Trekkfugler

Noni
07.08.2019 kl 10:38 279

Vet ikke om jeg kan skrive her, men fikk så lyst å fortelle om en flokk trekkfugler som i dag har vært på mellomlanding hos naboen, det er Hvitkinngås som antakelig
er på trekk fra Svalbard, og skal til de Britiske øyer.
Det er flotte store fugler, som hvite i pannen, haken og kinnene og bryst, ellers sort.

I mange år tidligere har det vært Grav and, som er svart hvit med rødt nebb, og har et rustrødt bånd over brystet, Et par av disse hekket hvert år hos naboen, men når
ungen skulle på vannet, kom det en flokk hersens måker og forsynte seg, så de er blitt borte.
Hvis admin ikke godkjenner mitt innslag, får han bare slette det.
Slettet bruker
07.08.2019 kl 14:46 276

Artig Noni! Jeg husker for noen år siden, tipper det faktisk må være 10-11 år siden, så jeg en enorm, virkelig enorm stor plog av ender eller gjess som fløy over der jeg bodde. Det var bare grein på grein som forgrenet seg i flere greiner som igjen forgreinet seg i enda flere greiner av fugler. Helt utrolig.

Jeg er sikker på den holdt på i kanskje 10-15 minutter om ikke enda lenger. Og jeg hadde trolig ikke fått med meg starten på den så jeg vet ikke hvor lenge de hadde fløyet før jeg så dem.
Hadde selvsagt ikke kameraet tilgjengelig da, og kvaliteten var sikkert ikke så bra som nå selvom dagens også kunne slite med å fange de så lenge. Det er uansett den største flokken jeg har sett av fugler i plog.

Forresten så underbygger dette at BP er savnet.
Redigert 07.08.2019 kl 14:47 Du må logge inn for å svare