Straffedømt "nordmann" ble politi i Dems styrte Ohio! ;-)))

Slettet bruker
08.08.2019 kl 10:04 445

Cleveland Ohio er styrt av Democrats og har svart politisjef, så ansettelsen er ingen stor overraskelse.

En norsk 39-åring fikk i juni sparken som politibetjent i Cleveland i USA fordi han ikke opplyste om at han var tidligere straffedømt i Norge. Selv mener han seg forfulgt av norsk politi.
Det var et bilde på Facebook av politimannen sammen med Clevelands borgermester og politimester som avslørte ham: En tjenestemann i norske Kripos oppdaget bildet etter at flere Hells Angels-medlemmer skal ha lagt igjen kommentarer under bildet.
«Dette er ikke en dere ønsker i deres rekker, tro meg», skrev den Kripos-ansatte i en e-post til amerikanske myndigheter.
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/straffedømt-nordmann-ansatt-som-politi-i-usa-kripos-slo-alarm/ar-AAFvfta?ocid=spartanntp

Globalismen gir uante muligheter for kriminelle - og det er ønsket av eliten - deplorables må selv rydde opp!
Redigert 08.08.2019 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 10:17 441

"Mannens norske advokat, Tollef Skobba i advokatfirmaet Hasle, reagerer sterkt på norsk politis opptreden i denne saken:

– Jeg reagerer på e-postene som er sendt til amerikansk politi, som virker bygget på rykter og er helt uten noen dokumentasjon. Jeg reagerer på at Kripos blander seg inn i et rent ønske fra min klient om å komme seg gjennom en rehabilitering. Vi opplever at de har vært etter ham siden 2005.

Når de i tillegg forfølger ham over Atlanterhavet til USA, så minner det om trakassering. Han er bare domfelt en gang og sonet fire måneder for noe han gjorde da han var ung. Og slik jeg forstår amerikansk rettssystem, er det høyst tvilsomt om han ville blitt nektet politijobb i USA for noe som hadde skjedd i Norge, sier Skobba."

Ha ha ha - ja, advokater kan få sagt det! Hvorfor mannen i det hele tatt har en advokat, kan man jo gjøre seg noen tanker om! Ingen - INGEN - som er tidligere straffet kan bli politi i USA. ('Rehabilitering' fra hva, Skabba???)
Redigert 08.08.2019 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 10:23 439

Merkelig at han kom inn i junaiten i det hele.

Men for all del, je kjenner en som ble dømt for væpnet ran og kom inn i USA 15 år etterpå. Men det er vel en samlet vurdering:

- jobb
- utdannelse
- attester
- rulleblad
- opprinnelsesland
- livsførsel etter dom

De godtar dog ikke folk som har narkotika på rullebladet. Har hørt om flere som har blitt tatt med små mengder cannabis og deretter nektet innreise til USA. Oh the irony nå som de står i bresjen for å legalisere (eller rettere sagt kommersialisere som det hele dreier seg om).
Slettet bruker
08.08.2019 kl 10:25 438

Mannen må jo ha løyet på visumsøknaden.
Slettet bruker
08.08.2019 kl 10:31 434

jabba, dette sjekker de opp i både i Australia og USA. Australia tar stikkontroller, men USA er strengere.

Canada og New-Zealand foretar også bakgrunnsjekk. Kina også forsåvidt, men de har ikke samme tilganger som disse andre landene, og de er uansett mest opptatt av om du er politisk aktiv.
Redigert 08.08.2019 kl 10:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2019 kl 10:31 433

Kriminelle lyver gjerne, Jabbe - det ligger liksom i sakens natur...

Dog litt rart at ikke han ble stoppet ved innreise, for der matches dataregistre om straffedømte. Korrupsjon i immigrasjonskontrollen eller slapp statlig styring i Ohio som tillater innreise? Særlig fordi mannen etter bildene å dømme ikke er nordmann, men "nordmann".

Søtt dog at den norske advokaten får en Freudiansk glipp om 'rehabilitering'. ;-)))