WHU - Pellegrini's OWN army - 2019/20!

Endelig........sesongstart nærmer seg med stormskritt - og kun 38 timer til vi sparker i gang!
Pellegrini har vært gjennom sin første - og nå har han kun SINE EGNE utvalgte å støtte seg til!
Uønsket arvegods er kastet over rekka!

Sommeren har blitt benyttet godt.
12 spillere har forlatt (inkl navn som Adrian, Carroll, Nasri, Peres, "Muggo" Arnautovic, Byram.....osv).
INGEN som i dag føles savnet - og der kun Muggo var fast på laget! Ellers reserver m/skader som er borte. Store lønnsutgifter er fjernet.

Videre er en rekke spillere (5-6) lånt ut. Spillere som befinner seg på nivået under eliten.

Inn har kommet 6 nye:
2 reservekeepere, Haller fra Eintrach Frankfurt, Fornals fra Villareal. Begge inngår i startoppstillingen. I dag Ajeti på 22 fra Basel.
Alle er offensive spillere. Ut fra det jeg har sett vil spesielt Haller kunne sette sitt preg på sesongen. Fornals er en annen lagspiller av rang.
Til slutt et 18-årig stortalent fra Boavista; Goncolo Cardosa - som går rett inn som res i førstelagstroppen. Han spiller primært midtstopper.

Videre kan følgende fjorårets (stort sett) sesongskadde spillere betraktes som "nye" for året.
Lanzini (scoret i de 3 siste treningskampene), Wilshere (vist kjempetakter i treningskampene) og solide Yarmolenko.

ALT daukjøtteter er nå rensket ut, partert og videresendt. Dvs.....Chicharito er der fortsatt. Dessverre.
Årets tropp er den beste JEG har sett - og personlig tror jeg West Ham kan bli sesongens positive overraskelse!
Dvs; hvis skademarerittet endelig har stanset!

I fjor endte vi som nr 10 med 52 poeng.
I fjor ble vi FULLSTENDIG bortdømt i avgjørende situasjoner og tapte minst 10-12 poeng på dette = 62 poeng!
I år får vi endelig VAR - og får ryddet opp i klovnestrekene til Mike Dean og co; linjemenn som er på bærtur. osv....!
Topplag som tidligere har hatt dommerne med seg (ALLTID topplagene) vil merke dette - samtidig som vi vil profitere!

I fjor fikk vi andre del av sesongen delvis ødelagt av Muggo og hans Kina-eventyr! Nå er fyren borte. 5 poeng ekstra!
I år har vi i utgangspunktet et LANGT sterkere mannskap enn i fjor. 5 poeng ekstra = 70 poeng.
I en uhøytidelig engelsk "spørreundersøkelse" tippet jeg at vi kunne havne i området 66-70 poeng!

Optimistisk; JA. Urealistisk; NEI - ikke slik jeg tolker situasjonen.
Likevel; skader på nøkkelspillere må opphøre - selv om vi nå har minst 2 mann på hver enkelt posisjon.
Min spådom er et greit utgangspunkt - selv om det trolig åpner med TAP i år igjen - hjemme mot Manchester C.

Hilsen Hammers ⚒⚒⚒ - COYI
Redigert 09.08.2019 kl 00:00 Du må logge inn for å svare

Fint sammendrag. Wh alltid i mixen tar poeng når du ikke tror og avgir når du tror på poeng. Lfc begynner etter .30 år å levere i liga. Satser på gull i år og fremgang på aksjefronten. Satser utelukkende penger på fremgang
Hammers
06.10.2019 kl 20:36 502

En brukbar søndag - og det VIKTIGSTE AV ALT;
Den tekniske støtten på 8. plass holdt! Da er det som sagt borte mot Everton (SUMO 13.30) e/landslagspausen.

Hvor mange trekk hadde så vårt SUPERMÅL fra i går?
Jeg anslo 15-20, men det korrekte skal visstnok være 14. Du ser de 10 siste her - etter 4,02.
https://www.whufc.com/news/articles/2019/october/06-october/extended-highlights-west-ham-united-1-2-crystal-palace

Bare synd at det ikke også var plass til de første (som jeg er ganske sikker på må ha vært flere enn 4).
En nytelse å se på - uansett hvilket lag man holder med.

Ellers en del kontroverser rundt kampen.
- Bortesupportere kastet røykbombe bak det ene målet og på det teppet vi har lagt rundt banen. Resultatet var at det tok fyr. Raskt slukket.
- Zaha kan komme i trøbbel (4 kamper ute hvis felt?) e/å ha spyttet etter Declan Rice.
- Denne er KORT, så følg med - før du gir dommen; https://www.youtube.com/watch?v=FI9qlx1gEG8

Hilsen Hammers
(PS; har sett målet i reprise på Sumo. Ja, det var 14 forutgående trekk. Haller hadde det 15. da han scoret. Det startet med Anderson (svært sentral), men også Rice var veldig sentral i oppbyggingen av trekket - der 7-8 ulike spillere var involverte).
Redigert 06.10.2019 kl 20:38 Du må logge inn for å svare
Hammers
19.10.2019 kl 20:33 417

Hvor forbanna kan man egentlig bli av å se en fotballkamp - og hvor mye kan man egentlig banne ila 30 minutter?
Jeg tror jeg nådde "peak" ila 30 min i første omgang.

Fullstendig rundspilt av møkkalaget Everton (3.sist på tabellen). Nedkjempet i alle ledd og fullstendig ydmyket på banen.
Maks tre vellykkede pasninger, før ballen igjen ble gitt til Everton, som kom i NYE bølger framover!

Det bedret seg litt i 2. - men noen stort ble aldri vist. Dette var RÆVVA-fotball av verste sort!
Hadde likevel en glitrende mulighet til 1-1 like før slutt, men ballen havnet hos midtstopper Ogbonna.
HAN viste hvorfor han spiller midtstopper.......!

Det kunne vært 7-0, men det ble bare 2!
2-3 stolpetreff (kom ut av tellinga), Roberto reddet 2-3 100% sjanser - Diop på 2 m sendte en ball i Robertos skulder og over (nesten årets selvmål) - og ellers massevis av klabb og babb rundt om på hele banen. VAR var heldigvis på vår side i flere tette situasjoner.
Rene komikvelden, når det sto på som verst - og det av spillere som hever opp til en mill i uka.

Dette var noe av det verste jeg har sett av dette laget.......som nå har ramlet til nr 10. på tabellen. Chartet har dermed gitt et "salgssignal"!
Håper ikke dette er et mørkt omen før våre to neste; hjemmekampene mot Sheffield U og jumbo Newcastle!

Hilsen Hammers.
Redigert 19.10.2019 kl 20:40 Du må logge inn for å svare

Aldri sett noen blitt rundspilt sånn. Møkkalaget West Ham tok "a hell of a beating"!!

En ting er å bli knuffet i stjerten.
En annen ting er å bøye seg forover og samtidig skreve lett med bena.....slik at de som står i kø skal slippe lettere til.

Fy faen for en opptreden.

Av og til, en nokså sjelden gang innimellom, får jeg sterke preferanser for å heller entusiastisk følge aserbajdsjansk kretsmesterskap i synkronsvømming.

Dette var en av de gangene. Fotball suger uansett.
Det eneste som nå mangler er at mufc slår lpool i morgen, da er jeg ferdig med fotball.
Hammers
27.10.2019 kl 00:29 292

Så var det hjemme mot Sheffield U. Laget vi sendte ned i divisjonene for 13 år siden.
Da vi urettmessig benyttet Tevez og Macherano på laget. Tevez som bøttet inn de siste kampene - og vi knep oss forbi på målstreken.
Vel, det ble £20M i bot - men Sheffield U rykket ned - og har siden vært der. Helt til i år.

Vi EIDE første omgang - med en possession på 70-30. Likevel, var det laget fra nord som hadde den beste sjansen.
Det var helt til Yarmolenko sendte en glitrende pasning til Snodgrass - som var foran et smååpent mål - og LETT satte inn 1-0 e/44 min.
Ikke mindre enn hva vi fortjente!

Pausen hadde gutta fra stålbyen helt klar benyttet best.
De kom ut i "ny regi" i 2. og hadde raskt et par gode sjanser som Roberto i vårt mål ordnet opp i.
Også vi hadde noen ok muligheter - gjerne via Anderson. Det ble likevel litt for tregt og forutsigbart - og de bar ingen frukter.

Etter 63 satte SH U inn sin målscorer fra sist helg. 5 min senere fikk han ballen på 10 og sendte ei "lefse" mot mål.
En halvslapp ball som dippet et par ganger i bakken før den passerte Roberto og snek seg inn v/stolperota.
At det går an, og 1-1.

Deretter overtok vi igjen. Flere gode muligheter der det var cm som manglet - inkl da Snodgrass skjøt i stolpen.
Det ville seg bare ikke. Sh U hadde ikke stort mer å sette inn. Ikke annet enn nedsparkinger, filming og annet fanteri.
Vi hadde heller ikke så mye - bortsett fra et par halvfarligheter.

Det endte 1-1 i nok en skuffende kamp. 2 poeng tapt, og i skrivende stund ligger vi som nr 9.
Etter morgendagens er vi kanskje tilbake til utgangspunktet som nr 11?

Hilsen Hammers........skuffet - og inspirasjonsløs!

Redigert 27.10.2019 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Hammers
02.11.2019 kl 22:41 219

Husker jeg skrev det for noen uker siden. Noe slikt som;
"Chartet har gitt salgssignal, men nå venter 4 "enklere" kamper. CP, Everton, Sheffield U og Newcastle. Kun E er borte.

Bunnlaget Newcastle kom til London Stadium med kun 6 scorede ligamål - og ALDRI >2 denne sesongen!
Etter 20 minutter hadde de gjort akkurat det - og økt ant mål med 33%. Da dommeren blåste for pause kunne det LETT ha stått 5 eller 6 null.
Skudd i tverrligger og noen flotte 100%-redninger av Roberto i mål. Fullstendig utspilt igjen - og ikke til å fatte - det som foregikk.

Hvor fikk de det fra - og hvor var vi?
Jeg regnet med noen tordentaler i pausen, og kalkulerte med; får vi ETT er det bare ETT igjen før det sto 2-2.

2. hadde knapt startet før det sto 3-0!
Det var kaldt utendørs, og det som fristet mest av alt var å grave seg LANGT ned under en varm dyne.

En Fimbulvinter sveipet med ett over "gutterommet" og et rimlag la seg over alt inventar der inne.
Den eneste fordelen var at dette OGSÅ gjaldt pint'en på bordet. Også DEN ble iskald - og da "varmet" den virkelig i en ellers trist ettermiddag.

20 før slutt fikk en av midtstopperne våre løpt ballen i mål. En midtstopperscoring!
Etter 90 satte Snodgrass et perfekt skudd fra 13 ned i keepers venstre hjørne. Da sto det 2-3.
5 ble lagt til, men da ble N-spillerne "syke og skadd" - og det ble bytter "og dritt og lort".
Kampen endte med det 2-3 - og det for ganske tomme tribuner - etter "fullt hus" fra avspark!

Salgssignalet i chartet (for noen uker siden) slo til.
Jeg håpet den gang at dette ikke var et forvarsel på dårligere tider, men DET var det!
SELVSAGT var det det - for chartet er universalt - og det gjelder ALT som kan settes opp i charts form.

Vi ligger fortsatt som nr 12, men trolig nr 13 etter morgendagens.
Det etter 4 enklere kamper - der vi normalt burde ha klart 9-10 poeng. Vi ville da ha ligget blant topp 4.
Fasit viser imidlertid 1 poeng + et lag som med ett ikke er til å kjenne igjen.

Hilsen Hammers..........som kan komme med NOK EN dårlig nyhet;
Det universelle chartet har i dag gitt et NYTT salgssignal - og nå møter tøffere motstand i ukene framover!

PS; Dette skrevet etter kun å ha hørt radiooverføringen. Kampen som går i opptak på Sumo senere i kveld gidder jeg bare ikke å se på!

Redigert 02.11.2019 kl 23:54 Du må logge inn for å svare

Ei håndfull kamper på rad, uten avslutning på mål for vår «klassespiss»
Jeg savner allerede Arnie, og Sakho, eller egentlig, hvem som helst. Carroll for den del.
Og den potetsekken de har plassert mellom stengene, lurer jeg virkelig på tanken bak. Det må vel finnes andre i klubben som kan få den trøya. Legen, fysioen eller Pellegrini selv. Hvem som helst kunne gjort en bedre jobb.

Heldigvis er Antonio på vei tilbake. Om en mnd eller to. Da kan endelig Haller få sin velfortjente plass på tribunen.

Et nytt HORROR-SHOW - borte mot ellers svakt Burnley.

- 10 min. B-spiller skyter i medspiller og ut. Elendige Kevin Friend dømmer Corner - ikke utspill. B scorer på corneren!
- 19. Mark Noble må ut med en vridning i ankelen. Trolig langtids....?
- Litt senere. 2-0, men VAR annullerte målet pga snau offside. Korrekt.
- 1 min før pause; "Ekte" 2-0. Håpløse Roberto i mål kaster ut til 25. Håpløse Balbuena klarer ikke å dempe ballen. Gode B kontrer - og mål.
PAUSE.
- 54. Corner til B. Svinger inn mot Roberto. Normalt barnemat, men keeper lefser ballen i eget mål. Eneste keeper i Prem Lge m/SLIKE kvaliteter.
- Ca 87. Elendig tackling av B-spiller på Lanzini. L lander på høyre skulder - og bæres ut med oksygenmaske. Brudd - flere mnd ute?
SLUTT.
- 3-0 i sekken + 2 langtidsskadde spillere.

Forover; Skapte NULL - igjen.
Forsvaret var over alt der de IKKE skulle være.
Keeper er en VITS, med alle disse merkelige krumspringene sine. Direkte skyld i 2 mål. Fabianski's skade har virkelig blitt kostbar.

Nytt salgssignal (på tabellen) ble gitt sist uke, og det har (selvsagt) slått til. Vi har nå ramlet til 16. Kun 4 lag bak oss.
Trøsten får være at signalets potensiale er tatt ut - før hjemmekampen mot Spurs - helga om 2 uker (e/International break).
Hard Times.....på alle måter!

Siste ang skadene:
- Lanzini trolig ute rundt 2 mnd.
- Noble skal scannes mandag før et mer konkret svar foreligger.

Hilsen Hammers
Redigert 10.11.2019 kl 00:34 Du må logge inn for å svare

Gjør meg noen tanker nå....
Aller først, dersom David Martin er så dårlig, at han ikke forlengst burde erstattet potetsekken Roberto, burde klubben starte med å kvitte seg med han.
Da har han VIRKELIG ingenting på lønningslista å gjøre.
Deretter, klubben har et U23 lag. Med minimum to keepere. Hvorfor er ikke de hentet opp?

Diangana storspiller for WBA i championship, med flere mål og assist alene enn WH sine «stjernespillere» til sammen. Hvis det fortsetter slik, spiller han PL neste år. WH gjør det ikke. Få han hjem fort som faen.
Anderson, som kan være en fantastisk spiller, roter kun rundt seg selv, eneste han forsøker på for tiden er å få «tutet» motstanderne. Null framdrift, null skapte sjansen, null kreativitet, barnslige avslutninger (blant de med flest skudd i PL, men INGEN mål). Men en del nutmegs...som han tydelig «samler» på, og aktivt oppsøker, der «tut-tut» er eneste formålet.
Haller, gidder ikke nevne han engang. Sikkert OK spiller, men vi trenger noen som kan avslutte. Iallfall når man betaler 1/2mrd for en spiller, bør man kunne forvente et og annet forsøk mot mål.