Hvorfor rakner oljeprisen?

Slettet bruker
07.08.2019 kl 15:55 1349

Er blitt litt ferieindisponert og bedriver ikke de helt store analysene.
Solgte derfor ut omtrent all olje jeg har i forrige uke i håpet om mer nervøsistet og billigere innganger senere.
Samt for sikkerhets skyld siden jeg visste jeg ikke kom til å passe på aksjer for mye denne og neste uke.
Ser ut til at jeg har flaksen med meg så langt, for det var nok ikke mange som så dette fallet komme.
Jeg for min del trodde ikke vi skulle under 60 i august.
Men noen som mener de kan forklare oljeprisfallet nå bedre enn meg?

Redigert 07.08.2019 kl 15:55 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
07.08.2019 kl 16:26 1306

https://www.bbc.com/news/topics/cmjpj223708t/oil


Oil prices have slumped again this morning on renewed global economic growth concerns after Donald Trump threatened to escalate the China trade war.


Altså jo mer handelskrig jo mindre frakt og mindre oljebehov.

Den som tjener på det er klimaet, men det er ikke derfor orangutangen gjør dette.

rockpus
07.08.2019 kl 16:27 1299

Jeg tror det er robotstyrt spekulasjon i frykt grunnet handelskrig og opplagret Iransk olje i Kinesiske havner. Dette får investorer til å glemme en ganske positiv fundamental status.
omans
08.08.2019 kl 00:56 1143

IEA talla idag hjalp heller ikke på.

https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Oil-Prices-Slide-On-Surprise-Crude-Build.html

Men faktum er at få kan si hva pris er noen få måneder fram i tid, såfremt det ikke er en pålitelig teknisk formasjon som fra i vinter da jeg sa 75 doll, og slik ble det.

Når august så kom nå, var det enten eller, iom triangelet var presset til ytterpunktet.
Siden handelskrigen eskalerte istedenfor en endelig løsning så ble det ned som kom nå og ikke opp.
(Ved brudd ut av triangel som dette kommer det ofte en litt større reaksjon)

Kanskje var det bunn idag, men det vet man evt. ikke før bekreftelse.
Redigert 08.08.2019 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
AksjeNils
08.08.2019 kl 00:59 1142

Fundamentalt sett burde oljeprisen ha gått opp, men den går ned. Det virker til at psykologi i øyeblikket har et sterkere grep på prisutviklingen enn de fundamentale forholdene. Og at folk forventer et høyere tilbud enn etterspørsel litt fram i tid, i hovedsak pga tvitringen fra klovnepresidenten.
Tm3P
08.08.2019 kl 08:02 1004

Manipulasjon, manipulasjon, manipulasjon.