Barnetog på Karl Johan 14. aug; vil kong Halal stå på balkongen?

Slettet bruker
07.08.2019 kl 16:35 2057

I år skal barnetoget på Pakistans nasjonaldag 14. august for første gang gå i Oslo sentrum.
For 16 år siden begynte pakistanske barn å gå i barnetog fra Frognerparken til den pakistanske ambassaden, som lå et par kvartaler unna. Da ambassaden flyttet til Skøyen, ble toget flyttet til Ekeberg, der nasjonaldagen ble feiret i samarbeid med flere foreninger.
I år blir det ikke feiring på Ekeberg. Nå har 14. august-komiteen bestemt at barnetoget skal gå i Oslo sentrum.
https://resett.no/2019/08/07/pakistanere-i-norge-skal-na-feire-sitt-lands-nasjonaldag-med-barnetog-pa-karl-johan/

Jeg regner med at Kong Halal vil stå på balkongen og ta imot de nordmenna som 17. mai ikke er bra nok for?
Slettet bruker
08.08.2019 kl 22:16 618

Havfruen, jeg slettet kontoen "Sult", og sendte inn til admin en anmodning om ny bruker. Admin har ikke svart, og det er vel uvisst om "han" i det hele tatt svarer, som betyr at han nekter å godkjenne ny bruker. Hvorfor admin skulle nekte meg skrivetilgang til dine tråder er for meg uforståelig, men vi får se.
Redigert 08.08.2019 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
2HB
09.08.2019 kl 00:07 612

17 mai er sikkert bra nok for dem som liker denslags, men personlig foretrekker jeg julaften.
Genuine
09.08.2019 kl 09:56 590

Det er mange pakistanere i Oslo,så når dere bor der er det som forventet at dere nå får bivåne at herrefolket vil marsjere!
Karl Johans gt. er ikke mye trafikkert,så dette toget vil ikke hindre trafikken nevneverdig.
Å bo i Oslo blant så mange innvandrere preger livene til dere som bor der selv om dere ikke har Ali som nabo.Byens økonomi preges av utgiftene til integreringen og forfallet.
Slettet bruker
09.08.2019 kl 10:02 588

Sist fremmede paraderte Karl Johan var 9. april 1940. Symbolverdien kan ikke bli sterkere; heller ikke den gangen forsto vår politiske ledelse hva de hadde tillatt å manifestere seg! Rømmer Kongen denne gangen også, eller vil han stå på balkongen og hilse dem - eller kanskje han nøyer seg med en mellomting: "Nordmenn i dag kommer fra Afghanistan, Pakistan og Somalia"!
Redigert 09.08.2019 kl 10:04 Du må logge inn for å svare