Hagen drapsmannen blir aldri dømt

Slettet bruker
06.08.2019 kl 14:30 1224

selv om de finner dama dau er det mer en nok rimelig tvil. Politiet har møtt sin overmann som tydeligvis er et geni, nå slipper han også et år i varetekt pga all rimelig tvil.
Eneste måte å dømme på er 1. tilståelse, 2. de finner dama dau og finner østeuropeerne som vil snakke.
kokkohill
06.08.2019 kl 14:40 1219

Dette løser seg skal du se , hacke monero herfra til evigheten er den mest opplagte
Slettet bruker
06.08.2019 kl 14:43 1216


Drapsmann? Ført må de finne den som er drept.
Slettet bruker
06.08.2019 kl 15:15 1189

Det som forundrer meg er hvordan de betaler 10 mill uten å klare og spore hvor pengene går. (Vi lever da i 2019)
Slettet bruker
06.08.2019 kl 15:23 1183

Døm som itte skjønner hva detta går i, må være døm som også mener julenissen er i live og bor på Romsås.
Slettet bruker
06.08.2019 kl 15:25 1181

Rart at de betaler uten å kreve at det finnes livstegn.
Hr.Suhr
06.08.2019 kl 17:06 1149

Kan jo hende at gubben og politiet har blitt enige om å være uenige om betalingen.
Er vel en uskreven lov dette at statsmakten ikke utbetaler løsepenger.
Dere husker vel historien med barnebarnet til oljekaksen Getty? Jeg husker den ikke,
men vet at Getty først nektet å betale, og at dette endte med at gutten fikk avskåret det ene øret.
Tror ikke vi skal se heeelt bort i fra at fruen kan være i live ennå, og at denne betalingen da
trolig ble gjort mot bevis på at hun faktisk er i live.
Fluefiskeren
06.08.2019 kl 17:18 1144

Det er da ikke myndighetene kravet er rettet til. Hagen er en av Norges milliardærer og 10 millioner er ikke all verdens for han.
holysmoke
06.08.2019 kl 17:46 1130

Hver dag som går uten at Fru Hagen dukker opp er et nytt indisium mot hennes aller nærmeste i livet. Det nytter ikke å betale seg ut av dette.
holysmoke
06.08.2019 kl 18:15 1118

Politiet fikk akkurat den reaksjonen de forventet etter deres siste pressekonferanse der de fastslo at hun er død. Nå gidder han ikke å skrive gebrokkent engang. Har vel lagt merke til hvordan slikt ble avkledt i Wara-saken..
Hr.Suhr
06.08.2019 kl 18:22 1116

Riktig observert Fluefisker, men her markeres det klart at Hagen betaler uavhengig av politiet.
..men dette er du sikkert litt for dum til å forstå du, skjønner du
Fluefiskeren
07.08.2019 kl 11:02 1037

Var det dum du sa?

Du har jo ikke forstått noenting av det jeg skrev. Det burde ikke vanskelig å forstå.

Dom som sier dom er domme, dom er domme, domme, dom
Slettet bruker
07.08.2019 kl 11:07 1029

Om hun lever, hvordan tror dere det står til? Må være meget vanskelig, om hun så får førsteklasses forpleining. Noe som selvsagt er lite trolig.

det er feks ikke uvanlig at en kvinne i hennes alder går på reseptbelagte medisiner.
Slike er nok meget vanskelig å få tak i om ikke det skrives ut.
Gok
07.08.2019 kl 13:26 974

Jeg var på min første pressekonferanse i går, den som familiens bistandsadvokat Holden arrangerte hos advokatfirma Hjort i Akersgata i går kl 12. Jeg er 70 år, ikke journalist, men opptatt av noen få spektakulære kriminalsaker som denne, Orderud-saken og noen få andre. Det var svært interessant å observere hva som ble sagt, og like mye å observere hva som ikke ble sagt.

Jeg er ikke akkurat imponert over norske journalister og spesielt ikke NRK's krim-"ekspert" Olav Rønneberg som innleder sin lange kommentar/Ytring i går med dette:
«Familien tror Anne-Elisabeth Hagen fortsatt er i live. Politiet tror det er mest sannsynlig at hun er drept. Det er ikke lett å vite hvem som har rett.»

Denne fyren har godt betalt for å følge med på krimsaker, mens jeg er en amatør, men med evne til å TENKE og ANALYSERE noe de fleste norske journalister dessverre ikke ser ut til å være i stand til.

Faktum er at politiet lanserte en ny hovedhypotese i slutten av juni om «en fingert kidnapping for å skjule et drap». Samtidig sa selvsagt politiet de som før fortsatt etterforsker bredt og holder flere muligheter åpne.

De angivelige kidnapperne eller "motparten" som de også kalles, hadde da vært tause i ca 5 måneder. Så kommer det respons 8. juli bare noen dager etter at politiet lanserte sin nye og svært dramtiske hovedhypotese.

Advokat Holden er meget dyktig og erfaren. Det mest interessante spørsmål han fikk fra en journalist i går, var om familien fikk fullt innsyn i politiets etterforskning. Holdens svar var dette (etter min hukommelse):
«Jeg har vært politijurist, og om jeg hadde hatt ansvaret for en tilsvarende sak, så ville jeg selvsagt ikke gitt familien fullt innsyn i politiets arbeid. Det er viktig at færrest mulig har fullt innsyn i etterforskningen.
Derfor har jeg heller ikke bedt om å få fullt innsyn i denne saken. Men vi har et godt og nært samarbeid med politiet.»

Jeg er rimelig sikker på hva politiet jobber med og hvilke spor de går etter. Jeg er også rimelig sikker på at de har en del fellende bevis i og med at de gikk ut med sin ganske oppsiktsvekkende nye hovedhypotese i juni.
Enda mer overbevisende er det at Tommy Brøske på pressekonferansen i går kl 14, fortsatt fastholder politiets hovedhypotese så lenge det ikke har kommet LIVSBEVIS.

Fru Hagens nære venninne siden folkehøyskolen har latt seg intervjue to ganger i Dagbladet og en gang i Expressen. Hun har garantert vært i samtaler med politiet. Hun er sikker på at saken blir løst i løpet av året. Det er også jeg.

Olav Rønneberg er mindre interessant enn Donald Duck.
Hr.Suhr
07.08.2019 kl 13:32 969

Poenget mitt var bare at polisen må ta flere hensyn, også at det kan
finnes potensielle copycats som som vil gjenta sånne bragder
hvis det ligger i kortene at i Norge er det bare å opptre tøft, så
gir man etter.
(synes fremdeles du kommenterer teit og flåsete)
polemiker
07.08.2019 kl 13:45 965

Bra innlegg Gok.

Jeg tror også at politiet sitter på bevis eller sterke indisier, men at de enn så lenge ikke helt har klart å knytte dem opp mot noen uten at det kan stilles rimelig tvil.

Disse utbetalingene fra familien Hagen er enten et forsøk på å avspore etterforskningen eller også ganske enkelt en genial måte å betale medsammensvorne eller få noen til å holde kjeft. Alle utbetalinger fra Hagens konto blir naturligvis nøye overvåket, så det kan vel også tenkes at han er blitt konfrontert med dette og at han da kom ut med denne historien for å "hvitvaske" pengeutbetalingene.

Om det hadde vært noen virkelige journalister igjen burde de naturligvis ha spurt politiet direkte om dette. Visste politiet om disse utbetalingene på forhånd? Oppdaget politiet dette selv eller først etter at Hagen fortalte dem om det?
Slettet bruker
07.08.2019 kl 13:54 962

Det Gok også bør kunne innse, selvom Gok sikkert har mer oversikt enn meg, er at politiet, som mange andre, helgarderer situasjonen.

De finner det mest trolig at hun er drept, men holder andre muligheter åpne. Er ikke dette rein helgardering? De tror det ene, men utelukker ikke det andre.
Hvem kan trekke noe bastant ut av dette?

Holden sier derimot at de har fått vite at hun lever. Dette kan etter hva jeg vet selvsagt være en stor bløff, men da er det likevel vanskelig å være helt bastant, uavhengig av hva politiet og andre måtte finne "mest sannsynlig".

Når det er sagt virker det nok som at håpet om liv svinner for hvert sekund som går.
Redigert 07.08.2019 kl 13:57 Du må logge inn for å svare
Gok
07.08.2019 kl 13:59 959

VG har et interessant intervju i dag med tidligere politietterforsker Roger Stubberud.

Det som sies her er egentlig ganske elementært for alle som har "litt" peiling på kriminalsaker. Men NRK's Rønneberg er så uvitende at det begynner å bli direkte pinlig.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Jo3dWX/sikkerhetsekspert-om-manglende-livsbevis-i-loerenskog-forsvinningen-helt-unikt?utm_source=vgfront&utm_content=row-6
Slettet bruker
07.08.2019 kl 14:11 948

hvorfor så harm eller bitter på Nrk's Rønneberg?
I den "interessante" artikkelen du viser til så sier jo denne stubberud (tror jeg det er) at "– Det vil overraske meg om politiet nå utelukker at Hagen kan være i live."
Da er jo kanskje ikke saken så opplagt likevel? Som jeg sa overfor, politiet helgarderer, slik de trolig er nødt til inntil de vet mer.

Og dette med å få et forhold til noen så vi jo under Stockhom ranet (stockholmsyndromet) uten sammenlikning forøvrig.
Redigert 07.08.2019 kl 14:12 Du må logge inn for å svare
polemiker
07.08.2019 kl 17:40 912

Tror nok Rønneberg har gjort seg opp sine private meninger om denne saken, men streber etter å være så sakelig og objektiv som mulig.

Kidnappere har alt å tjene på å vise at offeret er i live, mener Ivar Fahsing

og denne kommentaren fra sikkerhetseksperten Roger Stubberud,sier vel det meste.
– Aktører som holder noen i over ni måneder, tror jeg ikke det er mange av i verden. I hvert fall ikke i Norden. Spørsmålet er om de finnes.

Trolig ikke. Har vel vært noen kidnappingssaker bl.a. med Boko Haram hvor det har vært mangelfullt med "livsbevis", men deres intensjon var ikke å kreve løsepenger, men beholdt dem som sex-slaver og avlsdyr. Det er nok neppe tilfelle i denne saken.
BalkongSjampis
07.08.2019 kl 20:36 894

Vedder på at det er ektemannen, slik de fleste trur
Redigert 07.08.2019 kl 20:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 15:04 831

Vi får sikkert aldri vite hva som er skjedd. Det er vel kanskje mulig å bestikke tjenestemenn i Norge også? Sikkert ikke noe bedre i Norge enn andre land vil jeg tro. Jeg vet ikke, jeg bare spør fordi jeg er usikker.
Slettet bruker
10.08.2019 kl 10:20 764

Hva er dette for noe?

Ingen andre med mindre penger hadde blitt behandlet på denne måten.

Hvor lenge skal dette spillet få fortsette?

https://www.dagbladet.no/nyheter/veldig-uheldig/71473930#_ga=2.154740285.444978764.1565408447-1373218400.1546369200
Redigert 10.08.2019 kl 10:21 Du må logge inn for å svare