WHU - David Moyes......"Fantastisk ALLEREDE"!!!!

Hammers
HAMMER 08.08.2019 kl 23:28 16528

Endelig........sesongstart nærmer seg med stormskritt - og kun 38 timer til vi sparker i gang!
Pellegrini har vært gjennom sin første - og nå har han kun SINE EGNE utvalgte å støtte seg til!
Uønsket arvegods er kastet over rekka!

Sommeren har blitt benyttet godt.
12 spillere har forlatt (inkl navn som Adrian, Carroll, Nasri, Peres, "Muggo" Arnautovic, Byram.....osv).
INGEN som i dag føles savnet - og der kun Muggo var fast på laget! Ellers reserver m/skader som er borte. Store lønnsutgifter er fjernet.

Videre er en rekke spillere (5-6) lånt ut. Spillere som befinner seg på nivået under eliten.

Inn har kommet 6 nye:
2 reservekeepere, Haller fra Eintrach Frankfurt, Fornals fra Villareal. Begge inngår i startoppstillingen. I dag Ajeti på 22 fra Basel.
Alle er offensive spillere. Ut fra det jeg har sett vil spesielt Haller kunne sette sitt preg på sesongen. Fornals er en annen lagspiller av rang.
Til slutt et 18-årig stortalent fra Boavista; Goncolo Cardosa - som går rett inn som res i førstelagstroppen. Han spiller primært midtstopper.

Videre kan følgende fjorårets (stort sett) sesongskadde spillere betraktes som "nye" for året.
Lanzini (scoret i de 3 siste treningskampene), Wilshere (vist kjempetakter i treningskampene) og solide Yarmolenko.

ALT daukjøtteter er nå rensket ut, partert og videresendt. Dvs.....Chicharito er der fortsatt. Dessverre.
Årets tropp er den beste JEG har sett - og personlig tror jeg West Ham kan bli sesongens positive overraskelse!
Dvs; hvis skademarerittet endelig har stanset!

I fjor endte vi som nr 10 med 52 poeng.
I fjor ble vi FULLSTENDIG bortdømt i avgjørende situasjoner og tapte minst 10-12 poeng på dette = 62 poeng!
I år får vi endelig VAR - og får ryddet opp i klovnestrekene til Mike Dean og co; linjemenn som er på bærtur. osv....!
Topplag som tidligere har hatt dommerne med seg (ALLTID topplagene) vil merke dette - samtidig som vi vil profitere!

I fjor fikk vi andre del av sesongen delvis ødelagt av Muggo og hans Kina-eventyr! Nå er fyren borte. 5 poeng ekstra!
I år har vi i utgangspunktet et LANGT sterkere mannskap enn i fjor. 5 poeng ekstra = 70 poeng.
I en uhøytidelig engelsk "spørreundersøkelse" tippet jeg at vi kunne havne i området 66-70 poeng!

Optimistisk; JA. Urealistisk; NEI - ikke slik jeg tolker situasjonen.
Likevel; skader på nøkkelspillere må opphøre - selv om vi nå har minst 2 mann på hver enkelt posisjon.
Min spådom er et greit utgangspunkt - selv om det trolig åpner med TAP i år igjen - hjemme mot Manchester C.

Hilsen Hammers ⚒⚒⚒ - COYI
Redigert 21.01.2021 kl 09:26 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.12.2019 kl 23:12 3838

Ca kl 22.30 kom endelig bekreftelsen på BBC.
https://www.bbc.com/sport/football/50942538

Likevel........du hørte det trolig først på noe så usexy som Hegnar Online Forum.....🤭
Flere timer før de anerkjente kom med den samme nyheten.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2019 kl 01:56 3790

Ja, du fortjener en stor takk Hammers, for at du holder oss a jour med WHU!



Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Hammers
01.01.2020 kl 21:32 3693

https://www.youtube.com/watch?v=ObmgEXkPDiQ (lesemusikk).

Så var Davis Moyes tilbake etter et ca 18 mnd fravær. Mannen som mange slakter for sin spillestil.
Mannen jeg hadde stor tro på da han ble sparket til fordel for Pellegrini.
Pelle var da etter sigende "langt bedre"? Hvor feil kan man egentlig ta?

Pelle's mannskap var i løpet av denne sosongen redusert fra potensielle kjempespillere til ugjenkjennelige middelhavsfarere som var i ferd med å rykke ned. Moyes overtok et lag som lå UNDER streken da kveldens kamp ble sparket i gang. De samme navnene startet.
Men absolutt IKKE det samme laget.

For å si det rett ut:
Det jeg i dag fikk se var den beste fotballen vi har spilt siden sist David Moyes var vår trener.
Vel, de første 10 var litt vaklende, men deretter VALSET vi over Bournemouth. Jeg måtte gni meg i øynene.
Er DETTE det samme mannskapet som Pelle hadde? Helt utrolig for en forvandling vi fikk se.

Et samspill, en glød, en innsats, en fart, en klasse som jeg ikke kan huske å ha sett tidligere!
Bournemouth var etter hvert FULLSTENDIG utspilt. Til pause hadde de ETT slapt skudd som Fabi enkelt tok seg av.
På DET tidspunkt ledet vi 3-0. Ikke til å tro!!!

1-0 etter 17. Skudd Noble fra "D" - via en motspiller. Dette etter en lekker pasning fra Snod e/forutgående spill fra øverste hylle.
2-0 etter 25. Nytt opptrekk på H side. Fredericks inn til Haller. H med en "Flyvende Mare". Tok ballen på hel volley da han lå i lufta.
xxxx Muligens en av kandidatene til årets mål. ALLE som selv har spilt fotball VET at det Haller viste krever STORE ferdigheter. Fantastisk.
3-0 etter 35. Noble avanserte inn i feltet på høyre side. I bakken, VAR sjekket - og straffe. Sikker som alltid på straffe - i høyre kant.
Kanten der mest skjedde.

Når ledet vi sist 3-0 til pause? For min del har dette gått i glemmeboka.
Mellom målene kunne man nyte mye flott spill. Forsvaret var som en betongvegg - og kreativiteten forover var fra en annen verden.
Dette var virkelig gøy!

I pausen byttet B inn 2 spillere. Det bedret seg for dem, uten at det ble stort annet enn løskrutt av det hele. Farlighetene uteble!
Dette i motsetning til oss. Raske kontringer. Presise langpasninger - og RETT i angrep i stor fart.
Ikke minst som i det 66. minutt. Declan Rice sendte et herlig framspill til Anderson fra de bakre regioner.

Anderson, som i flere kamper hadde vært halvdød, dempet med et framspill til seg selv. Så vakkert at også DET kan være en kandidat til årets.
Fulgte opp sin pasning, stormet inn i feltet - og satte ballen enkelt under keeper. SÅ pent. SÅ enkelt! 4-0.
Endelig kunne juleroen senke seg på skikkelig vis - noen dager på etterskudd - og like før julepynten skal pakkes bort.

Kampen fortsatte.
8 min senere ble Cresswell "utvist" pga en hard tackling der han var først på ballen. VAR omgjorde kortet korrekt til gult.
5 min deretter hadde B sin eneste STORE sjanse. Headet ballen i stolpen før den spratt inn i armene på Fabi. Heldig der!
Også vi fortsatt med store sjanser og STORT spill.

Etter et nytt opptrekk på høyre la SUVERENE Snodgrass inn på hodet til Lanzini. Flott heading fra 4-5 som keeper fikk parert på mesterlig vis.
Noen minutter senere hadde vi vel 10-20 (?) lynraske trekk med "eventyrfotball". Det endte med skudd fra Fornals - som keeper også fikk parert.

Til slutt endte kampen 4-0.
11 KONGER ute på banen - og en KEISER som bivånet sine undersåtter fra sidelinja.
Jeg har ikke sett på maken.......og......... "VI HAR DET HELT FANTASTISK - ALLEREDE".
Nå opp på 16. Kun 3 poeng videre opp til nr 11.

Hilsen Hammers.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Hammers
04.01.2020 kl 23:46 3617

Her er de flotte bildene fra kampen mot Bournemouth som du IKKE fikk se på den offisielle overføringen;
https://www.youtube.com/watch?v=stO0ttAOJac

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.01.2020 kl 22:40 3545

Så var FA Cupen i gang. Nok en gang borte mot et lag fra de lavere divisjonene.
Lille Gillingham fra Kent. Like sør før Themsens utløp - og kanskje mest kjent som et område for Cricett?
Et bananskall som vi har tradisjon med å skli på. Som på en sketch - med gode gamle KLM. Slik vi så under Bilic - og under Pellegrini.
"No nonsense" Moyes ville det annerledes. Han ville avansere. Akkurat som alle supporterne ønsket det samme. Toppet laget - Ikke noe TULL!

Banen var liten og humpete, 16-meteren gikk "nesten" helt ut til sidelinjene, dommeren var fra de lavere nivåene.....og klappsetene til Moyes og co var slike som var "hitec" på 1970/80-tallet. Welcome to league ONE!

Første omgang var ELENDIG. Vi hadde NULL skudd på mål. Ballen spratt hit og dit - og vi hadde liten kontroll på noe som helst.
Gillingham hadde heller ikke noe å by på. Fabianski i mål hadde kun EN redning av den litt krevende sorten. Det etter møljespill foran mål.
Nei......dette var svake saker.....men VERST; Fredericks måtte ut med hamstring etter 40.
Spurtduell - det "nappet til" på baksiden av låret - og trolig ute 1-2 måneders tid. Inn med den fullgode Zabaleta.
__________________________

Pausen ble tydeligvis benyttet godt. 2. omg var kun 20 sekunder gammel da Anderson sendte en herlig stikker fram til Haller.
Han stormet inn i 16. Alene med keeper, men i skuddøyeblikket fikk trolig ballen en sprett på de ujevne underlaget. HIMMELHØYT over.
Absolutt uvanlig fra denne glimrende teknikeren.

4 min senere smalt ballen i stolpen. Samme mann snappet ballen etter svakt forsvarsarbeid og dundret i vei fra spiss vinkel.
Stolperota og på tvers foran mål. Dette lovet godt!

Nå hadde vi FULL kontroll. Nærmest "power-play" inne på gjestenes banehalvdel. Likevel ingen flere store sjanser.
Ikke før etter 74. Masuaku førte opp på venstre kant. Han til Anderson, som sendte en herlig stikker tilbake til Masu.
Innlegg som Fornals bommet på. Ballen trillet da ut til nettopp innhopperen Zabaleta som hadde avansert.
En slik HERLIG ball som kommer trillende PERFEKT mot deg inne i 16. Det er bare å knalle til. Høyrebacken gjorde DET - og dermed 1-0!

Dette kunne vi ikke tape!
Gillingham hadde heller ikke stort å by på. Noen spede forsøk, men likevel et litt ubehagelig press de siste 5.

Den svake dommeren, som hadde snytt oss for et SOLEKLART og et "litt klart" straffespark, la til 4 minutter.
Etter 90+3,50 lå en NY ball i nettet.

Haller med herlig stikker fram til Anderson. Han trillet ballen noen meter til siden.
Fornals stormet fram og hadde det like enkelt som det Zabaleta hadde hatt det 20 min tidligere.
Knallhardt skudd i høyre hjørne - før dommeren blåste av.

Da ligger vi i "bollen" når 4. runde trekkes på direkten kl 20.30++(20.45?) i morgen (Viasat viser).
Denne gang hadde det vært hyggelig med en hjemmekamp - for en gangs skyld. Så langt i år har det blitt 3 oppgjør på bortebane.
Små lag fra lavere divisjoner. Vi stilte da med svekket mannskap og ble raskt slått ut av ligacupen.
Men, det var FØR "No nonsense" Moyes kom på banen!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
05.01.2020 kl 23:25 3523

Solskjæreffekten? Slapp av den gir seg nok for Moyes også
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Hammers
06.01.2020 kl 20:57 3475

Da var 4.runde trukket.
Det BLE hjemmekamp - mot lag nr 2 i Championship. West Bromwich Albion......som har Slaven Bilic som manager.
Bilic som var "vår mann" før Moyes i sin tid overtok etter nettop Slaven.

Joda.....dette ser interessant ut - og ganske så sikkert et oppgjør som blir vist på en eller annen Viasat-kanal!

Du finner det hele her:
https://www.bbc.com/sport/live/football/50897404

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Hammers
11.01.2020 kl 00:14 3396

Fredagskamp borte mot Sheffield U. Et lag som har overrasket i år. Så i utgangspunktet vrient ut.

Da Oliver blåste pausesignalet trodde jeg på seier.
Dette var en kamp mellom fabrikksjauere og elegante kelnere. Kelnere som gjerne serverte de flotteste rettene.
Tunneler og fantastisk ballkontroll. Kelnere som likevel stadig ble stanset av disse kraftfulle sjauerne som spilte sin primitive fotball.
Sparket ned, bøllet ned. Måking i øst og vest - og ikke en eneste sjanse i første - bortsett fra to sleivskudd etter dødballsituasjoner. Ingen fare!

Kelnerne hadde et par farligheter. Haller og Anderson gjennom i feltet, men skuddene var av det usedvanlig svake slaget.
Det eneste problemet til pause var at Fabianski (trolig) fikk revet opp sin hofteskade ifm et utspill fra mål. Hvorfor tar han de utspillen???

3.keeper Martin måtte i mål igjen etter 12. Ja, for 2.keeper Roberto - klovnen som kom fra sirkus Arnardo - hadde nå blitt AVSLØRT!
Avslørt som nettopp en KLOVN!

Martin gjorde lenge sine saker bra i mål - selv om han virket temmelig usikker og nervøs da han løp innpå.
Reddet noen skudd - og hadde ingen problemer. Joda - dette kom nok til å gå bra!

DET var helt til det 53. minutt. Martin viste ut av intet hvorfor han var 3.keeper.
Et utspill fra mål ble ikke skutt ut, men prøvd som en pasning midt foran mål. Balbuena, som skulle motta ballen skjønte ikke noe som helst.
Var på vei mot høyre, mens ballen ble skutt mot venstre. Rett til en av Sjauerne. Han sendte ballen på tvers foran en forvirret Martin.
Ballen traff mirakuløst en NY sjauer. En som alle de andre skjøt i blinde. Traff Martin, spratt under og hjemmelaget ledet plutselig 1-0!
FY F.. så urettferdig! Hvordan kunne dette gå an?

Vel. Vi fortsatte vårt spill.
Snodgrass kom inn så alt for sent - etter 70 minutter. Det første han gjorde var å legge et frisparket på Hallers fot.
Et HERLIG mål, men Haller var dessverre en halv meter i offside. Ja, ja.....det er jo DEN dagen!

2 min senere en reprise av frisparket. Denne gang headet Haller i bakken og høyt over. Ja, ja......det er jo DEN dagen.
2 min deretter parerte Martin glimrende et sjeldent skudd fra sjauerne. Gjorde på sett og vis opp for sin fadese? I hvert fall nesten!
2 min deretter var det en sjauer som la Anderson i bakken. Fantastisk skudd fra Lanzini som keeper fikk fistlet ut. Ja, ja......det er jo DEN dagen.

Etter 83 gjorde vi vårt siste bytte. Fornals inn for en bra Masuaku......som etter hvert begynte å gå tom.
3 min senere var det en sjauer som stormet inn i vår beste spiller, Anderson. A gjorde rundkast og landet flatt på ryggen. Au, au.....!
Gult kort, men A kunne knapt gå deretter. Resten av kampen spilte vi med 10.

Til slutt la Oliver til 3 minutter. Halveis inn i overtiden scoret vi ENDELIG et HERLIG mål. Av alle, Declan Rice stormet inn i feltet.
Mottok en heading fra Luftens Baron II (Haller = II - for JEG er Luftens Baron I - i NAS.....🤭🤭🤭).......og dro seg inn i midten.
En perfekt pasning til Snodgrass innenfor 16. Han sendte skuddet i stolpen og inn. Rettferdigheten hadde ENDELIG seiret.
Alle supporterne var i paradis - og David Moyes jublet i takt ute på linja.

Gleden varte i kanskje 10 sekunder.....før VAR plutselig kom på banen.
Reprisen viste at en sjauer hadde headet ballen i armen til Rice fra ca 1m. Håndberøring i fbm mål = NO GOAL!
Fy fa. i Hel.... for en jævlig urettferdig kamp - mot et skikkelig MØKKALAG!

Hilsen Hammers......som kan legge til; ila 2.omg merket jeg noe "rart i munnen"!

Gikk til speilet og registrerte at et hjørne av den ene fortanna hadde forsvunnet på "merkelig vis".
Da blir det vel tur til den "Helv...." tannlegen i neste uke.

Jeg kan bare gjenta; Ja, ja......det er jo DEN dagen i dag! Fullmåne - og det hele.
Får bare håpe at jeg får sove i natt. At jeg blir liggende å ule mot fullmånen - i kor med bikkja.
Jeg på puta - og "Sporty" i fotenden. Forundrer meg ikke! Det er jo DEN dagen - i dag.


Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Picosalax
11.01.2020 kl 00:25 3399

Veldig bra kampreferat. Har vært på Upton Park atskillige ganger, men var Chelseaman
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Picosalax
11.01.2020 kl 00:37 3395

Dro med supportertog fra Victoria station til Coventry på sent syttitall for å se mitt kjære Chelsea spille borte. Uken etter stod supportertoget i full brann. Da vi ankom stasjonen, ble vi møtt av ridende politi som ekskorterte oss til det som den gangen het Highfield Road.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2020 kl 00:50 3433

So near….
yet so far away…

Surt.

Picosalax
Dårlig gjort å nevne Upton Park i en slik sammenheng.

How I miss the Boleyn Ground….
112 years of great football history reduced to a f****** block of flats!
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Hammers
11.01.2020 kl 00:52 3427

Hyggelig å høre.
Reiste selv med supportertoget (WHU) til Birmingham (huskert ikke helt - kanskje 82?). Mener å huske toget passerte Highfield Rd da.

Ridende politi;
Min første kamp i England var borte mot Bristol Rovers i aug -73. Watney Cup. Inter-railturen var godt planlagt.....🤭!

En del hooliganism på tribunen. Plutselig gikk det opp noen "bakvegger" på tribunen, og ridende politi kom inn.
Etter hvert så jeg faktisk mer på det som skjedde på tribunen enn den kjedelige kampen - som endte 0-0. Vi tapte på straffer.
Litt av en overgang - fra det som skjedde i uskyldige Norge - og det man hørte på BBC World Service.......som kom og gikk.
Var man heldig fikk man de siste 20 min av "sitt lag"! Tippekampene dreide seg jo kun om Midlands, så det var jo temmelig dødt!
Verden går videre.......😊!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.01.2020 kl 20:19 3302

Martin Samuelsen ble (som kjent ?) tilbakekalt fra Haugesund for kort tid siden - og ble i dag videresolgt til Hull for en mindre sum.
Husker jeg skrev om det i fjor - eller året før - at MS neppe kom til å spille for oss igjen. Slik ble det. Uansett; lykke til i Hull!

Da er det Samuelsen inn - og Henriksen straks på vei ut fra den klubben. Begges skjebner kan du lese om her:
https://www.hulldailymail.co.uk/sport/football/hull-city-sign-martin-samuelsen-3744800

Som man så mot Sheffield United sist fredag; keepersituasjonen er ganske så prekær for tiden.
Et øyeblikkelig tiltak ble iverksatt ved at gode gamle Darren Randolph ble kjøpt tilbake for et par dager siden.
Den suverene irske reservekeeperen og landslagsmålvakten vi solgte til Middlesbrough for 2 år siden.

Godt å ha ham tilbake, selv om det finnes en liten hake;
Overgangen drøyde i lengre tid enn normalt da også HAN har slitt med en hofteskade. Til slutt gikk hans medical gjennom.
Får bare håpe at 32-åringen klarer å stå løpet ut - i det minste til Fabianski atter er tilbake om 2-3 kamper!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2020 kl 23:12 3214

Har du gått glipp av matchday, eller har du resignert. Stilt, rolig og uten videre seremoni?
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Hammers
20.01.2020 kl 00:03 3198

Nei, ikke resignert, men var forhindret i går.

Fikk sett opptak i dag. Bare drit og jeg gidder ikke å skrive om det!
Når man med et LITT svekket mannskap ikke klarer å få til mer er det som ble vist mot et ENDA MER svekket Everton -
ja da skjønner man fort hvordan dette går! Bare møl og rot + litt uflaks og en god Pickford. Like tafatt som tidligere!

Hilsen Hammers........som får håpe at de andre helt i bunnen forblir ENDA VERRE! Nå henger vi snart etter neglene!
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2020 kl 22:25 3116

Urettferdig, det er feige lag.
Ser ut som om vi er havnet i feil divisjon, men akkurat det retter seg nok til neste sesong.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.01.2020 kl 22:56 3096

Tap 4-1 borte mot Leicester i kveld. Etter mitt syn IKKE en 4-1 kamp.

Greit nok; temmelig utspilt i første, men hjemmelaget skapte uansett ikke stort.
Det var 1-0......helt til Leicester fikk sitt andre 20 sek OVER de tillagte 4. Det siste sparket i første omg.
Hvorfor la den svake dommeren til dette? Lot han seg rive med?

I andre hadde Moyes satt inn Fornals og Antonio .
Hele kampbildet endret seg. Nå var det VI som delvis drev spillet. Allerede etter 3 fikk vi belønning.
Haller ble lagt ned i feltet - og Noble scoret igjen sikkert. Det sto 2-1......men det burde vel egentlig stått 1-1!

Vel, L fikk straffe etter 79.......og 3-1.
Etter 88 sto det 4-1. Ballen spratt hit og dit i en uendelig rekke av ulike touch'er. Merkelig nok havnet alle "sprettene" hos en Leicester spiller.
Ikke sett på makan, men 4-1 sto det.

På den positive siden; Randolph i mål viser endelig at vi har en keeper igjen. Flere flotte redninger da det sto på verst. Sjanseløs på alle målene.
Klovnen Roberto har forsvunnet på lån til Alaves.....og nervevraket Martin sitter som den reserven han alltid var tiltenkt som å være.

Vi ligger som nr 17. Noen få mål over nedrykksplass.
Til helga er det FA Cup hjemme mot formsvake WBA. Deretter er det Liverpool hjemme midweek! Hvilket lag stiller Liverpool da med.
Gullet er vel allerede sikret for deres del, og kampprogrammet er steintøft utover!

Kanskje det blir en kamp "In the West Ham way". At det er VI som skal stanse L's endeløse rekke uten tap?
Det skulle ikke forundre meg, for det var en del gode tendenser i 2. omg mot Leicester!

Hilsen Hammers.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Hammers
25.01.2020 kl 21:28 3039

Så var det 4. runde i FA Cupen. Hjemme mot et formløst (den siste tiden) WBA. Begge lag med en rekke endringer pga skader, mm.

Vi fikk inn spillere som "Den usynlige snømannen" (Ajeti - i slekt med Yeti?) og "Oxford-dødaren" fra ligacupen, Sanchez.
Fyren som vel var involvert i alle målene i den kampen. Nei ikke mål FOR, men selvsagt MOT.
I kampen da vi fikk rundbank 4-0 av lille Oxford i ligacupen.

Etter 9 minutter slo Oxford-dødaren til igjen.
Skulle sende en ball tilbake til keeper, men sendte den rett i kneet til Diop. Ballen spratt rett ut til en WBA-spiller - som sendte den i hjørnet!
Spillerens første mål for klubben. Ikke til å tro. Jeg var lamslått, der jeg satt. Det var nok også David Moyes på linja.
Man kunne fort merke at det kokte under topplokket til skotten. 1-0 til WBA.

Det som ellers ble levert utover i omgangen var vel kanskje det svakeste jeg noen sinne har sett av West Ham.
Midtstopper Balbuena med 6-8 feilpasninger direkte til motspiller.
Ajeti var like usynlig som alltid, og Sanchez hadde gitt SITT bidrag for å få oss utslått av også DENNE cupen.

Ikke noe samspill, ingen skudd på mål, haugevis av utrolige feilpasninger.
WBA kunne lett ha ledet 3-0 til pause, men de hadde kun det ene.

Ja, Moyes var fly forbanna på linja. I pausen byttet han ut 3 spillere - og brukte med det hele kvoten. Først som sist!
Ajeti fikk fortsette, men de to andre nevnte + Fornals fikk "fyken". Ogbonna, Noble og Antonio inn.

Det bedret seg noe i 2., men fortsatt mye WBA. Da halvtimen gjensto begynte vi å komme bedre med med noen ok sjanser.
Bedre gikk det etter 71 - da WBA fikk en mann utvist for to gule. Nå overtok vi fullstendig.

Grepet ble festet - og fra det 76. minutt til 90 kom det EN ny farlighet ca hvert eneste minutt.
Flere skudd like utenfor, og jeg ventet bare på at nettmaskene skulle bevege seg.

Nei, de maskene var like stive som maskene til supporterne på tribunen. Moyes' maske ble også stadig stivere.
Etter 80 var det en ballgutt som fikk gjennomgå av sjefen. En som fomlet før ballen kom på banen igjen.

Ute av ligacupen - og ute av FA-Cupen.
Takket være Sanchez + to elendige laguttak - der en haug "nye" spillere plutselig skulle spille sammen som et lag.
Får bare håpe at dette var siste gangen jeg så denne Sanchez på banen.
Likevel, husker jeg ikke feil har han denne + neste sesong igjen i kontrakten.

Hilsen Hammers........som "gleder seg" til hjemmemøtet med Liverpool fk onsdag. Får vel passe på å ha noen gravøl i beredskap - tenker jeg!
JA, det er GRAVØLET jeg gleder meg til - og ikke kampen. Nei, DEN går selvsagt rett i dass!
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Hammers
28.01.2020 kl 20:21 2957

NY SPILLER, Tomas Soucek bekreftet i dag; https://www.youtube.com/watch?v=FCBIbktBws8
Midtbane. 24 år. Spennende.

Etter sigende jobbes det nå på spreng for å få bort "Oxford-dødaren" Sanchez før vinduet stenges fk fredag.
Fyren går rundt med en lønn på £ 70.000 i uka - og har KUN gjort ugagn i våre rekker.

Hilsen Hammers........som legger til at denne nyheten er så fersk at klubben selv fortsatt ikke har publisert den.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.01.2020 kl 14:50 2893

Soucek er fortsatt ikke offisielt bekreftet, men den kommer ila dager.
Pga den kritiske tabellsituasjonen er det så langt snakk om et lån ut sesongen for € 4,5M.
Holder vi oss oppe er det deretter snakk om permanent overgang for ca € 16M.

Ellers spilles den utsatte hengekampen mot Liverpool i kveld.
Gravølet ligger til avkjøling!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.01.2020 kl 23:14 2858

Hjemme mot verdens beste fotballag.

- 1.omg; Liverpool nøytralisert, men EN bra sjanse til dem. Den endte i straffe. 0-1.
- 2.omg: Mer åpen begge veier. Stolpeskudd for begge + store sjanser begge veier. L m/lynrask kontring e/corner. 0-2.

Vi har benyttet de siste dagene til å la neglene vokse. Bra det - for vi klorer oss fortsatt fast etter dem - på 17. 2 mål over nedrykk.
Lørdagens hjemmekamp mot Brighton har nå blitt "livsviktig"!

Hilsen Hammers.......som kan legge til; Gravølet var kaldt og godt......😉!
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Odi.1
29.01.2020 kl 23:28 2844

Begge stolpeskuddene fra LFC , en kloms i aksjon der.
Rart når Supporterne til WH går hjem lenge før kampen er slutt. Da er de rimelig lei.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Rakettrally
29.01.2020 kl 23:51 2835

Null interesse i å angripe i første omgang. Liverpool hadde full kontroll hele kampen. Tror Moyes må tenke litt mer offensivt mot Brighton. Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Hammers
31.01.2020 kl 11:57 2779

Ny spiller SVÆRT TROLIG på vei inn i dag - på Deadline Day.
Jarrod Bowen fra Hull City. Her hva lokalavisen skriver:
https://www.hulldailymail.co.uk/sport/football/hull-west-ham-bowen-medical-3796792

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Hammers
01.02.2020 kl 00:14 2739

Endelig et ubekreftet (av Sky Sport) kjøp av Jarrod Bowen (23) fra Hull City.
En bekreftelse som kom 12 min ETTER at vinduet stengte. Den offisielle bekreftelsen kommer vel ila kort tid?

Herlig målscorer som har stått for ca 40% av Hull's mål siste sesong. Her er noen interessante 4 minutter:
https://www.youtube.com/watch?v=zm7_9gydQbA

Hilsen Hammers......som synes dette vitner om et naturtalent! Får bare håpe at han klarer å følge opp på øverste nivå!
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Odi.1
02.02.2020 kl 12:21 2681

Moysemann trengte de tre poengene der.,
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.02.2020 kl 14:02 2652

Vi får ta med det positive etter kampen.
WH ligger ikke helt sist på tabellen, det er ennå to lag som har vært dårligere enn oss.

Etter neste to kamper (borte mot city og lpool) tenker jeg også det er historie. De kampene vil i tillegg gjøre underverker for målforskjellen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Anders9ls1
11.02.2020 kl 22:32 2529

https://www.facebook.com/55382412461/posts/10157241058502462/

Er det deg Hammers? 🤣
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Hammers
11.02.2020 kl 23:41 2511

Topp innslag 👍 som jeg humret godt av, men det er nok ikke meg 😄.
Dessuten, jeg er ikke på Facebook.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2020 kl 06:03 2483

Ikke tro på svaret hans.
Det MÅ jo være Hammers!!
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Geezer
22.02.2020 kl 10:59 2369

Ser jeg bommet på Leicester, Sheffield United, Arsenal og West Ham. De 2 første har over prestert og de 2 sistnevnte underprestert noe, alt i alt så kan jeg være bekjent av de tipsene. ManU nå på en 7. plass, jeg var spot on der. Det samme var jeg med med rekkefølgen på Leicester, Wolves og Everton i forhold til WH.
Sesongen er langt fra over, mye kan forandres enda. Lykke til Hammers, leffmeister og alle andre.
COYS!
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
tran5
24.02.2020 kl 20:52 2304

Hammers var det du som var på TV om Norges største West Ham fan
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.02.2020 kl 20:57 2294

Nei, det var nok ikke det!
Men jeg har EN ting som ikke han har; En scrapbook fra 1960-tallet full av autografer. Sikkert 40-50 med Bobby Moore.
Ca like mange av Hurst og Peters - og en haug andre WHU-spillere + engelske landslagsspillere fra -66.

Skal prøve å ta meg sammen igjen i dag - og skrive et referat.
Tenker det blir kort......🤭🤭🤭 !

Hilsen Hammers ⚒
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2020 kl 22:45 2257

En utrolig kamp!!

Up the 'ammers!
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2020 kl 22:46 2255

DM har aldri vunnet noe, en av flere middelmådige engelske managere som lever fett på en evig sirkel i PL, omtrent som gutteklubben grei i Norge. Glory glory Man United som sitter med nikkedukka OGS :))
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2020 kl 23:01 2241

Fint å se at det går med West Ham som med sin største beundrer i Norge Hammers. Rett ned i andre divisjonen.......
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
tran5
24.02.2020 kl 23:06 2233

No er jeg YNWA men at west ham ska ned tviler jeg sterkt på dem spilte en meget bra kamp i dag kunne fort stått 2-2 eller 2-3 med litt tur til west ham ....
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.02.2020 kl 23:37 2211

Sist var det borte mot MC. I dag kastet inn i løvens hule - borte mot Liverpool.
Liverpool med 22 strake seire hjemme og med 18 strake totalt i PL. Ikke rart man hadde tapt på forhånd!

Etter 9 sto det oppskriftsmessig 1-0. Corner - heading - og Fabianski får bare slått i nettveggen. Ja, ja.....da er de i gang - tenkte jeg!
3 min senere; Corner til oss. Snod på hodet til Diop og nå var det den motsatte keeperen som bare fikk slått i nettveggen. 1-1!

Omgangen gikk. Mye Power-play fra Liverpool, men vi var stadig farlige med våre kontringer.
Dette var noe helt annet enn sist mot MC. DA ble vi rundspilt, nå kontret vi ved alle anledninger!
1-1 til pause.......og det lå i grunnen en sensasjon i lufta.

Det skjedde ikke mye før rundt det 55 minutt. Vi hadde plutselig en rekke på ca 15-20 pasninger. Til slutt ut til Rice på høyre side.
Inn til innbytter Fornals på 10 - og han klarte å lefse ballen i hjørnet på et urent skudd! Ikke til å tro. VI ledet 2-1 og jubelen sto i taket!

Kampen fortsatt som tidligere. Mye Liverpool - herlige kontringer av oss.
Etter 68 kom det en NY situasjon som ikke var til å tro. En temmet Salah skjøt fra 12. Fabianski gikk på kne og hadde full kontroll.
Full kontroll helt til ballen plutselig "hoppet over" hanskene hans - mellom beina og trillet i mål.

Vår Hammer of the year gjorde en generaltabbe a la klovnen Roberto. Han hadde vel ikke blitt smittet - i disse smittetidene? Hvem vet.
Så langt to svake keeperprestasjoner og det sto 2-2. Vi kunne fortsatt ta poeng - og kampen levde virkelig!
Joda, vi fortsatte og kontre. 3 min etter 2-2 var det Antonios tur. Alene med keeper, men misset i mottaket! Skuffende av ham.

Etter 80 gikk lufta delvis ut av ballongen. Liverpool med innlegg. Traff ryggen til Noble - den spratt til en ny L-spiller som la inn. Litt klabb og babb og Mane alene foran et tomt mål til 3-2. Sensasjonen hadde ila kort blitt snudd til en normalitet.

5 min deretter sto det 4-2, men VAR var kjapt inne og annulerte for offside. Håpet levde fortsatt!
Og det STEG like før slutt. Først var innhopper Bowen alene med keeper - som mesterlig reddet til corner.
Så var det corneren - som skapte kaos inne i Liverpool felt. Rett før slutt fikk Noble en god sjanse.
Fyrte av et langskudd som traff en hel - og ut.

Med det endte en HERLIG kamp med hjemmeseier.......og vi får slite noen runder til der nede i bunnen.
En posisjon som få skjønner stort av - ut fra dagens prestasjon.

JEG skjønner, for tabber a la den Fabianski hadde på 2-2 har preget oss jevnlig hele sesongen. Den ene utrolige tabben etter den andre!
Slike du ikke skjønner - selv om du ser dem!

Hilsen Hammers.......dog stor optimist etter dagens forestilling.
Ja, for dette oppgjøret fikk de røde til å svette "to the bitter end" - ABSOLUTT HELT til Davis Moss blåste i fløyta!

Neste hjemme mot Soton. En ny "must win match" - hvis nedrykk skal unngås!
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 00:28 2185

Godt å konstatere at optimismen din er tilbake!
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
petjapo
29.02.2020 kl 19:59 2079

Du må begynne med live oppdatering, i alle fall i kamper det går veien. Og tror han derre Troy Deeney kunne vært bra for oss.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare