Rec Silicon desperate shorterne snakker med sig selv

Slettet bruker
REC 09.08.2019 kl 05:06 26331

Shorterne virker til at være desperate.... Udvikling er vendt i REC Silicon ...
Således er Rec Silicon ikke længere en Short kandidat... Troldene har oprettet flere Nick så de kan stille ledende spørgsmål til hinanden... Fremtiden har ikke været mere lys end nu.... strategi tænk langsigtet og lad dig ikke bare af deres skræmmende indlæg...
Redigert 21.01.2021 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
21.11.2019 kl 10:43 3512

Garanja,
Det er ganske spesielt å bruke kursutviklingen som et argument for at selskapet REC vil komme til å bli ulønnsomt til evig tid. Kursutviklingen er relevant for teknisk analyse, men det fundamentale endres jo ikke pga av kursutviklingen. En potensiell kjøper som baserer seg på det fundamentale bør bli mer positiv til å kjøpe jo lavere kursen faller, alt annet likt. Du var helfrelst aksjonær på 5,50. Ville du da ment at REC bare var halvparten så mye verdt om vi fikk de nyhetene vi har fått siden det?

Det eneste fundamentalt viktige som har skjedd siden den gang er at REC sier at de vil selge Butte. Man må gjerne være negativ til den beslutningen, men mener du det forsvarer en halvering av kursen? Du argumenterer jo samtidig for at ledelsen bør avvikle selskapet for å synliggjøre verdiene. Da burde du jo være positiv til at Butte selges som et første skritt mot det.

Skulle du få rett i at ML ikke vil kunne konkurrere med Kina, enten pga fortsatt toll eller fordi polyprisene holder seg ulønnsomt lave, blir ikke ML åpnet, og det vil gå mot avvikling. Da blir 15% Yulin solgt, og ML solgt som spiker. I tillegg sitter REC med anslagsvis 200musd på bok etter salget av Butte og betaling av gjeld. Mens hele selskapet nå prises til under halvparten cashbeholdning før salg av Yulin.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2019 kl 10:44 3520

Kina sikter seg inn på verdensherredømme og alt annet er et spill for galleriet. Du har helt sikkert hørt om China 2025 som er et enormt viktig steg i den retningen. Vi ser allerede at Kina har passert vesten på mange teknologiske områder. Huawei og TikTok er gode eksempler på dette. IPhone og Facebook/instagram overlever fordi vi er noen irrasjonelle idioter. Så får vi se hvor lenge det varer. Min spådom er at vestlige selskaper må bli mer innovative om de skal klare å utfordre de kinesiske selskapene i årene som kommer. Det finnes selvfølgelig noen få hederlige unntak som f.eks. Tesla. Men jeg blir overrasket om ikke svært mange av oss kjører en kinesisk bil om 10-15 år.
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
questi
21.11.2019 kl 10:44 3514

Jeg tror jeg nesten må forsvare JUM, TT og REC... De prøver alt de kan.. (ellers hadde REC gått dunken for lenge siden)..


- "..JUM sa i april at REC nå hadde cash for flere år fremover. Nå sier CFO at REC MÅ selge Butte for å betjene all gjeld..."
..fordi de ikke var fremsynte nok til å se at også elektronikk markedet kan rammes (ca 15% ned) av handelskrigen. MEN de er fremsynte nok til å se at deler/hele Butte må selges før kreditorene banker på døra :)


- "...på Q2 sa Tore Tafatt at han på Q3 kunne si mer om PV-verdikjeden i US, der amerikansk polysil inngikk...."
..noe som er på vei, sannsynligvis innen 2-3 år, tiden det tar for å sette opp fabrikkene.. Penger fra Butte salget skulle 'fasilitere', feks å sponse waferprodusenter med utstyr som gjør at de kan ta imot granuler i stedet for siemens chunker...


- "...Tafatt sa på Q3 at REC vil selge Butte til "anyone". Herunder batteriprodusenter som kan bruke silangass-produksjon og -flåte. I så fall blir det mer enn nok silangass i US tilgjengelig av noen som kan drive butikk. Mens dere har trodd på REC som leverandør til batteriindustrien.."
Det blir (positivt nok for oss) knapphet med silaner fremover for verden.. batteriene er ikke bare batterier til små mobiler men enorme batterier til biler og kraftverk. Selv om REC selger Butte så har de folk som kan lage nye Silan-anlegg og omlegge produsjonen ved MosesLake til mer silan


- "...Batterier og REC er steindødt! Det har aldri vært noe annet enn en fantasi hos den beviselige korrupte jævelen, Tafatt. Han introduserte tanken for ett år siden, og sa det kunne bli til noe om to-tre år..."
Det er bare gått 1 år... og de jobber fortsatt på der ved MosesLake :) Nyheten vil komme om 2 år (eller før!) :) Jeg synes man skal unne TT den høye lønnen han har.. Ingen andre er i en posisjon som kan gjøre den jobben og ha den type kontakt han har...


- "...JUM har bestemt at REC skal satse alle investerbare midler på det fremtidige politiske forholdet mellom Kina-USA. For å produsere solar polysil i ML for å selge i mest konkurranseutsatte og eneste marked: Kina. HVIS dessuten handelskrigen opphører..."
Handelskrigen vil komme til en tilstand der tariffene er mer balanserte der alle parter kan leve. Folk vil ikke ha ulønnsomme ordninger de ikke kan leve med over tid. Handelskrigen er å se på som starten på en ny epoke, der produksjonen flyttes ut fra Kina.. Intet kan vokse inn i himmelen. JUM kommer til å selge der det er mulig å selge.. ikke nødvendigvis BARE Kina...:)


- "...I tillegg hører dere at REC nå tenker å bruke FBR-B teknologi fra JV for å oppgradere ML for 50MUSD. Dere som har ment at JV trenger REC. Det er beviselig motsatt..."
Det er mere REC's ingeniører (som er tilbake hos REC i USA) som har vært i stand til å trekke erfaring av EGNE mistag den gang de rigget opp Yulin, ikke de kinesiske lærlingene.. Man skjønner hva som er galt og hva som bør gjøres først når man kan sammenligne.. og de kinesisk lærlingene har jo bare sett Yulin :) REC får ikke kunnskapoverføring fra Yulin, men fra REC-ingeniører som har vært i Yulin-prosjektet


- "...REC må raskt selge Butte for å betjene gjeld, og drifte ML uten produksjon og salg. Det er et faktum. Og CFO sa til PV-Tech at et bud pga. handelskrigen nå blir lavere enn i 2018 (eller neon gang før). Og det er ikke rart, med marsjfart lusne 35MUSD YoY i ebitda."
Lavere men fortsatt ok :) Hvis det er for lavt så spytter JUM in penger. JUm ønsker ikke å tape penger :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
questi
21.11.2019 kl 10:48 3426

USA og Kina er komplementære.. Kina setter sammen moduler... mens USA produserer de høyteknologiske komponentene :)
Faktisk er ikke alt stjelbart :)
Kina tar det som mest lønnsomt og lettest å ta.. :)
Slettet bruker
21.11.2019 kl 10:58 3405

Vi kan godt droppe å bruke kursutviklingen som et argument (selv om den er en tydlig indikator på hvordan ståa er). Du må spørre deg selv hvordan REC har finansiert driften sin de siste årene. Der har du svaret på hvorfor REC ikke har livets rett og vil havne i skifteretten på ett eller annet tidspunkt om ikke noe drastisk skjer.

Jeg har gitt opp hele greia og solgte meg ut på 5-tallet. Det er jeg glad for at jeg gjorde for nå er det nesten 100% stigning opp dit. Det er vel ca det dere drømmer om at aksjen skal gå den dagen handelsavtalen blir avsluttet.

Du har helt rett når du sier det eneste fundamentalt viktige som har skjedd er at REC sier at de vil selge Butte. Her er hele problemet. Nemlig at det ikke er nok for å holde dette selskapet i live. Best case scenario nå er at man er gjeldsfri med en fabrikk som ikke produserer noen verdens ting og en liten eierandel i Yulin.
Slettet bruker
21.11.2019 kl 11:00 3392

Du burde lese deg opp på China 2025. Kina ønsker nettopp å bli uavhengige av USA og vesten når det kommer til teknologiutvikling. De kinesiske universitetene stjeler nå de "smarteste" hjernene fra de tradisjonelle universitetene i USA og UK.
fattigstakkar
21.11.2019 kl 11:06 3368

"Jeg har gitt opp hele greia og solgte meg ut på 5-tallet"

Dette er backtrading om du ikke har skrønet tidligere.
questi
21.11.2019 kl 11:08 3365

Med smarthet i befolkningen og innføring av individualistiske, nytenkende forskere og studenter kommer en risiko ...

Er Kina egentlig modent for så mye nytt så raskt? :) Og hvis Kina viser seg å være modent nok.. så er det faktisk positivt...
Ved å kjempe mot en fiende og brukes dennes midler, blir man selv den man bekjemper :)
Hvis Kina blir rikt.. blir det også mer demokratisk og rettferdig.. et nytt Vesten.. bare ikke i navn og geografisk lokasjon :)

Se... det finnes REC i USA.. og det finnes også REC i Kina :P
Redigert 21.11.2019 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2019 kl 11:09 3364

Du må huske på at Kina ikke styres av svake koalisjonsregjeringer som snur kappen etter vinden.
questi
21.11.2019 kl 11:10 3360

*hehe* begge sider kan lære noe fra hverandre...
Vi kan lære noe av Kina.. og Kina kan lære noe fra oss :)
Slettet bruker
21.11.2019 kl 11:13 3352

Hvis du er redd for at Kina ikke er modent for så mye nytt så raskt, så kan du jo fundere litt på hvordan kinesisk praksis ville blitt mottatt i vesten.
fattigstakkar
21.11.2019 kl 11:16 3337

Men hvorfor du gidder å påstå det er mer enn jeg forstår.
Slettet bruker
21.11.2019 kl 11:20 3324

Om jeg solgte på 5 kr eller backtrader kan umulig være noe interessant for de som leser dette forumet.

Det var ment som et svar på ditt innlegg hvor du skrev: "Du var helfrelst aksjonær på 5,50".
Redigert 21.11.2019 kl 11:22 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
21.11.2019 kl 11:26 3309

Det gir bare ikke mye troverdighet når du både argumenterer hardnakket for at REC er underpriset på 5,5, og så ikke ser noen verdi når kursen er halvert, samtidig som du ljuger om at du ble negativ og solgte deg ut på 5-tallet når alle vet at det ikke stemmer.
fattigstakkar
21.11.2019 kl 11:28 3302

Nå snudde plutselig US futures i pluss etter å ha vært kraftig i minus tidligere i dag. Vet ikke om det skyldes nye meldinger som har kommet.
Slettet bruker
21.11.2019 kl 11:30 3297

Du får bare drite i meg da fattig. Som vanlig dreies fokuset mot person i stedet for å diskutere REC slik som dette forumet er ment å brukes til. Regner med vi to er ferdig med dette.

Edit: Det er på høy tid at du logger deg inn på Shareville i dag for jeg ser der at brukeren Poly Ester sårt trenger noen å konspirere med.
Redigert 21.11.2019 kl 11:32 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
21.11.2019 kl 11:33 3285

Det er ikke å fokusere på person å konfrontere deg med tidligere uttalelser når du når påstår du ikke forstår hvordan noen ser noen framtid for REC. Du har jo kommet med alle svarene på de spørsmålene du stiller selv. Forskjelen var bare at da var kursen det dobbelte, så om argumentene var gydlige da, bør de være enda mer gyldige nå.
Slettet bruker
21.11.2019 kl 11:35 3277

Når kursen har halvvert seg så er det vel åpenbart at jeg tok feil. Uansett orker jeg ikke noe 1:1-diskusjon med deg angående hva jeg eller du har sagt.
Redigert 21.11.2019 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
tran5
21.11.2019 kl 11:37 3279

USA er avhengig av Kina og Kina er lik mye avhengig av USA og så sitter patetiske Europa og tør ikke gjøre en ting
fattigstakkar
21.11.2019 kl 11:39 3276

Garanja
30.10.2019 kl 08:37
4699
Etter dagens presentasjon burde interessen i alle fall bli større. Hva med å prøve å se noe positivt for en gangs skyld sa2ri?
Slettet bruker
21.11.2019 kl 11:40 3270

Du har helt rett. Eneste forskjellen er at Kina er den eneste som ønsker å gjøre seg uavhengig.
Slettet bruker
21.11.2019 kl 11:41 3267

Ja jeg tok feil. -14% siden den gang.
Slettet bruker
21.11.2019 kl 11:41 3266

Ganske som ventet angriber Short support ... Ingen sælger ... Kun Short handler med hinanden og presser kursen ned
Slettet bruker
21.11.2019 kl 11:46 3250

Dette er kun en påstand uten rot i virkeligheten.
fattigstakkar
21.11.2019 kl 11:58 3219

Da dementerte Kina meldingen fra Reuters som kom i går.
fattigstakkar
21.11.2019 kl 12:10 3196

I dag føler jeg meg ganske sikker på at vi slutter i pluss. Klare tegn på bunnformasjon vi ser nå. Så får vi se om den blir midlertidig, eller Bunnen med stor B.
Redigert 21.11.2019 kl 12:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2019 kl 13:14 3099

Vågn op mand ... Du sover også ligesom Oslo børsen...
fattigstakkar
21.11.2019 kl 16:28 2940

Det blei bom det. Jeg fikk ikke den avslutningen jeg hadde regnet med i dag. Kursen snudde ned den røde åpningen i USA. Men den tok seg opp fra LOD og det lå store kjøpere i sluttauksjonen som ikke fikk napp, så skulle tro at de fleste som absolutt må ut har kommet seg ut nå.
Slettet bruker
21.11.2019 kl 16:39 2911

Ingen vits i å kjøpe noe her. Vent heller til vi er nede på 1 kr.
fattigstakkar
21.11.2019 kl 17:02 2880

Enhver får følge sin strategi. Jeg føler meg trygg på min.
Shares4fun
21.11.2019 kl 17:43 2820

Det er morsomt å lese folk som sier at kursen skal til kr 1, og som mener dette er kurs som reflekterer verdien på REC. Ingen underbygger dog sine påstander, ei heller SMN1 når jeg har utfordret de på følgende banale spørsmål:

Med utgangspunkt i Q3-tallene: Disse viser sum omløpsmidler USD 147'' (virkelig verdi), aksjer Kina 37'' (kostpris), usikker verdi Butte 300'' (konservativt ift normalisert EBITDA) og sum gjeld 298 ''(virkelig verdi, inkl skattekrav). Netto sum USD 186, som omregnet til NOK (kurs 9,00) og delt på antall aksjer (280''), tilsier en VEK per aksje på ca. NOK 6. Da priser man inn null verdi på ML, ingen merverdier aksjer/investering i Kina og null tro på fremtiden.

Ved å kaste ut påstand om kr 1 per aksje, så sier man da at enten regnskapet er nær 1,5 milliarder overvurdert (da blir i så fall revisor og ledelsen erstatningspliktig 😂), eller dette i kombinasjon med at det koster sum tilsvarende å la ML være stengt. Hvor mange år man trenger på å brenne av 1,4 milliarder i faktiske kostnader (ikke avskrivninger, for verdien på ML sier man jo er null), svares det ikke på...

Når jeg skriver morsomt å lese, så er det nok heller trist og ikke minst synd på de som ikke vet opp og ned på et regnskap.

Dere kan dog trøste dere med at det ikke kreves denne type basiskompetanse for f.eks. å få seg jobb i et meglerhus som SMN1, så det er håp for oss alle 😊 Jeg mistenker dog at de vet opp og ned på et regnskap, men opp mot en «analyse» for manipulasjonsformål, så kan de selvsagt ikke svare ut kr 5 i differanse mot ovenstående forenklede VEK-tilnærming...
Redigert 21.11.2019 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
tran5
21.11.2019 kl 17:45 2803

Spar deg Garanja først så hauser du som om du hadde ADHD så no plutselig er Rec verd 1kr, dette blir for dumt
Slettet bruker
21.11.2019 kl 18:09 2770

Fint at du synes synd på de som ikke vet opp ned på et regnskap. De synes sikkert synd på alle dere med enorme tap i REC også.
Slettet bruker
21.11.2019 kl 18:12 2756

Okei. Alle husene som opp gjennom historien har hatt sell-anbefaling på REC-aksjen har fått korrekt. Den siste tiden har flere hus senket kursmålene sine. Hvorfor skal de nå ta feil?

Og til dere som er så positive. Dere har bommet på alle spådommene deres! På 13kr var aksjen billig, på 10 kr var den superbillig, på 7 kr var det penger på gaten og nå er det bare å "plukke billige aksjer". Aksjen er på ATL for f***. På tide å få det inn i nøtta.
Redigert 21.11.2019 kl 18:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2019 kl 18:20 2747

Garanja har du ikke noe og gjøre i dag heller? Sitte og prøve å snakke ned en aksje for at du vil inn igjen gir ingen mening. Var vi ikke enig om at du burde skaffe deg et liv? Vi som sitter nå har tenkt å sitte lenge og sper på litt her og der. Hjelper ikke med fjas du legger ut her Pga av at du vil inn igjen.
Slettet bruker
21.11.2019 kl 18:25 2738

Og der var sjefen sjøl på banen igjen ja. REC virker ikke å være så interessant for deg. Det viktigste er at du har noen å angripe.

"Vi som sitter nå". Hvem F er dere? 5-6 stk på HO? Og nei, jeg tar ikke i denne aksjen med ildtang engang.
Celsius
21.11.2019 kl 18:35 2720

Du elsket aksjen forleden på kr 5,5.

Og tar ikke med ildtang i den med 50 % rabatt.

Og bruker 100 % av livet ditt på et sted som dette.

Si meg, ble du tvangssolgt med ruin til følge slik som Bedekker aka Tompengpung?

Hevngjerrighet er den sykeste gjerrighet som finnes. Skaff deg et restliv utenfor HO.