Rec Silicon desperate shorterne snakker med sig selv

Js67
REC 09.08.2019 kl 05:06 9843

Shorterne virker til at være desperate.... Udvikling er vendt i REC Silicon ...
Således er Rec Silicon ikke længere en Short kandidat... Troldene har oprettet flere Nick så de kan stille ledende spørgsmål til hinanden... Fremtiden har ikke været mere lys end nu.... strategi tænk langsigtet og lad dig ikke bare af deres skræmmende indlæg...

Aller mest etisk er det å tjene penger på husa :))
Vi får håpe de som selger i REC klarer å finne andre aksjer de tjener like bra på i løpet av samme periode :)
Redigert i dag kl 00:46 Du må logge inn for å svare

I disse dager er det svært tilfredsstillende å erverve grunnlag for en solid førtidspensjon.

Når sant skal sies er det faktisk fornuftig å la "De 3 idioter" slippe til... 😜
-
Vi kan jo alltids håpe på det finnes "even bigger fools" som selger når de lytter til Garanja, Nemesis og Tompengpung 😉

Bra :) Jeg kjøper bare mer og mer jeg også :P

Jeg ser poengene dine. I så fall er det ingen grunn for kineserne å opprettholde tollmuren mot amerikansk poly-si. Og gjør de det, får vi jo se fasit uten å måtte spekulere.

Du vet du har med en REC-valp å gjøre når han ikke har hørt om Anton Berg. For en idiot. 😄

Utmerket Garanja, utmerket 👍

Men du har vel husket å overlate stafettpinnen til en av dine nyttige xxxx vil jeg tro.

Eller hva sier din frende Tompengpung, som vel står deg enda nærmere enn din Fetter Anton.

Okei. Du blir abre mer og mer tåpelig. God natt til deg. Orker ikke å bruke mer tid på noe sånt som det der.

Det å bruke Siemens på solarprodukter er sløseri, når like bra solar kan lages med FBR :)

FBR vil igjen bli populært når de finner ut hvordan man får like høykvalitetsceller med FBR-A/B som med Siemens :)
Kullkraft er ikke helt gratis.. selv i Kina :)

REC vil ha lært å ikke bare være avhengig av Kina.. fremover. Verden har også lært at det lønnsomt på sikt å ha egne solarkjeder :)

Javisst Garanja.

Du er jo helt forbilledlig, med allianse av Tompengpung.

Kanskje jeg skulle gjøre akkurat som deg og tom-pungrotta....

Logge meg på en side her på HO, og prate drit om en og annen aksje jeg ikke vil ta i med ildtang.... 😀

Dere er jo helt ubetalelige, i all deres fattigdom 🤑

For en tragisk fyr du er. Logg av og finn på noe mer fornuftig å bruke tiden din på.

Og der kom fattiglusa Tompengpung på banen ja.

Når innsamla tomflasker er panta og går til innkjøp av flere desiliter smuglersprit gjennom kveldinga. Tradisjonen tro.

Eller går det på rompespriten løs nå, rett på pungen.

Ja :) Inntil REC virkelig har mistet all risiko.. (og blitt Butte-aktig) men all virksomhet og investering er former for risiko..

Feks så vil driften av en oppgradert MosesLake koste både under oppgraderingen og startfasen av driften.. dette vil være moment for influencerne...
Og et eventuelt oppkjøp til 49% av Yulin med lån, eller sparepenger fra en så vidt lønnsom MosesLake være risikofylt..
Et batteri-samarbeid vil også få en smell hver gang det dukker opp nyheter om nye typer batterier :D

*haha* det er uendelig med angrepspunkter for influencerne å benytte :)

Du har en god del kunnskap Nemis.
Av historisk karakter.

Men din framtidsinnsikt svikter:

Butte har sin uangripelige stigende verdi - må den ikke bli solgt med det første for knappe 3 milliarder kroner.
ML bør nå fair value i 2025 på 10 milliarder kroner.
JV Yulin/49% skal nok verdsettes til 8 milliarder kroner innen samme tid.

Blæk registrer at halleluja klubben har mistet en av sine mest betrodde medlemmer. Vi sitter nå kun igjen med Tompengpung og Fattiglusa. 💸
De ligger i samme skyttergrava og fyrer løs mot øst og vest, og drømmer om sin skattefrie julelønning.
Da skal det nemlig snittes med rubel og bit, berre synd det nesten er helt utsolgt for aksjer.🤥
Her er det kun nemlig bare kjøpere som kjøper av kjøpere.
🕳️🏃 og kjøp

Vi er nok enige her, men jeg tror REC vil fortsette å være en trading- og shortaksje i lang tid fremover dessverre.

Jeg tror faktisk at MoseLake og Yulin blir utviklet og modnet innen 10 år som leverandør av billig polysil til hver sine økonomiske sfærer :)
Så.. når de er modnet blir de solg av JUM (akkurat som Butte).

Med litt flaks får de en fot innen batteriboomen... og oppleve en hype :)

Det er helt feil vurdering. Til 2015 var import av fbr strategisk viktig for produksjon av kinesiske celler og paneler, til reeksport. Derfor PiT, som utløp i juli 15. Kineserne eier nå hele pv-verdikjeden, og REC er utkonkurrert på pris og kvalitet. Som da ML produserte på 50% til cost på 11$/kg. Enger sa nye fbr kunder brukte 6-8 måneder på å omstille til ingots på fbr + Siemens, altså kundekvalifisering. Og sammenliknet med hvis panteautomater skulle skiftes med ditto ny forsyningskjede. Poenget nå, er at kinesiske wafer produsenter har ingen grunn til å kjøpe fbr lenger, og gjør det ikke heller. Rimelig høykvalitets polysil er det mer enn nok av i Kina, og kapasiteten øker med etterspørsel. Det er knapt noen som tror at US produsert fbr-b blir konkurransedyktig før ev ML kan produsere på 100%, og dessuten til et marked som må vinnes. Og REC har kjempet en tung kamp mot langtidskontrakter i ROW i årevis. Nå blir det enda verre å kjempe mot Tier I kontaktene i Kina, og med politisk usikkerhet i tillegg.

De støvsugde ikke fra JUM.. men av oss små som ville ha penger plassert andre steder enn REC :O

Jeg satser på at alle på Oslo Børs lærer å unngå REC for kortsiktig gevinst.. for da blir de skuffet og husa tjener rått...
Først når REC har kun eiere som ikke lar seg påvirke av husa.. faller influencer-effekten bort.

Trur grabein plasserte din troverdighet su det holder ja.

Neida, du trenger INGEN TROVERDIGHET.

Men for å drøfte CASET GARANJA....
Hva skulle du (og Nemis og Tompengpung) egentlig bedrevet gjennom livet om dere, som aldri skal eie RECaksjer, ikke kunne prate drit om RECaksjer her på HO ?

Svar utbes.

Nå har jeg vel kommet med en del andre argumenter også men skjønner at du kun er interessert i å få sværtet alle som er uenig med deg. Flere andre i tråden som har kommet med gode innlegg som svar på mine.

Det er ikke for sent for deg å kjøpe deg inn igjen, Garanja.. men da må du belage deg på å måtte holde på REC i 5-10 år før du kan få fortjeneste :)
Det er farlig å gå inn igjen .. og ikke klare holde ut...

Alt husa trenger å gjøre er å holde den nede i noen måneder og folk vil begynne å selge seg ut med tap :O

Du har jo ingen argumenter å komme med annet enn at kursen har falt i mange år så da vil den fortsette med det, og analytikerne tror kursen skal falle og de har alltid fått rett. Blir ikke mye diskusjon av sånn. Så vidt jeg husker hadde du flere argumenter da du mente kursen skulle opp.

Hva skal jeg med troverdighet? Jeg presenterer bare mitt syn på REC-aksjen.
Redigert i går kl 22:20 Du må logge inn for å svare

Skjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av å henge seg opp i hva folk har sagt og ikke sagt tidligere. Jeg kommer ikke med noe fakta så jeg trenger ikke å ha noe troverdighet. Jeg presenterer bare mitt syn på aksjen. Det står jeg fritt til å gjøre. Er dere uenige så er det bare diskutere. Folk er stort sett mest opptatt av å sværte de som har en annen mening enn dem selv.

Du har ikke tapt før du har solgt Grabein :)
Det sitter folk derute som venter på å kjøpe de aksjene du eier :)
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010112675

Du som eier bestemmer prisen .. ikke kjøperen :)
Redigert i går kl 22:15 Du må logge inn for å svare

Du har 0 troverdighet her Garanja.

Opplest og vedtatt.

Les mine flere innlegg om REC i 40 kroner innen 2025. Og kos deg med det 😙

Det stemmer ikke helt. Han har også vært positiv: Han gikk ut for et par år siden og sa "endelig kommer jeg til å få rett".

Men det har jo vært rekke på rad med skuffelser i REC de siste årene, så hadde vært useriøst om styreleder hausset opp aksjen med å spå gull og grønne skoger uten å ha grunnlag for det. Det hadde kun gitt et blaff opp i kursen som hadde blitt shortet ned igjen. Og JUM ville ikke tjent noe på det siden han ikke har planer om å selge seg ut. Oppgangen må være fundamentalt fundert.

Ellers er det litt paradoksalt at ledelsen, inkl. JUM blir kritisert for å ha altfor mye tro på ML og Yulin, noe de har vist ved alle beslutninger de har tatt, samtidig som de blir kritisert for å snakke aksjen ned.

Kan du ikke bare opprette din egen tråd for personangrepene dine. Vi andre forsøker å diskutere REC her. 🙄

«For oss?» Betyr det at du ikke lenger er aksjonær og heller ikke har planer om å bli det? Da nicket ditt først dukket opp her var du den verste baisseren. Du ble arrestert på noen punkter og sa du «bare kødda», at du faktisk var en optimistisk investor som tok rollen som en baisser - og skulle aldri skrive her igjen. Så begynte du å skrive optimistisk igjen, noe som igjen sluttet for et par dager siden.

Jeg skjønner man blir oppgitt over kursen (det er jeg selv, og er nært å anse hele min investering som tapt). Og selskapet har tatt noen uforutsigbare valg, så jeg bebreider ingen for å vingle litt. Men jeg har et problem med folk som går fra kraftig haussing til like kraftig baissing. Bipolar oppførsel mister troverdighet.

JUM er en kapitalist. Om han er mer eller mindre rå enn andre kapitalister vet jeg ikke. Påstår ikke at han er noen barmhjertig samaritan, og kan godt hende han hadde gitt beng i de andre aksjonærene om det tjente ham. Men mitt poeng er at vi stort sett er i samme båt. Alt det negative som har skjedd med REC har vært like negativt for JUM. Han har kjørt rettede emisjoner, noe som er veldig vanlig. Normalt gir det største eiere en fordel framfor andre aksjonærer, men i REC har vi stort sett fått kjøpt minst like billig over børs kort tid etterpå. Og det hadde vært langt verre om vi ikke hadde fått kjørt disse emisjonene. Da hadde det vært en reell konkursfare.
Noen skal ha det til at JUM shorter, og det er selvfølgelig bare bullshit. Er ikke en gang sikker på at han låner ut til shorting, men om han hadde gjort det hadde ikke det vært noen krise. Jeg har selv shortet intradag selv ganske ofte, fordi jeg har handler via to ulike kontoer og daytrader der jeg har best betingelser. Har nesten aldri opplevd at det ikke har vært mulig å få tak i aksjer til shorting. At JUM gjorde det mulig for ESO å låne ut til short gjennom sin terminkontrakt kan vi ikke kritisere ham for.

Jeg tror ikke at kursen blir langvarig lav fordi noen shorter. Verdiene i selskapet kommer fram før eller siden uansett.

*hehe*
Det kan godt bli 1 (pga influencer effekten) og da får vi 3 ganger flere aksjer per sum penger vi fikk den i forrige uke :)
Det kan godt bli 0.1 .. da ville vi få 30 gangeren :)

Ved den teoretiske kursen på 0.000001. kan man kjøpe hele REC for en dagslønn :P

Man må ikke være utålmodig hvis man skal ha REC.. dette er ikke en aksje man kan tjene penger på ved å ha den i 2-3 år :)
Perspektivet må være som hovedaksjonær...5-10 år :)

Nå bør det gå opp for alle tålmodige lesere at Garanja (med Nemis og Tompengpung) har tapt "alt" på REC og at de vier sitt liv her på HO i fryd for å skade.

Når de er tom for penger, finner disse ingen annen glede.

Nettopp det, må være den usleste "investering" et menneske kan gjøre.

Jeg må si jeg har litt trøbbel med å skjønne hvorfor JUM aldri har snakket opp aksjen så lenge jeg har vært aksjonær. Hver gang han har blitt intervjuet har det vært doom & gloom over situasjonen. Selv når det har sett ganske greit ut, har han hengt seg opp i Kina-tollen.

På den andre siden kan jo det bety at Kina-tollen hele tiden har vært så viktig som han har påpekt (helt siden 2014). I så fall er det lættis av sentrale analytikere å mene at hvis tollen plutselig opphører er aksjen verdt drøyt 10 kr.