DRITT !!!.
Redigert 20.01.2021 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
Jakal
06.08.2019 kl 10:46 1144

PSI, gode poenger. Jeg tror både pisk og gulrot må innføres på konkrete hverdagsoppgaver. Men dette er ikke lett. Eks kildesortering: Vasker vi sylteglass med varmt vann før vi hiver de i glasscontainer er det ikke miljøvennlig. Nyere oppvaskmaskiner er mer miljøvennlig enn vasking for hånd, men kanskje ikke hvis vi erstatter en eldre oppvaskmaskin. Elbiler er gunstig for miljøet, men ikke hvis vi erstatter bilen hvert 3 år. Osv osv.
Et annet eksempel: En forsker undersøkte klima-avtrykket mellom velstående Bærum-innbyggere og miljøbevisste beboere på Grünerløkka. Bærum-beboerne hadde hus med hage, SUV og hytte på fjell / ev sjø. Grünerløkka-beboerne levde økologisk, hadde ikke bil og syklet til jobb.
Så hvem syndet mest:
Grünerløkka-beboerne, fordi de brukte oppsparte midler til langtur med fly til andre siden av verden.
Så dette er ikke enkelt.
Redigert 20.01.2021 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
Jakal
06.08.2019 kl 10:48 1144

Hyggelig da at du er det store unntaket, AkseRik.
Redigert 20.01.2021 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
06.08.2019 kl 11:23 1117


Nei jeg er ikke noe bedre ! , men jeg er beklageligvis født oppi denne verden ! Dette er meningen og tankene mine etter å ha opplevd menneskene i denne verden ! Jorden er så er så unik , frodig og vakker men som vi ødelegger ! Trist og jævlig å ære vitne til ! Og årsakene er bare så latterlige men sanne !
KJÆRLIGHET TIL P E N G E R , som egentlig ikke er noen verdi i det hele tatt ! og kjærlighet til TING , som bare forvitrer !
FALSKHET OG DÅRLIGE EGENSKAPER OVER DET HELE ER ÅRSAKENE !

KJÆRLIGHETEN TIL DET GODE ER FRAVÆRENDE !
Redigert 20.01.2021 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
06.08.2019 kl 11:38 1105


I denne verden er det slik at det gode skal være dårlige og det onde skal være godt !
Denne onde verden former oss alle !
Redigert 20.01.2021 kl 22:34 Du må logge inn for å svare