LPG - Cleaves oppjusterer forventningene til ratene!!

Slettet bruker
LPG 07.08.2019 kl 08:35 25839

EIA's monthly update on #US #LPG exports is revised up, w biggest gain for prompt months. Our new monthly #VLGC spot rate model indicates an Aug avg of $51k/d, 3Q19 at $56k/d (vs our July $44k/d forecast) & a peak in Oct at $84k/d. Highly bullish for $AVANCE $BWLPG $LPG #shipping

Fra Cleaves Securities / Hannisdahl
Redigert 21.01.2021 kl 07:58 Du må logge inn for å svare
Bertelli
07.08.2019 kl 08:59 13281

Ja da prøver jeg å øke med 7000 på 36,2.
Davinci_me
07.08.2019 kl 09:40 13224

Rått!! Tenker flere og flere trekker mot LPG fremover i nervøse tider. Topp i oktober ja! Er snakker vi dobling de neste 6-10 ukene.
Slettet bruker
07.08.2019 kl 09:49 13193

Gutter,

Tenk på når IMO hysteriet skår inn for fult! Kan bli nye Opticom dette:)
Slettet bruker
07.08.2019 kl 09:53 13173

For BWLPG virker det som robotene er skrudd på kjøp. Etter at de har solgt i dagevis. For BWLPG er det ganske viktig i forhold til kurs, vi får se om de har kjøp hele dagen..
Slettet bruker
07.08.2019 kl 10:22 13079

Arctic ute å buller aksjene før tallene:)
Slettet bruker
07.08.2019 kl 22:44 12850

Blir rally imrg. Us var rett ned når osl stengte. Dorian steg bra i dag. Arctic ute å buller. Ratene oppjustert. Dorian har outperformer. Sterk kjøperside i bwlpg i dag.
urix
08.08.2019 kl 06:46 12661

Nei BWLPG blir ikke den nye Opticom, Opticom gikk fra 50 kroner til 2300 kroner og var en boble ala Bitcoin, Bwlpg har substans, båtene har en verdi og de tjener nå rått med penger, det vil fortsette i flere år framover om ikke verden går til helvete. Gode utbytter kommer om ikke altfor lenge, Bwlpg har hatt en policy at gi 50% etter skatt i utbytte.
Slettet bruker
08.08.2019 kl 07:17 12618

Guidingen fra Dorian i går for utsiktene fremover innen LPG produksjon/handel og shipping var jo bare kanonbra. Det bli svære inntekter for selskapene i årene som kommer og det er en hel rekke land med store befolkninger hvor bruken av LPG nå øker kraftig. India/Filippinene/Indonesia/Vietnam/Korea/Kina/Europa/+++

Det viktigste blir at rederene ikke bygger markedet ihjel med overkontrahering.
Redigert 08.08.2019 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Springer
08.08.2019 kl 08:42 12430

Om rederne mot formodning nå skulle begynne å bygge alt de maktet, ville det ta et par år før markedet ble oversvømt av ledig tonnasje. Avance og BW LPG har tjent inn et par ganger selskapsverdien innen da. Dette skal ihvertfall jeg være med på.
Davinci_me
08.08.2019 kl 09:01 12383

Det skal reprises i denne bransjen. Avance skal til 38 ish og Avance til 50 kr innen et par uker.
Slettet bruker
08.08.2019 kl 09:02 12395

Hva med handelskrigen og Iran usikkerheten? Handelskrigen kan jo føre til en global nedgang.
Springer
08.08.2019 kl 09:07 12377

Noen uheldige aspekt med handelskrigen:
- Oljeprisen går ned, og shaleoljeprodusentene i Amerika tjener ikke penger. Da legger de ned virksomheten og det produseres mindre LPG som må fraktes.
- Global nedgang vil føre til at det fødes færre barn i India som trenger LPG.
Tror disse uheldige faktorene er tatt hensyn til mange ganger allerede i prisingen av LPG fraktselskaper på OB.
Springer
08.08.2019 kl 09:08 12366

Kan legge til at dersom nok shale-produsenter legger ned virksomheten til oljeprisen fyke rett opp!
Frontman
08.08.2019 kl 10:04 12619

Vi får se! tenker Hannisdahl får rett jeg
sjakknøtt
08.08.2019 kl 10:04 12616

LPG ratene for VLGC holder seg fortsatt på gode nivåer. Ifølge Poten 7 augist var spot raten: $ 51 731 per dag.
http://energy.poten.com/poten-daily-briefing-webpage-08/07/2019
Avance nevnte i Q1 rapporten en break even rate på $ 22 500.
Med disse ratene håver Avance og BWLPG store daglige overskudd!
Slettet bruker
08.08.2019 kl 10:21 12570

Med dagens rater er P/E litt over 1 for Avance.
De seiler inn rundt 1,2 mrd. NOK i overskudd per år (eller 18-19 kroner per aksje) med dagens rater.
Redigert 08.08.2019 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
urix
08.08.2019 kl 13:35 12393

Hvem skriver du om? Avance eller BWLPG?
Slettet bruker
08.08.2019 kl 16:29 12218

Dorian hadde en snittrate på 29500 i 2.kv.
Slettet bruker
08.08.2019 kl 22:16 12003

Lpg opp også i dag. Når skal våre norske konkurrenter bykse???
Slettet bruker
09.08.2019 kl 08:25 11756

Ny dag, nye muligheter. Er det i dag vi skal ta igjen forspranget til Dorian?

God helg.
Davinci_me
09.08.2019 kl 08:53 11677

Short delvis dekket inn i BW i går. Ikke skjedd i Avance. Kan komme noen finre rykk her i dagen.
Davinci_me
09.08.2019 kl 08:58 11651

Ellers flere positive impulser fra Asia som støtter industriproduksjon. Godt nytt for LPG.
tapogvinn
09.08.2019 kl 09:11 11601

Dorian LPG (Hold, TP: USD9.80) - H2e on a downward trend

We have lifted our 2021e and 2022e EBITDA by 14% and 9%, respectively, as we now incorporate scrubber earnings into our forecasts. Dorian has now confirmed that 12 of its modern VLGCs will be retrofitted by 2020. Despite this, we expect a challenging H2 2019, given the seasonal downturn and potential ending of propane arbitrage conditions due to increased US export capacity. We reiterate our HOLD, but we have lowered our target price to USD9.8 (10.8).
Slettet bruker
09.08.2019 kl 09:46 11510

Stoler mer på Cleaves Securities. De melder om økte rater:)
Slettet bruker
09.08.2019 kl 10:12 11454

Pareto ute å buller lpg markedet i dag. Lite handel - så langt
Davinci_me
09.08.2019 kl 12:03 11300

Kilde til denne? Er jo stikk i strid med resten av analytikerkorpset.
kodenavn
09.08.2019 kl 12:08 11289

Veldig lite omsatt i dag, både i Avance og BWLPG. Ikke så rart. Hvem vil selge på disse latterlige kurser.
Ratene er fremdeles over 50 K, og millionene renner inn hver dag.
googleearth11
09.08.2019 kl 14:24 11149

Dnb har vel gang på gang vist sin totale inkompetanse på sektoren. Drnne Dyvik bør gjøre noe annet enn å tenke på et tall.
Slettet bruker
09.08.2019 kl 14:42 11119

De skriver at de venter et utfordrende H2 i 2019. Dorian skrev jo noe helt annet i sine forventninger - dessuten - ratene i Q3 -19 har jo vært fantastisk gode så langt med rater godt over 50k USD per dag. Nå begynner man straks å slutte reiser for september 2019 og ratene er fremdeles rundt 50k USD per dag. Da må det jo bli katastroferater i Q4-19 for at H2-19 skal bli utfordrende.
tapogvinn
09.08.2019 kl 15:42 11037

det kan nesten virker som amerikanerne har lest analysen til Dyvik, for Dorian faller 3-4% i skrivende stund.
Superoptimist
09.08.2019 kl 15:48 11013

Såvidt jeg kan se av hjemmesiden + 2,32%
tapogvinn
09.08.2019 kl 15:53 10999

du må nok sjekke et sted som viser riktig kurs.
Superoptimist
09.08.2019 kl 15:59 10981

Nå - 1,13%.

Og nå nesten 4 ja.
Redigert 09.08.2019 kl 16:12 Du må logge inn for å svare
Starm
10.08.2019 kl 08:50 10679

TDN Direkt: For øvrig viser Pareto Securities i en oppdatering fredag til at Targa, som er den nest største LPG-eksportøren i USA, torsdag rapporterte andrekvartalstall, og i forbindelse med rapporten kom det frem at Grand Prix-rørledning fra Permian til Mont Belvieu i Texas nylig kom i full driftsmodus.
"Vi har ventet på denne bekreftelsen (som er en måned bak planen), og tror dette kan være en del av grunnen til det massive oppgangen i propanproduksjonen forrige uke", skriver meglerhuset.
Med ny eksportkapasitet som også kommer tror Pareto fortsatt at LPG-eksport fra USA vil øke, og at Opecs produksjonskutt er "ekstremt positivt" for VLGC-markedet ettersom volumet fra USA da står for all vekst - uten at det oversvømmer det globale markedet og presser prisene lavere.

Davinci_me
10.08.2019 kl 10:36 10570

Gleder meg til å se guiding fra Avance og BW ved Q2 pres. Asia vokser 4-5% i året tross handelskrig. Kina kommer vel inn på ca 4.5% ned fra 6%. Vi må huske at over 90% av all LPG transport blir benyttet i Asia og ikke Kina.

Større prosjekter settes daglig i gang og behovet for bla propan er økene. Samtidig øker propanlagrene i USA. Rentene kuttes også over en lav sko i Asia/Oseania. Noe som må sies ikke diskontert i dagens segment/kurs. Det er lyse tider for transport for LPG. Stadig flere laster går Asia og ikke Midtøsten. Noe som presser ratene stadig høyere. Rater på 85.000 dollar/d. ventes i oktober med jevn sesongvariert øking i H1- 20 og toppen av sykelen i H2. 20. Med rater på et snitt 75.000 dollar dagen de neste 18 mnd fra september 2019, har Avance et overskudd å¨på 53.000 dollar dag pr skip. Det er rått!!

Et lite reknestykke.

14 skip X 52.000 dollar X 540 dager = 393.120.000 dollar * 8,88 = 3.459.456.000 kr.

3.5 milliarder i overskudd neste 18 mnd - der 70% kommer til å gå til utbytte til aksjonærer. Dvs 2.5 mrd. Eller om lag 40 kr pr aksje de neste 18 mnd.

Hva tror du aksjekursen i tillegg til utbytte vil være? 100 kr- 120 kr en plass.

Handles nå til under 25 kr... Vet hvor jeg plasserer 50% av min portefolje.
Slettet bruker
10.08.2019 kl 12:25 10465

Det stemmer at det forventes økte rater.

Men caset slik det står i dag med rater på litt iver 50k er også vanvittig bra.

Med fokuset på IMO som nå starter på høsten kan caset bli hypet herifra til månen med det fundamentale liggende bak. Det vi si at kursen kan stige voldsomt og da mener jeg voldsomt. Gitt IMO hype kan kursen fint stige til kr 100 før jul.
Slettet bruker
10.08.2019 kl 13:04 10422

Analytikerne skriver om naturlige sesongvariasjoner mens de ikke får med seg det som nå egentlig skjer som er en stor strukturell endring i energiforsyningen i verden. Mindre bruk av kull, økt tilgang på, produksjon og bruk av billig LPG, samt infrastruktur som kommer på plass i stort tempo. USA tar en ledende rolle og utkonkurrerer nå Midtøsten.
Redigert 10.08.2019 kl 14:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2019 kl 13:23 10402

Vibro,

Det er jeg også 100 prosent enig i. Det er denne strukturelle endringen jeg egentlig investerer i - eller er bakgrunnen for min investering. Rater og IMO hysteri lever sånn sett sitt eget liv ved siden av.