PHO Cevira-avtalen med Asieris er knallgod og rigget for suksess

Snøffelen
07.08.2019 kl 20:59 2324

Har hørt igjennom webcasten og må si jeg er ble svært oppløftet, for dette er bedre enn selv jeg har trodd.

For det første, Schneider sier at Cevira-avtalen er fantastisk, og nå som den ble forklart må jeg bare si meg hjertens enig.
Også betryggende å høre at det var "budrunde" og flere interessenter, og at vinneren, Asieris er et kinesisk firma med hva Schneider betegnet som "very deep pockets".

Kickern var selvfølgelig at utbetalingene av regulatoriske milestones vil garantert skje, og senest etter plan. Whichever comes first (real regulatory milestone eller plan for regulatory milestone)
Schneider sa, mer eller mindre, at plan for launch er 2024 i Kina, og 2025 i US/EU.

En liten stund selvsagt men det er flere saker som er interessant her.

For det første er det liten tid mellom planlagt Kina-launch og planlagt US/EU launch. Det betyr at alt er på plan, og at det ikke er slik at man skal se an hvordan det går i Kina før prosjekt US/EU settes i gang.

For det første, slik jeg forstår det, det vil garantert ha blitt utbetalt totalt 18 mil$ på "Kina-prosjektet" innen 2024. Dernest vil det garantert bli utbetalt 36 mill$ på US/EU-prosjektet innen 2025, og altså totalt 54 mill $ dollar innen 2025.

De andre er kinesernes vurdering av prosjektet, de vil i 2025 ha minst 5 + 18 + 36 = 59 mill dollar i "sunk cost", i milepælsutbetalinger, samt de de vil ha i kliniske utviklingskostnader. I størrelses orden 20-25 mill$, om man legger til litt for at Hestdal for en 3 års tid siden antydet at Cevira-studiet kunne koste 15-20mill$.

Mao, Asieris "gambler" minst en halv milliard kroner på at de tror dette skal gå bra.

Jeg vil si at Edison sin analyse hvor de sier LOA på 40% på Kina og 20% på US bør revurderes.

De skrev i sin analyse at ". We currently apply a 20% chance of success for the US and EU markets, a significant discount to our typical 60–70% probability of success for a Phase III asset due to the significant unknowns related to timing and the ability of Asieris to finance and execute a clinical development plan"

Markedet har tydeligvis skjønt ingenting, og hadde jeg sittet på en short, slik Marshall gjør, så hadde jeg gjort alt jeg kunne for at markedet ikke skulle skjønne betydningen av hva Schneider i dag sa, slik at de best mulig kunne snike seg ut av posisjonen sin
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
07.08.2019 kl 21:19 2292

Tusen takk for dine tanker rundt Cevira avtalen!

Så får vi håpe at større investorer skjønner avtalen før Marshall får ferten av den. ;-))
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
Snøffelen
07.08.2019 kl 21:31 2268

Skulle ikke forundre meg om det var Marshall som presset kursen ned til 48-tallet i dag med 50 000 aksjer da Schneider forklarte Cevira-avtalen. Folk følger jo mannen (aksjekursen) og ikke ballen (de reelle nyhetene), og da er blir jo konklusjonen at det var intet nytt i dagens presentasjon.

Og det stemmer jo ikke, Cevira-avtalen er jo fantastisk, for å bruke Schneiders egne ord.
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2019 kl 22:10 2214

Veldig enig Snøffelen.

Her er du inne på noe vesentlig:
"For det første, slik jeg forstår det, det vil garantert ha blitt utbetalt totalt 18 mil$ på "Kina-prosjektet" innen 2024. Dernest vil det garantert bli utbetalt 36 mill$ på US/EU-prosjektet innen 2025, og altså totalt 54 mill $ dollar innen 2025."

"det vil garantert ha blitt utbetalt" er mitt spørsmål, fra når og til når skal det betales, forstår det slik at det skal betales fortløpende til gitte tidspunkt uavhengig av om Asieris er forsinket med deres prosesser og skulle derfor gjerne sett en spesifisert tidslinje over avtalte betalingsdatoer og år.
Er dette klart for dere og at det bare er undertegnede som ikke har fått det med seg?
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
Snøffelen
07.08.2019 kl 22:30 2174

Schneider sa at utbalingene vil skje etter en plan, eller når reelle reglatoriske milepæler er oppnådd, whichever is first.
Han sa jo også at launch KIna er 2024 og US/EU er 2024, så da kan en vel bare regne seg bakover.

I mitt hodet er det følgende milepæler. Oppstart fase 3, innrullering første pasient, innrullering siste pasient, kliniske resultater , innsendelse av file, godkjennelse av file og launch. Alt før luanch er regulatoriske/kliniske milepæler og det blir helt rart å lage en plan som slutter ved oppstart av fase 3. Det naturlige må være at planlagte milepæler, og det man kan "rå over" slutter ved launch. Mulig det kan forstås på andre måter, men ut fra det Schneider sier så er jeg relativt overbevist om at min tolkning må være korrekt.
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
Carrera4S
07.08.2019 kl 22:35 2153

Jeg tolket også DS slik at utbetalingene garantert ville skje, men det er ikke hva Cevira børsmeldingen sier. Der står det: In Addition, MAY receive a total of 18 mill USD based upon achievement of certain milestones. Unødvendig forvirrende.
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
focuss
07.08.2019 kl 22:41 2134

CarreraS
Nettopp. Detaljene i teksten gjør det uklart hva som er facts.
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
Panis
07.08.2019 kl 22:42 2124

Takk og flott oppsummert Snøffelen,

Jeg hørte også på webcasten på ettermiddagen idag, og fikk også inntrykk av at de (Dahl) har kontroll på kostnadene fremover samt at DS virket veldig bestemt på at de ville bli SoC.
Cevira avtalen kom vel som julen på kjerringa på alle, den er som du skriver veldig bra. Håper markedet ser det før Marshall får det med seg...

PS! Kan du sette på PHO ticker?
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
clanz
07.08.2019 kl 22:43 2116

Ikke for å være negativ, men er det ikke et scenario at de får dokumentert et negativt utfall i fase 3 studien?
Isåfall vil ikke jeg se bort fra at de slipper å betale milepælen.....

Når det er sagt, syns jeg presentasjonen var positiv og enig i at LOA kan være noe høyere enn 40%.
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 04:37 1988

Jeg syns dette virker merkelig, dette har selskapet skrivit, Og dette er tydligen ikke rett enligt Schneider. De skriver att
utbetalninger kan skje, ikke att de skjer uansett om betingelser blir oppfylt eller ikke. Men att det ligger tidsfrister i avtalen
som kan medføre utbetalninger om de ikke blir holdt, er en helt annen sak.

I henhold til lisensavtalen vil Photocure motta et samlet signeringsgebyr på USD 5 millioner innen 6 måneder etter signering. I tillegg kan selskapet motta totalt USD 18 millioner basert på oppnåelse av visse kliniske og regulatoriske milepæler i Kina og opptil 36 millioner dollar for visse kliniske og regulatoriske milepæler i USA og EU. Godkjennelse av en annen indikasjon i Kina, USA og EU vil føre til utbetalinger på opptil 14 millioner dollar. I tillegg vil salgsgodtgjørelser gjelde i alle markeder.

Jeg trur den sliter som skall finne en skriftlig versjon av avtalen der PHO er garantert 59 mil usd.
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
NilsAB
08.08.2019 kl 05:15 1971

I følge Erik Dahl 01.07 så er det nok en misforståelse, mistolkning eller en dårlig oversettelse en eller annen plass...
PS. Har ikke sett presentasjon enda...
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 09:35 1802

Er det ikke paradoksalt at 10 selgere klarte å selge 1 scope for hele 3 mnd??

Har ikke sett maken hvor tungvint salg er hos Pho......eller udugelighet.....feil folk ansatt som selgere?

Da er det forstårelig at salg ikke går frem......og at det tar 12 mnd for utplassere et scope........her blir det ikke mulig å tjene penger.

Ipsen og EU store marked nevnes ikke i rapporten!

Best å selge seg ut......vil ta 200 år........Me not understand hva skjer her med dette selskapet?
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
Hardly
08.08.2019 kl 09:42 1791

Men så selg deg ut da, men husk å bytte nic først.
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare