Var en tur i Oslo i dag i firmaets ærend. Gud bedre.

Slettet bruker
07.08.2019 kl 15:31 693

For først gang etter at Oslo satte opp "en million" nye bommer kom jeg på besøk til byen.
Jeg skulle innom 4 firmaer som lå litt spredt rundt i Oslo.

Å du hellige jul for noen bomstasjoner. Jeg synes jeg passerte en ny bom hvert minutt. Det tok liksom aldri slutt. Jeg passerte ikke mindre enn 13 bomstasjoner på min ferd rundt i vår "fantastiske" hovedstad. Når jeg kom tilbake til kontoret for å skrive reiseregning (da jeg kjørte min egen privatbil) begynte de store problemene. Ikke på en eneste av bomringene jeg passerte sto det hvor mye det kostet å passere bommen. Hvordan skal man kunne finne ut av hva man har brukt i bompenger? Skal man bli nødt til å vente en mnd til man får regning i posten? Det er jo en total katastrofe. Det er rett å slett skammelig å vise fram en hovedstad på den måten. Og dette skulle liksom redusere biltrafikken i Oslo? For min del synes jeg det var flere biler i trafikken i dag enn noen gang tidligere. (Jeg var i området fra 10:00 til 13:00)

Jeg så også "en million" muslimer som dreiv gatelangs og levde på den trigd, men akkurat det skal jeg la ligge nå.

På bakgrunn av min nye erfaring av vår hovedstad håper jeg at bompengepartiet får 90% av stemmene i Oslo, for som sagt: Dette var fullstendig uholdbart.
Fluefiskeren
07.08.2019 kl 16:00 680

Vel. De fleste har fått lavere bompengeutgifter enn det var før omleggingen.

Men hysj. Ikke si det til noen. Mye kos med misnøye.
Slettet bruker
07.08.2019 kl 16:09 673

Hvorfor fisker du fluer?
Hr.Suhr
07.08.2019 kl 16:22 667

Høyst sannsynlig har du nettopp avslørt grunnen til at PK-pressen har gått ut med opplysninger
om at smertestillende tabletter med acetylsalisyre, som kan forhindre infark, er tilgjengelig på Apotek.
Sikkert et rush av folk som har kollapset i forargelse, og nå er ferd med å sprenge sykehuskapasiteten.
Daniel_K
07.08.2019 kl 16:31 660

hold deg til skogen din du pappsatan. Så slipper du siviliserte mennesker og de slipper deg. Vinn vinn :)
Slettet bruker
07.08.2019 kl 17:16 634

https://www.fjellinjen.no/privat/priser/vare-bomstasjoner-fra-1-juni-2019/

Her har du full oversikt for reiseregning. Du må kanskje pussle det sammen for å få oversikt, men starter du nå er du sikkert i mål i morgen tidlig.


MERK! MERK! Det er tre sider...
Redigert 07.08.2019 kl 17:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2019 kl 17:24 630

No problem at all.............plass nok på Gaustad.

Dere må prøve å tenke litt positivt karer, HUSK! dette bompengestyret vil redde hele verden det og til slutt vil generalsekretæren i FN si at det er "the best olympic games ever" eller noe sånt om dere.
nekkejk
07.08.2019 kl 17:26 630

He.he.
Bønder i byen.
Slettet bruker
07.08.2019 kl 19:35 605

MERLOT

Takker for linken. Ja det ser ut som at dette kan ta tid..... FAENS MØKK.
Slettet bruker
07.08.2019 kl 19:39 603

Du skriver som om det skulle vært en fornærmelse. De fleste vet jo at byfolk stort sett er etterkommere av tapere uten odelsrett som måtte inn til «byen» for å jobbe på sildefabrikken. Disse har ofte etternavn som ender på -sen.

Nei, det er på landsbøgda rundt Toten samt diverse bøgder på vestlandet man finner de ekte storkarene se.
Blåveisen
08.08.2019 kl 09:46 552

Daniel kan bedre enn dette!

Pappsatan kommenterer alle bompengestasjonene og at de ikke informerer om hva det koster å passere dem.Hvorfor ikke ha skilt i Oslo og Bergen med priser?
Bruttopriser på skilt så kan vi selv subtrahere våre rabatter.

Fordummende,Daniel,å tro at vi som kritiserer Oslo er bønder fra skogen og landsbygda!
Jeg er født og utdannet i Oslo hvor jeg startet min karriere i noen år før jeg mislikte utviklingen og flyttet til et sted oslofolk gjerne ferierer.
Vi ser forfallet i hovedstaden enda tydeligere når vi besøker byen vi bodde i.
Redigert 08.08.2019 kl 10:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 10:07 546

Ikke tro at dette er for miljøet folkens, dette er rein business.
Slettet bruker
08.08.2019 kl 10:09 543

Bleie-Bernt er som vanlig på høyde med de beste urban-analyser:
- Oslo var i essens (før den moderne innvandring fra den tredje verden) odelsrettsløse småfølk som bitre og frustrerte har gått i generasjoner som tjenestefølk for en liten gruppe storkæller som OGSÅ kom fra bygdene, men med odelsrett, etternavn uten -sen, og selvstendig bærekraft ala vestlendinger.
- etter innvandringen er det etnisk norske oslofølket akkurat like stakkarslige, men herjes nå i tillegg av primitive MENA-kulturer
- det beste ville vært å få skilt ut lille redde Oslo fra den norske kultur (Vestlandet var f.eks. vellykket multikulturelt før oslofølket sluttet å drite fra en staur i fjøsveggen eller på kagger opp til 1970-80 tallet)
- alternativt må vestlandet melde seg ut av den landssvikerkske amatørglobalismen drevet fra Oslo og danne den nye norske stat der utlendinger inngår som et funksjonelt og naturlig element (slik de alltid har gjort på vestlandet de siste tusen år)
- hvis du virkelig vil sette en Oslo-stakkar som preker om "oslokultur" i sitt rette pinlige lys, skal du be vedkommende synge Oslo-sangen etter at enhver bergenser først har sunget Nystemten uten den minste glipp (ond latter)
Redigert 08.08.2019 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 11:05 530

Eller for å si det sånn: Noen som vil legge ut Oslos variant av "Nystemten" her? En sånn kulturby må da kunne sånt på rams, vel?!

Å nei dere, min nyeste forskning indikerer at det utover meg (sprenglærd, som jeg er) er 2 eller max 3 Oslo-personer som kjenner til denne, men der ingen kan melodien, og ingen kan teksten: Det hele er så tragisk at Aftenposten satte igang en leteaksjon, der det bare var noen vestlendinger som kunne hjelpe (jeg var en av dem, riktignok som gæmmel totning som har søkt den bedre vei på vestlandet etterhvert):

https://www.aftenposten.no/osloby/i/VVEnJ/Oslo-for-Oslosangen-er-funnet_-men-lever-ikke