Pause fra pausen. Det er fredag, og kos må til.

Sotah
09.08.2019 kl 07:19 2435

Det går ikke i lengden, forumet forvitrer uten mine balanserte og velfunderte innlegg. Gruppevoldtekter i Benidorm blir ikke registrert her engang, sånn kan vi ikke ha det så imot voldtekter som vi er her ifølge vedtektene. Hverken Isak eller RR følger med i timen.

Siv sine fiktive og tøffe forhandlinger om bompenger får stå ukommentert og klimasaken dunker ut bompengesaken uten at noen bryr seg. Transkjønnede innvandrere blir Frøken Norge og nyhetsbildet skriker etter ytringer. Sånn kan det ikke fortsette. Dere trenger lufting, vær så god.
Slettet bruker
10.08.2019 kl 18:58 973

1. Du har ikke lest koranen, med mindre du har brukt sommeren din på det.
2. I mitt forrige innlegg hadde jeg tenkt til å skrive på fleip at du, sort/hvitt som du er, helt ute av stand til å tenke nyansert, sikkert kom til å kalle meg sosialist også om vi fortsatt denne diskusjonen.

Jeg kan ikke annet enn å le.
polemiker
10.08.2019 kl 19:27 963

Ja, du kan le du, men det jeg sa var at du argumenterer som en sosialist. Ble vel gjort en undersøkelse for noen år tilbake som ganske tydlig slo fast at en kraftig majoritet av muslimer stemmer på sosialistiske partier. Husker ikke helt tallet, men tror det var over 80%

Uansett, du fortsetter å komme med personangrep og påstander. Siden du kaller meg løgner og bløffmaker burde du vel i det minste kunne fortelle oss hva du mener jeg juger eller bløffer om?

"- bygget på en stråmann"
Hva er det du prøver å insinuere her?

Jeg skjønner godt at du ikke vil diskutere islam, men du kan vel i det minste gjøre et forsøk på å kommentere det jeg skrev.

Du prøver å vri diskusjonen over til voldtekt igjen og skriver "Koblingen voldtekt og innvandring har jeg slettes ikke sagt imot. ".

Her glemte du å legge til et lite ord. "Koblingen voldtekt og muslimsk innvandring" skulle det vel vært. Du kan ikke stigmatisere alle innvandrere som polakker, svensker, thailendere osv. Voldtektsraten blandt disse innvandrerne er mindre eller lik etniske nordmenn.
Slettet bruker
10.08.2019 kl 20:23 954

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.

«Jeg skjønner godt at du ikke vil diskutere islam»
Hallo? Tidligere i sommer forsøkte jeg iherdig å diskutere islam, religion, koranen og Gud med deg. Du slang ut den ene påstanden etter den andre om hva som liksom stod i koranen - en bok du etterhvert innrømmet at du ikke engang hadde lest. Da jeg ba deg dokumentere det, klarte du ikke det og forsvant. Jeg tror det siste jeg ha deg dokumentere var da du påstod det stod i koranen at homofile skulle kastes i døden fra høye hus. Det var mer men ærlig talt. Ja, du har kunnskapshull for å si det forsiktig. Jeg har ikke noen kjempe behov for å repetere den diskusjonen.

OK, vil du diskutere min påstand om at folk her på forumet først og fremst lager voldtektstråder for å krangle innvandringspolitikk? Det gjelder både de som har en monoman trang til å krangle om innvandringspolitikk og muslimer (slike som deg) og de som alltid skal forsvare innvandrere og muslimer fordi de elsker å krangle med folk som deg (slike som sotah). Det er bare tull at det er hensynet til ofrene som har første prioritet.

Vil du diskutere islam gud koranen mm får du vel lage deg en ny tråd da. Eller hente opp noen gamle.
Redigert 10.08.2019 kl 20:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2019 kl 20:27 952

Det var som ny-konvertitt. Det kalles belæring og messing, ikke diskusjon. Du var ny-muskimsk da og ville misjonere (bortforklare)
dirken
I dag kl 20:23 2
Tidligere i sommer forsøkte jeg iherdig å diskutere islam, religion, koranen og Gud
polemiker
10.08.2019 kl 21:34 937

Nå begår du taqiyya igjen Dirken. Jeg "innrømmet" ikke at jeg ikke hadde lest koranen, men jeg skrev, helt uoppfordret at jeg ikke hadde lest hele boka. For ca. 15 år siden prøvde jeg å pløye gjennom dette makkverket av en bok, men måtte dessverre kaste in håndkledet for jeg ble ferdig.

Jeg nevnte også for deg at dette med å kaste homofile fra høyder ikke stod i Koranen, men i Hadith. Koranen sier riktignok at homofile skal straffes, men ikke hvilken straff de skal ha. Islams kanskje mest bokstavtro tilhengere - ISIS praktiserte jo også dette med å drepe homofile ved å kaste dem ut fra høyhus. Om de overlevde, ble de halshugget. Det er også minst 9 land som i dag praktiserer dødstraff eller lange fengselsstraffer.

Du kan jo begynne å lese deg opp litt her: https://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_in_Islam#In_hadith_and_athar

n Afghanistan, Brunei, Iran, Mauritania, Nigeria, Saudi Arabia, parts of Somalia,[note 1] Sudan, United Arab Emirates and Yemen, homosexual activity carries the death penalty or prison sentences..
Et eller annet sted har de vel fått dette fra, tror du ikke?

Greit nok, vi kan åpne opp en ny tråd etterhvert. Det er stort emne og masse historier vi kan fortelle. mellomtiden kan du jo lese deg litt opp på islams forhold til dyresex. Blir folk som voldtar esler og geiter kastet ut fra høye hus tror du?

Så til saken din. Har vel egentlig svart på dette før, men som nevnt er jeg nå blitt en av mange 10.000 i Norge som enten direkte eller indirekte er blitt berørt av den muslimske voldtektsepedemien. En ung jente som blir voldtatt av muslimsk faenskap har gjerne 20-30 i sin nære omgangskrets med famile og venner som også blir berørt av dette.

Skal man gjøre noe med dette problemet burde det være opplagt at man i første omgang sørger for at det ikke kommer flere muslimer inn til dette landet. Dernest at man øker omfanget på å repatriere muslimer til sine nærområder eller hjemland. Insestgiftemål må forbys, og familiegjenforening må kraftig innskrenkes. Trenger du flere tiltak som fungerer?
Slettet bruker
10.08.2019 kl 21:58 930

«Jeg nevnte også for deg at dette med å kaste homofile fra høyder ikke stod i Koranen, men i Hadith. Koranen sier riktignok at homofile skal straffes, men ikke hvilken straff de skal ha. »

Lol. Det var jo litt av en versjon av sannheten. Først påstod du dette tullet stod i Koranen, som altså er Guds ord. Først da jeg påpekte denne åpenbare løgnen, var det jo selvsagt eg, ja, hmm.... hadithene! du mente. Du ga ikke noen kilde da selvsagt, men greit nok. Men det er fint å se du tok til deg det jeg fortalte deg om hva Koranen sier om homofili da. Husker du navnet på lignelsen også? Jeg fortalte deg det. Du vet, den samme som står i Bibelen og som er den kristne homohatere ofte bruker for å rettferdiggjøre at de setter seg selv i Guds sted og er dommer over andre? Jeg kan gi deg et tips: Historien starter på Sodo...

Men ja. Start en tråd du. Kanskje gidder jeg stikke innom å lære deg ett og annet om islam, kristendom, jødedom og religion generelt. Du kan trenge det.
Redigert 10.08.2019 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2019 kl 22:07 928

Hadit og dra, det er vel samme hvor det står bare det står et sted men det bryr meg ikke. Se heller litt på hva tankegodset fører med seg er du grei, bortforklaringsimam dirken.
Slettet bruker
10.08.2019 kl 22:26 918

Aaah, ‘tankegodset’ ja. Akkurat i kveld er det vel flere enn meg som lurer litt på hva slags ‘tankegods’ som kan ha ført til at en ung mann tok med seg våpen og begynte å skyte i en moské i Bærum dagen før de troende skulle feire til ære for Abraham. Du vet, vår felles stamfar. Vi får vel vite mer etterhvert.
polemiker
10.08.2019 kl 22:36 913

Så det som står i hadithene er ikke noe muslimer trenger å ta så høytidlig, er det det du mener? Tror ikke du helt har skjønt hvilken forvaklet ideologi du har blandet deg inn i.

Er virkelig dette alt du har å komme med? At jeg forvekslet koranen med hadtih?

Du bør ikke bekymre deg, jeg har naturligvis lest mye av både GT og NT og kan nok historien om Sodoma og Gomorra, Lots hustru, saltstøtter og alt det der. Skal ikke ha lest mye av Mosebøkene før den historien kommer.

Gud svei av en "atombombe" og utraderte begge byene og drepte alle innebyggerne. Så kom Jesus etterhvert og valgte en litt annen løsning. Muhammed derimot, syntes det fortsatt var en god ide og fant ut at minaretene kunne brukes til litt andre formål også.
polemiker
10.08.2019 kl 22:57 907

Jada, muslimene feirer Abraham på grunn av at han var villig til å slakte sønnen sin som et gudeoffer. Dette synes muslimer den dag i dag er så fantastisk at de også praktiserer det samme dersom barna faller fra, har sex med vantro el.l. Kjempeidé dette, Allah er stor.

Primært feirer de vel denne dagen for at Abraham angivelig skal ha bygd opp Kabaen i Mekka og fikk en bastard som heter Ismail og som regnes som stamfaren for det arabiske folket. Abrahams eneste ekte sønn, Isak blir derimot regnet som stamfaren til jødene of den siviliserte delen av verden.
Redigert 10.08.2019 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2019 kl 23:18 903

Herregud og -allah, har du vært på wikipedia nå.

Denne «religioner.no»-gjengen treffer ikke alltid, og er ofte en gjeng glade amatører, men i akkurat denne artikkelen om offerhistorien og Abraham viser godt tolkningsrommet innen islam og kristendommen. Den ble skrevet som et tilsvar til Storhaug, som selv er ganske god, men som bommer på sin tolkning av offerhistorien. Les den også lærer du kanskje noe om hva historien faktisk forteller og hva den betyr i hjertene til de troende. Også kan du jo også ta frem koranen selv da, men det er vel for mye forlangt.

https://religioner.no/aktuelt/faktasjekk/feirer-muslimer-abraham-drepte-sin-sonn/
Slettet bruker
10.08.2019 kl 23:38 890

Du kan alltids kalle Ismael en bastard, da hans mor ikke var Sara, men ordbruken din insinuerer at han på en måte var mindre verdt i Guds øyne. Det vil du ikke finne belegg for i bibelen. Du får finne frem GT.
polemiker
11.08.2019 kl 01:17 871

Hva kalles en uekte sønn med ett ord Dirken? Jeg har ikke tenkt å bruke bibelen som noe belegg for noe som helst. Jeg prøver å opplyse deg om velkjente fakta for oss som har ørlite innsikt i religion og historie. Jeg er på ingen måte ekspert, men bare en helt vanlig mann som kanskje har litt mer kjennskap til religioner enn folk flest.

Når det gjelder GT så er du sikkert enig i at det er ganske mange bestialske historier der. Du vet sikker også at GT også inngår som del av det islamske trosgrunnlaget. De har klippet og limt litt, men generelt sett er hoveddelen inntakt også innen islam. Det er klart at om du som en psykotisk pedofil faen skal lage deg en religion på 600 tallet kan du ikke komme tomhendt til torget. Du MÅ ha ett eller annet i bunnen. Derfor bygde Muhammed sin idelogi på GT. Det gikk som kjent jævlig dårlig til å begynne med, det var først etter at han fant opp Jihad det ble virkelig svung på det. Pussig nok var han ikke alene om å like drap og voldta kvinner og barn.

Jødedommen hadde vært etablert i tusenvis av år allerede og kristendommen ble etter år null stadig mer populær. Mye på grunn av den nye tanken om å vende det andre kinn til, omsorg for medmennesker og prediken om en kjærlig gud som ikke tok hensyn til sosial rang eller jordisk gods. Forferdelig naivt vil vel mange hevde, og så dinglet han da også på korset i løpet av kort tid.

Du åpenbarer så ufattelig mangler på kunnskaper om islam, skriftene og historien, at jeg nesten får litt empati for deg. Før folk sier en kort setning hvor de konverterer til islam og som, per definisjon , medfører dødsstraff dersom man angrer seg, burde det vært et minimumskrav om at de hadde gjennomgått litt grunnleggende opplæring og konsekvenser for hva de bega seg inn på.

Tror nesten dette bør inn i skoleverket, så ikke andre mindre begavede eller spenningssøkende folk begår den samme tabben. Alle muslimske bøker (som koranen, hadth, Sunna osv) må ha stor hvit advarsel ala det som er på snus og sigaretter. "Dette kan utgjøre en stor helsefare."
Redigert 11.08.2019 kl 01:24 Du må logge inn for å svare