SAS aksjen latterlig lavt priset !


SAS er Skandinavias ledende flyselskap med over 28 millioner passasjerer årlig og inntekter på rundt 40 milliarder SEK. SAS er selskapet som tilbyr flest avganger til, fra og innen Skandinavia. Som en del av Star Alliance kan SAS via partnere tilby et globalt nettverk til over 1300 destinasjoner. SAS' virksomhet inkluderer også teknisk vedlikehold, bakke- og frakttjenester. Tror vi har sett bunnen, svært spennende tid fremover :)
Redigert 11.10.2019 kl 13:31 Du må logge inn for å svare
specc
15.08.2019 kl 17:06 3146

Jeg tror SAS er mer verdt innen 3-4 måneder.

Det er 5 år siden kursen sto i 11 kroner. Noe jeg mener er feil pris på aksjen.

Momentum har utviklet seg positivt den siste måneden. Kursnedgang og momentum oppgang, noe som vanligvis indikerer en kommende oppgang.

Børsverdi : 4.8 milliarder SEK
specc
21.08.2019 kl 22:06 3011

Hvor sensitiv er SAS på oljen ? Noen som vet ?
specc
26.08.2019 kl 15:18 2856

Aksjen er priset under bokførte verdier, og man kan kanskje se en reprising når som helst...
1013
26.08.2019 kl 16:32 2817

vi får se imorgen om den er billig.
specc
28.08.2019 kl 23:04 2664

Solgte du igår ?
1013
29.08.2019 kl 01:24 2611

Nej jeg sælger ikke før 11 danske
Thinky
29.08.2019 kl 01:45 2601

NAS har høyere børsverdi, og vel flere passasjerer enn SAS totalt.
Begge burde legge på billettprisene litt. Men i Nord Norge burde
prisene være moderate.
Begge selskap må beholdes på skandinaviske hender. Og videreutvikles.
specc
29.08.2019 kl 12:18 2465

Muligens totalt, men SAS har fløyet mest passasjerer i juli.

NAS: 3,7 mill
SAS: 4,11 mill

NAS har også hatt lavere priser på tilbudsreisene sine i sommer, man tjener ikke penger ved å fly til spania for 399.
TomW
29.08.2019 kl 12:25 2455

Fra trafikktall:

SAS: During July, more than 2.8 million passengers traveled with SAS, which is a record number for July
NAS: The total number of passengers flown in July 2019 was 3,714,432 compared to 3,796,283 last year
specc
29.08.2019 kl 13:16 2428

Beklager jeg så på feil segment, jeg fikk opp RPK per month, det var passagers jeg skulle ha. Og der står det 2,592,720 antall i juli.
1013
29.08.2019 kl 13:25 2416

Så har jeg tjent 150.000kr
Thinky
29.08.2019 kl 13:42 2400

Jeg skjønner ikke hvorfor NAS selger billetter til Spania så lavt som 399.
Er dette nødvendig ? Og fra hvor ?

Det kan tenkes at SAS gjør en slags tilsnikelse mht. angivelig skandinavias
ledende flyselskap. Kanskje SAS har mer passasjerer i Skandinavia enn Norwegian ?
Men at NAS har mer totalt. Det blir da litt misvisende eller ufullstendig å kalle SAS skandinavia ledende flyselskap.
NAS er klart større, og har homecarrier base i Skandinavia eller Norden. NAS kunne kalle seg Nordens
største flyselskap.
Står vi på folkens, så blir Gardermoen Nordens største flyplass snart. Hittil i år har vi tatt litt innpå Kastrup.
Det norske luftfartssystemet er så velutbygd og sterkt, at vi nok vinner konkurransen mot Kastrup snart.
Norge har mye mer å fare med på turisme enn Danmark.

Og Ryanair og Irland kan ha skummet urimelig mye fløte, ved å fifle med
skatteregimet. Norge skulle hatt 22 % skatt, mens selskap flytter skatten til Irland,
og betaler 12,5 % der. Dermed casher Irland urettmessig inn skatt som Norge skulle hatt. Se boka Rødt
som kommer i dag. Her kan Norge ta litt rotta på Dublin airport i kampen
om størst nord for Schipol. Det Dublin og Ryanair greiene dreier seg om sleipt skattebetalingstyveri.
O' Leary & co burde få seg en på tryne her. Han er stor i kjeften. Nå får Ola Viking få plassert en
sterk slengbemerkning tilbake.
Viktig at vi holder på NAS, og videreutvikler det ! Widerøe og BRA er også bra.
Thinky
29.08.2019 kl 14:34 2385

NAS : July 2019 was 3,714,432
SAS : During July, more than 2.8 million passengers traveled with SAS

Dvs. NAS hadde nesten 1/3 flere passasjerer enn SAS i Juli.
specc
29.08.2019 kl 21:05 2322

Dette er en SAS tråd, ikke NAS.

Vennligst hold deg til NAS trådene.
minsin
06.09.2019 kl 20:39 2092

Føler meg rimelig sikker på emisjon i SAS i løpet av 12 mnd ... streikefaren vil være konstant i SAS .
specc
10.09.2019 kl 18:28 1959

Utvikling siste 3 mnd:

NAS: – 2.91 %
SAS: + 2.83 %

I ÅR:

NAS: - 68.85 %
SAS: - 36.56 %
Rockall
12.09.2019 kl 11:17 1882

Ser du for deg emisjon våren 2020, typisk streiketid, eller før det..? Må bli en større emisjon da..?

2019 blir ikke et fint SAS-år, det er opplagt, men er flere problemer på gang..? Brexit, dyrere euro eller annet..?
specc
13.09.2019 kl 13:00 1818

Brexit vil ikke ha noe særlig negative ringvirkninger på SAS, folk kommer til å fly uansett.
Rockall
15.09.2019 kl 15:33 1716

Der kom det høyere oljepris gett...
specc
15.09.2019 kl 20:48 1637

Jepp, frykter vi skal snuse på 10 tallet ....
specc
15.09.2019 kl 20:53 1632

Dog husker jeg at SAS kjøpte tonnevis med drivstoff til en fastpris tidlig i februar i år. Usikker om det enda holder.
specc
17.09.2019 kl 15:26 1521

Nå er det bare å kjøpe og laste opp! Nå kan vi rimelig snart se en høy stigning.
ezUnix
17.09.2019 kl 21:54 1449

Hva begrunner du det med?
Rockall
17.09.2019 kl 21:56 1444

Blir det «feita emisjon» til våren..? Ny streik..?
Rockall
19.09.2019 kl 22:47 1325

Kostnadsutviklingen i SAS går åpenbart feil vei, tross kuttiltakene. Dessuten er euroen dyr også, og det må vel påvirke negativt. Videre går det mot resesjon i Europa. Hvorfor kjøpe aksjer da..? Hvorfor ikke heller avvente en kriseemisjon som kanskje må komme om en absolutt vil ha SAS-aksjer..?
specc
20.09.2019 kl 22:51 1209

Da lurer jeg i alle fall på hvorfor folk eier NAS. Selskapet sliter enormt mye mer enn SAS, økonomisk.

Hvorfor trenger SAS å hente penger ? Hvor har du fått denne emisjonen du snakker sånn om fra egentlig ?
Rockall
20.09.2019 kl 23:05 1200

Jeg lurer også på hvorfor folk har NAS i stedet for SAS om de absolutt må ha flyaksjer, men de blir nok revet med av alt spillet og all den medieoppmerksomheten.

Hvorfor skal det ikke bli en emisjon i SAS..? Flybransjen sliter, og SAS får ikke kostnadskontroll. Hvor lenge kan de tape så mye penger kvartal etter kvartal uten å måtte hente mer kapital..? Det kan ikke være bærekraftig. Der har jeg emisjonen jeg snakker om.
specc
22.09.2019 kl 16:18 1107

Man skal ikke kjøpe når de gode tidene allerede har blitt prisa inn i aksjens verdi, da går man glipp av reprisingen. Dette sa jeg gang på gang i Avance og GOGL også. Der var det dårlige tider, se utviklingen fra januar 2019.

Så lenge man opererer med en risikoprofil, så kan man tape minimalt, men tjene maksimalt. Jeg er i pluss, men hvis det kommer endringer jeg ikke liker så selger jeg uansett-

Jeg mener SAS er verdt rundt 6000 MSEK. Det gir en aksjepris på ca 15 kr. Det er en økning på 22.05 %.
cinet
24.09.2019 kl 12:40 964

sas ned 5%, mye utstående hos TC??

Blir spennende å se verdien av kontrakten
ezUnix
07.12.2019 kl 10:26 405

Aksjen raste ned den 4. til tross for at SAS hadde gode resultater. Analytikerne enes om at dette er en overreaksjon. Jeg la også merke til et skikkelig volum på den grønne siden i sluttauksjonen på børsen i Stockholm og København på fredag. Er det noen som vet noe?
https://twitter.com/ezunix/status/1203122312075186178
Redigert 07.12.2019 kl 17:34 Du må logge inn for å svare

SAS har truffet veldig bra med sin fuelhedge, dog med en ganske lav prosentandel. Vedlagte oversikt er fra april 2019 så det er mulig det er hedget mer siden da. Bortsett fra Norwegian som meldte i oktober de sto uhedget så er SAS hedget med en pris vesentlig lavere en konkurentene. Merkelig at SAS ble så hardt straffet etter fremleggelse av respektable tall. Tviler sterkt på at Norwegian har interesse av å presse vesentlig på pris i 2020 så jeg forventer en snarlig korreksjon nordover. https://uk.mobile.reuters.com/article/amp/idUKL5N227513